Cadrul de implementare în învăţământul preuniversitar a programelor Erasmus+ şi Corpul European de Solidaritate (OME nr. 5.795/2021)

7 ian. 2022
Vizualizari: 264
Actul publicat în Monitorul OficialSumar
Ordinul ministrului educației (OME) nr. 5.795/2021 pentru stabilirea cadrului de implementare în învățământul preuniversitar a programelor Erasmus+ și Corpul European de Solidaritate

(M. Of. nr. 15 din 6 ianuarie 2022)

Se aprobă cadrul de implementare în învățământul preuniversitar a programelor Erasmus+ și Corpul European de Solidaritate.

În M. Of. nr. 15 din 6 ianuarie 2022 s-a publicat Ordinul ministrului educației (OME) nr. 5.795/2021 pentru stabilirea cadrului de implementare în învățământul preuniversitar a programelor Erasmus+ și Corpul European de Solidaritate

Redăm, în cele ce urmează, dispozițiile regăsite în respectivul ordin.

Art. 1

„În învățământul preuniversitar, responsabilitatea implementării programelor Erasmus+ și Corpul European de Solidaritate revine, la nivel central, Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale și, la nivelul fiecărui județ/al municipiului București, inspectoratului școlar județean/Inspectoratului Școlar al Municipiului București”.

Art. 2

„În fiecare inspectorat școlar există cel puțin o normă de inspector școlar pentru proiecte educaționale, cu atribuții exclusive în domeniul implementării programelor Erasmus+ și Corpul European de Solidaritate în instituțiile și unitățile de învățământ preuniversitar din județ/municipiul București, inclusiv în unitățile conexe ale învățământului preuniversitar”.

Art. 3

„Pentru asigurarea implementării programelor Erasmus+ și Corpul European de Solidaritate la nivel județean/al municipiului București, Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale are următoarele atribuții în relația cu rețeaua inspectorilor școlari pentru proiecte educaționale:

− transmite la timp toate informațiile și documentele care reglementează programele Erasmus+ și Corpul European de Solidaritate;

− organizează periodic sesiuni de informare și activități de formare continuă a inspectorilor școlari pentru proiecte educaționale;

− participă, prin experții săi, la evenimentele județene/regionale organizate la inițiativa Ministerului Educației sau a inspectoratelor școlare, în scopul informării și/sau formării beneficiarilor/potențialilor beneficiari ai programelor Erasmus + și Corpul European de Solidaritate;

− acordă suport și consiliere individuală inspectorilor școlari pentru proiecte educaționale, la cererea acestora;

− pune la dispoziția inspectorilor pentru proiecte educaționale ghidurile specifice de monitorizare a proiectelor din cadrul programului Erasmus+;

− coordonează, împreună cu Direcția generală învățământ preuniversitar, activitățile de monitorizare a proiectelor aflate în implementare, pe care le efectuează inspectorii școlari pentru proiecte educaționale”.

Art. 4

„Pentru implementarea programelor Erasmus+ și Corpul European de Solidaritate la nivel județean/al municipiului București, inspectorii școlari pentru proiecte educaționale au următoarele atribuții:

− asigură transmiterea la timp în toate unitățile de învățământ din județ/municipiul București, inclusiv în unitățile conexe ale învățământului preuniversitar, a tuturor informațiilor și documentelor care reglementează programele Erasmus+ și Corpul European de Solidaritate primite de la Ministerul Educației și de la Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale;

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

− facilitează accesul la informații pentru publicul-țintă și diseminează informațiile la zi referitoare la programele Erasmus+ și Corpul European de Solidaritate;

− participă la reuniunile de lucru, la sesiunile de informare și de formare continuă organizate periodic de către Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale, costurile de transport fiind suportate de inspectoratele școlare;

− solicită sprijin și consiliere experților Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale pentru clarificarea și înțelegerea corectă a regulilor programelor Erasmus+ și Corpul European de Solidaritate;

− sprijină Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale în organizarea unor evenimente la nivel local;

− inițiază și organizează reuniuni la nivel local/regional în scopul informării și al formării continue a beneficiarilor/potențialilor beneficiari de proiecte, cu participarea experților Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale și ai Ministerului Educației;

− actualizează permanent baza de date locală ce cuprinde informații referitoare la proiectele derulate/în curs de derulare finanțate prin programele Uniunii Europene în domeniile educației și formării profesionale, tineretului și sportului;

