O.G. nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, O.U.G. nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, Legea nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică – modificări (Legea nr. 85/2022)
Actul modificat | Actul modificator | Sumar |
O.G. nr. 43/1997 privind regimul drumurilor (rep. M. Of. nr. 237 din 29 iunie 1998; cu modif. și compl. ult.) O.U.G. nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice (rep. în M. Of. nr. 670 din 3 august 2006)
Legea nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes național, județean și local (M. Of. nr. 853 din 20 decembrie 2010) | Legea nr. 85/2022 pentru completarea O.G. nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, pentru modificarea și completarea O.U.G. nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, precum și pentru completarea Legii nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes național, județean și local
(M. Of. nr. 366 din 13 aprilie 2022)
| – introduce: art. 2 alin. (3^1)-(3^3), art. 6 alin. (4^1), art. 6^1, art. 7 alin. (2), art. 8 alin. (1) lit. d) din O.G. nr. 43/1997; pct. 14^1 din O.U.G. nr. 195/2002; art. 2 alin. (1) lit. a^1) din Legea nr. 255/2010. – modifică: pct. 25 din O.U.G. nr. 195/2002; |
În M. Of. nr. 366 din 13 aprilie 2022 s-a publicat Legea nr. 85/2022 pentru completarea O.G. nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, pentru modificarea și completarea O.U.G. nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, precum și pentru completarea Legii nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes național, județean și local.
Redăm, în cele ce urmează, completările aduse respectivului act normativ.
Art. 2 alin. (3^1)-(3^3)
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, la art. 2, după alin. (3) se introduc trei noi alineate, alin. (3^1)-(3^3), cu următorul cuprins:
„(3^1) Drumurile pentru cicliști sunt căi de comunicație terestră din interiorul sau exteriorul localităților, proiectate și construite special pentru circulația cicliștilor, al căror traseu poate fi identic sau diferit de cel al drumurilor existente în zonă.
(3^2) După importanța lor, drumurile pentru cicliști pot fi de interes național, județean sau local, vor avea minimum două benzi de circulație, fiecare având o lățime de minimum 1,20 metri.
(3^3) Proiectarea, execuția și exploatarea drumurilor pentru cicliști, precum și semnalizarea lor vor respecta dispozițiile prezentei ordonanțe.”
Art. 6 alin. (4^1)
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, la art. 6, după alin. (4) se introduce un nou alineat, alin. (4^1), cu următorul cuprins:
„(4^1) Drumurile pentru cicliști de interes național aparțin proprietății publice a statului și cuprind drumurile pentru cicliști care traversează localități aflate pe raza teritorială a cel puțin două județe.”
Art. 6^1
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, după art. 6 se introduce un nou articol, art. 6^1, cu următorul cuprins:
„Art. 6^1
Drumurile pentru cicliști se vor construi în urma unor studii de necesitate și cost-eficiență astfel:
a) în afara localităților pe un traseu diferit de cel al drumurilor publice existente sau paralel cu acestea, în funcție de rezultatul studiului;
b) în interiorul localităților dacă nu există piste pentru cicliști și nu s-a decis că aceasta este soluția cea mai fiabilă.”
Art. 7 alin. (2)
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, la art. 7, după alin. (1) se introduce un nou alineat, alin. (2), cu următorul cuprins:
„(2) Drumurile pentru cicliști de interes județean fac parte din proprietatea publică a județului și cuprind drumurile pentru cicliști care traversează localități aflate pe raza teritorială a aceluiași județ.”
Art. 8 alin. (1) lit. d)
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, la art. 8 alin. (1), după lit. c) se introduce o nouă literă, lit. d), cu următorul cuprins:
„d) drumurile pentru cicliști de interes local.”
Totodată, art. 6 din O.U.G. nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice se modifică și se completează după cum urmează:
1. După punctul 14 se introduce un nou punct, punctul 14^1, cu următorul cuprins:
„14^1. drum pentru cicliști – sunt căi de comunicație terestră proiectate și construite special pentru circulația cicliștilor;”
2. Punctul 25 se modifică și va avea următorul cuprins:
„25. pistă pentru biciclete – subdiviziunea părții carosabile, a trotuarului ori a acostamentului, special amenajată, semnalizată și marcată corespunzător;”
Pe de altă parte, la art. 2 alin. (1) din Legea nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes național, județean și local, după lit. a) se introduce o nouă literă, litera a^1), cu următorul cuprins:
„a^1) lucrările de construcție, reabilitare și modernizare de drumuri pentru cicliști de interes național, județean și local;”