OPANAF nr. 2.117/2018 privind aprobarea modelului şi conţinutului formularelor şi documentelor utilizate în activitatea de verificare a situaţiei fiscale personale – modificări (OPANAF nr. 758/2021)
Actul modificat | Actul modificator | Sumar |
Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală (OPANAF) nr. 2.117/2018 privind aprobarea modelului și conținutului formularelor și documentelor utilizate în activitatea de verificare a situației fiscale personale (M. Of. nr. 766 din 5 septembrie 2018) | OPANAF nr. 758/2021 pentru modificarea și completarea OPANAF nr. 2.117/2018 privind aprobarea modelului și conținutului formularelor și documentelor utilizate în activitatea de verificare a situației fiscale personale (M. Of. nr. 519 din 19 mai 2021) | – modifică: art. 2, art. 3, art. 5. |
În M. Of. nr. 519 din 19 mai 2021 s-a publicat Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală (OPANAF) nr. 758/2021 pentru modificarea și completarea OPANAF nr. 2.117/2018 privind aprobarea modelului și conținutului formularelor și documentelor utilizate în activitatea de verificare a situației fiscale personale.
Redăm, în continuare, cele mai importante modificări aduse prin respectivul act normativ.
Art. 2
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 2 se prezenta sub următoarea formă:
„Art. 2
Formularele prevăzute la art. 1 se completează conform instrucțiunilor prevăzute în anexele nr. 1.b-13.b.”
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 2 se modifică și va avea următorul conținut:
„Art. 2
(1) Formularele prevăzute la art. 1 se completează conform instrucțiunilor prevăzute în anexele nr. 1.b-14.b.
(2) Prin conducătorul structurii cu atribuții de verificare fiscală, în sensul prezentului ordin, se înțelege directorul general, în cazul Direcției generale control venituri persoane fizice, și directorul executiv inspecție fiscală, în cazul direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice.”
Art. 3
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 3 se prezenta sub următoarea formă:
„Art. 3Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare și păstrare a formularelor prevăzute la art. 1 sunt stabilite în anexele nr. 1.c-13.c.”
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 3 se modifică și va avea următorul conținut:
„Art. 3
Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare și păstrare a formularelor prevăzute la art. 1 sunt stabilite în anexele nr. 1.c-14.c.”
Art. 5
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 5 se prezenta sub următoarea formă:
„Art. 5Direcția generală control venituri persoane fizice, Direcția generală de reglementare a colectării creanțelor bugetare, Direcția generală proceduri pentru administrarea veniturilor, direcțiile generale regionale ale finanțelor publice și unitățile subordonate acestora vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.”
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 5 se modifică și va avea următorul conținut:
„Art. 5
Direcția generală control venituri persoane fizice, direcțiile generale regionale ale finanțelor publice, Direcția generală proceduri pentru administrarea veniturilor vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.”
Totodată, menționăm și anexele care fac parte integrantă la acest ordin:
– ANEXA nr. 1: Înștiințare pentru discuția finală;
– ANEXA nr. 2: Instrucțiuni de completare și utilizare a formularului „Înștiințare pentru discuția finală”;
– ANEXA nr. 3: Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare și păstrare a formularului „Înștiințare pentru discuția finală”.