O.U.G. nr. 82/2016, Legea nr. 17/2000, Legea nr. 78/2014, Legea nr. 272/2004 – modificări (Legea nr. 100/2024)

22 apr. 2024
Vizualizari: 104

În M. Of. nr. 369 din 18 aprilie 2024 s-a publicat Legea nr. 100/2024 pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul asistenței sociale, precum și pentru completarea Legii nr. 78/2014 privind reglementarea activității de voluntariat în România și pentru modificarea Legii nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului.

Redăm, în cele ce urmează, cele mai importante modificări și completări aduse O.U.G. nr. 82/2016, Legii nr. 17/2000, Legii nr. 78/2014 și Legii nr. 272/2004.

 

Actul modificat

Actul modificatorSumar
 

O.U.G. nr. 82/2016 pentru aprobarea Statutului special al funcției publice specifice de inspector social și pentru modificarea și completarea unor acte normative

(M. Of. nr. 965 din 29 noiembrie 2016; cu compl. ult.)

 

 

Legea nr. 100/2024 pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul asistenței sociale, precum și pentru completarea Legii nr. 78/2014 privind reglementarea activității de voluntariat în România și pentru modificarea Legii nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului

(M. Of. nr. 369 din 18 aprilie 2024)

 

– modifică: art. 5 alin. (1), (3) și (4), art. 6 alin. (1) și (10), 

– introduce: art. 6 alin. (10^1), art. 6 alin. (11^1) și (11^2), art. 7 alin. (2) și (3).

 

Art. 5 alin. (1), (3) și (4)

Vechea reglementare

„Art. 5

(1) Prin misiune de inspecție se înțelege totalitatea sarcinilor atribuite inspectorului social pentru realizarea activităților de control, evaluare și monitorizare a sistemului de protecție socială în vederea identificării situațiilor de eroare, fraudă, abuz și neglijență și transmiterii către organele abilitate a datelor și informațiilor obținute.

(…)

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

(3) Prin activitatea de investigare socială se înțelege activitatea prin care se identifică cazurile de fraudă, abuz și neglijență care au generat prejudicii materiale și financiare aduse statului, precum și încălcări grave ale drepturilor sociale ale beneficiarilor și transmiterea datelor și informațiilor obținute către organele abilitate.

(4) Activitatea prevăzută la alin. (3) este desfășurată de inspectorii sociali din cadrul instituției centrale, respectiv Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială, care dețin o vechime de minimum 5 ani în activitatea de inspecție socială. Inspectorii sociali de la nivel teritorial pot efectua activități de investigare socială doar la solicitarea conducătorului instituției centrale, dar cu respectarea criteriilor de vechime a acestora.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 5 alin. (1), (3) și (4) se modifică și vor avea următorul conținut:

Art. 5

(1) Prin misiune de inspecție se înțelege totalitatea sarcinilor atribuite inspectorului social pentru realizarea activităților de control, evaluare și monitorizare a sistemului de protecție socială în vederea identificării situațiilor de eroare, fraudă, abuz și neglijență și transmiterii către organele abilitate a datelor și informațiilor obținute, precum și pentru verificarea modului în care se asigură respectarea drepturilor sociale ale cetățenilor și protejarea integrității fizice, psihice și a demnității personale.

(…)

(3) Prin activitate de investigare socială se înțelege activitatea prin care se identifică cazurile de fraudă, abuz și neglijență care au generat prejudicii materiale și financiare aduse statului, precum și încălcări grave ale drepturilor sociale ale beneficiarilor și transmiterea datelor și informațiilor obținute către organele abilitate. Activitățile de investigare socială pot deriva din rezultatele evaluării, monitorizării și controlului și stau la baza fundamentării propunerilor de îmbunătățire a activității, organizării și a procedurii de acordare a beneficiilor de asistență socială, a serviciilor sociale, a modului de îndeplinire a prevederilor legale privind încadrarea în grad și tip de handicap, în grad de invaliditate și grad de dependență, după caz.

(4) Activitatea prevăzută la alin. (3) este desfășurată de inspectorii sociali din cadrul instituției centrale, respectiv Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială, care au o vechime de minimum 3 ani în activitatea de inspecție socială. Inspectorii sociali de la nivel teritorial pot efectua activități de investigare socială doar la solicitarea conducătorului instituției centrale, dar cu respectarea criteriilor de vechime a acestora.

