Prelungirea aplicării OMJ nr. 820/C/2015 și a OMJ nr. 1.291/C/2017 pentru aprobarea Normelor metodologice privind acordarea majorării pentru lucrări de excepţie sau misiuni speciale (OMJ nr. 406/C/2023)

22 mart. 2023
Vizualizari: 237

Actul public în Monitorul Oficial

PreambulSumar
Ordinul ministrului justiției (OMJ) nr. 406/C/2023 privind prelungirea aplicării, în anul 2023, a OMJ nr. 820/C/2015 pentru aprobarea Normelor metodologice privind acordarea majorării pentru lucrări de excepție sau misiuni speciale funcționarilor publici cu statut special și personalului civil din sistemul administrației penitenciare și a OMJ nr. 1.291/C/2017 privind aprobarea Normelor metodologice de acordare a majorării pentru lucrări de excepție sau misiuni speciale, pentru funcționarii publici cu statut special din Ministerul Justiției

(M. Of. nr. 232 din 21 martie 2023)

În conformitate cu:

– art. I alin. (5) din O.U.G. nr. 168/2022 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative;

În temeiul:

– art. 13 din H.G. nr. 652/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Justiției, cu modificările și completările ulterioare.

Se prelungește aplicarea OMJ nr. 820/C/2015 și a OMJ nr. 1.291/C/2017.

 

În M. Of. nr. 232 din data de 21 martie 2023 s-a publicat Ordinul ministrului justiției (OMJ) nr. 406/C/2023 privind prelungirea aplicării, în anul 2023, a OMJ nr. 820/C/2015 pentru aprobarea Normelor metodologice privind acordarea majorării pentru lucrări de excepție sau misiuni speciale funcționarilor publici cu statut special și personalului civil din sistemul administrației penitenciare și a OMJ nr. 1.291/C/2017 privind aprobarea Normelor metodologice de acordare a majorării pentru lucrări de excepție sau misiuni speciale, pentru funcționarii publici cu statut special din Ministerul Justiției.

Vă prezentăm, în cele ce urmează, cele mai importante dispoziții din respectivul act normativ:

Art. 1

Prevederile Ordinului ministrului justiției nr. 820/C/2015 pentru aprobarea Normelor metodologice privind acordarea majorării pentru lucrări de excepție sau misiuni speciale funcționarilor publici cu statut special și personalului civil din sistemul administrației penitenciare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 173 din 12 martie 2015, se aplică în mod corespunzător și în anul 2023.

Art. 2

Prevederile Ordinului ministrului justiției nr. 1.291/C/2017 privind aprobarea Normelor metodologice de acordare a majorării pentru lucrări de excepție sau misiuni speciale, pentru funcționarii publici cu statut special din Ministerul Justiției, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 512 din 3 iulie 2017, se aplică în mod corespunzător și în anul 2023, cu excepția art. 4 și 5 din anexa la acesta.

 

NORME METODOLOGICE din 27 februarie 2015 privind acordarea majorării pentru lucrări de excepție sau misiuni speciale funcționarilor publici cu statut special și personalului civil din sistemul administrației penitenciare

Art. 1

Prezentele norme metodologice reglementează condițiile de acordare, în anul 2015, a majorării de până la 50% din salariul de bază prevăzută de art. 15 din cap. II al anexei nr. VII la Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, cu modificările ulterioare, și art. 12 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 83/2014 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2015, precum și alte măsuri în domeniul cheltuielilor publice.

Art. 2

(1) Funcționarii publici cu statut special și personalul civil din sistemul administrației penitenciare care execută, în domeniul specific, lucrări de excepție sau misiuni speciale, apreciate ca atare de către conducătorii acestora, beneficiază de o majorare de până la 50% din salariul de bază prevăzut de legislația în vigoare la data de 31 decembrie 2009, denumită în continuare majorare.

