Noul raport de analiză a sondajului Future Ready Lawyer de la Wolters Kluwer dezvăluie tendințele care se întrezăresc pe măsură ce sectorul juridic iese din pandemie

16 iun. 2021
Vizualizari: 203

Pandemia globală a accelerat transformarea continuă a profesiei de avocat, tendințele și prioritățile cucerind noi orizonturi în ultimul an, conform concluziilor celui mai recent raport realizat de Wolters KluwerThe 2021 Future Ready Lawyer: Moving Beyond the Pandemic.

Se acordă o importanță tot mai crescută capacității de a utiliza tehnologia în vederea optimizării performanței, 80% dintre avocați declarând că nevoile lor de soluții tehnologice au crescut ca urmare a pandemiei. Sondajul confirmă faptul că majoritatea profesioniștilor din domeniul juridic consideră transformarea digitală și tehnologia drept factori-cheie pentru îmbunătățirea performanței, eficienței și productivității, preconizând totodată o utilizare în creștere a soluțiilor tehnologice, precum și investiții în această direcție. Pe de altă parte, sondajul a constatat sincope în ceea ce privește pregătirea profesioniștilor în domeniu pentru ceea ce devine cu pași repezi noua normalitate.

Sondajul Wolters Kluwer Future Ready Lawyer: Moving Beyond the Pandemic, incluzând informații de la 700 de profesioniști în domeniul juridic din SUA și nouă țări europene, analizează tendințele și cât de pregătite sunt organizațiile pentru a obține performanțe mai ridicate în post-pandemie. Sondajul independent, realizat în martie 2021, dezvăluie o perspectivă unică, a profesioniștilor din domeniul juridic care ies din pandemie, și oferă o mai bună înțelegere a impactului și implicațiilor pe care pandemia o are pe viitor. Raportul include, de asemenea, date comparative pentru intervalul 2020-2021, care prezintă punctele de vedere ale profesioniștilor în săptămânile dinaintea pandemiei, în comparație cu opiniile lor de astăzi.

Rezultatele sondajului Wolters Kluwer Future Ready Lawyer Survey din 2021 sunt disponibile în acest raport și includ analiza liderilor din industrie privind impactul pandemiei asupra sectorului juridic, precum și asupra viitorului.

„Rezultatele sondajului Future Ready Lawyer 2021 arată în mod clar că transformarea profesiei de avocat a fost grăbită de pandemie”, a declarat Martin O’Malley, vicepreședinte executiv și director general Wolters Kluwer Legal & Regulatory. „Tendințe precum importanța tehnologiei juridice, volumul și complexitatea informațiilor, modificarea așteptărilor pe care le au clienții, nevoia de performanță și productivitate sporite, precum și noile moduri de lucru au luat avânt în ultimul an. Din ce în ce mai mult, profesioniștii văd transformarea digitală și tehnologia la baza succesului lor. ”

Concluzii principale

Tendințe generale

După un an extrem de provocator, avocații se așteaptă ca tendințele cu care s-au confruntat deja să se precipite. Principalele tendințe preconizate a avea cel mai semnificativ impact sunt:

– Creșterea importanței tehnologiei juridice – 77%

– Adaptarea la complexitatea și volumul crescut de informații – 77%

– Adaptarea la modificarea așteptărilor clienților / managementului – 76%

– Abilitatea de a dobândi și păstra personalul înalt calificat – 76%

– Accentul pus pe îmbunătățirea eficienței / productivității – 75%.

Cu toate acestea, există un decalaj semnificativ între tendințe și disponibilitatea de a le adopta: 36% sau mai puțini avocați spun că organizația lor este bine pregătită să țină pasul cu noile transformări.

Relațiile dintre client și casa de avocatură

Confruntați cu necesitatea de a crește productivitatea, departamentele juridice din companii apelează tot mai frecvent la soluțiile tehnologice și presează casele de avocatură să facă același lucru:

– În termen de trei ani, 91% dintre departamentele juridice vor întreba casele de avocatură cu care au intenția de a lucra despre tehnologia pe care o folosesc, o creștere de 10 procente față de 2020.

– Un număr din ce în ce mai mare de departamente juridice din companii se așteaptă ca firmele de avocatură cu care colaborează:

– Să utilizeze tehnologia pentru a livra cele mai bune servicii cu putință – 78%

– Să utilizeze tehnologia pentru a crește productivitatea / eficiența – 76%.

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

Sondajul Future Ready Lawyer a dezvăluit, de asemenea, diferențe semnificative între așteptările departamentelor juridice și capacitatea caselor de avocatură de a le îndeplini. Nealinierea lor poate avea un impact asupra satisfacției clienților: doar 30% dintre departamentele juridice din companii sunt pe deplin mulțumite de casele lor de avocatură și un număr din ce în ce mai mare planifică schimbarea lor: 24% spun că este destul e probabil să schimbe casa de avocatură cu care lucrează, comparativ cu doar 13% în 2020.

