Aprobarea structurii şi conţinutului Documentaţiei standard de atribuire a contractului de achiziţie publică/sectorială de produse (OPANAP nr. 1554/2023)
În M. Of. nr. 803 din 6 septembrie 2023 s-a publicat Ordinul președintelui Agenției Naționale pentru Achiziții Publice (OPANAP) nr. 1554/2023 privind aprobarea structurii și conținutului Documentației standard de atribuire a contractului de achiziție publică/sectorială de produse.
Vă prezentăm, în continuare, dispozițiile relevante din respectivul act normativ.
Art. 1
Se aprobă structura și conținutul Documentației standard de atribuire a contractului de achiziție publică/sectorială de produse, prevăzută în anexă*).
_______
*)– Anexa se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 803 bis, care se poate achiziționa de la Centrul pentru relații cu publicul din șos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, București.
Art. 2
(1) Documentația standard de atribuire a contractului de achiziție publică/sectorială de produse, prevăzută la art. 1, este structurată astfel:
a) secțiunea I – Instrucțiuni către candidați/ofertanți;
b) secțiunea II – Caiet de sarcini pentru achiziție de produse;
c) secțiunea III – Contract de achiziție publică/sectorială de produse;
d) secțiunea IV – Acord-cadru și contract subsecvent fără reluarea competiției;
e) secțiunea V – Acord-cadru și contract subsecvent cu reluarea competiției;
f) secțiunea VI – Formulare și modele de documente.
(2) Pentru elaborarea și completarea DUAE, autoritățile contractante utilizează informațiile incluse în Notificarea referitoare la utilizarea Documentului Unic de Achiziții European (DUAE), astfel cum a fost acesta integrat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), publicată în 2 iulie 2019, respectiv Notificarea nr. 1/2021 cu privire la posibilitatea de completare a DUAE conferită de Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2016/7 al Comisiei din 5 ianuarie 2016 de stabilire a formularului standard pentru documentul european de achiziție unic.
Art. 3
(1) Documentația standard de atribuire a contractului de achiziție publică/sectorială de produse asigură punerea la dispoziția tuturor potențialilor candidați/ofertanți a informațiilor necesare privind aplicarea procedurii de atribuire a contractului de achiziție publică/sectorială și reprezintă formatul pe care îl va utiliza autoritatea/entitatea contractantă pentru întocmirea documentației de atribuire.
(2) Documentația standard de atribuire a contractului de achiziție publică/sectorială de produse are următorul conținut:
a) secțiunea I – Instrucțiuni către candidați/ofertanți conține detaliile referitoare la formalitățile ce trebuie îndeplinite în legătură cu procedura de atribuire în cauză, modul în care operatorii economici trebuie să structureze informațiile ce urmează a fi prezentate pentru a răspunde cerințelor din anunțul de participare/de participare simplificat, respectiv detalii procedurale, cum ar fi precizări privind garanțiile solicitate, modul în care trebuie întocmite și structurate propunerea tehnică și cea financiară, criteriul de atribuire ce urmează a fi aplicat, precum și termenele procedurale ce trebuie respectate și căile de atac ce pot fi utilizate;
b) secțiunea II – Caiet de sarcini pentru achiziție de produse conține indicații privind regulile de bază care trebuie respectate astfel încât potențialii ofertanți să elaboreze propunerea tehnică corespunzător cu necesitățile autorității/entității contractante;
c) secțiunea III – Contract de achiziție publică/sectorială de produse conține modelul orientativ al unui contract de achiziție publică/sectorială de produse;
d) secțiunea IV – Acord-cadru și contract subsecvent fără reluarea competiției conține modelele orientative ale unui acord-cadru și unui contract subsecvent de achiziție publică/sectorială de produse, în situația în care atribuirea contractelor subsecvente în perioada de valabilitate a acordului-cadru se realizează fără reluarea competiției între operatorii economici semnatari ai acordului;
e) secțiunea V – Acord-cadru și contract subsecvent cu reluarea competiției conține modelele orientative ale unui acord-cadru și unui contract subsecvent de achiziție publică/sectorială de produse, în situația în care atribuirea contractelor subsecvente în perioada de valabilitate a acordului-cadru se realizează cu reluarea competiției între operatorii economici semnatari ai acordului;
f) secțiunea VI – Formulare și modele de documente conține formularele puse la dispoziție de fiecare autoritate/entitate contractantă în scopul prezentării ofertei.
Art. 4
(1) Prevederile prezentului ordin se aplică procedurilor de atribuire inițiate după data intrării sale în vigoare.
(2) Prin procedură de atribuire inițiată se înțelege orice procedură pentru care s-a publicat un anunț de participare/de participare simplificat după data publicării prezentului ordin.
Art. 5
– Anexa face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 6
La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă prevederile Ordinului președintelui Agenției Naționale pentru Achiziții Publice nr. 1.017/2019 privind aprobarea structurii, conținutului și modului de utilizare a Documentației standard de atribuire a contractului de achiziție publică/sectorială de produse, precum și a modalității de completare a anunțului de participare/de participare simplificat, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 215 din 19 martie 2019.