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

(2) Prin personal civil din sistemul administrației penitenciare se înțelege funcționarii publici și personalul contractual din sistemul administrației penitenciare.

Art. 3

Sunt considerate lucrări de excepție, lucrările:

a) efectuate în vederea realizării unor obiective cu impact ridicat asupra organizării și funcționării structurilor din sistemul administrației penitenciare;

b) care impun efectuarea unor activități cu un grad ridicat de răspundere sau specializare;

c) care presupun o documentare complexă sau gestionarea unui volum mare de informații;

d) care contribuie la identificarea, obținerea sau creșterea veniturilor.

Art. 4

Sunt considerate misiuni speciale:

a) activitățile directe desfășurate cu persoanele custodiate, în împrejurări având complexitate ridicată;

b) activitățile care implică riscuri deosebite pentru siguranța personalului sau pentru funcționarea în bune condiții a sistemului penitenciar;

c) activitățile cu un grad de complexitate mai mare decât atribuțiile corespunzătoare postului ocupat.

Art. 5

(1) Majorarea prevăzută la art. 2 alin. (1) se acordă individual pentru o perioadă de 3 luni, pentru cel mult 5% din numărul total de posturi prevăzute în statele de organizare și în limita a 30% din suma salariilor de bază, a salariilor funcțiilor de bază și a indemnizațiilor lunare de încadrare, cumulat pe total buget al ordonatorului principal de credite.

(2) Administrația Națională a Penitenciarelor stabilește numărul de persoane care pot beneficia de majorare în conformitate cu alin. (1) și îl comunică fiecărei unități subordonate, aceasta având obligația de a se încadra în datele primite.

Art. 6

(1) Majorarea se acordă la propunerea fundamentată și motivată în scris a șefului ierarhic nemijlocit, care va cuprinde și procentul majorării, conform modelului din anexa care face parte integrantă din prezentele norme metodologice.

(2) Propunerea de acordare a majorării se analizează în consiliul de conducere al unității respective, cu consultarea organizațiilor sindicale reprezentative. În urma analizei, se stabilesc propunerile finale asupra cărora urmează să se pronunțe persoana competentă potrivit alin. (3).

(3) Competența de acordare a majorării, inclusiv stabilirea procentului majorării, revine:

a) ministrului justiției, pentru directorul general și directorii generali adjuncți ai Administrației Naționale a Penitenciarelor;

b) directorului general al Administrației Naționale a Penitenciarelor, pentru directorii și directorii adjuncți din unitățile subordonate, pentru personalul din Administrația Națională a Penitenciarelor și pentru personalul din Subunitatea de Pază și Escortare Deținuți Transferați;

c) directorilor unităților subordonate, pentru personalul din subordinea acestora, cu excepția celui prevăzut la lit. b).

(4) La acordarea majorării se au în vedere toate categoriile și corpurile de personal, cu respectarea principiului proporționalității.

(5) În cazul în care persoana competentă prevăzută la alin. (3) nu este de acord cu propunerea, refuzul privind acordarea majorării se fundamentează în scris.

Art. 7

(1) Majorarea salarială de până la 50% nu se acordă sau plata majorării încetează în următoarele cazuri:

a) în toate situațiile în care nu se acordă salariul de bază;

b) în situația punerii la dispoziție ca urmare a punerii în mișcare a acțiunii penale sau a trimiterii în judecată;

c) când nu mai sunt îndeplinite criteriile de acordare.

(2) În situația în care majorarea acordată unei persoane încetează înainte de expirarea perioadei inițiale, se poate propune ca, pentru perioada rămasă, să beneficieze de majorarea de până la 50% o altă persoană, cu respectarea procedurii și condițiilor stabilite prin prezentele norme metodologice.

(3) Majorarea se menține până la expirarea perioadei pentru care a fost acordată, inclusiv în cazul în care intervine detașarea sau mutarea beneficiarului la altă unitate din sistemul penitenciar.

