Codul fiscal – modificări. Prorogarea unui termen (O.G. nr. 4/2022)

1 feb. 2022
Vizualizari: 442

Actul modificat

Actul modificator

Sumar

Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal

(M. Of. nr. 688 din 10 septembrie 2015)

 

O.G. nr. 4/2022 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum și pentru prorogarea unui termen

 

(M. Of. nr. 92 din 28 ianuarie 2022)

 

– modifică: art. 336 pct. 2, 3 și 5,  art. 336 pct. 8, art. 336 pct. 9-14, art. 336 pct. 21, pct. 22, art. 338 lit. b), art. 340 alin. (1) lit. b)-d), (3), (10)-(11),  art. 341 alin. (1), art. 342 alin. (2)-(7),  art. 350 alin. (1) lit. b), art. 350 alin. (2), art. 35a alin. (1) lit. b), art. 353 alin. (2)-(7), art. 362 alin. (1)-(2), art. 364 alin. (1) lit. a), art. 370 alin. (2), art. 375 alin. (1) lit. c), art. 395 alin. (3), art. 396 alin. (4), art. 397 alin. (1) lit. a), b), d), art. 397 alin. (4), titlul VIII: cap I: sect. a 15-a: titlul, art. 400: denumirea marginală, titlul VIII: cap. I: sect. a 16-a: titlul, art. 401, art. 402 alin. (2) (3) lit. a) și (4), art. 402 alin. (6)-(10), art. 405, art. 406 alin. (1) lit. a) și (3), art. 406 alin. (5), art. 407, art. 408, art. 409, art. 412: denumirea, alin. (1), (2) și (4), sect: 17, art. 413, art. 414, art. 415, art. 416, art. 417, art. 418, art. 419, art. 422, art. 423 alin. (3), art. 449 alin. (1) lit. d), art. 449 alin. (3) lit. d), art. 449 alin. (5);

– introduce: art. 273 alin. (2) lit. c), art. 293 alin. (1) lit. g^1), art. 294 alin. (1) lit. l^1) și l^2), art. 335^1, art. 336 pct. 7^1, art. 336 pct. 8^1, art. 336 pct. 14^1, art. 336 pct. 16^1, art. 336 pct. 21^1 și 21^2, art. 336 pct. 29, art. 340 alin. (11^1), (11^2), (11^3), art. 342 alin. (1^1)-(1^7), art. 342  alin. (14)-(19), art. 343 alin. (12), art. 350 alin. (3)-(7), art. 351 alin. (1^1), art. 351 alin. (7)-(12), art. 353 alin. (8)-(9), art. 363 alin. (3^1)-(3^2), art. 357 alin. (1) lit. l^1), art. 367 alin. (7)-(8), art. 395 alin. (1) lit. c^1), art. 397 alin. (1) lit. j), art. 397 alin. (5)-(6), art. 400 alin. (7), art. 402 alin. (10^1), (12^1), art. 402^2, art. 406 alin. (7)-(8), sect: 17: subsect. 1, subsect 2, art. 414^1-414^18, art. 416^1-416^16, subsect. 3: titlul „vânzarea la distanță”, susect. 4: titlul „distrugeri și pierderi”, subsect. 5: „nereguli apărute pe parcursul deplasării produselor accizabile”,  art. 424 alin. (1) lit. d), art. 449 alin. (1) lit. k), art. 449 alin. (2) lit. r);

– abrogă: 336 pct. 18, art. 337 alin. (4)-(5), art. 349 alin. (8)-(9), art. 351 alin. (2), art. 353 alin. (1) lit. c), art. 402 alin. (5), art. 406 alin. (4).

 

 

În M. Of. nr. 92 din 28 ianuarie 2022 s-a publicat O.G. nr. 4/2022 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum și pentru prorogarea unui termen. 

Redăm, în cele ce urmează, cele mai importante dispoziții din respectiva ordonanță.

