Calendarul şi metodologia de înscriere a copiilor în învăţământul primar pentru anul şcolar 2020-2021 – modificări (OMEC nr. 4244/2020)

18 mai 2020
Vizualizari: 916
Anexa nr. 2 art. 13 alin. (1)-(4) din Calendarul și metodologia de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2020-2021 (modificat prin OMEC nr. 4244/2020)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la anexa nr. 2 art. 13, alin. (1)-(4) prevedeau:

„(1) Cererea-tip de înscriere se poate completa online sau la secretariatul unității de învățământ la care părintele/tutorele legal instituit/reprezentantul legal dorește înscrierea copilului.

(2) Completarea cererii-tip de înscriere se face în perioada prevăzută de calendarul înscrierii, prin introducerea în aplicația informatică a datelor furnizate de părinte/tutorele legal instituit/reprezentantul legal.

(3) Validarea cererii-tip de înscriere este obligatorie și se face la unitatea de învățământ la care părintele/tutorele legal instituit/reprezentantul legal dorește înscrierea, în prezența părintelui/tutorelui legal instituit/reprezentantului legal și a cel puțin unui membru din comisia de înscriere, conform programării realizate de către unitatea de învățământ, zilnic, în intervalul orar 8,00-18,00 (luni-joi), respectiv 8,00-17,00 (vineri).

(4) Validarea cererii-tip de înscriere constă în compararea datelor introduse în aplicația informatică cu documentele depuse de către părinte/tutorele legal instituit/reprezentantul legal, tipărirea, verificarea și semnarea de către părinte/tutorele legal instituit/reprezentantul legal a fișei tipărite”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 2 art. 13, alin. (1)-(4) se modifică și vor avea următorul conținut:

„(1) Cererea-tip de înscriere se poate completa online, transmite prin e-mail, prin poștă sau se poate depune la secretariatul unității de învățământ la care părintele/tutorele legal instituit/reprezentantul legal dorește înscrierea copilului.

(2) Completarea cererii-tip de înscriere se face în perioada prevăzută de calendarul înscrierii, prin introducerea în aplicația informatică a datelor furnizate de părinte/tutorele legal instituit/reprezentantul legal. În situația completării online a cererii de înscriere sau a transmiterii prin e-mail sau prin poștă, părintele/tutorele legal instituit/reprezentantul legal va transmite unității de învățământ declarația-tip pe propria răspundere, prevăzută în anexa nr. 3, cu privire la veridicitatea informațiilor introduse în cerere, respectiv recomandarea de înscriere în clasa pregătitoare, în situația menționată la art. 6 alin. (1).

(3) Validarea cererii-tip de înscriere este obligatorie și se face la unitatea de învățământ la care părintele/tutorele legal instituit/reprezentantul legal solicită înscrierea sau prin intermediul mijloacelor electronice și constă în compararea datelor introduse în aplicația informatică cu documentele transmise de către părinte/tutorele legal instituit/reprezentantul legal. Prezentarea de înscrisuri false se pedepsește conform legii și atrage pierderea locului obținut prin fraudă.

(4) În situația depunerii cererii-tip de înscriere și a documentelor justificative direct la unitatea de învățământ, verificarea și validarea datelor introduse se fac în prezența părintelui/tutorelui legal instituit/reprezentantului legal și a cel puțin unui membru din comisia de înscriere, conform programării realizate de către unitatea de învățământ”.

 

Anexa nr. 2 art. 14 alin. (3)-(4) din Calendarul și metodologia de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2020-2021 (modificat prin OMEC nr. 4244/2020)

 

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la anexa nr. 2 art. 14, alin. (3)-(4) prevedeau:

„(3) În cazul în care cererea-tip de înscriere este completată pentru un copil care împlinește vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie-31 decembrie 2020 inclusiv, alături de documentele menționate la alin. (2) părintele/tutorele legal instituit/reprezentantul legal depune și o copie a documentului prin care CJRAE/CMBRAE comunică rezultatul pozitiv al evaluării dezvoltării psihosomatice a copilului.

(4) În cazul în care solicită înscrierea la altă unitate de învățământ decât școala de circumscripție, pe lângă documentele menționate la alin. (2) și, după caz, la alin. (3), părinții/tutorii legal instituiți/reprezentanții legali depun și documente care dovedesc îndeplinirea criteriilor de departajare, stabilite în conformitate cu art. 10”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 2 art. 14, alin. (3)-(4) se modifică și vor avea următorul conținut:

„(3) În cazul în care cererea-tip de înscriere este completată pentru un copil care împlinește vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie-31 decembrie 2020 inclusiv, alături de documentele menționate la alin. (2), părintele/tutorele legal instituit/reprezentantul legal depune/transmite și o copie a recomandării de înscriere în clasa pregătitoare.

