Regulamentul BNR nr. 12/2020 privind autorizarea instituţiilor de credit şi modificările în situaţia acestora – modificări (Regulament BNR nr. 1/2022)

11 feb. 2022
Vizualizari: 503

Actul modificat

Actul modificatorSumar
Regulamentul BNR nr. 12/2020 privind autorizarea instituțiilor de credit și modificările în situația acestora

 

(M. Of. nr. 1291 din 24 decembrie 2020)

Regulamentul nr. 1/2022 pentru modificarea și completarea Regulamentului BNR nr. 12/2020 privind autorizarea instituțiilor de credit și modificările în situația acestora

 

(M. Of. nr. 136 din 10 februarie 2022)

 

 

 

– modifică: art. 195, art. 205;

– introduce: art. 1 lit. f), titlul III^1, anexa nr. 14.

În M. Of. nr. 136 din 10 februarie 2022 s-a publicat Regulamentul Băncii Naționale a României nr. 1/2022 pentru modificarea și completarea Regulamentului BNR nr. 12/2020 privind autorizarea instituțiilor de credit și modificările în situația acestora. 

Vă prezentăm, în cele ce urmează, cele mai importante modificări aduse respectivului regulament.

Art. 1 lit. f)

Noua reglementare

La articolul 1, după litera e) se introduce o nouă literă, litera f), cu următorul cuprins:

Prezentul regulament reglementează: (…)

f) procedura, documentația și condițiile de aprobare a societăților financiare holding și a societăților financiare holding mixte, precum și condițiile în care pot fi operate modificări în situația acestora”.

 

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

Titlul III^1

Noua reglementare

După titlul III se introduce un nou titlu, titlul III1 „Aprobarea societăților financiare holding și a societăților financiare holding mixte și modificări în situația acestora”, cuprinzând articolele 1591-15915, cu următorul cuprins:

„TITLUL III1: Aprobarea societăților financiare holding și a societăților financiare holding mixte și modificări în situația acestora

CAPITOLUL I: Dispoziții generale

Art. 159^1

(1) Prezentul titlu reglementează procedura, documentația și condițiile în baza cărora Banca Națională a României, în calitate de supraveghetor consolidant potrivit prevederilor art. 176 din O.U.G. nr. 99/2006, aprobă societățile financiare holding-mamă sau societățile financiare holding mixte-mamă, precum și condițiile în care pot fi operate modificări în situația acestora.

(2) Societățile financiare holding-mamă și societățile financiare holding mixte-mamă sunt aprobate de Banca Națională a României, în calitate de supraveghetor consolidant, potrivit prevederilor secțiunii a 51-a a capitolului II din titlul III al părții I din O.U.G. nr. 99/2006 și ale prezentului regulament.

(3) Prevederile prezentului titlu se aplică în mod corespunzător și în cazul societăților financiare holding sau societăților financiare holding mixte, persoane juridice române, care solicită aprobarea Băncii Naționale a României atunci când au obligația să respecte, pe bază subconsolidată, prevederile O.U.G. nr. 99/2006 sau ale Regulamentului (UE) nr. 575/2013, precum și reglementările emise în aplicarea acestora.

(4) Cererile de aprobare și notificările menționate în prezentul titlu sunt însoțite de toate documentele și informațiile prevăzute prin prezentul regulament și sunt transmise Băncii Naționale a României. Cererile de aprobare și notificările respective se semnează de către persoanele care dețin responsabilități de conducere, prevăzute la art. 1595 alin. (1) lit. d) din prezentul regulament.

CAPITOLUL II: Aprobarea societăților financiare holding-mamă și a societăților financiare holding mixte-mamă

SECȚIUNEA 1: Cerințe generale

SUBSECȚIUNEA 1: 1.1. Acționariat

Art. 159^2

(1) Societățile financiare holding-mamă și societățile financiare holding mixte-mamă, care au dețineri calificate direct sau indirect într-o instituție de credit, trebuie să îndeplinească criteriile de adecvare prevăzute la art. 15 din O.U.G. nr. 99/2006 sau potrivit prevederilor care transpun art. 14 din Directiva 2013/36/UE în legislația altor state membre.