Art. 293 alin. (1) lit. g^1)

Noua reglementare

La articolul 293 alineatul (1), după litera g) se introduce o nouă literă, litera g1), cu următorul cuprins:

„g1) importul de bunuri efectuat în România de către forțele armate ale altor state membre în scopul utilizării de către forțele armate respective sau de către personalul civil care le însoțește ori pentru aprovizionarea popotelor sau a cantinelor acestora, atunci când forțele armate respective participă la o acțiune de apărare desfășurată pentru a implementa o activitate a Uniunii Europene în cadrul politicii de securitate și apărare comune”.

 

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

Art. 335^1

Noua reglementare

După articolul 335 se introduce un nou articol, articolul 3351, cu următorul cuprins:

„Art. 3351: Aplicarea Codului vamal al Uniunii Europene în cazul produselor accizabile

(1) Formalitățile stabilite prin dispozițiile vamale ale Uniunii Europene cu privire la intrarea produselor pe teritoriul vamal al Uniunii Europene se aplică mutatis mutandis intrării pe teritoriul Uniunii Europene a produselor accizabile care provin din unul dintre teritoriile menționate la art. 337 alin. (1).

(2) Formalitățile stabilite prin dispozițiile vamale ale Uniunii Europene cu privire la ieșirea produselor dinspre teritoriul vamal al Uniunii Europene se aplică mutatis mutandis ieșirii de pe teritoriul Uniunii Europene a produselor accizabile care au ca destinație unul dintre teritoriile menționate la art. 337 alin. (1).

(3) Articolul 348 secțiunile a 9-a, a 10-a, a 11-a, a 16-a și a 17-a nu se aplică în cazul produselor accizabile care au statutul vamal de mărfuri neunionale, astfel cum sunt definite la art. 5 pct. 24 din Regulamentul (UE) nr. 952/2013”.

 

Art. 336 pct. 8^1

Noua reglementare

La articolul 336, după punctul 8 se introduce un nou punct, punctul 81, cu următorul cuprins:

„81. expeditor certificat reprezintă o persoană fizică sau juridică înregistrată la autoritatea competentă din statul membru de expediție în scopul de a expedia produse accizabile, în cadrul activității desfășurate de respectiva persoană, care au fost eliberate pentru consum pe teritoriul unui stat membru și care sunt ulterior deplasate către teritoriul altui stat membru”.

 

Art. 337 alin. (4) și (5)

Vechea reglementare

„(4) Formalitățile stabilite prin dispozițiile vamale comunitare cu privire la intrarea produselor pe teritoriul vamal al Uniunii Europene se aplică în mod corespunzător intrării produselor accizabile pe teritoriul Uniunii Europene care provin din unul dintre teritoriile menționate la alin. (1).

(5) Formalitățile stabilite prin dispozițiile vamale comunitare cu privire la ieșirea produselor din teritoriul vamal al Uniunii Europene se aplică corespunzător ieșirii produselor accizabile de pe teritoriul Uniunii Europene care au ca destinație unul dintre teritoriile menționate la alin. (1)”.

Noua reglementare

La articolul 337, alineatele (4) și (5) se abrogă.

 

Art. 340 alin. (11^1)-(11^3)

Noua reglementare

La articolul 340, după alineatul (11) se introduc trei noi alineate, alineatele (111)-(113), cu următorul cuprins:

„(111) Pierderea parțială care are loc din cauza naturii produselor, în cursul unei deplasări în regim suspensiv de accize între statele membre, nu este considerată drept eliberare pentru consum în măsura în care valoarea pierderii se situează sub pragul comun de pierdere parțială pentru respectivele produse accizabile, cu excepția cazului în care autoritatea competentă are motive rezonabile să suspecteze o fraudă sau o neregulă. Acea parte dintr-o pierdere parțială care depășește pragul comun de pierdere parțială pentru respectivele produse accizabile este considerată drept eliberare pentru consum.

(112) Pierderea parțială care are loc din cauza naturii produselor, în cursul unei deplasări în regim suspensiv de accize pe teritoriul național, nu este considerată drept eliberare pentru consum în măsura în care valoarea pierderii se situează sub pragul comun de pierdere parțială pentru respectivele produse accizabile, cu excepția cazului în care autoritatea competentă are motive rezonabile să suspecteze o fraudă sau o neregulă. Acea parte dintr-o pierdere parțială care depășește pragul de pierdere parțială pentru respectivele produse accizabile este considerată drept eliberare pentru consum.