 

 

Art. 6 alin. (1) și (10)

Vechea reglementare

„Art. 6

(1) Inspectorul social, purtând asupra sa elementele care atestă funcția pe care o îndeplinește, prevăzută la art. 3 alin. (2), are dreptul să aibă acces liber, permanent și fără înștiințare prealabilă la locul destinat furnizării de servicii sociale, precum și la sediul unităților care stabilesc modul de încadrare în grad și tip de handicap, în grad de invaliditate sau în grad de dependență, după caz.

(…)

(10) Inspectorul social poate fi cooptat și/sau poate coopta în cadrul echipelor mixte de specialiști din alte instituții cu atribuții de control în vederea efectuării misiunilor de inspecție pluridisciplinare și/sau monitorizării respectării prevederilor legale referitoare la drepturile sociale ale cetățenilor.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 6 alin. (1) și (10) se modifică și vor avea următorul conținut:

Art. 6

(1) Inspectorul social, purtând asupra sa elementele care atestă exercitarea atribuțiilor de serviciu, prevăzute la art. 3 alin. (2), are dreptul la acces liber, permanent și fără înștiințare prealabilă la locul destinat furnizării de servicii sociale/în oricare alt spațiu în care există suspiciunea rezonabilă că pot fi adăpostiți beneficiari de servicii sociale, precum și la sediul unităților care stabilesc modul de încadrare în grad și tip de handicap, în grad de invaliditate sau în grad de dependență, după caz.

(…)

(10) Inspectorul social/Echipa de inspectori sociali poate fi desemnat/desemnată în cadrul echipelor mixte, în vederea efectuării misiunilor de inspecție pluridisciplinare și/sau monitorizării respectării prevederilor legale referitoare la drepturile sociale ale cetățenilor.

 

 

Art. 6 alin. (10^1)

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 6, după alin. (10) se introduce un nou alineat, alin. (10^1), cu următorul cuprins:

(10^1) Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială, direct sau prin agențiile teritoriale, poate solicita altor instituții cu atribuții în verificarea respectării calității serviciilor sociale desemnarea de personal cu atribuții de control pentru constituirea echipelor mixte. Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială încheie protocoale de colaborare ce cuprind responsabilitățile fiecărei autorități de control, precum și metodologia de intervenție.

 

 

Art. 6 alin. (11^1) și alin. (11^2)

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 6, după alin. (11) se introduc două noi alineate, alin. (11^1) și alin. (11^2), cu următorul cuprins:

(11^1) Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială poate contracta terțe persoane, ca voluntari, cu respectarea prevederilor art. 11 alin. (1) și (3)-(10) din Legea nr. 78/2014 privind reglementarea activității de voluntariat în România, cu modificările ulterioare, cu rolul de beneficiari ai serviciului social sau reprezentanți/susținători legali ai acestora, în scopul evaluării obiective a calității serviciilor sociale din perspectiva persoanei beneficiare sau a susținătorilor legali ai acesteia.

(11^2) Condițiile de desfășurare a activității prevăzute la alin. (111) se stabilesc prin ghidul prevăzut la alin. (12).

 

 

Art. 7 alin. (2) și alin. (3)

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 7 se introduc două noi alineate, alin. (2) și alin. (3), cu următorul cuprins:

(2) În procesul de evaluare, monitorizare și control, inspectorul social are în vedere opiniile tuturor părților implicate în toate etapele procesului de acordare a serviciilor sociale și utilizarea unor instrumente de verificare a obiectivității evaluării/opiniilor exprimate atât de persoanele beneficiare/reprezentanții legali/familiile acestora, de personalul de specialitate din centrele de servicii sociale și, după caz, de serviciul public de asistență socială.

(3) În activitatea de teren, în situații justificate, inspectorul social beneficiază, la cerere, de sprijinul poliției locale sau, în unitățile/subdiviziunile administrativ-teritoriale în care aceasta nu este constituită, de sprijinul organelor de poliție de pe raza teritorială în care funcționează serviciul social, în condițiile legii.

 

 

Actul modificat

Actul modificatorSumar
 

Legea nr. 17/2000 privind asistența socială a persoanelor vârstnice

(rep. M. Of. nr. 61 din 23 ianuarie 2024)

 

 

Legea nr. 100/2024 pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul asistenței sociale, precum și pentru completarea Legii nr. 78/2014 privind reglementarea activității de voluntariat în România și pentru modificarea Legii nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului

(M. Of. nr. 369 din 18 aprilie 2024)

 

– modifică: art. 1 alin. (5), art. 17, art. 31, art. 35,

– introduce: art. 8 alin. (4)-(8), art. 20^1, art. 33^1, art. 36^1.