Departamente juridice din companii

Pandemia a intensificat presiunile asupra departamentelor juridice, deoarece acestea au preluat mai multe sarcini de lucru cu bugete mai mici. Departamentele juridice care participă la acest sondaj declară că provocările lor principale sunt:

– Automatizarea sarcinilor de rutină și utilizarea tehnologiei în procesele de lucru

– Reducerea/controlul costurilor juridice externe

– Gestionarea cererilor în creștere pentru departamentele juridice din companii.

Pentru a depăși aceste provocări, 57% dintre departamentele juridice declară că intenționează să își mărească investițiile în tehnologie în următorii trei ani, în timp ce 84% afirmă că vor utiliza mai mult tehnologia pentru a spori productivitatea.

Confruntându-se atât cu reducerea bugetelor, cât și cu cerințele în creștere, departamentele juridice raportează schimbări în modul în care se realizează sarcinile și cui le revin. Majoritatea departamentelor juridice intenționează să utilizeze mai mult: Resurse terțe sau externalizate (77%); Livrarea internă a activității juridice (76%); Personal pe bază de contract (75%); Furnizori alternativi de servicii juridice (73%); și Personal non-juridic (70%). Fiecare dintre aceste zone a înregistrat creșteri față de nivelurile din 2020.

Cu toate acestea, odată cu schimbarea vin și provocările. Doar 28% dintre avocații din companii consideră că organizația lor este bine pregătită să implementeze eficient procesele de management al schimbării și doar 27% spun că sunt bine pregătiți să implementeze tehnologia transformării.

Casele de avocatură

Casele de avocatură semnalează, de asemenea, schimbări rapide pe măsură ce performează. Acestea răspund la așteptările complexe ale clienților, investesc și inovează la niveluri superioare pentru a stimula eficiența și a oferi plusvaloare.

Potrivit sondajului Future Ready Lawyer, domeniile în care majoritatea caselor de avocatură preconizează schimbări în modul în care prestează servicii pentru următorii trei ani includ:

– 82% se așteaptă la o specializare mai mare a serviciilor juridice oferite de casele de avocatură

– 81% se așteaptă la o utilizare mai mare a tehnologiei pentru a crește productivitatea

– 78% se așteaptă la un accent sporit asupra inovației

– 78% se așteaptă la o mai bună colaborare și o transparență mai ridicată între casele de avocatură și clienții lor.

Per ansamblu, 63% dintre casele de avocatură afirmă că își vor mări investițiile în tehnologie și, pe măsură se concentrează asupra schimbării exigențelir pe care le au clienții, 74% declară că investesc în noi tehnologii pentru a sprijini operațiunile lor proprii și munca clienților din portofoliu. Cu toate acestea, mai sunt încă progrese de bifat, deoarece în prezent doar 32% sunt bine pregătiți să folosească tehnologia pentru a fi mai productivi și doar 28% se declară bine pregătiți să folosească tehnologia pentru a îmbunătăți serviciile pe care le livrează clienților.

La fel ca departamentele juridice din companii, casele de de avocatură au în vedere și noi modalități de lucru. Comparativ cu 2020, mai multe case de avocatură preconizează o Utilizare mai mare a personalului non-juridic (69%); Mai multe opțiuni self-service pentru clienți (68%); Utilizarea mai mare a resurselor terțe sau externalizate (68%); și o mai mare Utilizare a personalului pe bază de contract (65%).

Studiul Feature Ready Lawyer poate fi accesat aici.

Despre sondajul Wolters Kluwer Future Ready Lawyer Survey din 2021

Sondajul Future Ready Lawyer Survey: Moving Beyond the Pandemic 2021 realizat de Wolters Kluwer Legal & Regulatory a inclus interviuri cantitative cu 700 de avocați din firme de avocatură, departamente juridice și firme de servicii pentru afaceri din SUA și nouă țări europene – Regatul Unit, Germania, Țările de Jos, Italia, Franța, Spania, Polonia, Belgia și Ungaria – cu scopul de a analiza modul în care așteptările clienților, tehnologia și alți factori afectează viitorul juridic și modul în care organizațiile juridice sunt pregătite să le abordeze. Sondajul a fost realizat online pentru Wolters Kluwer de către o organizație internațională de cercetare din prima linie în perioada 4 – 18 martie 2021.

Wolters Kluwer Legal & Regulatory

Wolters Kluwer Legal & Regulatory este o divizie a Wolters Kluwer, furnizor global de soluții legislative și de conformitate, care le permite profesioniștilor să-și îmbunătățească productivitatea și performanța, să reducă riscurile și să obțină rezultate mai bune.

Wolters Kluwer România este parte a grupului multinațional Wolters Kluwer. La nivel global, dar și în România, instrumentele de lucru dedicate profesioniștilor au devenit din ce în ce mai performante datorită dezvoltării tehnolgiei informației. Wolters Kluwer România este unul dintre liderii în domeniul soluțiilor IT de informare și decizie, automatizare și software personalizat, devenite deja indispensabile pentru manipularea informației.

 

Noul raport de analiză a sondajului Future Ready Lawyer de la Wolters Kluwer dezvăluie tendințele care se întrezăresc pe măsură ce sectorul juridic iese din pandemie was last modified: iunie 16th, 2021 by Universul Juridic

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor: