Metodologia de evaluare anuală a activităţii personalului didactic şi didactic auxiliar – modificări (OME nr. 3189/2021)

11 feb. 2021
Vizualizari: 2761

Actul modificat

Actul modificator

Modificări

Metodologia de evaluare anuală a activității personalului didactic și didactic auxiliar, aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului (OMECTS) nr. 6.143/2011

(M. Of. nr. 824 și 824 bis din 22 noiembrie 2011; cu modif. ult.)

Ordinul Ministrului Educației (OME) nr. 3189/2021 pentru modificarea și completarea Metodologiei de evaluare anuală a activității personalului didactic și didactic auxiliar, aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 6.143/2011

(M. Of. nr. 136 din 10 februarie 2021)

– modifică: art. 2 alin. (5), art. 5 lit. b), art. 7 alin. (2) lit. e) pct. ii, art. 8 alin. (3), art. 9 alin. (1) și alin. (3), art. 12 alin. (3), anexele nr. 1-4, nr. 6, nr. 8, nr. 10, nr. 12, nr. 14, nr. 16, nr. 18, nr. 20, nr. 22, nr. 24, nr. 26, nr. 28, nr. 30-31;

– introduce: art. 4 alin. (5^1);

– abrogă: art. 8 alin. (2).

 

În M. Of. nr. 136 din 10 februarie 2021 s-a publicat Ordinul Ministrului Educației (OME) nr. 3189/2021 pentru modificarea și completarea Metodologiei de evaluare anuală a activității personalului didactic și didactic auxiliar, aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 6.143/2011.

Astfel, prin respectivul act normativ se aduc unele modificări și completări Metodologiei de evaluare anuală a activității personalului didactic și didactic auxiliar, aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului (OMECTS) nr. 6.143/2011.

Vă prezentăm, în continuare, modificările și completările aduse Metodologiei de evaluare anuală a activității personalului didactic și didactic auxiliar.

Art. 2 alin. (5) din Metodologia de evaluare anuală a activității personalului didactic și didactic auxiliar (modificat prin OME nr. 3189/2021)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la art. 2, alin. (5) prevedea:

„(5) Indicatorii de performanță din cadrul fișelor de autoevaluare/evaluare pentru toate cadrele didactice și didactice auxiliare se stabilesc de către directorul și directorul adjunct al fiecărei unități/instituții de învățământ, împreună cu responsabilii/coordonatorii comisiilor metodice sau al compartimentelor funcționale, cu respectarea domeniilor și criteriilor din fișele cadru”.

 

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la art. 2, alin. (5) se modifică și va avea următorul conținut:

„(5) Indicatorii de performanță din cadrul fișelor de autoevaluare/evaluare pentru toate cadrele didactice și pentru personalul didactic auxiliar se stabilesc de către directorul și directorul adjunct al fiecărei unități/instituții de învățământ, împreună cu responsabilul/coordonatorul comisiei pentru curriculum sau al compartimentului funcțional și câte un reprezentant al fiecărei organizații sindicale afiliate la federațiile sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate învățământ preuniversitar, care au membri în unitatea de învățământ, cu respectarea domeniilor și criteriilor din fișele cadru”.

 

Art. 4 alin. (5^1) din Metodologia de evaluare anuală a activității personalului didactic și didactic auxiliar (introdus prin OME nr. 3189/2021)

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la art. 4, după alin. (5) se introduce un nou alineat, alin. (5^1), cu următorul conținut:

„(5^1) Evaluarea activității cadrelor didactice se realizează la nivelul unității/instituției de învățământ de către o comisie de evaluare cu caracter temporar, stabilită din cadre didactice care nu fac parte din consiliul de administrație, la propunerea consiliului profesoral, cu aprobarea consiliului de administrație al unității/instituției de învățământ. Componența și numărul de membri ai comisiei se stabilesc prin procedură proprie, în funcție de particularitățile unității/instituției de învățământ, și este condusă de un responsabil. Comisia se constituie prin decizie a directorului unității/instituției de învățământ până la data începerii activității de evaluare”.

 

Art. 5 lit. b) din Metodologia de evaluare anuală a activității personalului didactic și didactic auxiliar (modificat prin OME nr. 3189/2021)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la art. 5, lit. b) prevedea:

„Evaluarea activității personalului didactic și personalului didactic auxiliar din unitățile și instituțiile de învățământ preuniversitar se realizează în următoarele etape:

(…)

b) Evaluarea activității personalului didactic/didactic auxiliar este realizată la nivelul comisiei metodice sau al compartimentului funcțional prin evaluare obiectivă – punctaj acordat de către toți membrii comisiei pentru fiecare persoană evaluată”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la art. 5, lit. b) se modifică și va avea următorul conținut:

„Evaluarea activității personalului didactic și personalului didactic auxiliar din unitățile și instituțiile de învățământ preuniversitar se realizează în următoarele etape:

(…)

b) Evaluarea activității cadrelor didactice este realizată la nivelul comisiei de evaluare, iar a personalului didactic auxiliar la nivelul compartimentului funcțional, prin evaluare obiectivă – punctaj acordat de către toți membrii comisiei/compartimentului funcțional pentru fiecare persoană evaluată”.

