Înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Dezvoltarea Infrastructurii în Sănătate (O.U.G. nr. 76/2022)

6 iun. 2022
Vizualizari: 578

Actul publicat în Monitorul Oficial

Sumar
O.U.G. nr. 76/2022 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Dezvoltarea Infrastructurii în Sănătate

(M. Of. nr. 547 din 3 iunie 2022)

 

Se înființează Agenția Națională pentru Dezvoltarea Infrastructurii în Sănătate, denumită în continuare ANDIS, organ de specialitate al administrației publice centrale în domeniul sănătății, prin preluarea inclusiv a activității structurii și a personalului Direcției monitorizare implementare spitale regionale din cadrul Ministerului Sănătății, având drept rol principal dezvoltarea infrastructurii de sănătate.

 

 

În M. Of. nr. 547 din 3 iunie 2022 s-a publicat O.U.G. nr. 76/2022 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Dezvoltarea Infrastructurii în Sănătate.

Redăm, în cele ce urmează, structura respectivei O.U.G.

 

Structura

CAPITOLUL I: Dispoziții generale

CAPITOLUL II: Scopul, obiectivele și atribuțiile ANDIS

CAPITOLUL III: Gestionarea obiectivelor/proiectelor de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate

CAPITOLUL IV: Organizarea și funcționarea ANDIS

CAPITOLUL V: Transparență, informare, monitorizare, supraveghere și control

CAPITOLUL VI: Dispoziții tranzitorii și finale

Redăm, în cele ce urmează, principalele prevederi ale O.U.G.

Art. 1

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

(1) Se înființează Agenția Națională pentru Dezvoltarea Infrastructurii în Sănătate, denumită în continuare ANDIS, organ de specialitate al administrației publice centrale în domeniul sănătății, prin preluarea inclusiv a activității structurii și a personalului Direcției monitorizare implementare spitale regionale din cadrul Ministerului Sănătății, având drept rol principal dezvoltarea infrastructurii de sănătate.

(2) ANDIS este instituție publică cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Sănătății, finanțată integral din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sănătății.

(3) Sediul ANDIS este în municipiul București.

Art. 3

(1) Scopul ANDIS constă în dezvoltarea infrastructurii de sănătate, prin pregătirea, implementarea și finalizarea obiectivelor/proiectelor de investiții în infrastructura de sănătate.

(2) Prezenta ordonanță de urgență stabilește domeniul de reglementare și competența ANDIS pentru realizarea obiectivelor/proiectelor de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate.

(3) În activitatea sa, ANDIS urmărește îndeplinirea următoarelor obiective generale:

a) crearea și, după caz, dezvoltarea unei infrastructuri de sănătate apte să asigure accesul unui număr cât mai mare de persoane la asistență medicală de specialitate în cele mai bune condiții de calitate;

b) asigurarea unor cerințe înalte de calitate și performanță privind infrastructura de sănătate și transformarea sa într-un centru de excelență în gestionarea obiectivelor/proiectelor de investiții în infrastructura de sănătate;

c) pregătirea și implementarea obiectivelor/proiectelor de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate, astfel încât acestea să fie finalizate la termen, conform specificațiilor și în cadrul bugetului aprobat;

d) atragerea fondurilor europene și a altor surse de finanțare legal constituite în domeniul infrastructurii de sănătate;

e) asigurarea unui management performant al obiectivelor/proiectelor de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate și dezvoltarea și îmbunătățirea permanentă a capacității administrative necesare pentru pregătirea, implementarea și finalizarea obiectivelor/proiectelor de investiții în infrastructura de sănătate.

(…)

Art. 7

(1) În exercitarea atribuțiilor sale, ANDIS va gestiona obiectivele/proiectele de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate prevăzute la art. 5 alin. (1) în următoarea ordine de prioritate:

a) obiectivele/proiectele prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. a);

b) obiectivele/proiectele prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. b), având ca obiect investiții în spitalele din rețeaua sanitară a ministerelor și a instituțiilor publice cu rețele sanitare proprii, altele decât autoritățile administrației publice locale;

c) obiectivele/proiectele prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. b), având ca obiect investiții în spitalele publice din rețeaua sanitară a autorităților administrației publice locale.

(2) Proiectele de investiții considerabile sunt incluse în programul multianual al proiectelor de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate în urma aplicării regulilor și criteriilor de prioritizare prevăzute la art. 8.

(3) Programul multianual al proiectelor de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate prevăzut la art. 4 alin. (1) lit. g) se actualizează ori de câte ori este cazul.

(…)

Art. 11

Organizarea, funcționarea, sediul și numărul maxim de posturi al ANDIS, precum și patrimoniul ANDIS se stabilesc prin hotărâre a Guvernului.

Art. 12

Organele de conducere ale ANDIS sunt:

a) Consiliul de supraveghere;

b) președintele ANDIS și vicepreședintele ANDIS.

Art. 13

(1) Consiliul de supraveghere al ANDIS, organ colectiv de conducere al ANDIS, este format din 7 membri, reprezentanți ai următoarelor instituții, astfel:

a) doi reprezentanți ai Ministerului Sănătății;

b) un reprezentant al Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene;

c) un reprezentant al Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației;

d) un reprezentant al Cancelariei Prim-Ministrului;

e) președintele ANDIS;

f) vicepreședintele ANDIS.

(2) Membrii Consiliului de supraveghere al ANDIS prevăzuți la alin. (1) lit. a)-d), precum și câte un supleant pentru fiecare membru se propun prin act administrativ emis de conducătorii instituțiilor respective și sunt numiți prin ordin al ministrului sănătății.

(3) Membrii Consiliului de supraveghere nu beneficiază de remunerație pentru activitatea desfășurată în această calitate.

(4) Președintele ANDIS sau, în lipsa acestuia, vicepreședintele ANDIS conduce ședințele Consiliului de supraveghere.

(…)

Art. 19

ANDIS are obligația de a realiza, menține, dezvolta și actualiza permanent o pagină de internet proprie, prin intermediul căreia să se asigure informarea publicului și a tuturor persoanelor interesate într-o manieră accesibilă cu privire la:

a) organizarea, funcționarea, obiectivele și atribuțiile ANDIS, precum și atribuțiile fiecărei structuri interne a ANDIS;

b) datele necesare pentru a asigura comunicarea eficientă cu structurile interne ale ANDIS;

c) bugetul ANDIS și execuția bugetară;

d) planul de acțiune strategică;

e) programul multianual al proiectelor de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate;

f) planul anual și raportul anual de activitate al ANDIS;

g) stadiul realizării fiecărui proiect din portofoliul proiectelor de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate;

h) sintezele rezultatelor auditurilor realizate conform art. 14 alin. (1) lit. i) și alin. (2);

i) orice alte informații utile informării publicului, care au legătură cu activitatea ANDIS.

(…)

Art. 23

(1) ANDIS își exercită atribuțiile prevăzute de prezenta ordonanță de urgență începând cu data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului prevăzute la art. 27.

(2) Până la data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului prevăzute la art. 27, activitățile în legătură cu pregătirea, implementarea și finalizarea obiectivelor/proiectelor de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate având ca obiect investiții în spitalele din rețeaua sanitară a Ministerului Sănătății se realizează în continuare de către Ministerul Sănătății sau spitalele din rețeaua sanitară a Ministerului Sănătății, potrivit dispozițiilor legale.

Înființarea, organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Dezvoltarea Infrastructurii în Sănătate (O.U.G. nr. 76/2022) was last modified: iunie 6th, 2022 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.