(4) În cazul în care solicită înscrierea la altă unitate de învățământ decât școala de circumscripție, pe lângă documentele menționate la alin. (2) și, după caz, la alin. (3), părinții/tutorii legal instituiți/reprezentanții legali depun/transmit pe e-mail sau prin poștă și documente în copie simplă care dovedesc îndeplinirea criteriilor de departajare, stabilite în conformitate cu art. 10”.

 

Anexa nr. 15 art. 14 alin. (1) și alin (3)-(6) din Calendarul și metodologia de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2020-2021 (modificat prin OMEC nr. 4244/2020)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la anexa nr. 2 art. 15, alin. (1) și alin. (3)-(6) prevedeau:

„(1) În momentul prezentării la unitatea de învățământ pentru completarea cererii-tip de înscriere, părinții/tutorii legal instituiți/reprezentanții legali sunt informați că aplicația informatică nu permite înscrierea copilului la mai multe unități de învățământ.

(…)

(3) În momentul prezentării la unitatea de învățământ pentru completarea sau validarea cererii-tip de înscriere, părinții/tutorii legal instituiți/reprezentanții legali sunt informați cu privire la prevederile prezentei metodologii, la modalitatea de definire a numărului de locuri libere și la criteriile de departajare generale și specifice care sunt utilizate în cazul în care numărul de opțiuni pentru respectiva unitate de învățământ este mai mare decât numărul de locuri libere. Unitățile de învățământ pun la dispoziția părinților/tutorilor/împuterniciților legali aceste informații și prin afișare.

(4) Pentru validarea cererii-tip de înscriere, un membru al comisiei de înscriere din unitatea de învățământ tipărește fișa completată în aplicația informatică, în prezența părintelui.

(5) După tipărire, cererea-tip de înscriere este verificată și semnată de părinte/tutorele legal instituit/împuternicitul legal.

(6) În cazul existenței unei erori în transcrierea datelor, părinții/tutorii legal instituiți/reprezentanții legali o semnalează pe loc, iar membrul comisiei de înscriere din unitatea de învățământ procedează la corectarea greșelii în baza de date computerizată și retipărește cererea-tip de înscriere corectată din calculator, în vederea semnării de către părinte/tutorele legal instituit/împuternicitul legal”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 2 art. 15, alin. (1) și alin. (3)-(6) se modifică și vor avea următorul conținut:

„(1) Inspectoratele școlare și unitățile de învățământ informează părinții/tutorii legal instituiți/reprezentanții legali prin afișare la avizier și postare pe site-urile instituțiilor, după caz, cu privire la faptul că aplicația informatică nu permite înscrierea la mai multe unități de învățământ.

(…)

(3) Inspectoratele școlare și unitățile de învățământ informează părinții/tutorii legal instituiți/reprezentanții legali prin afișare la avizier și postare pe site-urile instituțiilor, după caz, cu privire la următoarele aspecte:

a) prevederile prezentei metodologii privind înscrierea în învățământul primar;

b) modalitatea de stabilire a numărului de locuri libere;

c) criteriile de departajare generale și specifice care sunt utilizate în cazul în care numărul de opțiuni pentru respectiva unitate de învățământ este mai mare decât numărul de locuri libere.

(4) Pentru validarea cererii-tip de înscriere, în situația în care părintele/tutorele legal instituit/reprezentantul legal depune direct documentele la unitatea de învățământ, un membru al comisiei de înscriere din unitatea de învățământ tipărește fișa completată în aplicația informatică, în prezența părintelui.

(5) Validarea fișei tipărite din aplicația informatică poate fi realizată prin semnătură la sediul unității de învățământ sau prin mijloace electronice, după caz.

(6) În situația în care comisia de înscriere din unitatea de învățământ identifică erori sau neclarități în completarea cererii-tip sau în documentele depuse/transmise, părinții/tutorii legal instituiți/reprezentanții legali vor fi contactați de către comisia de înscriere în învățământul primar din unitatea de învățământ în vederea remedierii acestora, iar procesul de validare se reia în conformitate cu prevederile alin. (4) și (5) și cu încadrarea în termenele prevăzute de Calendarul înscrierii în învățământul primar, prevăzut în anexa nr. 1 la ordin”.

