Neconstituționalitate parțială – D.C.C. nr. 19/2023 (M. Of. nr. 347/25.04.2023): art. 4 alin. (2) lit. a), c), h) şi i), ale art. 13 alin. (1), ale art. 14 alin. (1) şi (4), ale art. 15 alin. (1), (…) şi ale art. 77 din Legea acvaculturii
Decizia CCR | Actul normativ | Sumar |
D.C.C. nr. 90/2023 (M. Of. nr. 347 din 25 aprilie 2023) | Art. 4 alin. (2) lit. a), c), h) și i), ale art. 13 alin. (1), ale art. 14 alin. (1) și (4), ale art. 15 alin. (1), ale art. 17, ale art. 18 alin. (1), ale art. 19, ale art. 21 alin. (1), ale art. 24 alin. (2), ale art. 26, ale art. 30 alin. (1) și (2), ale art. 38 alin. (4), ale art. 44, ale art. 57, ale art. 72 lit. f), ale art. 73, ale art. 74 alin. (1)-(3) și ale art. 77 din Legea acvaculturii, precum și a legii, în ansamblul său | Neconstituționalitate |
În M. Of. nr. 347 din 25 aprilie 2023 s-a publicat Decizia Curții Constituționale nr. 19/2023 referitoare la obiecția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 4 alin. (2) lit. a), c), h) și i), ale art. 13 alin. (1), ale art. 14 alin. (1) și (4), ale art. 15 alin. (1), ale art. 17, ale art. 18 alin. (1), ale art. 19, ale art. 21 alin. (1), ale art. 24 alin. (2), ale art. 26, ale art. 30 alin. (1) și (2), ale art. 38 alin. (4), ale art. 44, ale art. 57, ale art. 72 lit. f), ale art. 73, ale art. 74 alin. (1)-(3) și ale art. 77 din Legea acvaculturii, precum și a legii, în ansamblul său.
Obiectul sesizării de neconstituționalitate
Obiectul controlului de constituționalitate îl constituie dispozițiile art. 4 alin. (2) lit. a), c), h) și i), ale art. 13 alin. (1), ale art. 14 alin. (1) și (4), ale art. 15 alin. (1), ale art. 17, ale art. 18 alin. (1), ale art. 19, ale art. 21 alin. (1), ale art. 24 alin. (2), ale art. 26, ale art. 30 alin. (1) și (2), ale art. 38 alin. (4), ale art. 44, ale art. 57, ale art. 72 lit. f), ale art. 73, ale art. 74 alin. (1)-(3) și ale art. 77 din Legea acvaculturii, precum și legea, în ansamblul său.
D.C.C. nr. 19/2023
Prin Decizia nr. 19/2023, Curtea Constituțională a admis obiecția de neconstituționalitate formulată de Președintele României și a constatat că dispozițiile art. 14 alin. (1) și (4), ale art. 21 alin. (1), ale art. 30 alin. (1), ale art. 72 lit. f), ale art. 73 și ale art. 74 alin. (1)-(3) din Legea acvaculturii sunt neconstituționale.
Totodată, Curtea a respins, ca neîntemeiată, obiecția de neconstituționalitate și constată că dispozițiile art. 4 alin. (2) lit. a), c), h) și i), ale art. 13 alin. (1), ale art. 15 alin. (1), ale art. 17, ale art. 18 alin. (1), ale art. 19, ale art. 24 alin. (2), ale art. 26, ale art. 30 alin. (2), ale art. 38 alin. (4), ale art. 44, ale art. 57 și ale art. 77 din Legea acvaculturii, precum și legea, în ansamblul său, sunt constituționale în raport cu criticile formulate.