Regulamentul de organizare şi funcţionare a Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, aprobat prin H.G. nr. 620/2001 – modificări (H.G. nr. 902/2016)

23 dec. 2016
Vizualizari: 1718
Art. 16 din Regulament (modificat prin H.G. nr. 902/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 16 dispunea faptul că membrii Consiliului național de coordonare al A.N.L. nu sunt salariați ai A.N.L. și beneficiază de o indemnizație de ședință în cuantum de 25% din salariul de bază brut lunar al directorului general al A.N.L.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 16 – Abrogat.

 

Art. 17 lit. a) din Regulament (modificat prin H.G. nr. 902/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 17 lit. a) dispunea faptul că administrarea A.N.L. se realizează prin:

a) Consiliul de administrație al A.N.L., organ executiv compus din 7 membri desemnați și numiți prin ordin al ministrului lucrărilor publice, transporturilor și locuinței; (…).

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 17 lit. a) stabilește următoarele: administrarea A.N.L. se realizează prin:

a) Consiliul de administrație al A.N.L., organ executiv compus din 5 – 7 membri desemnați și numiți prin ordin al ministrului dezvoltării regionale și administrației publice;”.

 

Art. 18 alin. (1) din Regulament (modificat prin H.G. nr. 902/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 18 alin. (1) stabilea faptul că mandatul membrilor Consiliului de administrație al A.N.L. este de 4 ani.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 18 alin. (1) prevede următoarele:

Art. 18

(1) Mandatul membrilor Consiliului de administrație al A.N.L. este de regulă de 4 ani și este valabil până la încetarea aplicabilității ordinului ministrului dezvoltării regionale și administrației publice prevăzut la art. 17 lit. a)”.

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

 

Art. 23 din Regulament (modificat prin H.G. nr. 902/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 23 dispunea faptul că Consiliul de administrație al A.N.L. funcționează după cum urmează:

a) se întrunește lunar sau ori de câte ori este necesar, la convocarea președintelui sau a cel puțin 3 membri;

b) ordinea de zi a întrunirii este adusă la cunoștință membrilor cu cel puțin 5 zile înainte de data ședinței, cu excepția unor urgențe motivate;

c) deliberările sale sunt statutare în cazul prezenței a cel puțin 5 dintre membrii săi. Deciziile se iau cu votul majorității simple a membrilor prezenți. În caz de balotaj votul președintelui este decisiv;

d) în cazul absențelor nemotivate la 3 ședințe consecutive sau acumulate pe durata a 6 luni calendaristice de către un membru al său președintele va propune ministrului lucrărilor publice, transporturilor și locuinței revocarea acestuia din funcție;

e) deliberările sale sunt consemnate în procese-verbale, care se păstrează la sediul A.N.L. Aceste procese-verbale sunt semnate de toți membrii prezenți;

f) în exercitarea atribuțiilor sale consiliul de administrație emite hotărâri care se înscriu într-un registru special.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 23 stabilește următoarele:

Art. 23

Consiliul de administrație al A.N.L. funcționează în condițiile legii și în baza unui regulament de organizare și funcționare, adoptat de către Consiliul de administrație în exercițiu și aprobat prin ordin al ministrului dezvoltării regionale și administrației publice”.

 

Art. 24 din Regulament (modificat prin H.G. nr. 902/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 24 stabilea faptul că secretariatul Consiliului de administrație al A.N.L. și al Consiliului național de coordonare al A.N.L. este asigurat de A.N.L.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 24 prevede următoarele:

Art. 24

(1) Secretariatul Consiliului de administrație al A.N.L. este asigurat de A.N.L.

(2) Numirea, atribuțiile, remunerația și revocarea secretarului Consiliului de administrație sunt stabilite prin Regulamentul de organizare și funcționare al Consiliului de administrație, prevăzut la art. 23, cu respectarea reglementărilor în vigoare privind salarizarea”.

 

Art. 25 din Regulament (modificat prin H.G. nr. 902/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 25 prevedea faptul că președintele Consiliului de administrație al A.N.L. are următoarele atribuții și responsabilități:

a) conduce Consiliul de administrație al A.N.L.;

b) conduce activitatea curentă a A.N.L.;

c) emite decizii și dispoziții în exercitarea atribuțiilor sale.