 

Anexa nr. 2 art. 16 alin. (1) lit. a) din Calendarul și metodologia de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2020-2021 (modificat prin OMEC nr. 4244/2020)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la anexa nr. 2 art. 16 alin. (1), lit. a) prevedea:

„(1) După încheierea perioadei de completare și validare a cererilor-tip de înscriere, cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare se face în două etape succesive, după cum urmează:

a) prima etapă, în care repartizarea copiilor se face pe baza informațiilor din cererile-tip de înscriere și din documentele depuse de părinți/tutorii legal instituiți/reprezentanții legali, folosind aplicația informatică și pe baza deciziilor consiliilor de administrație ale unităților de învățământ, luate în urma aplicării criteriilor de departajare pentru copiii din alte circumscripții școlare;”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 2 art. 16 alin. (1), lit. a) se modifică și va avea următorul conținut:

„(1) După încheierea perioadei de completare și validare a cererilor-tip de înscriere, cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare se face în două etape succesive, după cum urmează:

a) prima etapă, în care repartizarea copiilor se face pe baza informațiilor din cererile-tip de înscriere și din documentele depuse/transmise de părinți/tutorii legal instituiți/reprezentanții legali, folosind aplicația informatică, și pe baza deciziilor consiliilor de administrație ale unităților de învățământ, luate în urma aplicării criteriilor de departajare pentru copiii din alte circumscripții școlare;”.

 

Anexa nr. 2 art. 17 alin. (1) din Calendarul și metodologia de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2020-2021 (modificat prin OMEC nr. 4244/2020)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la anexa nr. 2 art. 17, alin. (1) prevedea:

„(1) În prima etapă, procesarea cererilor-tip de înscriere se desfășoară la Comisia națională de înscriere a copiilor în învățământul primar, denumită în continuare Comisia națională, cu ajutorul aplicației informatice, și la nivelul unităților de învățământ, pe baza informațiilor din cererile-tip de înscriere și din documentele depuse de părinți/tutorii legal instituiți/reprezentanții legali”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 2 art. 17, alin. (1) se modifică și va avea următorul conținut:

„(1) În prima etapă, procesarea cererilor-tip de înscriere se desfășoară la Comisia națională de înscriere a copiilor în învățământul primar, denumită în continuare Comisia națională, cu ajutorul aplicației informatice, și la nivelul unităților de învățământ, pe baza informațiilor din cererile-tip de înscriere și din documentele depuse/transmise de părinți/tutorii legal instituiți/reprezentanții legali”.

 

Anexa nr. 2 art. 19 alin. (1) din Calendarul și metodologia de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2020-2021 (modificat prin OMEC nr. 4244/2020)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la anexa nr. 2 art. 19, alin. (1) prevedea:

„(1) În a doua fază de înscriere, în conformitate cu calendarul înscrierii și cu programul afișat, la fiecare unitate de învățământ la care au rămas locuri libere, comisia de înscriere din unitatea de învățământ analizează cererile-tip de înscriere și documentele depuse de părinții/tutorii legal instituiți/ reprezentanții legali ai copiilor care au domiciliul în afara circumscripției școlare”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 2 art. 19, alin. (1) se modifică și va avea următorul conținut:

„(1) În a doua fază de înscriere, în conformitate cu calendarul înscrierii și cu programul afișat, la fiecare unitate de învățământ la care au rămas locuri libere, comisia de înscriere din unitatea de învățământ analizează cererile-tip de înscriere și documentele depuse/transmise de părinți/tutorii legal instituiți/ reprezentanții legali ai copiilor care au domiciliul în afara circumscripției școlare”.

 

Anexa nr. 2 art. 25 alin. (1) și alin. (3) din Calendarul și metodologia de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2020-2021 (modificat prin OMEC nr. 4244/2020)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la anexa nr. 2 art. 25, alin. (1) și alin. (3) prevedeau:

„(1) Părinții/Tutorii legal instituiți/Reprezentanții legali ai copiilor menționați la art. 24 depun cererea-tip de înscriere în învățământul primar online sau la secretariatul școlii aflate pe prima poziție din cele 3 opțiuni exprimate pentru etapa a doua.

(…)

(3) Validarea cererii-tip de înscriere se face la unitatea de învățământ aflată pe prima poziție din cele 3 opțiuni exprimate pentru etapa a doua, în prezența părintelui și a cel puțin unui membru din comisia de înscriere, după procedura menționată în prezenta metodologie”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 2 art. 25, alin. (1) și alin. (3) se modifică și vor avea următorul conținut:

„(1) Părinții/Tutorii legal instituiți/Reprezentanții legali ai copiilor menționați la art. 24 depun/transmit cererea-tip de înscriere în învățământul primar online sau la secretariatul școlii aflate pe prima poziție din cele 3 opțiuni exprimate pentru etapa a doua.