(2) Acționarii societăților financiare holding-mamă și ai societăților financiare holding mixte-mamă, prevăzute la alin. (1), care au direct sau indirect dețineri calificate în cadrul acestora sau, în cazul în care nu există dețineri calificate, primii 20 de acționari trebuie să îndeplinească criteriile de adecvare prevăzute la art. 15 din O.U.G. nr. 99/2006 sau potrivit prevederilor care transpun art. 14 din Directiva 2013/36/UE în legislația altor state membre.

(3) La evaluarea de către Banca Națională a României, în calitate de supraveghetor consolidant, a îndeplinirii criteriilor de adecvare de către societățile financiare holding-mamă sau societățile financiare holding mixte-mamă, care au dețineri calificate direct sau indirect într-o instituție de credit, precum și de către acționarii acestora prevăzuți la alin. (2), sunt avute în vedere prevederile cuprinse în secțiunea a 2-a din capitolul II al titlului II din prezentul regulament.

SUBSECȚIUNEA 2: 1.2. Persoanele membre ale organului de conducere

Art. 159^3

Persoanele desemnate în calitate de membri ai organului de conducere al societății financiare holding-mamă sau al societății financiare holding mixte-mamă trebuie să îndeplinească cerințele de adecvare prevăzute la art. 196 din O.U.G. nr. 99/2006 și detaliate în reglementările în domeniu sau de prevederile care transpun art. 121 din Directiva 2013/36/UE în legislația altor state membre.

SUBSECȚIUNEA 3: 1.3. Cadrul de administrare a activității la nivel de grup

Art. 159^4

(1) Societățile financiare holding-mamă și societățile financiare holding mixte-mamă solicitante trebuie să demonstreze adecvarea cadrului de administrare a activității la nivel de grup, care să asigure conformarea cu cerințele prudențiale prevăzute de O.U.G. nr. 99/2006, de Regulamentul (UE) nr. 575/2013 și de reglementările emise în aplicarea acestora sau de prevederile care transpun Directiva 2013/36/UE în legislația altor state membre, pe bază consolidată.

(2) În sensul alin. (1), entitățile solicitante trebuie să asigure la nivel de grup un cadru de administrare a activității riguros conceput, care să includă o structură organizatorică la nivel de grup transparentă și coerentă, cu indicarea în clar a responsabilităților și a rolului entităților care sunt filiale în cadrul grupului, precum și un cadru aferent controlului intern care trebuie să asigure, ținând cont de organizarea grupului, procese eficace de identificare, administrare, monitorizare și raportare a riscurilor la care poate fi expus grupul, inclusiv proceduri administrative și contabile, politici și practici de remunerare stabilite la nivel de grup, politici privind prevenirea și gestionarea conflictelor la nivel de grup, cu luarea în considerare în mod corespunzător a prevederilor capitolului I al titlului II din Regulamentul BNR nr. 5/2013.

SECȚIUNEA 2: Informațiile și documentația necesare pentru obținerea aprobării

Art. 159^5

(1) În aplicarea art. 1973 din O.U.G. nr. 99/2006 societățile financiare holding-mamă, persoane juridice române, și societățile financiare holding mixte-mamă, persoane juridice române, precum și societățile financiare holding-mamă sau societățile financiare holding mixte-mamă situate în alte state membre pentru care, ca urmare a aplicării prevederilor art. 176 din aceeași ordonanță de urgență, Banca Națională a României are calitatea de supraveghetor consolidant, trebuie să prezinte Băncii Naționale a României, în calitate de supraveghetor consolidant, o cerere de aprobare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 14 la prezentul regulament, însoțită de următoarele:

a) procura autentică sau, după caz, delegație avocațială, semnată de toți acționarii direcți ai entității solicitante, prin care aceștia desemnează una sau mai multe persoane pentru a-i reprezenta în relația cu Banca Națională a României pe parcursul instrumentării cererii de aprobare;

b) o prezentare generală a societății financiare holding-mamă sau a societății financiare holding mixte-mamă solicitante;

c) o prezentare generală privind organizarea structurală a grupului din care face parte societatea financiară holding-mamă sau societatea financiară holding mixtă-mamă, cu indicarea tuturor filialelor și a poziției entității solicitante în cadrul grupului, precum și a situării și a tipului de activitate desfășurate de fiecare dintre entitățile grupului;

d) informații privind desemnarea membrilor conducerii superioare, respectiv în cazul societăților financiare holding-mamă sau al societăților financiare holding mixte-mamă, persoane juridice române, a cel puțin 2 directori, în cazul sistemului unitar de administrare, și a cel puțin 3 membri ai directoratului, în cazul sistemului dualist de administrare, sau menționarea în cazul societăților financiare holding-mamă sau al societăților financiare holding mixte-mamă, situate în alte state membre, a cel puțin 2 persoane, însoțite de o declarație privind însușirea de către persoanele respective a informațiilor și documentelor transmise Băncii Naționale a României potrivit prezentului titlu;

e) informațiile și documentele prevăzute în anexa nr. 8 la Regulamentul BNR nr. 5/2013 pentru fiecare membru al organului de conducere al entității solicitante;

f) informațiile și documentele prevăzute în anexa nr. 5 la prezentul regulament pentru societățile financiare holding-mamă și societățile financiare holding mixte-mamă, care au dețineri calificate direct sau indirect într-o instituție de credit, precum și pentru acționarii acestora prevăzuți la art. 1592 (2). Documentele și informațiile transmise potrivit anexei nr. 5 vor fi semnate de persoanele evaluate;

g) descrierea cadrului de administrare a activității și a mecanismelor de control intern, inclusiv repartizarea sarcinilor în cadrul grupului din care fac parte entitățile solicitante;

h) o declarație din care să rezulte dacă societatea financiară holding-mamă sau societatea financiară holding mixtă-mamă a fost sau nu desemnată ca entitate de rezoluție în unul dintre grupurile de rezoluție din cadrul grupului în conformitate cu strategia de rezoluție stabilită de Banca Națională a României, în calitate de autoritate de rezoluție, sau de o altă autoritate de rezoluție implicată, în temeiul Legii nr. 312/2015 privind redresarea și rezoluția instituțiilor de credit și a firmelor de investiții, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul financiar, cu modificările și completările ulterioare, sau al prevederilor care transpun Directiva 2014/59/UE în legislația altor state membre;

i) prezentarea, dacă este cazul, a informațiilor din care să rezulte că o filială care este instituție de credit este desemnată ca fiind responsabilă cu asigurarea respectării de către grup a cerințelor prudențiale pe bază consolidată și aceasta are la dispoziție toate mijloacele necesare și prerogativele legale pentru a îndeplini obligațiile respective în mod eficace;

j) datele de identificare ale persoanelor care au legături strânse cu societatea financiară holding-mamă sau societatea financiară holding mixtă-mamă, altele decât acționarii și membrii organului de conducere, și o încadrare a relațiilor existente între acestea și entitățile solicitante, potrivit prevederilor art. 4 alin. (1) pct. 38 din Regulamentul (UE) nr. 575/2013;

k) o prezentare a cadrului legislativ și instituțional, precum și a măsurilor de natură administrativă din jurisdicția statelor, inclusiv cele terțe, ce guvernează fiecare din entitățile din cadrul grupului, care să cuprindă cel puțin informații referitoare la: autoritățile responsabile cu supravegherea și sistemul de supraveghere a sectorului financiar, legislația în domeniul secretului profesional în domeniul financiar, al prevenirii spălării banilor și al finanțării terorismului, standardele privind cunoașterea clientelei și orice alte informații relevante privind eventuale impedimente în realizarea supravegherii prudențiale a grupului pe bază consolidată de către Banca Națională a României, în calitate de supraveghetor consolidant, cum ar fi restricționarea accesului la informații ori a posibilității efectuării unor verificări la fața locului;

