Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat – modificări (O.U.G. nr. 174/2022)

16 dec. 2022
Vizualizari: 546

Actul modificat

Actul modificatorSumar
 

Legea nr. 
411/2004
 privind fondurile de pensii administrate privat

(rep. M. Of. nr. 482 din 18 iulie 2007; cu modif. și compl. ult.)

 

 

O.U.G. nr. 174/2022 pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul pensiilor private

(M. Of. nr. 1201 din data de 14 decembrie 2022)

 

 

– modifică: art. 27, art. 38, art. 63, art. 64, art. 98, art. 99, art. 100, art. 101;

introduce: art. 23 alin. (3)-(5), art. 23^1, art. 24 alin. (3)-(9), art. 66 alin. (3)-(7), cap. X^1.

 

În M. Of. nr. 1201 din data de 14 decembrie 2022 s-a publicat O.U.G. nr. 174/2022 pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul pensiilor private.

Redăm, în cele ce urmează, cele mai importante modificări și completări aduse Legii nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat.

 

Art. 27

Vechea reglementare

„Art. 27

(1) Administratorul exercită, în numele participanților, dreptul de vot în adunările generale ale acționarilor societăților comerciale în al căror capital social au fost investite activele fondului de pensii.

(2) Votul este exercitat exclusiv în interesul participanților și al beneficiarilor la fondul de pensii.”

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

 

Noua reglementare

Art. 27

(1) Administratorul exercită, în numele participanților, dreptul de vot în adunările generale ale acționarilor societăților în al căror capital social au fost investite activele fondului de pensii.

(2) Administratorul elaborează strategii pentru a determina momentul și modul în care trebuie exercitate drepturile de vot aferente activelor deținute în portofoliul fondului de pensii pe care îl administrează, în beneficiul exclusiv al participanților și al beneficiarilor la fondul de pensii.

(3) Strategiile prevăzute la alin. (2) cuprind măsuri și proceduri pentru:

a) monitorizarea acțiunilor relevante de la nivelul societăților;

b) asigurarea exercitării drepturilor de vot în conformitate cu obiectivele și cu politica de investiții a fondului de pensii;

c) prevenirea sau gestionarea oricăror conflicte de interese care decurg din exercitarea drepturilor de vot;

d) evaluarea propunerilor referitoare la guvernanța corporativă, inclusiv în ceea ce privește reprezentarea în funcțiile de membru în consiliu;

e) evaluarea propunerilor referitoare la structura capitalului, impactul social și asupra mediului.

(4) În baza strategiilor prevăzute la alin. (2), administratorul întocmește analize prealabile acordării mandatului de exercitare a drepturilor de vot pentru instrumentele financiare deținute în portofoliu și întocmește decizii de exercitare a drepturilor de vot în numele fondului de pensii.

(5) O descriere succintă a strategiilor și detaliile acțiunilor întreprinse pe baza acestor strategii se pun la dispoziția participanților, la cererea acestora.

 

 

Art. 38

Vechea reglementare

„Art. 38

(1) În cazul decesului unui participant înainte de deschiderea dreptului la pensia privată, beneficiarilor li se deschide câte un cont la ultimul fond de pensii la care a contribuit participantul decedat, în care se transferă activele cuvenite fiecăruia.

(2) Drepturile beneficiarilor prevăzuți la alin. (1) sunt aceleași cu cele ale participanților la acel fond de pensii.

(3) Beneficiarul are dreptul, după caz, la:

a) cumularea conturilor la un singur fond de pensii, dacă are calitatea de participant la un alt fond de pensii;

b) plata unică sau plăți eșalonate în rate pe o durată de maximum 5 ani, fără a datora penalități, dacă nu are calitatea de participant.

(4) Plata drepturilor beneficiarului se face în termen de 10 zile lucrătoare de la data solicitării acestora.”

 

Noua reglementare

Art. 38

(1) În cazul decesului unui participant înainte de transferul activului personal net către un fond de plată a pensiilor private, beneficiarilor li se deschide câte un cont la ultimul fond de pensii la care a contribuit participantul decedat, în care se transferă activele cuvenite fiecăruia.

(2) Drepturile beneficiarilor prevăzuți la alin. (1) sunt aceleași cu cele ale participanților la acel fond de pensii.

(3) Beneficiarul are dreptul să opteze între:

a) cumularea conturilor, dacă are calitatea de participant la un fond de pensii;

b) plata unică sau plăți eșalonate în rate pe o durată de maximum 5 ani, fără a datora penalități, indiferent dacă beneficiarul are sau nu calitatea de participant.

(4) Plata drepturilor beneficiarului se face în termen de 30 de zile calendaristice de la data solicitării acestora.

 

 

Art. 63 și 64

Vechea reglementare

„Art. 63

(1) Tranzacțiile cu acțiunile unui administrator sunt supuse aprobării prealabile a Comisiei, sub sancțiunea nulității.

(2) Comisia aprobă tranzacționarea acțiunilor într-un termen de 30 de zile calendaristice de la înregistrarea cererii, dacă persoana care intenționează să achiziționeze sau să tranzacționeze acțiuni îndeplinește condițiile prevăzute de prezenta lege pentru acționarii unui administrator.

(3) Prin excepție de la prevederile alin. (1), în cazul tranzacționării acțiunilor efectuate de către un acționar al respectivului administrator care nu devine în acest fel acționar semnificativ, cumpărătorul este obligat să înștiințeze Comisia în termen de 14 zile lucrătoare de la data încheierii tranzacției.

Art. 64

(1) Consiliul de administrație decide asupra politicii de investiții și asupra politicii financiare a fondului de pensii, precum și asupra oricăror alte atribuții prevăzute în regulamentul de organizare și funcționare avizat de Comisie și prevăzut în legislația în vigoare privind societățile comerciale.

(2) Membrii consiliului de administrație și ai comitetului de direcție, după caz, trebuie să îndeplinească condițiile cerute de legislația privind societățile comerciale, precum și următoarele condiții:

a) să fie absolvenți ai unei instituții de învățământ superior;

b) să aibă experiență profesională de cel puțin 3 ani în domeniul financiar, bancar sau de asigurări;

c) să aibă onorabilitatea necesară pentru funcția pe care urmează să o îndeplinească.

(3) Cel puțin o treime din numărul membrilor consiliului de administrație trebuie să fie licențiați în științe economice sau juridice.

(4) Membrii consiliului de administrație și ai comitetului de direcție, după caz, trebuie să aibă conduită morală și profesională corespunzătoare funcției și să îndeplinească cel puțin următoarele cerințe:

a) să nu fi fost sancționați de către autorități române sau străine din domeniul financiar cu interdicția de a desfășura activități în sistemul financiar sau, la data depunerii cererii de autorizare, cu interdicția temporară de a desfășura astfel de activități;

b) să nu fi deținut funcția de administrator al unei societăți comerciale române sau străine, aflată în curs de reorganizare judiciară sau declarată în stare de faliment, în ultimii 2 ani anteriori declanșării procedurii falimentului;

c) să nu fi făcut parte din conducerea unei societăți care nu și-a respectat obligațiile materiale și financiare față de terți la momentul încetării activității societății respective;

d) să nu aibă cazier judiciar și fiscal.”

 

Noua reglementare

Art. 63

(1) Achiziția directă de acțiuni ale unui administrator, care conduce la o deținere mai mare de 10% din capitalul social, este supusă aprobării prealabile a A.S.F., sub sancțiunea nulității.

(2) A.S.F. aprobă proiectul de achiziție prevăzut la alin. (1) și calitatea de acționar semnificativ direct, în termen de 90 de zile calendaristice de la înregistrarea cererii și a documentației complete, conform reglementărilor A.S.F., dacă persoana care intenționează să achiziționeze acțiuni îndeplinește condițiile prevăzute de prezenta lege pentru acționarii unui administrator.

(3) Orice achiziție directă de acțiuni ale unui administrator, care nu conduce la dobândirea de către cumpărător a calității de acționar direct semnificativ, precum și orice achiziție de acțiuni care conduce la dobândirea calității de acționar indirect semnificativ se notifică A.S.F. de către cumpărător în termen de 15 zile calendaristice de la data finalizării achiziției.

Art. 64

(1) Consiliul decide politica de investiții a fondului de pensii, precum și atribuțiile din regulamentul de organizare și funcționare al administratorului, avizat de A.S.F., elaborat cu respectarea prevederilor Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

(2) Consiliul stabilește mecanismele de guvernanță care asigură gestionarea eficientă și prudentă a administratorului, inclusiv separarea sarcinilor în cadrul acestuia și prevenirea conflictelor de interese, într-un mod care promovează integritatea pieței și supraveghează implementarea acestora.

(3) Consiliul monitorizează și evaluează periodic eficacitatea mecanismelor de guvernanță ale administratorului și adoptă măsurile corespunzătoare pentru a soluționa eventualele deficiențe.

(4) Membrii Consiliului au acces la informațiile și documentele necesare pentru supervizarea și monitorizarea procesului decizional al conducerii.

(5) Consiliul este responsabil cu constituirea unui comitet de investiții și a unui comitet de remunerare care au obligația de a înainta anual acestuia sau ori de câte ori este cazul rapoarte privind activitatea desfășurată.

(6) Comitetul de remunerare analizează și stabilește politica de remunerație fixă de bază și politica de remunerație variabilă a administratorului, astfel încât aceasta să corespundă strategiei de afaceri, obiectivelor și intereselor pe termen lung și să cuprindă măsuri pentru prevenirea apariției conflictelor de interese.

(7) Membrii structurii de conducere a administratorului și persoanele care dețin funcții-cheie prevăzute la art. 2 alin. (1) pct. 251 lit. a), b) și d) sunt autorizate de către A.S.F., odată cu analiza cererii pentru autorizarea de administrare.

(8) Persoanele care dețin funcții-cheie prevăzute la art. 2 alin. (1) pct. 251 lit. c) și e) sunt notificate A.S.F.

(9) Membrii structurii de conducere a administratorului și persoanele care dețin funcții-cheie, după caz, îndeplinesc următoarele cerințe:

a) privind competența:

1. pentru membrii structurii de conducere a administratorului, calificările, cunoștințele și experiența lor sunt adecvate pentru a le permite să asigure o administrare sănătoasă și prudentă a administratorului;

2. pentru persoanele care dețin funcții-cheie, calificările, cunoștințele și experiența lor profesională sunt adecvate să îndeplinească atribuțiile funcțiilor-cheie în mod corespunzător;

b) privind onorabilitatea, respectiv o bună reputație și integritate;

c) să nu fi fost sancționați de către autorități române sau străine din domeniul financiar cu interdicția de a desfășura activități în sistemul financiar sau, la data depunerii cererii de autorizare, cu interdicția temporară de a desfășura astfel de activități;

d) să nu fi deținut funcția de administrator al unei societăți române sau străine, aflată în curs de reorganizare judiciară sau declarată în stare de faliment, în ultimii 2 ani anteriori declanșării procedurii falimentului;

e) să nu fi făcut parte din conducerea unei societăți care nu și-a respectat obligațiile materiale și financiare față de terți la momentul încetării activității societății respective.

(10) Cel puțin o treime din numărul membrilor Consiliului trebuie să fie licențiați în științe economice sau juridice.

(11) Durata mandatului membrilor structurii de conducere este stabilită prin actul constitutiv, ea neputând depăși 4 ani. Membrii sunt reeligibili, când prin actul constitutiv nu se dispune altfel.

 

 

Art. 98-101

Vechea reglementare

„Art. 98

(1) În termen de 5 zile calendaristice de la data notificării, administratorii transmit ofertele de administrare temporară.

(2) În termen de 5 zile calendaristice de la expirarea termenului prevăzut la alin. (1), Comisia selectează administratorii dintre ofertele primite.

(3) Principalele criterii de selecție a ofertelor constau în performanța administratorilor, politica investițională și nivelul cheltuielilor legate de administrare.

Art. 99

(1) Administratorul selectat potrivit prevederilor art. 98 alin. (2) preia în administrare activele fondurilor de pensii.

(2) În cazul în care administratorii nu transmit oferte, Comisia desemnează un administrator special pentru administrarea temporară a fondului de pensii respectiv, după expirarea termenului prevăzut la art. 98 alin. (1), dintre administratorii autorizați.

(3) În ziua lucrătoare următoare desemnării administratorului special, Comisia anunță public participanții fondului de pensii respectiv despre necesitatea de a adera la un alt fond de pensii, în termen de 90 de zile calendaristice.

Art. 100

După efectuarea repartizării, Comisia notifică administratorul special desemnat cu privire la noul administrator al fondului de pensii ales de participant, la care trebuie transferat activul personal al acestuia într-un termen de 30 de zile calendaristice de la notificare.

Art. 101

Administratorul special desemnat administrează activele fondurilor de pensii, inclusiv contribuțiile primite în această perioadă într-un termen de până la 12 luni, în vederea transferării activelor personale la administratorul ales.”

 

Noua reglementare

„Art. 98

(1) A.S.F. solicită oferte celorlalți administratori autorizați pentru administrarea fondurilor de pensii, pentru preluarea în administrare specială a unui fond de pensii administrat privat.

(2) În termen de 5 zile calendaristice de la data solicitării, administratorii transmit ofertele de administrare specială.

(3) În termen de 5 zile calendaristice de la împlinirea termenului prevăzut la alin. (2), A.S.F. selectează administratorii dintre ofertele primite.

(4) Principalele criterii de selecție a ofertelor sunt reprezentate de performanța administratorilor în cazul fondurilor administrate, politica investițională și nivelul cheltuielilor legate de administrare.

Art. 99

(1) Administratorul selectat potrivit prevederilor art. 98 alin. (4) preia în administrare activele fondului de pensii.

(2) În cazul în care administratorii nu transmit oferte, A.S.F. poate desemna ca administrator special, după împlinirea termenului prevăzut la art. 98 alin. (3), Fondul de garantare a drepturilor de pensii sau unul dintre administratorii autorizați pentru administrarea fondurilor de pensii, conform criteriilor de selecție prevăzute la art. 98 alin. (4) și în reglementările A.S.F. emise în temeiul prezentei legi.

(3) În ziua lucrătoare următoare desemnării administratorului special, A.S.F. anunță public participanții fondului de pensii respectiv despre necesitatea de a adera la un alt fond de pensii în termen de 90 de zile calendaristice.

Art. 100

(1) În ziua lucrătoare imediat următoare împlinirii termenului de 90 de zile calendaristice prevăzut la art. 99 alin. (3), administratorul special transmite A.S.F. lista cu numele și codul numeric personal ale participanților care nu au aderat la un nou fond de pensii.

(2) În situația prevăzută la alin. (1), A.S.F. repartizează participanții care nu au aderat la un nou fond de pensii, în cote egale, la fondurile de pensii, în termen de 30 de zile calendaristice de la expirarea termenului de 90 de zile prevăzut la alin. (1).

(3) După efectuarea repartizării, A.S.F. notifică administratorul special cu privire la noul fond de pensii la care trebuie transferat activul personal al fiecărui participant.

(4) Administratorul special transferă activul personal al participanților în termen de 30 de zile calendaristice de la primirea notificării prevăzute la alin. (3).

Art. 101

Administratorul special administrează activele fondului de pensii, inclusiv contribuțiile primite în perioada administrării speciale, într-un termen de până la 12 luni, în vederea transferării activelor personale la un alt fond de pensii.

 

 

Art. 23 alin. (3)-(5)

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 23, după alin. (2) se introduc trei noi alineate, alin. (3)-(5), cu următorul cuprins:

(3) În vederea gestionării operațiunilor zilnice ale fondului de pensii, direcția de investiții responsabilă cu administrarea investițiilor, cu analiza oportunităților investiționale și plasarea activelor este condusă de un director de investiții, persoană cu funcție-cheie autorizată de A.S.F.

(4) Activitatea direcției de investiții cuprinde efectuarea de analize prealabile investirii asupra:

a) încadrării în profilul de risc al fondului;

b) lichidității fiecărui instrument financiar în cauză, conform reglementărilor A.S.F;

c) costurilor implicate;

d) altor elemente stabilite prin reglementările A.S.F.

(5) Directorul de investiții are următoarele atribuții și responsabilități:

a) să organizeze activitatea structurii responsabile cu administrarea investițiilor, cu analiza oportunităților investiționale și plasarea activelor;

b) să asigure dezvoltarea de politici și proceduri privind administrarea investițiilor, analiza oportunităților investiționale și plasarea activelor, inclusiv privind efectuarea de analize prealabile investirii/dezinvestirii, prevăzute la alin. (4);

c) să decidă cu privire la investirea activelor fondului de pensii în limita competențelor și în conformitate cu strategia de investire a activelor stabilită de administrator;

d) să asigure dezvoltarea de politici și proceduri privind monitorizarea continuă a portofoliului de investiții și a procesului de investire și dezinvestire a activelor;

e) să asigure respectarea reglementărilor prudențiale;

f) să stabilească sisteme de raportare detaliate și oportune către structura de conducere care să permită acestora să efectueze o evaluare corectă a activității desfășurate;

g) să asigure dezvoltarea de politici și proceduri privind tranzacțiile efectuate în numele fondului de pensii, astfel încât să se asigure obținerea celui mai bun rezultat posibil, ținând seama de prețul, costurile, rapiditatea, probabilitatea de executare și de decontare, mărimea, natura ordinelor de tranzacționare sau de orice alte considerente privind executarea tranzacției;

h) alte atribuții stabilite prin reglementările A.S.F.

 

 

Art. 23^1

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, după art. 23 se introduce un nou articol, art. 23^1, cu următorul cuprins:

Art. 23^1

Administratorul elaborează procedurile interne cu privire la activitatea direcției de investiții, care sunt aprobate de organul statutar competent și care se referă la:

a) proceduri referitoare la tranzacțiile în interesul propriu al administratorului sau tranzacțiile personale ale salariaților acestuia care să conțină și prevederi referitoare la modul de aprobare al acestora și proceduri de administrare a conflictului de interese;

b) proceduri care să asigure separarea instrumentelor financiare aparținând fondului de pensii administrat privat de cele aparținând administratorului, precum și de cele ale celorlalte fonduri de pensii private administrate de același administrator;

c) proceduri care să asigure posibilitatea ca toate operațiunile efectuate de administrator să fie reconstituite, inclusiv în ceea ce privește părțile implicate, timpul și locul unde au fost efectuate, să asigure păstrarea înregistrărilor tranzacțiilor desfășurate;

d) proceduri care să detalieze nivelurile de competență și modul în care se administrează activele fondului de pensii administrat privat;

e) proceduri documentate și actualizate periodic de investire a activelor, conform strategiei de investiții și obiectivelor fondului de pensii administrat privat;

f) alte proceduri stabilite prin reglementările A.S.F.

 

 

Art. 24 alin. (3)-(9)

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 24, după alin. (2) se introduc șapte noi alineate, alin. (3)-(9), cu următorul cuprins:

(3) Administrarea riscurilor se desfășoară în mod independent față de celelalte activități pe care administratorul le efectuează.

(4) Consiliul analizează adecvarea și eficiența sistemului de administrare a riscului în vederea gestionării eficiente a activelor deținute de către administrator și de către fondul de pensii administrat privat, precum și modul de administrare a riscurilor la care sunt expuși aceștia.

(5) Structura de administrare a riscului asigură concordanța activităților de control intern cu riscurile generate de activitățile și procesele care fac obiectul controlului.

(6) Structura de administrare a riscului realizează în mod periodic simulări de criză, care să permită evaluarea și monitorizarea riscurilor la care este expus fondul de pensii.

(7) Structura de administrare a riscului realizează analiza riscurilor asociate fiecărei poziții de investiții a fondului de pensii și efectul general al acestora asupra portofoliului fondului astfel încât riscurile să poată fi permanent identificate, evaluate, administrate și monitorizate în mod corespunzător.

(8) Structura de administrare a riscului asigură informarea consiliului asupra aspectelor semnificative care ar putea influența profilul de risc al fondului de pensii administrat privat.

(9) Structura de administrare a riscului elaborează proceduri de administrare a riscului, care să includă cel puțin metode de identificare și evaluare a riscului de credit, de piață, de lichiditate, a riscurilor operaționale, inclusiv cele generate de sistemele informatice, a riscului reputațional, de contraparte și a riscului valutar, instrumente de avertizare timpurie, teste de stres.

 

 

Art. 66 alin. (3)-(7)

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 66, după alin. (2) se introduc cinci noi alineate, alin. (3)-(7), cu următorul cuprins:

(3) Administratorul trebuie să ia toate măsurile necesare astfel încât să se asigure că situațiile de conflict de interese sunt identificate și gestionate astfel încât interesele fondului de pensii să nu fie afectate.

(4) În vederea identificării tipurilor de conflict de interese care pot apărea în cursul activității de administrare a portofoliului fondului de pensii administrat privat și/sau a serviciilor conexe și a căror existență ar putea prejudicia interesele acestuia, administratorul va lua în considerare, în baza criteriilor minime stabilite prin reglementările A.S.F., precum și a celor stabilite la nivelul societății, dacă o persoană relevantă sau o persoană legată de aceasta în mod direct ori indirect se află în oricare dintre următoarele situații:

a) administratorul sau acea persoană ar putea obține un câștig financiar ori ar putea evita o pierdere financiară pe seama fondului;

b) administratorul sau acea persoană ar putea beneficia de un stimulent financiar sau de altă natură pentru a favoriza o terță parte pe seama fondului.

(5) Administratorul trebuie să dispună măsurile și procedurile necesare pentru a se asigura că sunt respectate:

a) cerința ca personalul direcției de investiții care efectuează activități de analiză și alte persoane relevante să nu se implice în tranzacții personale sau să procedeze la influențarea ori determinarea oricăror persoane de a proceda la efectuarea de tranzacții cu instrumentele financiare supuse analizei sau cu orice instrumente financiare legate de acestea, înainte ca rezultatele acesteia să fie utilizate de fondul de pensii;

b) cerința ca tranzacțiile personale identificate la nivelul administratorului să fie evidențiate într-un registru conform procedurilor interne ale administratorului;

c) prevederile privind interdicțiile impuse administratorului cu privire la investițiile fondului de pensii administrat privat.

(6) Procedurile administratorului întocmite în vederea aplicării dispozițiilor alin. (5) lit. b) trebuie să fie concepute astfel încât să asigure în mod distinct următoarele:

a) fiecare persoană relevantă trebuie să cunoască restricțiile cu privire la tranzacțiile personale, precum și măsurile stabilite de către administrator cu privire la acestea;

b) administratorul trebuie să fie informat de îndată cu privire la orice tranzacție personală aprobată la care participă o persoană relevantă.

(7) Administratorului, personalului cu atribuții de analiză financiară și persoanelor relevante implicate în analiza investițiilor le este interzis să accepte orice fel de avantaje materiale sau de altă natură de la persoanele având un interes material legat de respectiva investiție.

 

 

 

Cap. X^1

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, după art. 88^1 se introduce un nou capitol, cap. X^1, alcătuit din art. 88^2-88^4, cu următorul cuprins:

CAPITOLUL X^1: Reglementări interne ale administratorului

Art. 88^2

(1) Administratorul trebuie să respecte, pe tot parcursul desfășurării activității, regulile prudențiale stabilite prin prezenta lege și prin reglementările emise de A.S.F.

(2) Reglementările interne ale administratorului cuprind prevederi referitoare la următoarele aspecte:

a) stabilirea direcțiilor principale de activitate și de dezvoltare ale administratorului;

b) stabilirea politicilor contabile și a sistemului de control financiar, precum și aprobarea planificării financiare;

c) stabilirea unor proceduri administrative și contabile corespunzătoare, de control și siguranță pentru procesarea electronică a datelor, precum și mecanisme de control intern;

d) stabilirea de proceduri care să asigure separarea activelor și pasivelor administratorului și ale fiecărui fond de pensii private administrat;

e) stabilirea unor proceduri cu privire la mecanismele de adoptare a deciziilor, la modalitățile de raportare internă și la administrarea conflictului de interese;

f) stabilirea unor proceduri care să asigure posibilitatea ca operațiunile efectuate de administrator să fie reconstituite, inclusiv în ceea ce privește părțile implicate, timpul și locul în care au fost efectuate;

g) stabilirea de politici scrise în ceea ce privește gestionarea riscurilor, auditul intern și, dacă este cazul, activitățile actuariale și cele externalizate;

h) păstrarea înregistrărilor tranzacțiilor desfășurate, pentru a permite verificarea respectării regulilor prudențiale, regulilor de guvernanță corporativă, precum și a altor cerințe legale.

(3) Politicile prevăzute la alin. (2) lit. g) sunt revizuite cel puțin o dată la trei ani sau ori de câte ori este necesar.

Art. 88^3

În scopul protejării intereselor participanților și ale beneficiarilor și a integrității sistemului de pensii administrate privat, administratorul are următoarele obligații:

a) să acționeze cu onestitate, corectitudine și diligență profesională;

b) să evite conflictele de interese;

c) să asigure participanților și beneficiarilor un tratament corect, egal și nediscriminatoriu.

Art. 88^4

A.S.F. emite reglementări privind:

a) aplicarea de către administratori a regulilor prudențiale;

b) aplicarea principiilor de guvernanță corporativă.

Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat – modificări (O.U.G. nr. 174/2022) was last modified: decembrie 16th, 2022 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.