(…)

(3) Validarea cererii-tip de înscriere se face la unitatea de învățământ aflată pe prima poziție din cele 3 opțiuni exprimate pentru etapa a doua, în conformitate cu prevederile prezentei metodologii. Modalitatea de validare va fi cea prevăzută la art. 15 alin. (4), (5) și (6)”.

 

Anexa nr. 2 art. 28 alin. (6) din Calendarul și metodologia de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2020-2021 (modificat prin OMEC nr. 4244/2020)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la anexa nr. 2 art. 28, alin. (6) prevedea:

„(6) Comisia județeană/a municipiului București asigură informarea publicului interesat referitor la procedurile ce trebuie aplicate și la calendarul depunerii și soluționării cererilor de înscriere ale părinților/tutorilor legal instituiți/împuterniciților legali menționați la alin. (1)”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 2 art. 28, alin. (6) se modifică și va avea următorul conținut:

„(6) Comisia județeană/a municipiului București asigură informarea publicului interesat referitor la procedurile ce trebuie aplicate și la calendarul depunerii/transmiterii și soluționării cererilor de înscriere ale părinților/tutorilor legal instituiți/ reprezentanților legali menționați la alin. (1)”.

 

Anexa nr. 2 art. 33 alin. (4) din Calendarul și metodologia de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2020-2021 (modificat prin OMEC nr. 4244/2020)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la anexa nr. 2 art. 33, alin. (4) prevedea:

„(4) CJRAE/CMBRAE asigură, la solicitarea părinților/tutorilor legal instituiți/împuterniciților legali, serviciile de evaluare a dezvoltării psihosomatice a copiilor, inclusiv după încheierea perioadei de evaluare prevăzute în calendarul înscrierii. Având în vedere faptul că, din punct de vedere psihosomatic, schimbările care intervin la vârsta de 5-6 ani sunt continue și, în unele situații, alerte, la solicitarea scrisă a părinților/tutorilor legal instituiți/împuterniciților legali ai copiilor care au primit aviz negativ de înscriere în clasa pregătitoare, respectivii copii pot fi reevaluați de către CJRAE/CMBRAE după un interval de timp de aproximativ 6 luni”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 2 art. 33, alin. (4) se modifică și va avea următorul conținut:

„(4) CJRAE/CMBRAE asigură, la solicitarea părinților/tutorilor legal instituiți/reprezentanților legali, serviciile de evaluare a dezvoltării copiilor, inclusiv după încheierea perioadei de evaluare prevăzute în calendarul înscrierii. Având în vedere faptul că, din punctul de vedere al nivelului de dezvoltare al copilului, schimbările care intervin la vârsta de 5-6 ani sunt continue și, în unele situații, alerte, la solicitarea scrisă a părinților/tutorilor legal instituiți/reprezentanților legali, copiii care nu au primit recomandare pentru înscrierea în clasa pregătitoare pot să se adreseze unității de învățământ cu nivel preșcolar pentru eliberarea recomandării prevăzute la art. 6 alin. (2)”.

 

Anexa nr. 2 art. 36 alin. (3) din Calendarul și metodologia de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2020-2021 (modificat prin OMEC nr. 4244/2020)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la anexa nr. 2 art. 36, alin. (3) prevedea:

„(3) După completare, cererea-tip de înscriere este tipărită, verificată și semnată de părinte/tutorele legal instituit/ împuternicitul legal”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 2 art. 36, alin. (3) se modifică și va avea următorul conținut:

„(3) Validarea cererilor-tip de înscriere se realizează conform modalității prevăzute la art. 15 alin. (4), (5) și (6)”.

 

Anexa nr. 2 art. 39 alin. (1) din Calendarul și metodologia de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2020-2021 (modificat prin OMEC nr. 4244/2020)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la anexa nr. 2 art. 39, alin. (1) prevedea:

„(1) În cazul în care părintele/tutorele legal instituit/împuternicitul legal dorește înscrierea la o unitate de învățământ particular care nu a optat pentru includerea ofertei sale de școlarizare în aplicația informatică, înscrierea se face de către părinte/tutorele legal instituit/împuternicitul legal direct la unitatea de învățământ, conform procedurilor stabilite de aceasta”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 2 art. 39, alin. (1) se modifică și va avea următorul conținut:

„(1) În cazul în care părintele/tutorele legal instituit/reprezentantul legal dorește înscrierea la o unitate de învățământ particular care nu a optat pentru includerea ofertei sale de școlarizare în aplicația informatică, înscrierea se face de către părinte/tutorele legal instituit/reprezentantul legal în conformitate cu procedurile stabilite de unitatea de învățământ”.

