OMJ nr. 3.431/C/2019 pentru aprobarea formularelor de avize de înscriere privind înregistrările efectuate în Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară – modificări (OMJ nr. 5309/C/2022)

7 dec. 2022
Vizualizari: 158

Actul modificat

Actul modificatorSumar
 

Ordinul ministrului justiției (OMJ) nr. 3.431/C/2019 pentru aprobarea formularelor de avize de înscriere privind înregistrările efectuate în Registrul Național de Publicitate Mobiliară și a instrucțiunilor de completare a acestor formulare

(M. Of. nr. 730 din 5 septembrie 2019)

 

 

OMJ nr. 5309/C din 21 noiembrie 2022 privind modificarea și completarea OMJ nr. 3.431/C/2019 pentru aprobarea formularelor de avize de înscriere privind înregistrările efectuate în Registrul Național de Publicitate Mobiliară și a instrucțiunilor de completare a acestor formulare

(M. Of. nr. 1166 din 6 decembrie 2022)

 

 

– modifică: art. 4 alin. (6) și (13), art. 7 alin. (8)-(11), art. 8 alin. (4), art. 9;

– introduce: art. 7 alin. (11^1).

 

În M. Of. nr. 1166 din 6 decembrie 2022 s-a publicat OMJ nr. 5309/C din 21 noiembrie 2022 privind modificarea și completarea OMJ nr. 3.431/C/2019 pentru aprobarea formularelor de avize de înscriere privind înregistrările efectuate în Registrul Național de Publicitate Mobiliară și a instrucțiunilor de completare a acestor formulare.

Redăm, în cele ce urmează, modificările și completările aduse respectivului act normativ.

 

Art. 4 alin. (6) și (13)

Vechea reglementare

„(6) Organul competent sau reprezentantul său poate solicita înscrierea în Registru a avizului de ipotecă inițial, atunci când este selectată destinația „Sechestru asigurător” sau „Sechestru asigurător în cauze penale”, precum și a avizelor subsecvente acestui aviz, a avizului de ipotecă modificator, în cazul în care s-a selectat tipul de modificare „Înscrierea unor mențiuni prevăzute de lege”, a avizului de executare și a avizului de preluare în contul creanței, cu respectarea dispozițiilor legale și a deciziilor Autorității de Supraveghere.

(…)

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

(13) Organul competent poate solicita înscrierea în Registru a oricărui aviz specific, cu respectarea dispozițiilor legale și a deciziilor Autorității de Supraveghere, cu excepția avizului specific de îndreptare a erorii materiale din culpa operatorului/agentului.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 4 alin. (6) și (13) se modifică și vor avea următorul conținut:

(6) Organul competent sau reprezentantul său poate solicita înscrierea în Registru a avizului de ipotecă inițial, atunci când este selectată destinația «Sechestru asigurător» sau «Sechestru asigurător în cauze penale», precum și a avizelor subsecvente acestui aviz, a avizului de ipotecă modificator, în cazul în care s-a selectat tipul de modificare «Înscrierea unor mențiuni prevăzute de lege», a avizului de executare și a avizului de preluare în contul creanței, cu respectarea dispozițiilor legale și a ordinelor Autorității de Supraveghere.

(…)

(13) Organul competent poate solicita înscrierea în Registru a oricărui aviz specific, cu respectarea dispozițiilor legale și a ordinelor Autorității de Supraveghere, cu excepția avizului specific de îndreptare a erorii materiale din culpa operatorului/agentului.

 

 

Art. 7 alin. (8)-(11)

Vechea reglementare

„(8) În cazul în care un aviz de înscriere activ a fost inactivat din cauze tehnice, neimputabile operatorului sau agentului autorizat, pentru activarea acestuia este necesară înscrierea unui formular de aviz de reactivare, pe baza unei cereri aprobate de Autoritatea de Supraveghere.

(9) Cererea trebuie formulată de către una dintre părțile avizului și înaintată Autorității de Supraveghere cel târziu la data expirării avizului inițial.

(10) Autoritatea de Supraveghere va analiza cauzele care au determinat inactivarea, iar, dacă se va constata că sunt de natură tehnică, va aproba cererea și va transmite către solicitant acceptul de înscriere în Registru a unui formular de aviz de reactivare.

(11) Corpul Operatorilor va efectua înregistrarea în Registru a avizului de reactivare, pe baza formularului completat conform dispozițiilor legale de către solicitant, la care se atașează acceptul Autorității de Supraveghere.~

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, alin. (8)-(11) de la art. 7 se modifică și vor avea următorul conținut:

(8) În cazul în care un aviz de înscriere activ a fost inactivat în mod eronat din cauze tehnice, neimputabile operatorului/agentului autorizat, la sesizarea oricărei persoane interesate sau din oficiu, operatorul/agentul, în termen de cel mult două zile lucrătoare de la data constatării erorii, transmite Autorității de Supraveghere o cerere de aprobare a înscrierii unui aviz de reactivare a avizului inactivat din eroare din cauze tehnice, în care explică împrejurările în care s-a produs inactivarea, însoțită de formularul de aviz de reactivare completat și semnat de solicitant sau, după caz, de operatorul/agentul în cauză, fără completarea rubricilor cuprinse în câmpul «Date generale privind actul juridic care stă la baza înscrierii curente» (tip, număr, data încheierii), fiind bifat tipul de reactivare «Reactivarea unui aviz inactivat din cauze de natură tehnică, neimputabile operatorului/agentului autorizat».

(9) Cererea se înaintează Autorității de Supraveghere cel târziu la data expirării avizului inițial.

(10) Autoritatea de Supraveghere va analiza cauzele care au determinat inactivarea și va exprima acordul/dezacordul la reactivare prin ordin al ministrului justiției, în condițiile prevăzute de lege, precum și prin utilizarea aplicației software; în funcție de decizia Autorității de Supraveghere, aplicația software va permite sau nu înscrierea unui aviz de reactivare a avizului inactivat.

(11) Îndată ce operatorul/agentul în cauză primește ordinul cuprinzând acordul Autorității de Supraveghere pentru reactivare, completează numărul și data ordinului în câmpurile rubricii «Date generale privind actul juridic care stă la baza înscrierii curente» din formularul de aviz de reactivare și înscrie avizul; în sistemul informatic al Registrului, după înscrierea avizului de reactivare, lanțul de înscrieri inactivate devine activ.

 

 

Art. 8 alin. (4)

Vechea reglementare

„(4) În cazul bunului de tip „Autovehicul”, căutarea se poate face după rubricile de identificare a bunului: model, an fabricație, număr șasiu sau serie fabricație, serie motor, număr de înmatriculare.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, alin. (4) de la art. 8 se modifică și va avea următorul conținut:

(4) În cazul bunului de tip «Autovehicul», căutarea se poate face după rubricile de identificare a bunului: model, număr șasiu sau serie fabricație, serie motor și număr de înmatriculare.

 

 

Art. 9

Vechea reglementare

„Serviciul profesii juridice conexe va lua măsurile necesare în vederea ducerii la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 9 se modifică și va avea următorul conținut:

Compartimentul publicitate mobiliară și Corpul Operatorilor Registrului Național de Publicitate Mobiliară vor duce la îndeplinire dispozițiile prezentului ordin.

 

 

Art. 7 alin. (11^1)

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 7, după alin. (11) se introduce un nou alineat, alin. (11^1), cu următorul cuprins:

(11^1) Soluția privind acordul/dezacordul la reactivare se comunică imediat de către operator/agent persoanei interesate prevăzute la alin. (8).

OMJ nr. 3.431/C/2019 pentru aprobarea formularelor de avize de înscriere privind înregistrările efectuate în Registrul Național de Publicitate Mobiliară – modificări (OMJ nr. 5309/C/2022) was last modified: decembrie 7th, 2022 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.