l) în scopul evaluării îndeplinirii condițiilor de aprobare prevăzute la art. 1974 din O.U.G. nr. 99/2006, respectiv a condițiilor de exceptare de la obligația de aprobare prevăzute la art. 1975 din O.U.G. nr. 99/2006, orice alte informații pe care societățile financiare holding-mamă și societățile financiare holding mixte-mamă solicitante le consideră necesare.

(2) În aplicarea prevederilor alin. (1) lit. b) sunt transmise următoarele documente și informații:

a) informații referitoare la denumirea și sigla pe care entitățile solicitante le utilizează;

b) copie legalizată a actului constitutiv al entității solicitante sau un exemplar original al acestuia;

c) forma juridică, data și jurisdicția înregistrării sau constituirii sale;

d) adresa sediului social/sediului real;

e) datele de contact;

f) în cazul în care societatea financiară holding-mamă sau societatea financiară holding mixtă-mamă solicitantă este înregistrată într-un registru central, în registrul comerțului, în registrul societăților comerciale sau într-un registru public similar, numele registrului în care este înscrisă instituția de credit solicitantă și numărul de înregistrare sau un mijloc echivalent de identificare în registrul respectiv;

g) dacă este disponibil, identificatorul entității juridice (LEI);

h) dacă este disponibilă, ultima situație financiară anuală consolidată la nivel de grup sau, în caz contrar, situația financiară consolidată previzionată pentru următorul an;

i) dacă este disponibilă, pagina sa de internet;

j) un rezumat al istoricului entității solicitante și al filialelor grupului din care face parte, realizat potrivit prevederilor art. 98 din prezentul regulament.

(3) În aplicarea prevederilor alin. (1) lit. c) sunt transmise:

a) informații cu privire la toate filialele din cadrul grupului – care vor cuprinde cel puțin următoarele: denumirea și sigla, adresa sediului social/sediului real, forma juridică și jurisdicția înregistrării/constituirii, datele de contact;

b) o prezentare a structurii acționariatului la nivel de grup;

c) descrierea activităților, inclusiv a celor nebancare, pe care le desfășoară entitatea solicitantă, precum și fiecare dintre entitățile din cadrul grupului;

d) o descriere a poziției și a rolului entității solicitante în cadrul grupului și a deciziilor operaționale, de management sau financiare pe care aceasta le poate dispune cu privire la entitățile din cadrului grupului din care face parte.

(4) În aplicarea prevederilor alin. (1) lit. g) entitățile solicitante prezintă:

a) informații privind structura operațională și organizatorică a entității și a grupului din care face parte;

b) informații privind cadrul aferent controlului intern, care vor include cel puțin următoarele elemente:

(i) o prezentare generală a organizării interne, inclusiv a resurselor bugetare și umane dedicate, a funcțiilor de control intern, inclusiv o explicație a modului în care vor fi îndeplinite la nivelul grupului toate cerințele legale și prudențiale, prevăzute în legislația națională și a Uniunii Europene aplicabilă în materie, inclusiv cerințele în domeniul prevenirii și combaterii spălării banilor și finanțării terorismului;

(ii) o prezentare a politicilor, mecanismelor și procedurilor de control intern stabilite la nivel de grup, respectiv politica privind prevenirea și gestionarea conflictelor de interese, politica de remunerare, politica de externalizare, proceduri administrative și contabile solide la nivel de grup, precum și o repartizare clară a responsabilităților în cadrul aferent controlului intern;

(iii) o descriere a cadrului de administrare a riscurilor, precum și a politicilor și a procedurilor de natură să asigure identificarea, măsurarea, evaluarea, monitorizarea, administrarea, diminuarea și raportarea riscurilor aferente activităților la nivel consolidat.