 

Anexa nr. 2 art. 41 alin. (2) din Calendarul și metodologia de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2020-2021 (modificat prin OMEC nr. 4244/2020)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la anexa nr. 2 art. 41, alin. (2) prevedea:

„(2) În cazul unităților de învățământ alternativ de stat care nu au constituită circumscripție școlară, părinții/tutorii legal instituiți/împuterniciții legali se adresează pentru înscriere direct unității de învățământ dorite. Înscrierea copiilor în clasa pregătitoare la aceste unități de învățământ se face în prima etapă de înscriere”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 2 art. 41, alin. (2) se modifică și va avea următorul conținut:

„(2) În cazul unităților de învățământ alternativ de stat care nu au constituită circumscripție școlară, părinții/tutorii legal instituiți/reprezentanții legali se adresează pentru înscriere unității de învățământ dorite. Înscrierea copiilor în clasa pregătitoare la aceste unități de învățământ se face în prima etapă de înscriere”.

 

Anexa nr. 2 art. 53 alin. (3) din Calendarul și metodologia de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2020-2021 (introdus prin OMEC nr. 4244/2020)

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 2 art. 53, după alin. (2) se introduce un nou alineat, alin. (3), cu următorul conținut:

„(3) În situația în care validarea cererii-tip de înscriere se face în baza declarației pe propria răspundere, părinții/tutorii legal instituiți/reprezentanții legali ai copiilor au obligația de a prezenta în format fizic documentele care au stat la baza înscrierii în învățământul primar în termen de maximum două săptămâni de la începerea cursurilor. Prezentarea de înscrisuri false se pedepsește conform legii și atrage pierderea locului obținut prin fraudă”.

 

Anexa nr. 2 art. 55 alin. (2) din Calendarul și metodologia de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2020-2021 (introdus prin OMEC nr. 4244/2020)

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 2 art. 55, după alin. (1) se introduce un nou alineat, alin. (2), cu următorul conținut:

„(2) Inspectoratele școlare județene/Inspectoratul Școlar al Municipiului București, centrele județene de resurse și asistență educațională/Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională și unitățile de învățământ asigură respectarea măsurilor igienico-sanitare, în contextul pandemiei cu noul coronavirus”.

 

Anexa nr. 2 art. 59 din Calendarul și metodologia de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2020-2021 (introdus prin OMEC nr. 4244/2020)

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 2, după art. 58 se introduce un nou articol, art. 59, cu următorul conținut:

„Art. 59

Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta metodologie”.

 

Anexele nr. 1-3 din Calendarul și metodologia de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2020-2021 (introdus prin OMEC nr. 4244/2020)

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, se introduc trei noi anexe, anexa nr. 1-3, cu următorul conținut:

„ANEXA nr. 2:

(- Anexa nr. 1 la metodologie)

Nr…………./……….. 2020

DOAMNĂ/DOMNULE DIRECTOR,

Subsemnatul/Subsemnata,…………………………………………., domiciliat(ă) în localitatea………………………………., str………………………………………………..nr………., bl. …….., sc. ……, ap. ……., județul/sectorul………………………., legitimat(ă) cu…………seria……….nr………., CNP…………………………………, nr. de telefon…………………………………, adresă de e-mail…………………………………………………………………., părintele/tutorele legal instituit/reprezentantul legal al copilului………………………………………, născut la data de……………………, solicit eliberarea recomandării de înscriere a acestuia în anul școlar 2020-2021 în clasa pregătitoare, în conformitate cu prevederile Metodologiei de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2020-2021, aprobată prin Ordinul ministrului educației și cercetării nr. 3.277/2020, cu modificările și completările ulterioare.

Menționez că fiica mea/fiul meu……………………………………………………..este înscris(ă) în anul școlar 2019-2020 la……………………………………….(unitatea de învățământ), la grupa………………………………………

Solicit obținerea recomandării prin:

– ridicare de la sediul unității de învățământ;

– prin transmitere pe e-mailul…………………………………………………………;

– prin poștă la adresa menționată mai sus.