(4) Prevederile art. 6 se aplică în mod corespunzător și pentru situațiile prevăzute la alin. (1), după caz.

NORME METODOLOGICE de acordare a majorării pentru lucrări de excepție sau misiuni speciale, pentru funcționarii publici cu statut special din Ministerul Justiției

Art. 1

Funcționarii publici cu statut special din Ministerul Justiției – aparatul central – care execută lucrări de excepție sau misiuni speciale, apreciate ca atare de către conducătorul acestuia, beneficiază de o majorare de până la 50% din salariul de bază prevăzut de legislația în vigoare la data de 31 decembrie 2009, denumită în continuare majorare.

Art. 2

Sunt considerate lucrări de excepție acele lucrări care presupun:

a) contribuția la elaborarea sau implementarea unor politici publice, strategii, documentații speciale și alte asemenea lucrări, cu impact la nivelul sistemului judiciar sau la nivel național;

b) contribuția la elaborarea unor propuneri legislative sau modificarea legislației existente, de relevanță în domeniul de activitate;

c) aplicarea și atragerea, prin documentațiile întocmite, a altor resurse financiare decât cele de la bugetul de stat, precum și utilizarea fondurilor respective pe baza unei bune gestiuni financiare;

d) realizarea cu eficacitate și eficiență a altor lucrări complexe.

Art. 3

Sunt considerate misiuni speciale acele activități care presupun:

a) participarea ca reprezentant al Ministerului Justiției la diverse negocieri și proceduri de atribuire;

b) participarea la diverse grupuri interministeriale guvernamentale, parlamentare sau internaționale;

c) desfășurarea unor activități suplimentare în cadrul altor direcții sau instituții pentru care Ministerul Justiției are calitatea de ordonator principal de credite;

d) participarea la misiuni internaționale;

e) contribuții aduse în comisiile care monitorizează și implementează strategii la nivelul ministerului;

f) îndeplinirea altor atribuții decât cele din fișa postului, cu grad ridicat de complexitate.

Art. 4

(1) Majorarea se acordă lunar, pentru o perioadă de maximum 6 luni, pentru cel mult 5% din numărul total de posturi prevăzute în statele de organizare, în limita a 30% din suma salariilor de bază, a salariilor funcțiilor de bază și a indemnizațiilor lunare de încadrare, cumulat pe total buget, pentru ordonatorul principal de credite.

(2) După expirarea termenului prevăzut la alin. (1), majorarea se poate acorda acelorași persoane, în același procent sau într-un procent diferit, dacă sunt îndeplinite condițiile legale și dacă se respectă procedura reglementată la art. 5.

Art. 5

(1) Majorarea se acordă prin ordin al ministrului justiției, la propunerea scrisă a superiorului ierarhic, care va cuprinde, în mod obligatoriu, motivarea, procentul propus în funcție de lucrările de excepție sau misiunile speciale, precum și perioada de acordare.

(2) Propunerea de acordare a majorării se avizează de către conducătorul compartimentului din care face parte salariatul, de compartimentul de resurse umane, din punctul de vedere al încadrării în procentul de 5% prevăzut la art. 4 alin. (1), precum și de compartimentul economic, din punct de vedere financiar.

Art. 6

(1) Majorarea nu se acordă:

a) în toate situațiile în care nu se acordă salariul de bază;

b) în situația punerii la dispoziție ca urmare a punerii în mișcare a acțiunii penale sau a trimiterii în judecată;

c) când nu mai sunt îndeplinite criteriile de acordare.

(2) Prevederile art. 5 se aplică în mod corespunzător și pentru cazurile prevăzute la alin. (1).

 

Prelungirea aplicării OMJ nr. 820/C/2015 și a OMJ nr. 1.291/C/2017 pentru aprobarea Normelor metodologice privind acordarea majorării pentru lucrări de excepție sau misiuni speciale (OMJ nr. 406/C/2023) was last modified: martie 22nd, 2023 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.