 

Art. 1 alin. (5)

Vechea reglementare

„(5) Prin reprezentant legal, în sensul prezentei legi, se înțelege persoana desemnată, potrivit prevederilor art. 178 și 2.009 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările și completările ulterioare, pentru a reprezenta interesele unei persoane vârstnice.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 1 alin. (5) se modifică și va avea următorul conținut:

(5) Prin reprezentant legal, în sensul prezentei legi, se înțelege, după caz: persoana desemnată, potrivit prevederilor art. 178 și 2.009 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările și completările ulterioare, pentru a reprezenta interesele unei persoane vârstnice, soțul/soția, copiii, părinții sau celelalte rude până la gradul al IV-lea ale persoanei vârstnice sau, în lipsa acestora, orice persoană cu vârsta de minimum 18 ani împliniți pe care persoana vârstnică beneficiară o desemnează în acest scop prin declarație încheiată în formă autentică, care se înregistrează în Registrul național notarial de evidență a procurilor și revocărilor acestora și care va cuprinde drepturile prevăzute de lege ce pot fi exercitate de reprezentant.

 

 

Art. 17

Vechea reglementare

„Art. 17

Evaluarea, monitorizarea și controlul respectării prevederilor prezentei legi se realizează de Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 17 se modifică și va avea următorul conținut:

Art. 17

(1) Persoanele vârstnice beneficiază de servicii de prevenire și combatere a abuzului și neglijării, prin grija serviciului public de asistență socială, a autorității tutelare/instanței de tutelă, a poliției locale, precum și a organizațiilor neguvernamentale și a furnizorilor privați de servicii sociale care activează în acest domeniu.

(2) Autoritățile administrației publice locale, în colaborare cu autoritățile administrației publice centrale cu responsabilități în domeniu, cu furnizori de formare profesională autorizați și cu unități de învățământ specializate, asigură programele de formare a personalului din cadrul autorității tutelare, serviciului public de asistență socială și poliției locale, în vederea prevenirii, identificării și soluționării, în regim de urgență, a situațiilor de abuz și neglijență în care se pot afla persoanele vârstnice.

(3) Respectarea drepturilor persoanelor vârstnice se verifică de către inspectorii sociali prin campanii tematice și controale inopinate, precum și prin misiuni de investigare socială. Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială realizează campanii tematice de control privind protecția drepturilor persoanelor vârstnice.

(4) Ministerul Muncii și Solidarității Sociale, împreună cu Ministerul Sănătății și cu Consiliul Național al Organizațiilor de Pensionari și al Persoanelor Vârstnice, organizează anual cel puțin o sesiune de informare prin lansarea unei campanii publicitare privind îmbătrânirea activă, promovarea unui stil de viață sănătos, prevenirea și combaterea violenței și abuzului asupra persoanelor vârstnice.

 

 

Art. 31 și art. 35

Vechea reglementare

„Art. 31

Autoritatea tutelară/Instanța de tutelă din unitatea administrativ-teritorială în care persoana vârstnică are domiciliul sau reședința primește din oficiu un duplicat al actului juridic încheiat conform art. 29 și 30.

(…)

Art. 35

Decizia privind stabilirea, respingerea, încetarea sau suspendarea dreptului la serviciile de asistență socială prevăzute de prezenta lege poate fi contestată potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 31 și art. 35 se modifică și vor avea următorul conținut:

Art. 31

Autoritatea tutelară/Instanța de tutelă din unitatea administrativ-teritorială în care persoana vârstnică are domiciliul sau reședința primește din oficiu un duplicat al actului juridic încheiat conform art. 29 și 30, cu excepția contractelor de închiriere/comodat.

(…)

Art. 35

Decizia privind stabilirea, respingerea, încetarea sau suspendarea dreptului la serviciile de asistență socială prevăzute de prezenta lege poate fi contestată potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.

 

 

Art. 8 alin. (4)-(8)

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 8, după alin. (3) se introduc cinci noi alineate, alin. (4)-(8), cu următorul cuprins:

(4) Serviciile de îngrijire la domiciliu a persoanelor vârstnice dependente pot fi prestate în baza unui contract de prestări de servicii încheiat între îngrijitorul la domiciliu, persoană fizică autorizată în baza Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 44/2008 privind desfășurarea activităților economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 182/2016, cu modificările și completările ulterioare, acreditată ca furnizor de servicii sociale și care deține licență de funcționare pentru serviciile de îngrijire la domiciliu, în condițiile Legii nr. 197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale, cu modificările și completările ulterioare, și persoana vârstnică/reprezentantul legal al acesteia.

