Aprobarea Regulamentului Regulamentului de organizare şi funcţionare a Comisiei de apel pentru soluţionarea cauzelor cu privire la încălcarea reglementărilor anti-doping (Ordin nr. 147/2022)

16 feb. 2022
Vizualizari: 248
Actul publicat în Monitorul OficialSumar

Ordinul secretarului general al Guvernului nr. 147/2022 pentru aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Comisiei de apel pentru soluționarea cauzelor cu privire la încălcarea reglementărilor anti-doping

 

(M. Of. nr. 151 din 15 februarie 2022)

 

 

Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare a Comisiei de apel pentru soluționarea cauzelor cu privire la încălcarea reglementărilor anti-doping, cuprins în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

În M. Of. nr. 151 din 15 februarie 2022 s-a publicat Ordinul secretarului general al Guvernului nr. 147/2022 pentru aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Comisiei de apel pentru soluționarea cauzelor cu privire la încălcarea reglementărilor anti-doping.

Vă prezentăm, în continuare, textul integral al Ordinului.

Articol unic

Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare a Comisiei de apel pentru soluționarea cauzelor cu privire la încălcarea reglementărilor anti-doping, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

În continuare, vă prezentăm structura și principalele prevederi ale Regulamentului:

ANEXA: REGULAMENT de organizare și funcționare a Comisiei de apel pentru soluționarea cauzelor cu privire la încălcarea reglementărilor anti-doping

CAPITOLUL I Cadrul legislativ

Art. 1

Comisia de apel pentru soluționarea cauzelor cu privire la încălcarea reglementărilor anti-doping (Comisia de apel) se constituie și funcționează în conformitate cu art. 61 alin. (1) și (2) lit. c), art. 69-73 din Legea nr. 310/2021 privind prevenirea și combaterea dopajului în sport, denumită în continuare Legea nr. 310/2021, și cu prevederile prezentului regulament.

Art. 2

Procedura soluționării apelurilor se desfășoară în fața Comisiei de apel în temeiul art. 76 din Legea nr. 310/2021 și al prezentului regulament.

CAPITOLUL II Organizare

Art. 3

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

(1) Comisia de apel este compusă dintr-un număr de 12 membri, cu o bună reputație, desemnați pentru un mandat de 3 ani, cu posibilitatea reînnoirii mandatului pentru o nouă perioadă, din rândul persoanelor cu experiență de minimum 5 ani în unul dintre următoarele domenii: juridic, medical, științele naturii și sport și care au obligatoriu experiență și/sau cunoștințe în domeniul anti-doping.

(2) Comisia de apel este condusă de un președinte, ajutat de un vicepreședinte, aleși prin vot secret la prima reuniune a Comisiei de apel pe o perioadă de 3 ani și care pot fi realeși.

(3) Președintele și vicepreședintele Comisiei de apel trebuie să aibă studii juridice.

Art. 4

(1) Recrutarea membrilor Comisiei de apel se realizează în conformitate cu art. 71 alin. (1)-(3) din Legea nr. 310/2021.

(2) Membrii comisiei de selecție și ai comisiei pentru contestații sunt numiți prin ordin al secretarului general al Guvernului.

Art. 5

Membrii Comisiei de apel recrutați potrivit art. 4 sunt numiți prin ordin al secretarului general al Guvernului.

Art. 6

Membrii Comisiei de apel trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții:

a) condițiile prevăzute la art. 71 alin. (2) din Legea nr. 310/2021;

b) să nu fi adoptat direct și intenționat, în ultimii 6 ani, o conduită care ar fi constituit o încălcare a reglementărilor anti-doping, dacă acestora le-ar fi fost aplicabile reglementări conforme cu Codul Mondial Anti-Doping (Codul).

Art. 7

(1) Mandatul membrilor Comisiei de apel încetează înainte de termen în situațiile prevăzute la art. 71 alin. (4) și (5) din Legea nr. 310/2021.