Semnătura………………….Data…………………

– Sunt de acord ca datele mele cu caracter personal să fie prelucrate de unitatea de învățământ, în vederea soluționării cererii de înscriere a minorului.

– Sunt de acord ca datele cu caracter personal ale minorului să fie prelucrate de unitatea de învățământ, în vederea soluționării prezentei cereri.

– Sunt de acord/Nu sunt de acord cu prelucrarea ulterioară a datelor mele cu caracter personal în scopuri de arhivare.

NOTĂ:

Prezenta cerere se depune/transmite la unitatea de învățământ cu nivel preșcolar frecventată de copil.

ANEXA nr. 3:

(- Anexa nr. 2 la metodologie)

DOAMNĂ/DOMNULE DIRECTOR,

Subsemnatul/Subsemnata,………………………………………….., domiciliat(ă) în localitatea……………………………….., str………………………………………………..nr………., bl. …….., sc. ……, ap. ……., județul/sectorul………………………., legitimat(ă) cu…………seria……….nr………., CNP…………………………………, nr. de telefon…………………………………, adresă de e-mail…………………………………………………………………………, părintele/tutorele legal instituit/reprezentantul legal al copilului…………………………………………………, născut la data de…………………………, solicit evaluarea nivelului de dezvoltare a acestuia în vederea înscrierii în anul școlar 2020-2021 în clasa pregătitoare, în conformitate cu prevederile Metodologiei de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2020-2021, aprobată prin Ordinul ministrului educației și cercetării nr. 3.277/2020, cu modificările și completările ulterioare.

Menționez faptul că fiica mea/fiul meu…………………………………..se află în următoarea situație:

– nu a frecventat grădinița;

– s-a întors din străinătate.

Semnătura………………….Data…………………

– Sunt de acord ca datele mele cu caracter personal să fie prelucrate de unitatea de învățământ, în vederea soluționării cererii de înscriere a minorului.

– Sunt de acord ca datele cu caracter personal ale minorului să fie prelucrate de unitatea de învățământ, în vederea soluționării prezentei cereri

– Sunt de acord/Nu sunt de acord cu prelucrarea ulterioară a datelor mele cu caracter personal în scopuri de arhivare.

NOTĂ:

Prezenta cerere se depune/transmite la centrul județean de resurse și asistență educațională/Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională, după caz.

ANEXA nr. 4:

(- Anexa nr. 3 la metodologie)

Nr………../………….. 2020

DECLARAȚIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE

Subsemnatul/Subsemnata,………………………………………, părintele/tutorele legal instituit/reprezentantul legal al copilului……………………………………….., domiciliat(ă) în localitatea……………………………, str………………………………..nr………., bl. …….., sc. ……, ap. ……., județul/sectorul………………………., legitimat(ă) cu…………seria……….nr………., CNP……………………………., declar pe propria răspundere că datele și informațiile cuprinse în cererea-tip de înscriere în învățământul primar sunt corecte.

Totodată, declar că am înțeles următoarele:

– validarea cererii de înscriere se face numai în baza documentelor la care face referire cererea-tip de înscriere, transmise în copie simplă prin e-mail sau prin poștă, conform Calendarului înscrierii în învățământul primar pentru anul școlar 2020-2021, aprobat prin Ordinul ministrului educației și cercetării nr. 3.277/2020, cu modificările și completările ulterioare;

– la data comunicată de inspectoratul școlar/unitatea de învățământ voi prezenta la secretariatul unității de învățământ documentele care au stat la baza înscrierii fiicei mele/fiului meu……………………………………………….în învățământul primar, inclusiv avizul de la medicul de familie/medicul școlar din care rezultă faptul că fiica mea/fiul meu este aptă/apt de școală.

Cunoscând prevederile Codului penal privind falsul în declarații, declar pe propria răspundere și sub sancțiunea nulității înscrierii faptul că datele din prezenta cerere de înscriere sunt reale.

Semnătura………………….Data…………………

– Sunt de acord ca datele mele cu caracter personal să fie prelucrate de unitatea de învățământ, în vederea soluționării cererii de înscriere a minorului.

– Sunt de acord ca datele cu caracter personal ale minorului să fie prelucrate de unitatea de învățământ, în vederea soluționării prezentei cereri

– Sunt de acord/Nu sunt de acord cu prelucrarea ulterioară a datelor mele cu caracter personal în scopuri de arhivare”.

Calendarul și metodologia de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2020-2021 – modificări (OMEC nr. 4244/2020) was last modified: mai 18th, 2020 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.