ASF. Proiect: Normă pentru modificarea Normei nr. 19/2021 privind obligaţiile de raportare şi transparenţă în sistemul pensiilor private
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a supus dezbaterii publice Proiectul de Normă pentru modificarea și completarea Normei ASF nr. 19/2021 privind obligațiile de raportare și transparență în sistemul pensiilor private.
Propunerile și observațiile cu privire la proiect vor fi trimise la adresa reglementare.consultare@asfromania.ro, până pe 21 mai 2022, inclusiv.
Redăm, în continuare, cele mai importante prevederi ale Proiectului:
Art. I. – Norma nr. 19/2021 privind obligațiile de raportare și transparență în sistemul pensiilor private, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 880 din 14 septembrie 2021, cu modificările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:
1. La articolul 10, litera e) se modifică și va avea următorul cuprins:
„e) lunar, până la finalul lunii următoare, structura portofoliului de investiții, conform anexei nr. 12, detaliată, pentru fiecare instrument financiar și pentru fiecare emitent, cu date referitoare la valoarea actualizată, în lei, și ponderea deținută în activul total pentru ultima zi a lunii;”
2. La articolul 10, litera h) se abrogă.
3. La articolul 10, după litera l) se introduce o nouă literă, litera m), cu următorul cuprins:
„m) în termen de o zi lucrătoare, informațiile prevăzute la art. 10 din Regulamentul (UE) 2019/2088 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 noiembrie 2019 privind informațiile privind durabilitatea în sectorul serviciilor financiare, precum și orice modificare a acestora.”
4. La articolul 11, după litera b), se introduc două noi litere, c) și d), cu următorul cuprins:
„c) anual, în termen de 5 zile lucrătoare de la transmiterea către A.S.F. a situațiilor financiare anuale însoțite de raportul anual al comitetului de remunerare conform prevederilor art. 49 alin. (2) din Regulamentul A.S.F. nr. 2/2016 privind aplicarea principiilor de guvernanță corporativă de către entitățile autorizate, reglementate și supravegheate de Autoritatea de Supraveghere Financiară, cu modificările și completările ulterioare, informații relevante referitoare la politica de remunerare aplicabilă acelor categorii de personal ale căror activități profesionale au un impact important asupra activității administratorului, inclusiv personalului din structura de conducere, persoanelor care dețin funcții cheie, precum și oricăror angajați care primesc o remunerație totală care se încadrează în treapta de remunerare a personalului din structura de conducere și a persoanelor care dețin funcții cheie, inclusiv componentele fixe și variabile ale remunerațiilor, precum și cel puțin următoarele informații aferente exercițiului financiar precedent:
(i) valoarea totală a remunerației, defalcată pe remunerații fixe și remunerații variabile plătite de administrator personalului său, numărul persoanelor care au beneficiat de respectivele remunerații, inclusiv orice comisioane de performanță;
(ii) valoarea totală a remunerației defalcate pe categorii de angajați sau alți membri ai personalului;
(iii) o descriere a modalității de calcul al remunerației și al beneficiilor;
(iv) modificări substanțiale ale politicii de remunerare adoptate.
d) în termen de o zi lucrătoare, informațiile prevăzute la art. 3-5 din Regulamentul (UE) 2019/2088 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 noiembrie 2019 privind informațiile privind durabilitatea în sectorul serviciilor financiare, precum și orice modificare a acestora.”
Art. II. – Pentru anul 2021, administratorul publică pe pagina proprie de internet informațiile prevăzute la art. 11 lit. c), în termen de 10 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei norme.
Pentru mai multe detalii cu privire la proiect și nota de prezentare, vă rugăm să accesați sursa informației.