(2) În cazurile prevăzute la alin. (1) se numește un nou membru conform prevederilor art. 71 alin. (6) din Legea nr. 310/2021.

Art. 8

(1) Membrii Comisiei de apel își desfășoară activitatea astfel:

a) în complete formate din câte 1 membru pentru apelurile formulate împotriva deciziilor de suspendare provizorie de către sportivi sau alte persoane care fac subiectul acestora sau apelurile împotriva deciziilor de a nu impune o suspendare provizorie, în sensul art. 110 alin. (3) lit. (g) din Legea nr. 310/2021;

b) în complete formate din 1 sau 3 membri pentru celelalte cauze date în competența Comisiei de apel, în funcție de natura acuzației și de probatoriul dedus judecății;

c) în plen, pentru atribuțiile prevăzute în prezentul regulament.

(2) Președintele Comisiei de apel sau, după caz, vicepreședintele acesteia stabilește judecarea speței în complete formate din 1 sau 3 membri, în funcție de natura acuzației și de probatoriul dedus judecății. În toate situațiile, unul dintre membrii desemnați trebuie să aibă studii juridice.

(3) Președintele sau, după caz, vicepreședintele Comisiei de apel poate face parte din completele de soluționare a cauzelor și prezidează aceste complete.

(4) Președintele Comisiei de apel poate fi numit sau se poate desemna pe sine, dacă este cazul, ca membru unic sau ca membru al unui complet de audiere.

(5) După desemnarea membrilor în complete, președintele Comisiei de apel sau, după caz, vicepreședintele acesteia va dispune comunicarea către părți a numelor celor desemnați, însoțită de declarațiile acestora cu privire la conflictul de interese.

Art. 9

Activitatea de secretariat pentru Comisia de apel este asigurată în conformitate cu prevederile art. 4 pct. 25 și art. 72 din Legea nr. 310/2021.

CAPITOLUL III Funcționare

Art. 10

(1) Procedura de soluționare a apelurilor se desfășoară în conformitate cu art. 76 din Legea nr. 310/2021.

(2) Cerințele minime de sesizare a Comisiei de apel sunt următoarele:

a) cererea-tip prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul regulament;

b) dovada achitării taxei de apel;

c) dosarul întocmit de Comisia de audiere, după caz.

(3) În situația în care nu se achită taxa de audiere până la primul termen de apel, cererea de apel se clasează.

Art. 11

(1) Ședințele Comisiei de apel nu sunt publice.

(2) Sportivul sau alte persoane au dreptul de a solicita o audiere publică.

(3) Autoritatea pentru gestionarea rezultatelor poate solicita de asemenea o audiere publică, cu condiția ca sportivul sau cealaltă persoană să își fi exprimat consimțământul în scris în acest sens.

(4) Cererea poate fi respinsă de către completul de apel în temeiul moralei, ordinii publice, securității naționale, în cazul în care interesele minorilor sau protecția vieții private a părților o impun, în cazul în care publicitatea ar aduce atingere intereselor justiției sau în situația în care procedura este legată exclusiv de chestiuni de drept.

Art. 12

Ședințele completului de apel sunt conduse de președintele completului.

Art. 13

(1) Deciziile se adoptă cu votul majorității membrilor completului.

(2) În situația în care completul nu se poate constitui, ședința se amână pentru cel mult 10 zile calendaristice.

(3) Membrii care au votat împotrivă își pot consemna opinia separată în încheierea de ședință.

(4) Opiniile separate vor fi motivate în același termen prevăzut pentru motivarea deciziei.

Art. 14

(1) Părțile trebuie să fie informate asupra dreptului de a cere recuzarea unui membru al completului de apel, dacă există temei pentru un posibil conflict de interese. Solicitarea se face în termen de 5 (cinci) zile de la data la care au luat cunoștință de existența motivului de recuzare.

(2) Anterior inițierii procedurii de soluționare în apel, pentru fiecare speță, membrii completului de apel au obligația să declare președintelui Comisiei de apel existența sau potențialitatea unui conflict de interese, în raport cu speța dedusă spre soluționare. Existența sau inexistența unei situații de conflict de interese va fi consemnată într-o încheiere de ședință.

