Regulamentul de constatare, notificare şi sancţionare a abaterilor de la reglementările emise în domeniul de activitate al ANRSC – modificări (OPANRSC nr. 44/2022)

4 feb. 2022
Vizualizari: 307

Actul modificat

Actul modificatorSumar
Regulamentul de constatare, notificare și sancționare a abaterilor de la reglementările emise în domeniul de activitate al Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice – ANRSC

(M. Of. nr. 869 din 28 octombrie 2019)

Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice (OPANRSC) nr. 44/2022 privind modificarea și completarea Regulamentului de constatare, notificare și sancționare a abaterilor de la reglementările emise în domeniul de activitate al Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice – A.N.R.S.C., aprobat prin Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice nr. 505/2019

(M. Of. nr. 105 din 2 februarie 2022)

– modifică: art. 10 alin. (3), art. 12 alin. (4) și (5);

introduce: art. 10 alin. (1^1), art. 17^1, Anexa nr. 5^1.

 

În M. Of. nr. 105 din 2 februarie 2022 s-a publicat Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice (OPANRSC) nr. 44/2022 privind modificarea și completarea Regulamentului de constatare, notificare și sancționare a abaterilor de la reglementările emise în domeniul de activitate al Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice – ANRSC, aprobat prin Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice nr. 505/2019.

Vă prezentăm, în cele ce urmează, cele mai importante modificări și completări aduse respectivului regulament.

 

Art. 10 alin. (3)

Vechea reglementare

„(3) Controalele neplanificate nu se notifică.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 10 alin. (3) se modifică și va avea următorul conținut:

(3) Controalele neplanificate nu se notifică, cu excepția celor efectuate prin mijloace de comunicare la distanță, care vor fi precedate de transmiterea unei înștiințări cu maximum 5 zile înainte de efectuarea controlului.

 

 

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

Art. 12 alin. (4) și (5)

Vechea reglementare

„(4) După semnarea notei de control aceasta va fi înregistrată la registratura persoanei juridice controlate și, ulterior, menționată în Registrul unic de control.

(5) Un exemplar al notei de control va fi înmânat reprezentanților persoanei juridice controlate, iar un exemplar va fi transmis Direcției generale control pentru înregistrare.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 12 alin. (4) și (5) se modifică și vor avea următorul conținut:

(4) După semnarea notei de control, aceasta va fi înregistrată sau va fi transmisă prin mijloace de comunicare la distanță spre a fi înregistrată la registratura entității controlate și, ulterior, menționată în Registrul unic de control, cu excepția celei întocmite în situația controlului efectuat la distanță. În cazul în care nota de control va fi transmisă entității controlate prin mijloace de comunicare la distanță, se va solicita confirmarea înregistrării acesteia, împreună cu numărul de înregistrare primit în registratura entității controlate.

(5) Un exemplar al notei de control va fi înmânat sau, după caz, transmis reprezentanților entității controlate, iar un exemplar va fi transmis Direcției generale control.

 

 

Art. 10 alin. (1^1)

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 10, după alin. (1) se introduce un nou alineat, alin. (1^1), cu următorul cuprins:

(1^1) Controlul planificat efectuat prin mijloace de comunicare la distanță va fi precedat de transmiterea către entitatea controlată, cu cel puțin zece zile calendaristice înainte de data începerii efective a acestuia, a unei înștiințări de control la distanță conform modelului prevăzut în anexa nr. 5^1.

 

 

Art. 17^1

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, după art. 17 se introduce un nou articol, art. 17^1, cu următorul cuprins:

Art. 17^1

(1) Prin excepție de la prevederile art. 10-17, controalele planificate și neplanificate se pot realiza și de la distanță, în situații extraordinare care pun sau ar putea pune în pericol sănătatea sau condițiile normale de muncă, precum epidemiile, pandemiile, fenomenele naturale extreme, cutremurele, actele de terorism și alte situații care fac imposibilă derularea controlului conform prevederilor prezentului regulament.