În special sunt prezentate politicile și procesele instituite la nivel de grup privind riscul de credit, riscul de piață, riscul de lichiditate și riscul operațional;

c) repartizarea sarcinilor în cadrul grupului din care entitățile solicitante fac parte, cu prezentarea și indicarea în clar a responsabilităților aferente fiecărei entități din grup;

d) prezentarea mecanismelor de comunicare instituite la nivelul grupului de natură să permită accesul și schimbul de informații pentru membrii organului de conducere și persoanele care asigură coordonarea funcțiilor de control intern pentru entitățile din cadrul grupului;

e) descrierea modului în care politicile și procesele stabilite de entitatea solicitantă sunt integrate și puse în aplicare la nivel de grup, astfel încât toate sursele de risc să fie identificate, măsurate și monitorizate pe o bază consolidată;

f) prezentarea mecanismelor prin care conducerea societății financiare-holding-mamă sau societății-financiare holding mixte-mamă se asigură că activitățile derulate de către entitățile din grup, inclusiv cele stabilite în alte state, sunt adecvate profilului lor de risc.

Art. 159^6

În situația în care, ca urmare a aplicării prevederilor art. 176 din O.U.G. nr. 99/2006, calitatea de supraveghetor consolidant este deținută de o altă autoritate competentă dintr-un alt stat membru, societățile financiare holding-mamă sau societățile financiare holding mixte-mamă situate în România transmit Băncii Naționale a României, în calitate de autoritate competentă, informațiile și documentele prevăzute la art. 1595.

CAPITOLUL III: Modificări în situația societăților financiare holding-mamă și a societăților financiare holding mixte-mamă

Art. 159^7

În aplicarea art. 1978 din O.U.G. nr. 99/2006, societățile financiare holding-mamă sau societățile financiare holding mixte-mamă, aprobate sau exceptate de la condiția de aprobare în condițiile prevăzute în secțiunea a 51-a a capitolului II din titlul III al părții I din O.U.G. nr. 99/2006, transmit Băncii Naționale a României, în calitate de supraveghetor consolidant, orice modificări intervenite în situația acestora față de informațiile și documentele transmise potrivit art. 1595 din prezentul regulament.

Art. 159^8

(1) În aplicarea art. 1597 sunt supuse notificării Băncii Naționale a României, în calitate de supraveghetor consolidant, modificările în situația societăților financiare holding-mamă și a societăților financiare holding mixte-mamă referitoare la:

a) elemente de identificare a societății financiare holding-mamă și a societății financiare holding mixte-mamă, referitoare la: denumire, siglă, sediul social, date de contact;

b) activitatea principală a societății financiare holding-mamă și a societății financiare holding mixte-mamă;

c) organizarea structurală a grupului și repartizarea sarcinilor în interiorul grupului;

d) modificări ale cadrului de administrare a activității la nivel de grup, altele decât cele prevăzute la lit. c);

e) desemnarea societății financiare holding-mamă sau societății financiare holding mixte-mamă ca entitate de rezoluție în unul dintre grupurile de rezoluție din cadrul grupului din care aceasta face parte, în conformitate cu strategia de rezoluție stabilită de Banca Națională a României, în calitate de autoritate de rezoluție, sau de o altă autoritate de rezoluție implicată, în temeiul Legii nr. 312/2015 privind redresarea și rezoluția instituțiilor de credit și a firmelor de investiții, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul financiar, cu modificările și completările ulterioare, sau al prevederilor care transpun Directiva 2014/59/UE în legislația altor state membre;

f) retragerea desemnării unei filiale, care este instituție de credit, ca fiind responsabilă cu asigurarea respectării de către grup a cerințelor prudențiale pe bază consolidată;

g) dețineri calificate deținute de societățile financiare holding-mamă și societățile financiare holding mixte-mamă în instituții de credit;

h) modificări cu privire la structura acționariatului societăților financiare holding-mamă și al societăților financiare holding mixte-mamă;