(3) Părțile pot cere motivat Comisiei de apel recuzarea unuia sau a mai multor membri ai completului de apel, în condițiile legii, în legătură cu cazul dedus spre soluționare completului de audiere.

(4) Cererea de recuzare se poate formula numai pentru motive care afectează independența și imparțialitatea în ceea ce privește cazul dedus spre soluționare completului de apel.

(5) Membrul sau membrii completului de apel față de care s-a formulat o cerere de recuzare, precum și orice alt membru care consideră că se află într-o situație care este de natură a afecta independența și imparțialitatea sa în cauza dedusă spre soluționare pot formula cerere de abținere.

(6) Cererea de recuzare sau, după caz, cererea de abținere se soluționează de către un complet desemnat de către președintele sau, după caz, vicepreședintele Comisiei de apel în termen de 3 zile de la data la care cererea de recuzare sau de abținere a fost comunicată Comisiei de apel. Admiterea sau respingerea cererii se face cu majoritatea simplă a voturilor membrilor completului și se dispune prin încheiere.

(7) În caz de admitere a cererii, membrul/membrii completului de apel față de care s-a formulat cererea de recuzare sau care a/au formulat cererea de abținere va fi înlocuit/vor fi înlocuiți.

Art. 15

(1) Dispozițiile art. 14 se aplică în mod corespunzător și secretarilor completelor de apel.

(2) Cererea de recuzare sau declarația de abținere a secretarilor completelor de apel se soluționează de către completul de apel desemnat de către președintele sau, după caz, vicepreședintele Comisiei de apel în termen de 3 zile de la data la care cererea de recuzare sau de abținere a fost comunicată Comisiei de apel. Admiterea sau respingerea cererii se face cu majoritatea simplă a voturilor membrilor completului și se consemnează în încheierea de ședință.

(3) În situația în care motivele invocate în cererea de recuzare sau în declarația de abținere sunt întemeiate, Comisia de apel sesizează Secretariatul General al Guvernului în vederea desemnării unor alte persoane care să asigure secretariatul Comisiei de apel.

Art. 16

Secretariatul completului de apel ține o evidență strictă a documentației aferente fiecărui caz analizat, a încheierilor de ședință întocmite în cadrul ședințelor acestuia, a deciziilor luate, precum și a celorlalte documente depuse la completul de apel sau emise de acesta.

Art. 17

Pentru îndeplinirea atribuțiilor legale, completul de apel emite decizii, semnate de președintele, membrii și secretarul completului de apel, cu respectarea dispozițiilor prezentului regulament și ale legii.

Art. 18

(1) Comisia de apel exercită următoarele atribuții în plen:

a) examinarea și votul cu privire la propunerile formulate pentru consolidarea eficienței operaționale;

b) examinarea și votul cu privire la propunerile formulate pentru modificarea și completarea prezentului regulament;

c) examinarea și validarea temeiurilor înaintate de președintele Comisiei de apel pentru propunerile de revocare a membrilor comisiei;

d) stabilirea și validarea temeiurilor pentru propunerile de revocare a președintelui sau vicepreședintelui Comisiei de apel.

(2) Ca rezultat al exercitării atribuțiilor prevăzute la alin. (1), plenul Comisiei de apel emite hotărâri cu cvorumul prevăzut la art. 70 alin. (2) din Legea nr. 310/2021.

(3) Hotărârile prevăzute la alin. (2) sunt adoptate cu majoritatea simplă a membrilor prezenți ai Comisiei.

CAPITOLUL IV Atribuții

(…)

CAPITOLUL V Confidențialitatea informațiilor

(…)

CAPITOLUL VI Procedura de apel

Art. 24

(1) Procedura de apel se desfășoară cu respectarea principiilor și drepturilor prevăzute la art. 76 alin. (1) din Legea nr. 310/2021 și în Standardul internațional al WADA pentru gestionarea rezultatelor.