− acordă consiliere și consultanță instituțiilor și unităților de învățământ preuniversitar din județ/municipiul București, inclusiv unităților conexe ale învățământului preuniversitar, pentru identificarea de parteneri în vederea inițierii și implicării acestora în noi proiecte;

− acordă consiliere și consultanță instituțiilor și unităților de învățământ preuniversitar din județ/municipiul București, inclusiv unităților conexe ale învățământului preuniversitar, pentru utilizarea platformelor europene dedicate învățământului preuniversitar, E-Twinning, EPALE, School Education Gateway, și promovează, în mod constant, folosirea acestora în activitățile școlare curente;

− organizează activități de formare pe teme corelate cu programele Uniunii Europene în domeniile educației, formării profesionale și tineretului, pentru directori, directori adjuncți, consilieri educativi, coordonatori de proiecte, promotori, reprezentanți ai autorităților locale, alți factori interesați;

− sprijină acțiunile pe care unitățile de învățământ și personalul didactic din județ/municipiul București le organizează în cadrul cooperării cu instituții similare din străinătate;

− monitorizează proiectele aflate în derulare în instituțiile și unitățile de învățământ preuniversitar din județ/municipiul București, inclusiv în unitățile conexe ale învățământului preuniversitar, conform unui program convenit cu experții Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale, utilizând ghidurile de monitorizare specifice puse la dispoziție de către Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale;

− inițiază și organizează activități de valorizare a rezultatelor proiectelor, a produselor realizate în cadrul acestora și a exemplelor de bună practică;

− inițiază, organizează și monitorizează activitățile de diseminare a cunoștințelor, metodelor, tehnicilor și practicilor pedagogice noi însușite de cadrele didactice care au participat la proiectele de mobilitate Erasmus+;

− sprijină Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale în procesul de diseminare și exploatare a rezultatelor proiectelor, prin identificarea exemplelor de bună practică, a metodelor inovatoare și a rezultatelor profesionale transferabile și prin transmiterea acestor informații către agenție;

− sprijină Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale în procesul de selecție a proiectelor relevante pentru competiții naționale sau europene organizate în cadrul programelor;

− informează, periodic, inspectorii de specialitate și profesorii metodiști din inspectoratul școlar cu privire la cadrele didactice care au participat la experiențe de mobilitate Erasmus+;

− sprijină și motivează participarea unităților de învățământ preuniversitar la acțiunile pe care Ministerul Educației le organizează în scopul încurajării și valorizării participării școlilor la programul Erasmus+ (de exemplu, competiția pentru obținerea certificatului „Școală Europeană”, concursul „Made for Europe” ș.a.) și participă activ la organizarea și desfășurarea acestor acțiuni;

− colaborează cu membrii altor rețele de sprijin al programelor Erasmus+ și Corpul European de Solidaritate din domeniul învățământului universitar, al tineretului și al sportului, în scopul realizării schimbului de bună practică, al asigurării sinergiei și coerenței acțiunilor și al implementării cu succes a acestor programe;

− transmit, semestrial, către Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale și către Direcția generală învățământ preuniversitar (consilierului care coordonează rețeaua inspectorilor școlari pentru proiecte educaționale) raportul privind activitățile de promovare/diseminare, de consultanță, de monitorizare și valorizare derulate în semestrul respectiv;

− informează inspectorul școlar general al inspectoratului școlar județean/Inspectoratului Școlar al Municipiului București, Direcția generală învățământ preuniversitar, Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale, autoritățile publice locale, ori de câte ori sunt solicitări”.

Art. 5

„Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale, împreună cu Direcția generală învățământ preuniversitar, realizează o evaluare a performanțelor inspectorilor școlari pentru proiecte educaționale în implementarea programelor Erasmus+ și Corpul European de Solidaritate. Rezultatele acestor evaluări se transmit inspectoratelor școlare județene/al municipiului București pentru a fi integrate în fișele de evaluare anuală a performanțelor profesionale ale inspectorilor școlari pentru proiecte educaționale”.

Art. 6

„Fișele de post ale inspectorilor școlari pentru proiecte educaționale vor fi actualizate corespunzător, în termen de 3 luni de la data intrării în vigoare a prezentului ordin”.

Art. 7

„Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale, Direcția generală învățământ preuniversitar, Direcția generală management resurse umane și rețea școlară și inspectoratele școlare județene/al municipiului București duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin”.

Art. 8

„Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I”.

Cadrul de implementare în învățământul preuniversitar a programelor Erasmus+ și Corpul European de Solidaritate (OME nr. 5.795/2021) was last modified: ianuarie 7th, 2022 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.