H.G. nr. 906/2020 pentru punerea în aplicare a unor prevederi ale Codului administrativ – modificări (H.G. nr. 473/2022)
Actul modificat | Actul modificator | Sumar |
Hotărârea Guvernului nr. 906/2020 pentru punerea în aplicare a unor prevederi ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ (M. Of. nr. 994 din 28 octombrie 2020; cu modif. și compl. ult.)
| Hotărârea Guvernului nr. 473 /2022 privind modificarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 906/2020 pentru punerea în aplicare a unor prevederi ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ
(M. Of. nr. 365 din 13 aprilie 2022)
| – modifică: Anexa nr. 1. |
În M. Of. nr. 365 din 13 aprilie 2022 s-a publicat Hotărârea Guvernului nr. 473 /2022 privind modificarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 906/2020 pentru punerea în aplicare a unor prevederi ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ.
Redăm, în cele ce urmează, cele mai importante modificări aduse respectivului act normativ.
Anexa nr. 1
Vechea reglementare
„
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, anexa nr. 1 se modifică și va avea următorul conținut:
„
LEGENDĂ:
A = Activități privind:
– afacerile europene
– absorbție fonduri europene
– relațiile internaționale
– strategiile și programele guvernamentale
– relația cu minoritățile naționale
– dezvoltarea economică
– serviciile publice deconcentrate
– serviciile comunitare de utilități publice
– situațiile de urgență
– ordinea publică
B = Activități privind:
– controlul legalității
– contenciosul administrativ
– aplicarea actelor cu caracter reparatoriu
– aplicarea apostilei
– procesul electoral
– îndrumarea autorităților administrației publice locale
C = Activități privind:
– operațiunile financiar-contabile
– achizițiile publice
– operațiunile administrative
– resursele umane
– informatică
D = Activități de:
– informare
– relații publice
– secretariat
– arhivare
E = Serviciul public comunitar de pașapoarte
F = Serviciul public comunitar regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor
G = Oficiu prefectural”
De asemenea, potrivit art. II al prezentului act normativ, aplicarea procedurilor legale privind reorganizarea instituțiilor prefectului se realizează în termen de minimum 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, cu respectarea dispozițiilor legale și a regimului juridic aplicabil funcționarilor publici.
Totodată, art. III prevede:
(1)Activitatea de audit a instituțiilor prefectului se preia de către Direcția audit public intern din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, potrivit legislației în vigoare.
(2)Misiunile de audit începute de către compartimentele de audit din cadrul instituțiilor prefectului vor fi sistate în termen de 3 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, urmând a fi incluse în activitatea de planificare specifică legislației auditului public intern.
(3)Pe bază de protocol de predare-primire, încheiat între Direcția audit public intern din cadrul Ministerului Afacerilor Interne și fiecare instituție a prefectului, în termen de 30 de zile de la intrării în vigoare a prezentei hotărâri, documentele specifice procesului de auditare vor fi predate respectivei direcții.