i) modificări cu privire la membrii organului de conducere, altele decât cele prevăzute la art. 196 alin. (9) din O.U.G. nr. 99/2006, și reglementările emise în aplicarea acestuia;

j) persoanele care au legături strânse cu societatea financiară holding-mamă sau cu societatea financiară holding mixtă-mamă;

k) modificări cu privire la cadrul legislativ și instituțional din jurisdicția statelor ce guvernează una sau mai multe entități din cadrul grupului care pot determina eventuale impedimente în realizarea supravegherii prudențiale de către Banca Națională a României, în calitate de supraveghetor consolidant;

l) orice alte modificări față de informațiile și documentele transmise potrivit art. 1595din prezentul regulament.

(2) Dacă nu se prevede altfel, notificarea prevăzută la alin. (1) se transmite Băncii Naționale a României, în calitate de supraveghetor consolidant, în termen de maximum 20 de zile calendaristice de la data realizării modificării.

Art. 159^9

Societățile financiare holding-mamă și societățile financiare holding mixte-mamă trebuie să notifice Băncii Naționale a Românei, în calitate de supraveghetor consolidant, orice modificări în situația societăților financiare holding-mamă și a societăților financiare holding mixte-mamă referitoare la: denumire, siglă, sediul social, date de contact, activitatea principală a societății financiare holding-mamă și a societății financiare holding mixte-mamă. Notificarea este însoțită de hotărârea organului competent din care să rezulte modificarea intervenită.

Art. 159^10

Societățile financiare holding-mamă și societățile financiare holding mixte-mamă trebuie să notifice Băncii Naționale a Românei, în calitate de supraveghetor consolidant, orice modificare în organizarea structurală a grupului și în repartizarea sarcinilor la nivel de grup. Notificarea se realizează cu aplicarea în mod corespunzător a prevederilor art. 1595 alin. (1) lit. c) și alin. (3) lit. c) din prezentul regulament.

Art. 159^11

Societățile financiare holding-mamă și societățile financiare holding mixte-mamă trebuie să notifice Băncii Naționale a Românei, în calitate de supraveghetor consolidant, orice modificare a cadrului de administrare a activității la nivel de grup față de informațiile și documentele transmise potrivit art. 1595 alin. (1) lit. g). Notificarea se realizează cu aplicarea în mod corespunzător a prevederilor art. 1595 alin. (1) lit. g).

Art. 159^12

(1) Societatea financiară holding-mamă sau societatea financiară holding mixtă-mamă trebuie să notifice Băncii Naționale a României atunci când este desemnată entitate de rezoluție în unul dintre grupurile de rezoluție din cadrul grupului din care aceasta face parte, în conformitate cu strategia de rezoluție stabilită de Banca Națională a României, în calitate de autoritate de rezoluție, sau de o altă autoritate de rezoluție implicată, în temeiul Legii nr. 312/2015 privind redresarea și rezoluția instituțiilor de credit și a firmelor de investiții, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul financiar, cu modificările și completările ulterioare, sau al prevederilor care transpun Directiva 2014/59/UE în legislația altor state membre. Notificarea se realizează cu aplicarea în mod corespunzător a prevederilor art. 1595 alin. (1) lit. h).

(2) Societatea financiară holding-mamă sau societatea financiară holding mixtă-mamă trebuie să notifice Băncii Naționale a României retragerea desemnării unei filiale, care este instituție de credit, ca responsabilă cu asigurarea respectării de către grup a cerințelor prudențiale pe baze consolidate. Notificarea se realizează cu aplicarea în mod corespunzător a prevederilor art. 1595 alin. (1) lit. i).

Art. 159^13

Societățile financiare holding-mamă și societățile financiare holding mixte-mamă trebuie să notifice Banca Națională a României, în calitate de supraveghetor consolidant, în legătură cu o achiziție propusă într-o instituție de credit, precum și în legătură cu reducerea deținerilor calificate într-o asemenea instituție. Notificarea este însoțită de informațiile și documentele prevăzute în anexa nr. 5 la prezentul regulament.