(113) În cazul în care distrugerea totală sau pierderea iremediabilă, totală sau parțială, a produselor accizabile este stabilită, garanția depusă în conformitate cu prevederile art. 348 se eliberează, integral sau parțial, după caz, la prezentarea unor dovezi corespunzătoare”.

 

Art. 351 alin. (1^1)

Noua reglementare

La articolul 351, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu următorul cuprins:

„(11) Intră sub incidența prevederilor alin. (1) doar băuturile fermentate, altele decât bere și vinuri, obținute din fermentarea fructelor, a bacelor, a legumelor, a unei soluții de miere în apă sau din fermentarea sucului proaspăt sau a sucului concentrat obținut din cele de mai sus. Se interzice adăugarea oricărui alt tip de alcool sau băutură alcoolică în scopul producerii de băuturi fermentate, altele decât bere și vinuri. În sensul prezentului articol, adaosul de alcool utilizat pentru a dilua sau a dizolva substanțele aromatizante se consideră că se încadrează în doza strict necesară doar în măsura în care concentrația alcoolică a produsului finit rezultat nu crește cu mai mult de 1,2% în volum. Alcoolul utilizat în acest scop nu este considerat adaos de alcool în scopul producerii de băuturi fermentate, altele decât bere și vinuri. Adăugarea acestor substanțe aromatizante nu trebuie să modifice semnificativ caracterul produsului original”.

 

Art. 402 alin. (5)

Vechea reglementare

„(5) În cazul prevăzut la art. 401 alin. (2) lit. a) pct. 3 autoritatea competentă a expeditorului înaintează documentul administrativ electronic autorității competente din statul membru în care declarația de export este depusă în conformitate cu art. 221 alin. (2) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447 al Comisiei din 24 noiembrie 2015 de stabilire a unor norme pentru punerea în aplicare a anumitor dispoziții din Regulamentul (UE) nr. 952/2013, denumit în continuare statul membru de export, dacă statul membru de export este altul decât România”.

Noua reglementare

La articolul 402, alineatul (5) se abrogă.

 

Art. 406 alin. (5)

Vechea reglementare

„(5) O copie de pe documentul pe suport hârtie prevăzut la alin. (1) lit. a) se păstrează de expeditor în evidențele sale”.

Noua reglementare

La articolul 406, alineatul (5) se modifică și va avea următorul cuprins:

„(5) O copie de pe documentul de rezervă prevăzut la alin. (1) lit. a) se păstrează de expeditor în evidențele sale”.

 

Art. 413

Vechea reglementare

„Persoane fizice

(1) Accizele pentru produsele accizabile achiziționate de o persoană fizică pentru uz propriu și transportate personal de aceasta dintr-un stat membru în România sunt exigibile numai în statul membru în care se achiziționează produsele accizabile.

(2) Pentru a stabili dacă produsele accizabile prevăzute la alin. (1) sunt destinate uzului propriu al unei persoane fizice, se au în vedere cel puțin următoarele elemente:

a) statutul comercial al celui care deține produsele accizabile și motivele pentru care le deține;

b) locul în care se află produsele accizabile sau, dacă este cazul, modul de transport utilizat;

c) orice document referitor la produsele accizabile;

d) natura produselor accizabile;

e) cantitatea de produse accizabile.

(3) Produsele achiziționate și transportate de persoanele fizice se consideră a fi destinate scopurilor comerciale, în condițiile și în cantitățile prevăzute în normele metodologice.

(4) Produsele achiziționate și transportate în cantități superioare limitelor prevăzute în normele metodologice și destinate consumului în România se consideră a fi achiziționate în scopuri comerciale și, în acest caz, se datorează acciza în România.