(5) Pot presta activitatea de îngrijitor formal la domiciliu pentru persoane vârstnice persoanele care dețin un certificat de calificare în următoarele ocupații, aprobate prin Ordinul ministrului muncii, familiei și protecției sociale și al președintelui Institutului Național de Statistică nr. 1.832/856/2011 privind aprobarea Clasificării ocupațiilor din România – nivel de ocupație (șase caractere), cu modificările și completările ulterioare:

a) îngrijitor bolnavi/bătrâni;

b) asistent medical;

c) infirmier;

d) alte calificări din aceleași grupe de ocupații.

(6) Pentru serviciile de îngrijire acordate de persoane fizice autorizate ca îngrijitor persoane vârstnice la domiciliul persoanei vârstnice, modelul contractului de prestări de servicii este prevăzut ca anexă la standardele minime de calitate aplicabile serviciilor de îngrijire la domiciliu, aprobate prin ordin al ministrului muncii și solidarității sociale.

(7) Persoanele fizice autorizate ca îngrijitor persoane vârstnice la domiciliu, inclusiv cele care au calitatea de angajator, au obligația de a întocmi un dosar personal, inclusiv pentru fiecare îngrijitor persoane vârstnice la domiciliu încadrat cu contract individual de muncă, conform prevederilor art. 17 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 44/2008 privind desfășurarea activităților economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 182/2016, cu modificările și completările ulterioare, și de a-l păstra în bune condiții la domiciliu, precum și de a-l prezenta inspectorilor de muncă, la solicitarea acestora.

(8) Dosarul personal al persoanei care asigură îngrijirea persoanei vârstnice la domiciliu cuprinde cel puțin următoarele documente:

a) contractul de prestări de servicii și, după caz, contractul individual de muncă și actele adiționale referitoare la modificarea, suspendarea și încetarea contractului individual de muncă;

b) certificatul de calificare profesională obținut în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulților, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

c) certificatul de cazier judiciar;

d) adeverința medicală care atestă că este aptă din punct de vedere medical pentru activitatea de îngrijitor persoane vârstnice la domiciliu, inclusiv că nu suferă de boli cronice transmisibile;

e) raportul de evaluare eliberat în condițiile legii, din care să reiasă că este aptă din punct de vedere psihologic să asigure activitatea de îngrijire personală a persoanei vârstnice dependente;

f) certificatul de integritate comportamentală, prevăzut la art. 3 lit. a) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare.

 

 

Art. 20^1

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, după art. 20 se introduce un nou articol, art. 20^1, cu următorul cuprins:

Art. 20^1

(1) În vederea atingerii obiectivelor prevăzute în Strategia națională privind îngrijirea de lungă durată și îmbătrânirea activă pentru perioada 2023-2030, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.492/2022, finanțarea de la bugetul de stat a serviciilor sociale pentru persoanele vârstnice este condiționată de îndeplinirea următorilor indicatori de performanță:

a) deținerea licenței de funcționare pentru serviciile sociale pentru care solicită finanțare: servicii de asistență comunitară pentru implementarea prevederilor art. 13, unități de îngrijire la domiciliu, centre de zi de asistență și recuperare, locuințe protejate, cămine pentru persoane vârstnice etc.;

b) respectarea prevederilor art. 12 alin. (2) în ceea ce privește planificarea înființării și organizării serviciilor sociale și utilizarea unei metodologii de evaluare a nevoilor comunității, cu respectarea metodologiei-cadru reglementate la nivel național;

c) respectarea principiului subsidiarității, respectiv solicitarea sumelor de la bugetul de stat în completarea sumelor alocate de la bugetul local, conform prevederilor art. 12 alin. (3), art. 13 alin. (5) și ale art. 18 alin. (5);

d) implementarea principiului prevenției, respectiv asigurarea unui continuum de servicii sociale în comunitate – suport pentru îngrijitorii informali, îngrijirea la domiciliu, în centre de zi de asistență și recuperare, în vederea facilitării respectării prevederilor art. 16 alin. (1);

e) implementarea unui sistem transparent de evaluare a calității serviciilor și de respectare a drepturilor persoanelor vârstnice, bazat pe informații venite din partea beneficiarilor și a aparținătorilor, conform prevederilor din Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale, cu modificările și completările ulterioare.

(2) Unitățile administrativ-teritoriale care au organizată rețea de îngrijire de lungă durată, în care procentul persoanelor vârstnice îngrijite în comunitate – îngrijire informală prin acordarea indemnizației pentru îngrijitori informali, prin serviciile de asistență comunitară, prin unitățile de îngrijire la domiciliu și/sau prin centre de zi de asistență și recuperare – este peste 50% din totalul numărului de persoane vârstnice care beneficiază de servicii sociale, sunt finanțate de la bugetul de stat în procent de cel puțin 40% din standardul minim de cost.