Noua reglementare

Potrivit noi reglementări, art. 25 dispune următoarele:

Art. 25

Atribuțiile președintelui Consiliului de administrație sunt stabilite prin Regulamentul de organizare și funcționare al Consiliului de administrație”.

 

Art. 26 lit. b) și e) din Regulament (modificat prin H.G. nr. 902/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 26 lit. b) și e) prevedeau faptul că directorul general al A.N.L. are, în principal, următoarele atribuții și responsabilități:

(…)

b) poate delega o parte din atribuțiile sale unui director din conducerea operativă a A.N.L.; delegarea de atribuții se face în scris;

(…)

e) emite decizii de angajare, modificare și încetare, după caz, a raporturilor de muncă și aplică sancțiunile disciplinare prevăzute de lege pentru personalul angajat al A.N.L.; (…).

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 26 lit. b) și e) stabilesc următoarele: directorul general al A.N.L. are, în principal, următoarele atribuții și responsabilități:

b) poate delega o parte din atribuțiile sale unui director general adjunct sau unui director din conducerea operativă a A.N.L., după caz; delegarea de atribuții se face în scris;

(…)

e) emite decizii de angajare, modificare și încetare, după caz, a raporturilor de muncă și aplică sancțiuni disciplinare prevăzute de lege pentru personalul angajat al A.N.L. și orice alte decizii în exercitarea atribuțiilor sale, în condițiile legii;”.

 

Art. 27 alin. (1) din Regulament (modificat prin H.G. nr. 902/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 27 alin. (1) prevedea faptul că în cadrul structurii organizatorice a A.N.L., prin hotărâri ale Consiliului de administrație al A.N.L., se pot organiza birouri.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 27 alin. (1) stabilește următoarele:

Art. 27

(1) În cadrul structurii organizatorice a A.N.L., prin hotărâri ale Consiliului de administrație al A.N.L., se pot organiza birouri, servicii și alte compartimente, precum și oficii regionale pentru locuințe, cu încadrarea în numărul total de posturi aprobat, în condițiile legii”.

 

Art. 28 alin. (2) din Regulament (modificat prin H.G. nr. 902/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 28 alin. (2) prevedea faptul că structura operativă a A.N.L. este formată din direcții, servicii și oficii.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 28 alin. (2) stabilește următoarele:

(2) Structura operativă a A.N.L. este formată din direcții, servicii, birouri și alte compartimente, precum și oficii regionale pentru locuințe, în conformitate cu legislația în vigoare”.

 

Art. 31 alin. (1) din Regulament (modificat prin H.G. nr. 902/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 31 alin. (1) stabilea faptul că salarizarea personalului A.N.L. este stabilită potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 117/1999 privind salarizarea personalului Agenției Naționale pentru Locuințe, pe bază de negocieri colective sau, după caz, individuale cu salariații ori cu reprezentanții acestora, în limitele aprobate de Consiliul de administrație al A.N.L., cu respectarea coeficienților de ierarhizare și cu încadrarea în bugetul de venituri și cheltuieli aprobat.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 31 alin. (1) prevede următoarele:

Art. 31

(1) Salarizarea personalului A.N.L. se face în conformitate cu prevederile legale în vigoare aplicabile personalului plătit din fonduri publice, cu încadrarea în bugetul de venituri și cheltuieli al A.N.L., aprobat în condițiile legii”.

 

Art. 32 din Regulament (modificat prin H.G. nr. 902/2016)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 32 prevedea faptul că concediile de odihnă și concediile suplimentare se acordă în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 32 – Abrogat.

 

Alte prevederi relevante

În tot cuprinsul regulamentului, sintagma „Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor și Locuinței” se înlocuiește cu sintagma „Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice”, sintagma „ministrul lucrărilor publice, transporturilor și locuinței” se înlocuiește cu sintagma „ministrul dezvoltării regionale și administrației publice” și sintagma „oficii teritoriale” se înlocuiește cu sintagma „oficii regionale pentru locuințe”.

 

H.G. nr. 620/2001 pentru aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Agenției Naționale pentru Locuințe, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 381 din 12 iulie 2001, cu modificările ulterioare, precum și cu modificările aduse prin prezenta hotărâre, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.

 

Regulamentul de organizare și funcționare a Agenției Naționale pentru Locuințe, aprobat prin H.G. nr. 620/2001 – modificări (H.G. nr. 902/2016) was last modified: decembrie 21st, 2016 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.