(5) Acciza devine exigibilă în România și pentru cantitățile de uleiuri minerale eliberate deja pentru consum într-un alt stat membru, dacă aceste produse sunt transportate cu ajutorul unor mijloace de transport atipice de către o persoană fizică sau în numele acesteia. În sensul acestui alineat, mijloace de transport atipice înseamnă transportul de combustibil în alte recipiente decât rezervoarele vehiculelor sau în canistre adecvate pentru combustibili și transportul de produse lichide pentru încălzire în alte recipiente decât în camioane-cisternă folosite în numele unor operatori economici profesioniști”.

Noua reglementare

Articolul 413 se modifică și va avea următorul cuprins:

„Art. 413: Persoane fizice

(1) Accizele pentru produsele accizabile achiziționate de o persoană fizică pentru uzul său propriu și transportate personal de respectiva persoană fizică de pe teritoriul unui stat membru pe teritoriul României sunt exigibile numai în statul membru în care se achiziționează produsele accizabile.

(2) Pentru a stabili dacă produsele accizabile prevăzute la alin. (1) sunt destinate uzului propriu al unei persoane fizice, se iau în considerare următoarele elemente:

a) statutul comercial al celui care deține produsele accizabile și motivele pentru care le deține;

b) locul în care se află produsele accizabile sau, dacă este cazul, modul de transport utilizat;

c) orice document referitor la produsele accizabile;

d) natura produselor accizabile;

e) cantitatea de produse accizabile.

(3) Produsele achiziționate și transportate de persoanele fizice se consideră a fi destinate uzului propriu, în condițiile în care nu depășesc următoarele limite cantitative:

a) tutunuri prelucrate:

– țigarete – 800 de bucăți;

– țigări (cu o greutate maximă de 3 grame/bucată)- 400 de bucăți;

– țigări de foi – 200 de bucăți;

– tutun de fumat – 1 kg;

b) băuturi alcoolice:

– băuturi spirtoase – 10 litri;

– produse intermediare – 20 litri;

– vinuri – 90 litri (din care maximum 60 l de vinuri spumoase);

– bere – 110 litri.

(4) Produsele achiziționate și transportate în cantități superioare limitelor prevăzute la alin. (3) și destinate consumului în România se consideră a fi achiziționate în scopuri comerciale și, în acest caz, se datorează acciza în România.

(5) Accizele sunt exigibile în România și pentru cantitățile de produse energetice eliberate deja pentru consum într-un alt stat membru, dacă aceste produse sunt transportate cu ajutorul unor mijloace de transport atipice de către o persoană fizică sau în numele unei persoane fizice. În sensul prezentului alineat, mijloace de transport atipice reprezintă transportul de combustibili în alte recipiente decât rezervoarele vehiculelor sau în canistre adecvate pentru combustibili și transportul de produse lichide pentru încălzire în alte recipiente decât în camioane-cisternă folosite în numele unor operatori economici”.

 

Art. 418

Vechea reglementare

„Distrugeri și pierderi

(1) În situațiile prevăzute la art. 414 alin. (1) și la art. 417 alin. (1), în cazul distrugerii totale sau al pierderii iremediabile a produselor accizabile, în cursul transportului acestora în alt stat membru decât cel în care au fost eliberate pentru consum, dintr-un motiv legat de natura produselor, ca urmare a unui caz fortuit ori de forță majoră sau ca o consecință a autorizării de către autoritățile competente din statul membru în cauză, accizele nu sunt exigibile în acel stat membru.

(2) Distrugerea totală sau pierderea iremediabilă a produselor accizabile în cauză se dovedește într-un mod considerat satisfăcător de autoritățile competente din statul membru în care a avut loc distrugerea totală ori pierderea iremediabilă sau din statul membru în care aceasta a fost constatată, în cazul în care nu este posibil să se determine unde a avut loc. Garanția depusă în temeiul art. 415 alin. (2) lit. a) sau al art. 417 alin. (4) lit. a) se eliberează.

(3) Regulile și condițiile pe baza cărora se determină pierderile menționate la alin. (1) sunt prevăzute în normele metodologice”.

