MAI. Proiect: O.G. pentru modificarea Legii nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civilă

26 iul. 2022
Vizualizari: 259

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a supus dezbaterii publice Proiectul de Ordonanță pentru modificarea Legii nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civilă.

Propunerile, sugestiile și opiniile persoanelor interesate pot fi transmise în termen de 20 de zile calendaristice, calculate de la data publicării anunțului, pe adresa de e-mail dj-international.transparenta@mai.gov.ro.

Redăm, în continuare, principalele prevederi ale hotărârii:

Art. I – Legea nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civilă, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 339 din 18 mai 2012, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:

1. La articolul 3 alineatul (1), litera a) se modifică și va avea următorul cuprins:

„a) serviciilor publice comunitare județene de evidență a persoanelor, Direcției Generale de Evidență a Persoanelor a municipiului București, denumită în continuare D.G.E.P.M.B., și
D.E.P.A.B.D.”

2. La articolul 3, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:

„(2) Sunt ofițeri de stare civilă:

a) personalul cu atribuții de stare civilă din cadrul D.E.P.A.B.D.;

b) la nivelul unităților administrativ-teritoriale din cadrul județelor: primarii municipiilor, orașelor și comunelor, precum și persoanele care au atribuții de stare civilă;

c) la nivelul municipiului București: primarul general al municipiului București, primarii sectoarelor și persoanele care au atribuții de stare civilă din cadrul sectoarelor municipiului București;

d) la nivelul județelor/municipiului București: personalul cu atribuții de stare civilă din cadrul serviciilor publice comunitare județene de evidență a persoanelor, respectiv al D.G.E.P.M.B.;

e) la nivelul misiunilor diplomatice și al oficiilor consulare de carieră ale României: șefii acestora.”

(…)

16. La articolul 36, alineatele (1) și (2) se modifică și vor avea următorul cuprins:

„(1) Documentul cu care se face dovada identității persoanei decedate se reține de către ofițerul de stare civilă. În funcție de instituția care a emis documentul, se procedează după cum urmează:

a) actele de identitate eliberate de autoritățile române se anulează potrivit dispozițiilor legale în vigoare și se restituie persoanei care a declarat decesul, iar pașapoartele simple se transmit, în vederea anulării, serviciului public comunitar de pașapoarte pe a cărui rază teritorială persoana decedată a avut ultimul domiciliu sau reședința ori, după caz, serviciului public comunitar de pașapoarte emitent, în termen de 10 zile lucrătoare de la data înregistrării decesului;

b) documentele de identitate ale cetățenilor străini, precum și cele eliberate de structurile teritoriale ale Inspectoratului General pentru Imigrări se trimit serviciului județean pentru imigrări la care este arondată unitatea administrativ-teritorială care a înregistrat decesul, în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării decesului.

(2) În cazul misiunilor diplomatice și oficiilor consulare de carieră ale României, actele de identitate cu care se face dovada identității persoanei decedate, eliberate de autoritățile române, se anulează potrivit dispozițiilor legale în vigoare și se restituie persoanei care a declarat decesul, iar pașapoartele simple se trimit serviciului public comunitar de pașapoarte pe raza căruia persoana decedată a avut ultimul domiciliu, cu primul curier diplomatic, organizat de la data înregistrării decesului.”

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

(…)

26. La articolul 44, alineatele (1) și (2) se modifică și vor avea următorul cuprins:

„(1) Cererile de înscriere a modificărilor intervenite în statutul civil sau cu privire la nume ori ca urmare a rectificării actelor de stare civilă, produse în străinătate, precum și cu privire la regimul matrimonial ales în fața autorităților/instituțiilor străine competente se depun personal sau prin împuternicit cu procură specială, la serviciul public comunitar local de evidență a persoanelor/primăria unității administrativ-teritoriale care are în păstrare actul pe marginea căruia urmează să se opereze mențiunea; modificările se înscriu de ofițerul de stare civilă prin mențiune pe actele de stare civilă, cu aprobarea șefului serviciului public comunitar județean de evidență a persoanelor/directorului D.G.E.P.M.B.

(2) Cererile depuse personal sau prin împuternicit cu procură specială la misiunile diplomatice sau oficiile consulare de carieră ale României privind înscrierea modificărilor intervenite în statutul civil sau cu privire la nume ori ca urmare a rectificării actelor de stare civilă, produse în străinătate, precum și cu privire la regimul matrimonial ales în fața autorităților/instituțiilor străine competente se aprobă și se înscriu prin mențiune pe actele de stare civilă de către D.E.P.A.B.D.”

(…)

Art. II − În termen de 120 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe, Metodologia cu privire la aplicarea unitară a dispozițiilor în materie de stare civilă aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 64/2011, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 151 din 2 martie 2011, se modifică și se completează potrivit prevederilor prezentei Ordonanțe, prin hotărâre a Guvernului.

Pentru mai multe detalii legate de Proiect, vă invităm să accesați sursa informației.

Sursa informației

MAI. Proiect: Ordin pentru modificarea Anexei la Ordinul nr. 521/2008 privind asigurarea structurilor MAI care nu dispun de suport logistic propriu

MAI. Proiect: O.G. pentru modificarea Legii nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civilă was last modified: iulie 26th, 2022 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.