(2) Procedura de apel se poate realiza și în formă scrisă fără participarea părților, care pot solicita soluționarea cauzei și în lipsă.

Art. 25

Președintele completului de apel declară deschisă ședința de apel și procedează la legitimarea sportivului ori a persoanei suspectate de încălcarea reglementărilor anti-doping, precum și a reprezentantului acestuia/acesteia sau a altor participanți la ședințele de audiere, după caz.

Art. 26

(1) Completul de apel este competent să soluționeze orice cereri accesorii sau incidente formulate de părți în cadrul dosarului.

(2) Sportivul ori persoana suspectată de încălcarea reglementărilor anti-doping și/sau reprezentantul acestuia/acesteia sunt întrebați/este întrebat(ă) cu privire la probele pe care înțeleg/înțelege să le propună în apărarea lor/sa și sunt invitați/este invitat(ă) să declare tot ce știu/știe referitor la cauză. ANAD va prezenta speța referitoare la posibila încălcare a reglementărilor anti-doping pe baza probelor depuse și administrate.

(3) Membrii completului de apel pot pune întrebări și, după caz, pot interoga martorii propuși.

(…)

Art. 30

(1) Semnarea de către președintele și membrii completului de apel sau secretarul completului de audiere, după caz, a oricăror acte de procedură poate fi realizată și în sistem electronic, prin aplicarea semnăturii scanate sau a semnăturii electronice.

(2) Pe parcursul soluționării dosarului, comunicările scrise către părți, reprezentanții acestora sau alte persoane participante la ședința de apel sau comunicările adresate de acestea completului de apel pot fi realizate prin comunicare electronică, prin e-mail, la adresa secretariat.apel.anti_doping@gov.ro.

(3) Dezbaterile completelor de apel desfășurate cu convocarea părților se consemnează în încheieri de ședință. Acestea se vor comunica părților în termen de 3 zile lucrătoare.

(4) Părțile pot contesta în scris acuratețea consemnării din încheierile de ședință în termen de 3 zile lucrătoare de la primirea acesteia.

(5) În caz de contestare a acurateței consemnării, înscrisul prevăzut la alin. (4) este confruntat cu înregistrarea audio sau, după caz, audiovideo a declarației din arhiva Comisiei de apel. Confruntarea se face în prezența președintelui și secretarului completului de apel, ocazie cu care se încheie un proces-verbal semnat de președintele completului de apel, document ce se comunică părților în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării contestației.

Art. 31

(1) Decizia completului de apel se comunică sportivului, personalului asistent al sportivului sau altei persoane care face subiectul deciziei și tuturor persoanelor fizice și juridice care au dreptul de a formula apel potrivit art. 76 alin. (6) și art. 113 din Legea nr. 310/2021.

(2) Comunicarea deciziei se face cu confirmare de primire sau prin mijloace electronice de comunicare.

(3) Decizia poate fi înmânată și personal sportivului, personalului asistent al sportivului sau altei persoanei care face subiectul deciziei ori reprezentantului acestuia/acesteia, sub semnătură certificată de secretarul completului de apel, cu precizarea datei înmânării.

(4) Dovezile de comunicare se depun la dosarul cauzei.

(…)

CAPITOLUL VII Organizarea ședințelor

(…)

CAPITOLUL VIII Dispoziții finale

Art. 38

Prevederile prezentului regulament se completează cu orice alte dispoziții legale care privesc organizarea unei audieri echitabile, transparente și care să asigure părților garantarea drepturilor fundamentale prevăzute de tratatele internaționale la care România este parte, precum și de Constituția României, republicată.

(Copyright foto: freepik)

Aprobarea Regulamentului Regulamentului de organizare și funcționare a Comisiei de apel pentru soluționarea cauzelor cu privire la încălcarea reglementărilor anti-doping (Ordin nr. 147/2022) was last modified: februarie 16th, 2022 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.