Norma ASF nr. 25/2015 privind obligaţiile de raportare şi transparenţă în sistemul pensiilor facultative – modificări (Norma ASF nr. 32/2017)
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, după anexa nr. 1E se introduce o nouă anexă, anexa nr. 1F, având cuprinsul prevăzut în anexa nr. 6 la prezenta normă.
Anexele nr. 11, 13, 14, 15 și 16 din Norma ASF nr. 25/2015 (modificată prin Norma ASF nr. 32/2017)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, anexele nr. 11, 13, 14, 15 și 16 aveau următorul cuprins:
Anexa nr. 11
Administrator fond_____________
Cod administrator_____________
Fond de pensii_______________
Cod fond_________________
Raport actuarial
pentru anul______________
1. Certificat actuarial, care va cuprinde:
a) valoarea calculată a provizionului tehnic;
b) opinia actuarului cu privire la adecvarea valorii calculate a provizionului tehnic;
c) opinia actuarului cu privire la respectarea prevederilor legale, în vigoare, în calculul provizionului tehnic;
2. Prezentarea datelor statistice utilizate în calcul, și a surselor emitente, care va cuprinde:
a) Tabelele biometrice:
i. Mortalitate;
ii. Invaliditate;
b) Alte date statistice utilizate în calcul.
3. Descrierea succintă a garanțiilor schemei de pensii private pentru care s-a efectuat calculul.
4. Prezentarea activelor care constituie provizionului tehnic, care va cuprinde:
a) Descrierea succintă a metodei de evaluare;
b) Structura țintă a portofoliului urmărită de administrator, pe tip de instrument și piață (RO, SEE, state terțe);
c) Ponderea valorii activelor denominate în altă monedă decât cea națională, în totalul valorii portofoliului:
i. pe fiecare monedă în parte
ii. total monedă străină.
Întocmit . . . . . . . . . . |
Instrucțiuni de completare a Anexei nr. 11
(1) Anexa nr. 11 se întocmește de către administratorii de fonduri de pensii.
(2) Instrucțiunile prezentate în continuare au ca scop standardizarea procesului de raportare a activității de actuariat.
(3) Fișierul se denumește după următoarea sintaxă:
YYYYMMDD_RAPORT_ACTUARIAL_FFF.pdf.p7s
unde:
– YYYYMMDD reprezintă data transmiterii raportului;
– FFF reprezintă codul fondului de pensii înregistrat în Registrul A.S.F.
(4) Fișierul denumit YYYYMMDD_RAPORT_ACTUARIAL_FFF.pdf.p7s se semnează electronic, cu semnătură electronică extinsă a persoanelor responsabile prevăzute la art. 5.
(5) Fișierul YYYYMMDD_RAPORT_ACTUARIAL_FFF.pdf.p7s, semnat electronic, se încarcă în sistemul informatic de raportare, în folderul dedicat „RAPORT_ACTUARIAL”.
(6) Anexa nr. 11 se întocmește anual și se transmite A.S.F. până la data de 31 ianuarie a anului următor celui pentru care se face raportarea.
(…)
Anexa nr. 13
Administrator de fond_________________
Plan de audit intern pentru anul______________
Nr. crt. | Tema misiunii de audit | Activitatea de administrare supusă auditării | Obiectivele misiunii de audit | Perioada supusă auditării interne | |
Col. 1 | Col. 2 | Col. 3 | Col. 4 | Col. 5 |
Departamentul/ Direcția/ Serviciul auditat | Perioada desfășurării misiunii de audit | Activități planificate | Resurse umane alocate | Resurse materiale alocate | |
Col. 6 | Col. 7 | Col. 8 | Col. 9 | Col. 10 |
Instrucțiuni de completare a Anexei nr. 13
(1) Anexa nr. 13 se întocmește de către conducătorul direcției de audit intern a administratorului fondului de pensii.
(2) Instrucțiunile prezentate în continuare au ca scop standardizarea procesului de raportare a activității de audit intern.
(3) Anual, conducătorul direcției de audit intern are obligația de a întocmi un plan de audit intern din care să reiasă obiectivele, termenele și frecvența misiunilor de audit intern, precum și activitățile care se vor desfășura la nivelul fiecărui fond de pensii.
(4) Fișierul se denumește după următoarea sintaxă:
YYYYMMDD_PLAN_AUDIT_EEE.pdf.p7s
unde:
– YYYYMMDD reprezintă data transmiterii raportului;
– EEE reprezintă codul entității raportoare înregistrat în Registrul A.S.F.
(5) Fișierul denumit YYYYMMDD_PLAN_AUDIT_EEE.pdf.p7s se semnează electronic, cu semnătură electronică extinsă a persoanelor responsabile prevăzute la art. 5.
(6) Fișierul YYYYMMDD_PLAN_AUDIT_EEE.pdf.p7s, semnat electronic, se încarcă în sistemul informatic de raportare, în folderul dedicat „PLAN_AUDIT”.
(7) Anexa nr. 13 se întocmește anual și se transmite A.S.F. până la data de 31 ianuarie a anului pentru care urmează a se efectua misiunile de audit intern.
Anexa nr. 14
Administrator de fond___________
Raport de audit intern
pentru semestrul anul______________
Raportul de audit intern se întocmește conform normei privind controlul intern, auditul intern și administrarea riscurilor în sistemul de pensii private.
Instrucțiuni de completare a Anexei nr. 14
(1) Anexa nr. 14 se întocmește de către persoana care conduce activitatea de audit intern al administratorului fondului de pensii facultative.
(2) Instrucțiunile prezentate în continuare au ca scop standardizarea procesului de raportare a activității de audit intern.
