OMFP nr. 1665/2020 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanţă a actelor de executare şi a procedurii de comunicare a acestora – modificări (OMF nr. 128/2022)

11 feb. 2022
Vizualizari: 509

Actul modificat

Actul modificatorSumar
Ordinul ministrului finanțelor publice (OMFP) nr. 1.665/2020 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanță a actelor de executare și a procedurii de comunicare a acestora

(M. Of. nr. 200 din 12 martie 2020)

Ordinul ministrului finanțelor (OMF) nr. 128/2022 pentru modificarea și completarea OMFP nr. 1665/2020 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanță a actelor de executare și a procedurii de comunicare a acestora

(M. Of. nr. 136 din 10 februarie 2022)

– modifică: art. 3, anexa nr. 1: punctele 4.1 și 4.2, punctul 8.4;

– introduce: anexa nr. 1: punctul 8.8.

În M. Of. nr. 136 din data de 10 februarie 2022 s-a publicat Ordinul ministrului finanțelor (OMF) nr. 128/2022 pentru modificarea și completarea Ordinul ministrului finanțelor publice (OMFP) nr. 1665/2020 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanță a actelor de executare și a procedurii de comunicare a acestora. 

Redăm, în cele ce urmează, modificările și completările aduse respectivului ordin.

Art. 3

Vechea reglementare

„Formalizarea asistenței reciproce, a acțiunilor comune și pentru interconectarea proceselor operaționale aferente furnizării de servicii pentru implementarea sistemului automat prin care se realizează comunicarea actelor de executare către instituțiile de credit prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanță se efectuează prin încheierea unui protocol de colaborare între A.N.A.F., Asociația Română a Băncilor și instituțiile de credit”.

Noua reglementare

Articolul 3 se modifică și va avea următorul cuprins:

Formalizarea asistenței reciproce, a acțiunilor comune și pentru interconectarea proceselor operaționale aferente furnizării de servicii pentru implementarea sistemului automat prin care se realizează comunicarea actelor de executare către instituțiile de credit prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanță se efectuează prin încheierea unui protocol de colaborare între A.N.A.F., instituțiile de credit și, după caz, Asociația Română a Băncilor”.

 

Anexa nr. 1

Punctele 4.1 și 4.2

Vechea reglementare

„4.1. Sumele ce fac obiectul actelor de executare silită se virează de instituțiile de credit în contul 50.67.02 reprezentând «Disponibil din sume încasate din înființarea popririi (bancă/terți) asupra sumelor ce se cuvin debitorilor», deschis la Trezoreria Operativă Centrală, cod IBAN RO08TREZ999506702XXXXXXX. La efectuarea plăților în contul 50.67.02, instituțiile de credit vor completa în documente la plată numărul de evidență a plății și celelalte informații prevăzute la pct. 3.8.

4.2. Trezoreria Operativă Centrală validează automat, prin intermediul programului pus la dispoziția acesteia de Centrul Național pentru Informații Financiare, viramentele efectuate de instituțiile de credit în contul prevăzut la pct. 4.1, în funcție de numărul de evidență a plății și corespondența acestuia cu codul de identificare fiscală al beneficiarului, identificate în sistemul informatic e-Popriri. În cazul în care suma rămasă de recuperat este «zero» lei, în aplicația informatică e-Popriri, viramentul efectuat de instituția de credit nu se validează”.

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

Noua reglementare

La anexa nr. 1, punctele 4.1 și 4.2 se modifică și vor avea următorul cuprins:

„4.1. Sumele ce fac obiectul actelor de executare silită se virează de instituțiile de credit în contul 50.67.02 reprezentând «Disponibil din sume încasate din înființarea popririi (bancă/terți) asupra sumelor ce se cuvin debitorilor», deschis la Trezoreria Operativă Centrală, cod IBAN RO08TREZ999506702XXXXXXX. La efectuarea plăților în contul 50.67.02, instituțiile de credit vor completa în documente la plată numărul de evidență a plății și celelalte informații prevăzute la pct. 3.8 Organizațiile cooperatiste de credit vor completa în rubrica «Cod de identificare fiscală plătitor» codul de identificare fiscală al cooperativei de credit.

4.2. Trezoreria Operativă Centrală validează automat, prin intermediul programului pus la dispoziția acesteia de Centrul Național pentru Informații Financiare, viramentele efectuate de instituțiile de credit în contul prevăzut la pct. 4.1, în funcție de numărul de evidență a plății și corespondența acestuia cu codul de identificare fiscală al beneficiarului, identificate în sistemul informatic e-Popriri. Pentru viramentele efectuate de organizațiile cooperatiste de credit se validează și codul de identificare fiscală al plătitorului. În cazul în care suma rămasă de recuperat este «zero» lei, în aplicația informatică e-Popriri, viramentul efectuat de instituția de credit nu se validează”.

 

Punctul 8.4

Vechea reglementare

„8.4. Până la data semnării Convenției-cadru de aderare a instituțiilor de credit la mecanismul de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanță a actelor de executare silită, instituțiile de credit aplică prevederile prezentei proceduri, cu excepția dispozițiilor cap. III. Până la data semnării convenției-cadru, pentru popririle înființate potrivit prezentei proceduri, informațiile prevăzute la pct. 2.5 pot fi comunicate la Punctul central de către instituțiile de credit, prin poștă electronică”.

Noua reglementare

La anexa nr. 1, punctul 8.4 se modifică și va avea următorul cuprins:

„8.4. Până la data semnării Convenției-cadru de aderare a instituțiilor de credit la mecanismul de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanță a actelor de executare silită, instituțiile de credit aplică prevederile prezentei proceduri, cu excepția dispozițiilor cap. III”.

 

Punctul 8.8

Noua reglementare

La anexa nr. 1, după punctul 8.7 se introduce un nou punct, punctul 8.8, cu următorul cuprins:

„8.8. Răspunderea pentru corectitudinea informațiilor prelucrate, în ceea ce privește cap. V pct. 5.1 și cap. VII pct. 7.1, aparține exclusiv organelor de executare de la nivel teritorial”.

OMFP nr. 1665/2020 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanță a actelor de executare și a procedurii de comunicare a acestora – modificări (OMF nr. 128/2022) was last modified: februarie 11th, 2022 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.