Aprobarea Metodologiilor privind organizarea Programului „A doua şansă” – învăţământ primar şi învăţământ secundar (OME nr. 3.062/2022)

9 feb. 2022
Vizualizari: 412
Actul publicat în Monitorul OficialSumar

Ordinul ministrului Educației nr. 3.062/2022 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea Programului „A doua șansă” – învățământ primar și a Metodologiei privind organizarea Programului „A doua șansă” – învățământ secundar

 

(M. Of. nr. 127 din 8 februarie 2022)

 

 

Se aprobă Metodologia privind organizarea Programului „A doua șansă” – învățământ primar, prevăzută în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin și Metodologia privind organizarea Programului „A doua șansă” – învățământ secundar, prevăzută în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin.

În M. Of. nr. 127 din 8 februarie 2022 s-a publicat Ordinul ministrului Educației nr. 3.062/2022 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea Programului „A doua șansă” – învățământ primar și a Metodologiei privind organizarea Programului „A doua șansă” – învățământ secundar.

Vă prezentăm, în continuare, textul integral al Ordinului.

Art. 1

Se aprobă Metodologia privind organizarea Programului „A doua șansă” – învățământ primar, prevăzută în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2

Se aprobă Metodologia privind organizarea Programului „A doua șansă” – învățământ secundar, prevăzută în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 3

(1) Metodologia privind organizarea Programului „A doua șansă” – învățământ primar se aplică începând cu anul școlar 2022-2023.

(2) Metodologia privind organizarea Programului „A doua șansă” – învățământ secundar se aplică începând cu anul școlar 2023-2024.

(3) La data intrării în vigoare a metodologiilor aprobate prin prezentul ordin, orice dispoziție contrară se abrogă.

Art. 4

Direcția generală învățământ preuniversitar, Direcția generală minorități și relația cu Parlamentul, inspectoratele școlare județene și al municipiului București, precum și conducerile unităților de învățământ duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 5

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

 

În continuare, vă prezentăm anexele și structura acestora:

ANEXA nr. 1: Metodologia privind organizarea Programului „A doua șansă” – învățământ primar

CAPITOLUL I Dispoziții generale

CAPITOLUL II Înscrierea în Programul „A doua șansă” – învățământ primar

CAPITOLUL III Organizarea procesului de învățământ în cadrul Programului „A doua șansă” – învățământ primar

CAPITOLUL IV Evaluarea în Programul „A doua șansă” – învățământ primar

CAPITOLUL V Certificarea

CAPITOLUL VI Încadrarea personalului didactic la clasele din Programul „A doua șansă” – învățământ primar

CAPITOLUL VII Dispoziții finale

 

ANEXA nr. 2: Metodologia privind organizarea Programului „A doua șansă” – învățământ secundar

CAPITOLUL I Dispoziții generale

CAPITOLUL II Înscrierea în Programul „A doua șansă” – învățământ secundar

CAPITOLUL III Organizarea procesului de învățământ în cadrul Programului „A doua șansă” – învățământ secundar

CAPITOLUL IV Evaluarea în Programul „A doua șansă” – învățământ secundar

CAPITOLUL V Încheierea situației școlare a elevilor în cadrul Programului „A doua șansă” – învățământ secundar

CAPITOLUL VI Absolvirea Programului „A doua șansă” – învățământ secundar

CAPITOLUL VII Dispoziții finale

 

ANEXA nr. 1: Situațiile în care se recomandă micșorarea duratei standard de școlarizare sau acordarea sprijinului suplimentar în cadrul Programului „A doua șansă” – învățământ secundar

CAPITOLUL I Situațiile în care se recomandă micșorarea duratei standard de școlarizare

CAPITOLUL II Situațiile în care se recomandă acordarea sprijinului suplimentar

 

ANEXA nr. 2: Procedura de evaluare și de recunoaștere a competențelor dobândite anterior și pe parcursul Programului „A doua șansă” – învățământ secundar

CAPITOLUL I Componența și atribuțiile comisiei de evaluare de la nivelul fiecărei unități de învățământ

CAPITOLUL II Evaluarea și recunoașterea competențelor dobândite anterior în contexte formale, nonformale și informale

CAPITOLUL III Procesul de evaluare și de recunoaștere a competențelor dobândite pe parcursul programului

 

(Copyright foto: freepik)

Aprobarea Metodologiilor privind organizarea Programului „A doua șansă” – învățământ primar și învățământ secundar (OME nr. 3.062/2022) was last modified: februarie 9th, 2022 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.