(2) În situațiile prevăzute la alin. (1), interacțiunea dintre entitatea controlată și echipa de control se realizează prin intermediul mijloacelor de comunicare electronice, precum teleconferință, videoconferință, e-mail, platforme electronice, după caz. Toate documentele emise pe parcursul controlului sunt semnate de părțile implicate, respectiv de membrii echipei de control și/sau de reprezentanții entității controlate, după caz, cu semnătură electronică calificată sau olograf, și transmise în fotocopie/scanate în format PDF.

(3) Echipa de control transmite prin mijloace de comunicare electronică entității controlate înștiințarea controlului la distanță și solicită documentele și informațiile pe care le consideră necesare pentru efectuarea controlului, iar entitatea controlată va confirma primirea și înregistrarea acestora în evidențele proprii și va desemna o persoană de contact prin intermediul căreia se va desfășura procedura de control.

(4) Entitatea controlată are obligația să transmită și/sau să pună la dispoziția echipei de control acte, documente corecte, complete și/sau informații reale în termenul stabilit, în forma și pe suportul solicitate, astfel încât să nu fie periclitată desfășurarea controlului și să nu inducă în eroare membrii echipei de control.

(5) În situația în care entitatea controlată nu transmite până la termenul stabilit în înștiințarea controlului la distanță documentele prevăzute la alin. (4), această împrejurare constituie refuz de a se supune controlului, iar echipa de control va face mențiune despre aceasta în cuprinsul notei de control, dispozițiile prezentului regulament fiind aplicabile în mod corespunzător.

(6) În situația în care acțiunea de control are loc de la distanță, se vor aplica, în mod corespunzător, prevederile prezentului regulament referitoare la drepturile și obligațiile membrilor echipei de control, precum și prevederile referitoare la întocmirea notei de control.

(7) Nota de control întocmită potrivit prevederilor prezentului regulament, semnată olograf sau cu semnătură electronică calificată de către echipa de control, este înregistrată la registratura A.N.R.S.C. și transmisă prin e-mail către persoana desemnată din cadrul entității controlate, în vederea semnării de către reprezentantul entității și, ulterior, a înregistrării acesteia.

(8) Șeful echipei de control transmite entității controlate nota de control, întocmită și semnată în conformitate cu alin. (7), în format electronic, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la finalizarea acțiunii de control.

(9) Entitatea controlată transmite în scris, dacă este cazul, în termen de 7 zile lucrătoare de la data comunicării notei de control un punct de vedere cu privire la consemnările menționate în cuprinsul acesteia.

(10) Dacă la expirarea termenului prevăzut la alin. (9) entitatea controlată nu transmite nota de control, aceasta se consideră însușită și comunicată în condițiile alin. (8).

 

 

Anexa nr. 5^1

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, după anexa nr. 5 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 5^1 „Înștiințare control la distanță”, având următorul cuprins:

ANEXĂ:

(- Anexa nr. 51 la regulament)

Antetul Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice – A.N.R.S.C.

Nr. ………/……………

Către ……………………………………………………………………………………………….. (denumirea, sediul și codul de identificare fiscală ale entității controlate)

În atenția domnului/doamnei …………………………………………………………… (conducătorul entității controlate)

ÎNȘTIINȚARE CONTROL LA DISTANȚĂ

Vă facem cunoscut că Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice – A.N.R.S.C., în conformitate cu Regulamentul de constatare, notificare și sancționare a abaterilor de la reglementările emise în domeniul de activitate al Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice – A.N.R.S.C., aprobat prin Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice nr. 505/2019, cu modificările și completările ulterioare, va efectua un control planificat/neplanificat prin mijloace de comunicare la distanță la entitatea dumneavoastră, în perioada ……………………. .

În vederea efectuării activității de control în bune condiții, aveți obligația de a transmite la adresa de e-mail …………………………………………., în termen de 5 zile de la data prezentei, următoarele documente:

– documentul/împuternicirea prin care se atestă calitatea reprezentantului entității, împreună cu actul de identitate;

– alte documente.

Pe timpul activității de control, membrii echipei de control pot solicita și alte documente sau date referitoare la modul de desfășurare a serviciilor comunitare de utilități publice.

Regulamentul de constatare, notificare și sancționare a abaterilor de la reglementările emise în domeniul de activitate al ANRSC – modificări (OPANRSC nr. 44/2022) was last modified: februarie 4th, 2022 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.