(3) Semestrial, persoana care conduce activitatea de audit intern are obligația de a întocmi un raport privind misiunile de audit intern desfășurate, din care să reiasă constatările și recomandările acestuia. Raportul va prezenta detaliat misiunile de audit intern desfășurate la nivelul administratorului și fiecărui fond de pensii facultative, conform actelor normative aplicabile.
(4) Fișierul se denumește după următoarea sintaxă:
YYYYMMDD_RAPORT_AUDIT_FFF_EEE.pdf.p7s,
unde:
– YYYYMMDD reprezintă data transmiterii raportului;
– FFF reprezintă codul fondului de pensii înregistrat în Registrul A.S.F.;
– EEE reprezintă codul entității raportoare înregistrat în Registrul A.S.F.
(5) Fișierul denumit YYYYMMDD_RAPORT_AUDIT_FFF_EEE.pdf.p7s se semnează electronic, cu semnătura electronică extinsă a persoanelor responsabile prevăzute la art. 5.
(6) Fișierul YYYYMMDD_RAPORT_AUDIT_FFF_EEE.pdf.p7s, semnat electronic, se încarcă în sistemul informatic de raportare, în folderul dedicat „RAPORT_AUDIT”.
(7) Anexa nr. 14 se întocmește semestrial și se transmite A.S.F. până la finalul lunii august a anului în curs pentru raportarea aferentă semestrului I, respectiv până la finalul lunii februarie a anului următor pentru raportarea aferentă semestrului II.
Anexa nr. 15
Administrator de fond___________
Raport de control intern
pentru semestrul _____________ anul _____________
Raportul de control intern se întocmește conform normei privind controlul intern, auditul intern și administrarea riscurilor în sistemul de pensii private
Instrucțiuni de completare a Anexei nr. 15
(1) Anexa nr. 15 se întocmește de către persoana care conduce activitatea de control intern al administratorului.
(2) Instrucțiunile prezentate în continuare au ca scop standardizarea procesului de raportare a activității de control intern.
(3) Semestrial, persoana care conduce activitatea de control intern are obligația de a întocmi un raport privind acțiunile de control intern desfășurate. Raportul va prezenta detaliat acțiunile de control intern desfășurate la nivelul administratorului și al fondului de pensii facultative, conform actelor normative aplicabile.
(4) Fișierul se denumește după următoarea sintaxă:
YYYYMMDD_RAPORT_CONTROL_EEE.pdf.p7s
unde:
– YYYYMMDD reprezintă data transmiterii raportului;
– EEE reprezintă codul entității raportoare înregistrat în Registrul A.S.F.
(5) Fișierul denumit YYYYMMDD_RAPORT_CONTROL_EEE.pdf.p7s se semnează electronic, cu semnătura electronică extinsă a persoanelor responsabile prevăzute la art. 5.
(6) Fișierul YYYYMMDD_RAPORT_CONTROL_EEE.pdf.p7s, semnat electronic, se încarcă în sistemul informatic de raportare, în folderul dedicat „RAPORT_CONTROL”.
(7) Anexa nr. 15 se întocmește semestrial și se transmite A.S.F. până la finalul lunii august a anului în curs pentru raportarea aferentă semestrului I, respectiv până la finalul lunii februarie a anului următor pentru raportarea aferentă semestrului II.
Anexa nr. 16
Administrator de fond___________
Raport de risc
pentru semestrul anul____________
Raportul de risc se întocmește conform normei privind controlul intern, auditul intern și administrarea riscurilor în sistemul de pensii private.
Instrucțiuni de completare a Anexei nr. 16
(1) Anexa nr. 16 se întocmește de către persoana care conduce activitatea de administrare a riscurilor.
(2) Instrucțiunile prezentate în continuare au ca scop standardizarea procesului de raportare a activității de administrare a riscurilor.
(3) Semestrial, persoana care conduce activitatea de administrare a riscurilor are obligația de a întocmi un raport de risc cuprinzând activitățile de administrare a riscurilor desfășurate la nivelul administratorului și la nivelul fiecărui fond de pensii facultative, conform actelor normative aplicabile.
(4) Fișierul se denumește după următoarea sintaxă:
YYYYMMDD_RAPORT_RISC_EEE.pdf.p7s
unde:
– YYYYMMDD reprezintă data transmiterii raportului;
– EEE reprezintă codul entității raportoare înregistrat în Registrul A.S.F.
(5) Fișierul denumit YYYYMMDD_RAPORT_RISC_EEE.pdf.p7s se semnează electronic, cu semnătura electronică extinsă a persoanelor responsabile prevăzute la art. 5.
(6) Fișierul YYYYMMDD_RAPORT_RISC_EEE.pdf.p7s, semnat electronic, se încarcă în sistemul informatic de raportare, în folderul dedicat „RAPORT_RISC”.
(7) Anexa nr. 16 se întocmește semestrial și se transmite A.S.F. până la finalul lunii august a anului în curs pentru raportarea aferentă semestrului I, respectiv până la finalul lunii februarie a anului următor pentru raportarea aferentă semestrului II.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, anexele nr. 11, 13, 14, 15 și 16 se modifică și se înlocuiesc cu anexele nr. 7, 8, 9, 10 și 11 la prezenta normă.
Anexa nr. 19 din Norma ASF nr. 25/2015 (modificată prin Norma ASF nr. 32/2017)
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, după anexa nr. 18 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 19, având cuprinsul prevăzut în anexa nr. 12 la prezenta normă.
Anexele nr. 1-12 din Norma ASF nr. 25/2015 (modificată prin Norma ASF nr. 32/2017)
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, anexele nr. 1-12 fac parte integrantă din Norma ASF nr. 32/2017.