Noua reglementare

Articolul 418 se modifică și va avea următorul cuprins:

„Art. 418: Distrugeri și pierderi

(1) În situațiile prevăzute la art. 414 alin. (1) și la art. 417 alin. (1), în cazul distrugerii totale sau al pierderii iremediabile a produselor accizabile, în cursul transportului acestora pe teritoriul unui alt stat membru decât cel în care au fost eliberate pentru consum, ca urmare a unui caz fortuit ori de forță majoră sau ca o consecință a autorizării distrugerii mărfurilor de către autoritățile competente din statul membru în cauză, accizele nu sunt exigibile în acel stat membru. În sensul prezentului capitol, produsele sunt considerate distruse total sau pierdute iremediabil atunci când devin inutilizabile ca produse accizabile.

(2) În cazul pierderii parțiale din cauza naturii mărfurilor, care are loc în timpul transportului acestora pe teritoriul unui alt stat membru decât cel în care au fost eliberate pentru consum, accizele nu sunt exigibile în acel stat membru atunci când valoarea pierderii se încadrează în pragul comun de pierdere parțială pentru respectivele produse accizabile, prevăzute la art. 340 alin. (10), cu excepția cazului în care un stat membru are motive rezonabile să suspecteze o fraudă sau o neregulă.

(3) Distrugerea totală sau pierderea iremediabilă, totală sau parțială a produselor accizabile, menționată la alin. (1), se dovedește într-un mod considerat satisfăcător de autoritățile competente din statul membru în care a avut loc distrugerea totală ori pierderea iremediabilă, totală sau parțială, sau de autoritățile competente din statul membru în care aceasta a fost constatată, în cazul în care nu este posibil să se determine unde a avut loc.

(4) În cazul în care distrugerea totală sau pierderea iremediabilă, totală sau parțială, a produselor accizabile este stabilită, garanția depusă în conformitate cu prevederile art. 4148 alin. (1) lit. a) sau ale art. 417 alin. (4) lit. a) se eliberează, integral sau parțial, după caz, la prezentarea unor dovezi corespunzătoare.

(5) Regulile și condițiile pe baza cărora se determină pierderile menționate la alin. (1) și (2) sunt prevăzute în normele metodologice”.

 

Art. 449 alin. (5)

Vechea reglementare

„(5) Autoritatea competentă poate revoca, la propunerea organului de control, autorizația de antrepozit fiscal, destinatar înregistrat, expeditor înregistrat sau importator autorizat, după caz, pentru situațiile prevăzute la alin. (1) lit. b)d) și e)”.

Noua reglementare

La articolul 449, alineatul (5) se modifică și va avea următorul cuprins:

„(5) Autoritatea competentă poate revoca, la propunerea organului de control, autorizația de antrepozit fiscal, destinatar înregistrat, expeditor înregistrat, importator autorizat sau atestatul de destinatar certificat ori atestatul de expeditor certificat, după caz, pentru situațiile prevăzute la alin. (1) lit. b), d) și e)”.

 

Art. II din O.G. nr. 4/2022

„Ordinele președintelui Autorității Vamale Române, prevăzute la art. 402 alin (10), art. 4142 alin. (2), art. 4147 alin. (3), art. 41410 alin. (5), art. 41415 alin. (3), art. 41418 alin. (5), art. 416 alin. (6), art. 4161 alin. (5) și art. 4164 alin. (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu modificările și completările aduse prin prezenta ordonanță, se emit în termen de 180 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentei ordonanțe, se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare la 13 februarie 2023”.

Art. III din O.G. nr. 4/2022

„(1) Prevederile art. I pct. 5 referitor la art. 336 pct. 5, pct. 11, 22 și 23, pct. 25-36, pct. 37 referitor la art. 362 alin. (2), pct. 38, pct. 40 și 41, pct. 47-50, intră în vigoare la 1 februarie 2022.

(2) Prevederile art. I pct. 90 și 91 intră în vigoare în termen de 10 zile de la data publicării prezentei ordonanțe în Monitorul Oficial al României, Partea I.

