Regulamentul de organizare şi funcţionare a Inspecţiei Judiciare – prezentare generală (OIJ nr. 92/2022)
Actul publicat în Monitorul Oficial | Sumar |
Ordinul inspectorului-șef al Inspecției Judiciare nr. 92/2022 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Inspecției Judiciare (M. Of. nr. 860 din 1 septembrie 2022)
|
Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare a Inspecției Judiciare.
|
În M. Of. nr. 860 din 1 septembrie 2022 s-a publicat Ordinul inspectorului-șef al Inspecției Judiciare nr. 92/2022 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Inspecției Judiciare.
Redăm, în cele ce urmează, cele mai importante dispoziții din conținutul acestui Regulament.
Structură
CAPITOLUL I: Structura organizatorică a Inspecției Judiciare
CAPITOLUL II: Numirea și evaluarea personalului Inspecției Judiciare
CAPITOLUL III: Circuitul documentelor
ANEXA nr. 1: PROCEDURĂ privind recrutarea specialiștilor IT
ANEXA nr. 2: CRITERIILE ȘI PROCEDURA de evaluare a activității profesionale a inspectorilor judiciari
Dispoziții relevante
Art. 1:
„Prezentul regulament stabilește structura organizatorică a Inspecției Judiciare, atribuțiile structurilor organizatorice, circuitul documentelor, modalitatea de recrutare și evaluare a personalului.”
Art. 2:
„În cadrul Inspecției Judiciare funcționează:
a) Direcția de inspecție pentru judecători;
b) Direcția de inspecție pentru procurori;
c) Direcția economică și administrativ, cu următoarele structuri: Compartimentul buget, finanțe, contabilitate și salarizare, precum și Biroul administrativ;
d) Direcția secretariat general, cu următoarele structuri: Biroul registratură și secretariat, Compartimentul de informare publică și relații internaționale și Compartimentul pentru tehnologia informației;
e) Direcția juridică, cu următoarele structuri: Biroul contencios și Biroul avizare și documentare;
f) Compartimentul pentru resurse umane;
g) Compartimentul pentru achiziții publice;
h) Compartimentul de audit public intern;
i) Compartimentul de psihologie.”
Art. 22:
„(1) Numirea în funcțiile de conducere a personalului de specialitate asimilat judecătorilor și procurorilor se face pe baza evaluării proiectului de management specific fiecărui post, în cadrul unui interviu susținut în fața inspectorului-șef.
(2) Procedura de selecție se declanșează prin ordin al inspectorului-șef, care cuprinde modalitatea de desfășurare și data stabilită pentru susținerea interviului.
(3) Cu cel puțin 20 de zile înainte de data susținerii interviului se va publica, pe pagina de intranet a Inspecției Judiciare, un anunț cu privire la declanșarea procedurii de selecție.”
Art. 23:
„(1) Pot candida la funcțiile de conducere persoanele care au o vechime de cel puțin 3 ani în funcția de personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor și procurorilor, au obținut calificativul „foarte bine” la ultima evaluare și nu au fost sancționate disciplinar în ultimii 3 ani. Condiția de vechime trebuie îndeplinită până la data susținerii interviului.
(2) Candidaturile și documentele apreciate ca relevante pot fi depuse la secretariatul Inspecției Judiciare în cel mult 10 zile de la publicarea anunțului privind declanșarea procedurii de selecție.
(3) Proiectele se depun în format electronic la secretariatul Inspecției Judiciare cu cel puțin 5 zile anterior datei stabilite pentru susținerea interviului.”
Art. 24:
„(1) Principalele criterii de apreciere a proiectelor manageriale sunt: asigurarea coeziunii manageriale, competența profesională și comunicarea eficientă.
(2) Proiectele se notează cu note de la 0 la 10, cu două zecimale. Notele se consemnează într-un borderou de notare.”
Art. 25:
„(1) În caz de note egale, departajarea candidaților se face în funcție de cea mai mare vechime efectivă în funcția de personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor și procurorilor, după caz, iar dacă și aceasta este egală, va fi avută în vedere durata ocupării unor funcții de conducere. Modul de departajare se consemnează într-un proces-verbal.
(2) Este declarat admis candidatul care a obținut nota cea mai mare, dacă aceasta este cel puțin 7 (șapte) sau, în caz de note egale, candidatul departajat potrivit alin. (1).
(3) Rezultatele interviului sunt definitive și se publică în rețeaua de intranet a Inspecției Judiciare.
(4) Candidatul la funcția de conducere declarat admis este numit în funcție prin ordin al inspectorului-șef.”
Art. 36:
„(1) Personalul Inspecției Judiciare are obligația să păstreze secretul profesional și să respecte confidențialitatea lucrărilor.
(2) Personalul Inspecției Judiciare îndeplinește orice alte atribuții prevăzute de lege sau regulamente, stabilite de inspectorul-șef sau de conducătorii structurilor Inspecției Judiciare.
(3) Conducătorii structurilor Inspecției Judiciare avizează toate lucrările elaborate de personalul din subordine și întocmesc și actualizează fișele de post ale acestuia. De asemenea, emit dispoziții obligatorii pentru personalul din subordine, potrivit legii.”