Art. 159^14

(1) Societățile financiare holding-mamă și societățile financiare holding mixte-mamă trebuie să notifice Băncii Naționale a României, în calitate de supraveghetor consolidant, orice modificări cu privire la structura acționariatului acestora. Notificarea va fi însoțită de hotărârea organului statutar competent și de o declarație pe propria răspundere a persoanei în cauză, prin care să se confirme că informațiile existente în evidențele Băncii Naționale a României nu au suferit modificări sau, după caz, să se comunice modificările intervenite.

(2) Societățile financiare holding-mamă și societățile financiare holding mixte-mamă trebuie să notifice Băncii Naționale a României, în calitate de supraveghetor consolidant, orice modificări cu privire la membrii organului de conducere, altele decât cele prevăzute la art. 196 alin. (9) din O.U.G. nr. 99/2006 și reglementările emise în aplicarea acesteia. Notificarea va fi însoțită de hotărârea organului statutar competent și de o declarație pe propria răspundere a persoanei în cauză, prin care să se confirme că informațiile existente în evidențele Băncii Naționale a României nu au suferit modificări sau, după caz, să se comunice modificările intervenite.

Art. 159^15

(1) Societățile financiare holding-mamă și societățile financiare holding mixte-mamă trebuie să notifice Băncii Naționale a României, în calitate de supraveghetor consolidant, orice modificări cu privire la persoanele care au legături strânse cu entitatea, altele decât acționarii care au dețineri calificate și persoanele membre ale organului de conducere, cu aplicarea în mod corespunzător a prevederilor art. 1595 alin. (1) lit. j).

(2) Societățile financiare holding-mamă și societățile financiare holding mixte-mamă trebuie să notifice Băncii Naționale a României, în calitate de supraveghetor consolidant, orice modificări cu privire la cadrul legislativ și instituțional din jurisdicția statelor ce guvernează una sau mai multe entități din cadrul grupului, care pot determina eventuale impedimente în realizarea supravegherii prudențiale de către Banca Națională a României, în calitate de supraveghetor consolidant, cum ar fi restricționarea accesului la informații ori a posibilității efectuării unor verificări la fața locului. Notificarea se realizează cu aplicarea în mod corespunzător a prevederilor art. 1595 alin. (1) lit. k)”.

 

Art. 195

Vechea reglementare

„În vederea evaluării corespunzătoare a cererilor de aprobare și notificărilor prevăzute de titlul III din prezentul regulament, Banca Națională a României poate solicita orice informații și/sau documente suplimentare necesare în acest sens, dacă cele prezentate nu sunt suficiente ori relevante pentru realizarea evaluării sau dacă documentația prezintă alte deficiențe”.

Noua reglementare

Articolul 195 se modifică și va avea următorul cuprins:

„În vederea evaluării corespunzătoare a cererilor de aprobare și notificărilor prevăzute de titlurile III și III1 din prezentul regulament, Banca Națională a României poate solicita orice informații și/sau documente suplimentare necesare în acest sens, dacă cele prezentate nu sunt suficiente ori relevante pentru realizarea evaluării sau dacă documentația prezintă alte deficiențe”.

 

Art. 205

Vechea reglementare

„Anexele nr. 1-13 fac parte integrantă din prezentul regulament”.

Noua reglementare

Articolul 205 se modifică și va avea următorul cuprins:

„Anexele nr. 1-14 fac parte integrantă din prezentul regulament”.

 

Anexa nr. 14

Noua reglementare

După anexa nr. 13 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 14, având cuprinsul prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul regulament.

Vă precizăm că anexa nr. 14 cuprinde modelul cererii de aprobare.

Regulamentul BNR nr. 12/2020 privind autorizarea instituțiilor de credit și modificările în situația acestora – modificări (Regulament BNR nr. 1/2022) was last modified: februarie 11th, 2022 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.