(3) Prevederile art. I pct. 1-3 și 44 intră în vigoare la 1 iulie 2022.

(4) Prevederile art. I pct. 4, pct. 5 referitor la art. 336 pct. 2 și 3, pct. 6-10, pct. 12-21, pct. 37 referitor la art. 362 alin. (1), pct. 39, pct. 42 și 43, pct. 45 și 46, pct. 51-89, pct. 92, art. II și art. IV se aplică de la 13 februarie 2023.

(5) Prevederile art. I pct. 24 intră în vigoare la 1 ianuarie 2031”.

Art. IV: Dispoziții tranzitorii din O.G. nr. 4/2022

„(1) Prin excepție de la prevederile art. 415 din Legea nr. 227/2015, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu modificările și completările aduse prin prezenta ordonanță, până la 31 decembrie 2023, primirea și expedierea produselor accizabile eliberate pentru consum care circulă între alt stat membru și România, respectiv între România și alt stat membru pot fi acoperite de documentul de însoțire prevăzut la titlul VIII anexa nr. 37 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1/2016, cu modificările și completările ulterioare. Persoanele care desfășoară operațiuni cu produse accizabile care au fost eliberate pentru consum pe teritoriul unui stat membru și care sunt deplasate către teritoriul României pentru a fi livrate în scopuri comerciale sau utilizate în România, trebuie să îndeplinească următoarele cerințe:

a) înaintea expedierii produselor, să depună o declarație la autoritatea competentă teritorială și să garanteze plata accizelor;

b) să plătească accizele în prima zi lucrătoare următoare celei în care s-au recepționat produsele;

c) să accepte verificarea din partea autorității competente prin care aceasta se asigură că produsele accizabile au fost efectiv primite și că accizele exigibile pentru acestea au fost plătite.

(2) Documentul de însoțire se întocmește de către furnizor în 3 exemplare și se utilizează după cum urmează:

a) primul exemplar rămâne la furnizor;

b) exemplarele 2 și 3 însoțesc produsele accizabile pe timpul transportului până la primitor;

c) exemplarul 2 rămâne la primitorul produselor;

d) exemplarul 3 trebuie să fie restituit furnizorului, cu certificarea recepției și cu menționarea tratamentului fiscal ulterior al produselor accizabile în statul membru de destinație, dacă furnizorul solicită în mod expres acest lucru în scop de restituire de accize.

(3) Prin excepție de la prevederile art. 4021 alin. (5) din Legea nr. 227/2015, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu modificările și completările aduse prin prezenta ordonanță, până la 13 februarie 2024, notificările menționate la art. 4021 alin. (5) din această lege pot fi efectuate prin alte mijloace decât sistemul informatizat”.

Art. V din O.G. nr. 4/2022

„Termenul prevăzut la art. 22 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilități fiscale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 648 din 5 august 2019, cu modificările și completările ulterioare, se prorogă până la 31 iulie 2022”.

 

În final, vă precizăm că dispozițiile art. I-IV din prezenta ordonanță transpun prevederile Directivei (UE) 2020/1.151 a Consiliului din 29 iulie 2020 de modificare a Directivei 92/83/CEE privind armonizarea structurilor accizelor la alcool și băuturi alcoolice, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE), seria L, nr. 256 din 5.08.2020 și prevederile Directivei (UE) 2020/262 a Consiliului din 19 decembrie 2019 de stabilire a regimului general al accizelor (reformare), publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE), seria L, nr. 58 din 27.02.2020 care au incidență directă asupra funcționării pieței interne, precum și prevederile Directivei (UE) 2019/2.235 a Consiliului din 16 decembrie 2019 de modificare a Directivei 2006/112/CE privind sistemul comun al taxei pe valoarea adăugată și a Directivei 2008/118/CE privind regimul general al accizelor, în ceea ce privește acțiunile de apărare din cadrul Uniunii publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE), seria L, nr. 336 din 30.12.2019.

Codul fiscal – modificări. Prorogarea unui termen (O.G. nr. 4/2022) was last modified: februarie 1st, 2022 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.