 

Art. 7 alin. (2) lit. e) pct. ii din Metodologia de evaluare anuală a activității personalului didactic și didactic auxiliar (modificat prin OME nr. 3189/2021)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la art. 7 alin. (2) lit. e), pct. ii prevedea:

„(2) Pentru evaluarea personalului didactic se au în vedere următoarele domenii de evaluare și criterii de performanță:

(…)

e) Domeniul Managementul carierei și al dezvoltării personale, cu următoarele criterii de performanță:

(…)

ii. Implicarea în organizarea activităților metodice la nivelul comisiei/catedrei/responsabil;”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la art. 7 alin. (2) lit. e), pct. ii se modifică și va avea următorul conținut:

(2) Pentru evaluarea personalului didactic se au în vedere următoarele domenii de evaluare și criterii de performanță:

(…)

e) Domeniul Managementul carierei și al dezvoltării personale, cu următoarele criterii de performanță:

(…)

ii. Implicarea în organizarea activităților metodice la nivelul unității de învățământ/catedrei;”.

 

Art. 8 alin. (2) din Metodologia de evaluare anuală a activității personalului didactic și didactic auxiliar (abrogat prin OME nr. 3189/2021)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la art. 8, alin. (2) prevedea:

„(2) Fișele de autoevaluare/evaluare ale cadrelor didactice/didactice auxiliare se validează în consiliul profesoral al unității de învățământ”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la art. 8, alin. (2) se abrogă.

 

Art. 8 alin. (3) din Metodologia de evaluare anuală a activității personalului didactic și didactic auxiliar (modificat prin OME nr. 3189/2021)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la art. 8, alin. (3) prevedea:

„(3) La solicitarea comisiilor metodice/compartimentelor funcționale sau a consiliului de administrație, dacă este cazul, cadrele didactice/didactice auxiliare depun, ca anexe la raportul de autoevaluare, documente justificative pentru punctajul acordat la autoevaluare, doar pentru activitățile care nu s-au desfășurat în școală și nu există, ca obligație, la portofoliul personal”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la art. 8, alin. (3) se modifică și va avea următorul conținut:

„(3) La solicitarea comisiei de evaluare/compartimentelor funcționale sau a consiliului de administrație, dacă este cazul, cadrele didactice/didactice auxiliare depun, ca anexe la raportul de autoevaluare, documente justificative pentru punctajul acordat la autoevaluare, doar pentru activitățile care nu s-au desfășurat în școală și nu există, ca obligație, la portofoliul personal”.

 

Art. 9 alin. (1) și alin. (3) din Metodologia de evaluare anuală a activității personalului didactic și didactic auxiliar (modificat prin OME nr. 3189/2021)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la art. 9, alin. (1) și alin. (3) prevedeau:

„(1) Evaluarea activității cadrelor didactice se realizează în cadrul ședințelor de comisie metodică, pe specialități/arii curriculare conform graficului activităților de evaluare prevăzut în anexa 1 a prezentei metodologii.

(…)

(3) Fiecare comisie metodică/compartiment completează rubrica de evaluare menționată în fișa de autoevaluare/evaluare pentru fiecare cadru didactic/didactic auxiliar (în baza procesului-verbal încheiat) și înaintează fișele și procesul-verbal din cadrul ședinței consiliului de administrație”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la art. 9, alin. (1) și alin. (3) se modifică și vor avea următorul conținut:

„(1) Evaluarea activității cadrelor didactice se realizează în cadrul ședințelor comisiei de evaluare, conform graficului activităților de evaluare prevăzut în anexa nr. 1 la prezenta metodologie.

(…)

(3) Comisia de evaluare/fiecare compartiment funcțional completează rubrica de evaluare menționată în fișa de autoevaluare/evaluare pentru fiecare cadru didactic/didactic auxiliar (în baza procesului-verbal încheiat) și înaintează consiliului de administrație fișele și procesul-verbal din cadrul ședinței”.

 

Art. 12 alin. (2) din Metodologia de evaluare anuală a activității personalului didactic și didactic auxiliar (modificat prin OME nr. 3189/2021)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la art. 12, alin. (2) prevedea:

„(2) Toate contestațiile se înregistrează la secretariatul unității de învățământ în 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului final de acordare și comunicare a calificativului”.

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la art. 12, alin. (2) se modifică și va avea următorul conținut:

„(2) Din comisia de contestații nu pot să facă parte persoanele care au depus contestație, care au realizat evaluarea inițială în cadrul comisiei de evaluare/compartimentelor funcționale sau care au realizat evaluarea în consiliul de administrație”.

 

Anexele nr. 1-4, nr. 6, nr. 8, nr. 10, nr. 12, nr. 14, nr. 16, nr. 18, nr. 20, nr. 22, nr. 24, nr. 26, nr. 28, nr. 30-31 din Metodologia de evaluare anuală a activității personalului didactic și didactic auxiliar (modificat prin OME nr. 3189/2021)

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, anexele nr. 1-4, nr. 6, nr. 8, nr. 10, nr. 12, nr. 14, nr. 16, nr. 18, nr. 20, nr. 22, nr. 24, nr. 26, nr. 28, nr. 30-31 se modifică și se înlocuiesc cu anexele nr. 1-18 la OME nr. 3189/2021.

 

Alte dispoziții

 

Conform art. II, Direcția generală învățământ preuniversitar din cadrul Ministerului Educației și Cercetării, inspectoratele școlare și unitățile de învățământ preuniversitar duc la îndeplinire prevederile ordinului.

Metodologia de evaluare anuală a activității personalului didactic și didactic auxiliar – modificări (OME nr. 3189/2021) was last modified: februarie 11th, 2021 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.