(3) Îndeplinirea indicatorilor de performanță prevăzuți la alin. (1) și (2) se verifică de către Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială, pe baza datelor comunicate de unitățile administrativ-teritoriale înainte de estimarea bugetului de stat pentru anul următor, precum și în cadrul campaniilor tematice de control.

 

 

Art. 33^1

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, după art. 33 se introduce un nou articol, art. 33^1, cu următorul cuprins:

Art. 33^1

Serviciul public de asistență socială și agenția teritorială pentru plăți și inspecție socială au obligația de a verifica orice sesizare cu privire la persoanele vârstnice găzduite de persoane fizice, în vederea întreținerii și îngrijirii.

 

 

Art. 36^1

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, după art. 36 se introduce un nou articol, art. 36^1, cu următorul cuprins:

Art. 36^1

(1) Nerespectarea dispozițiilor art. 4 alin. (3), art. 5 alin. (1), art. 10 alin. (1), art. 11 alin. (2), art. 12 alin. (1) și (2), art. 13 alin. (5), (8), (10) și (11), art. 25 alin. (1)-(3), art. 28 și ale art. 33 alin. (1) și (2) constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 10.000 lei la 20.000 lei.

(2) Nerespectarea de către furnizorii de servicii sociale a dispozițiilor art. 5 alin. (1) și ale art. 10 alin. (2) constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 10.000 lei la 20.000 lei.

(3) Nerespectarea de către îngrijitorii informali a dispozițiilor art. 13 alin. (9) constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 10.000 lei la 20.000 lei.

(4) Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor prevăzute la alin. (1)-(3) se fac de către inspectorii sociali.

(5) Contravențiilor prevăzute la alin. (1) le sunt aplicabile dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare.

 

 

Actul modificat

Actul modificatorSumar
 

Legea nr. 78/2014 privind reglementarea activității de voluntariat în România

(M. Of. nr. 469 din 26 iunie 2014; cu modif. ult.)

 

 

Legea nr. 100/2024 pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul asistenței sociale, precum și pentru completarea Legii nr. 78/2014 privind reglementarea activității de voluntariat în România și pentru modificarea Legii nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului

(M. Of. nr. 369 din 18 aprilie 2024)

 

– introduce: art. 23^1.

 

Art. 23^1

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, după art. 23 se introduce un nou articol, art. 23^1, cu următorul cuprins:

Art. 23^1

(1) Nerespectarea de către organizația-gazdă a dispozițiilor art. 10 alin. (1) și ale art. 11 alin. (4), (6) și (10) constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 10.000 lei la 20.000 lei.

(2) Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor se realizează de către inspectorii de muncă, potrivit legii.

(3) Contravențiilor prevăzute la alin. (1) le sunt aplicabile dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare.

 

 

Actul modificat

Actul modificatorSumar
 

Legea nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului

(rep. M. Of. nr. 159 din 5 martie 2014; cu modif. și compl. ult.)

 

 

Legea nr. 100/2024 pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul asistenței sociale, precum și pentru completarea Legii nr. 78/2014 privind reglementarea activității de voluntariat în România și pentru modificarea Legii nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului

(M. Of. nr. 369 din 18 aprilie 2024)

 

– modifică: art. 115 alin. (3).

 

Art. 115 alin. (3)

Vechea reglementare

„(3) Președintele, vicepreședintele și membrii comisiilor pentru protecția copilului, precum și secretarul acestora, constituite potrivit legii, au dreptul la o indemnizație de ședință echivalentă cu 1% din indemnizația președintelui consiliului județean, respectiv a primarului de sector.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 115 alin. (3) se modifică și va avea următorul conținut:

(3) Președintele, vicepreședintele și membrii comisiilor pentru protecția copilului, precum și secretarul acestora, constituite potrivit legii, au dreptul la o indemnizație de ședință echivalentă cu 5% din indemnizația președintelui consiliului județean, respectiv a primarului de sector al municipiului București. Cuantumul lunar brut al indemnizațiilor de ședință nu poate depăși 35% din indemnizația președintelui consiliului județean, respectiv a primarului de sector al municipiului București, și se acordă proporțional cu numărul de ședințe la care persoana a participat în luna respectivă.

O.U.G. nr. 82/2016, Legea nr. 17/2000, Legea nr. 78/2014, Legea nr. 272/2004 – modificări (Legea nr. 100/2024) was last modified: aprilie 22nd, 2024 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.