Aprobarea Metodologiilor privind organizarea Programului „A doua şansă” – învăţământ primar şi învăţământ secundar (OME nr. 3.062/2022)
Actul publicat în Monitorul Oficial | Sumar |
Ordinul ministrului Educației nr. 3.062/2022 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea Programului „A doua șansă” – învățământ primar și a Metodologiei privind organizarea Programului „A doua șansă” – învățământ secundar
(M. Of. nr. 127 din 8 februarie 2022)
| Se aprobă Metodologia privind organizarea Programului „A doua șansă” – învățământ primar, prevăzută în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin și Metodologia privind organizarea Programului „A doua șansă” – învățământ secundar, prevăzută în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin. |
În M. Of. nr. 127 din 8 februarie 2022 s-a publicat Ordinul ministrului Educației nr. 3.062/2022 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea Programului „A doua șansă” – învățământ primar și a Metodologiei privind organizarea Programului „A doua șansă” – învățământ secundar.
Vă prezentăm, în continuare, textul integral al Ordinului.
Art. 1
Se aprobă Metodologia privind organizarea Programului „A doua șansă” – învățământ primar, prevăzută în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2
Se aprobă Metodologia privind organizarea Programului „A doua șansă” – învățământ secundar, prevăzută în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 3
(1) Metodologia privind organizarea Programului „A doua șansă” – învățământ primar se aplică începând cu anul școlar 2022-2023.
(2) Metodologia privind organizarea Programului „A doua șansă” – învățământ secundar se aplică începând cu anul școlar 2023-2024.
(3) La data intrării în vigoare a metodologiilor aprobate prin prezentul ordin, orice dispoziție contrară se abrogă.
Art. 4
Direcția generală învățământ preuniversitar, Direcția generală minorități și relația cu Parlamentul, inspectoratele școlare județene și al municipiului București, precum și conducerile unităților de învățământ duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 5
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
În continuare, vă prezentăm anexele și structura acestora:
ANEXA nr. 1: Metodologia privind organizarea Programului „A doua șansă” – învățământ primar
CAPITOLUL I Dispoziții generale
CAPITOLUL II Înscrierea în Programul „A doua șansă” – învățământ primar
CAPITOLUL III Organizarea procesului de învățământ în cadrul Programului „A doua șansă” – învățământ primar
CAPITOLUL IV Evaluarea în Programul „A doua șansă” – învățământ primar
CAPITOLUL V Certificarea
CAPITOLUL VI Încadrarea personalului didactic la clasele din Programul „A doua șansă” – învățământ primar
CAPITOLUL VII Dispoziții finale
ANEXA nr. 2: Metodologia privind organizarea Programului „A doua șansă” – învățământ secundar
CAPITOLUL I Dispoziții generale
CAPITOLUL II Înscrierea în Programul „A doua șansă” – învățământ secundar
CAPITOLUL III Organizarea procesului de învățământ în cadrul Programului „A doua șansă” – învățământ secundar
CAPITOLUL IV Evaluarea în Programul „A doua șansă” – învățământ secundar
CAPITOLUL V Încheierea situației școlare a elevilor în cadrul Programului „A doua șansă” – învățământ secundar
CAPITOLUL VI Absolvirea Programului „A doua șansă” – învățământ secundar
CAPITOLUL VII Dispoziții finale
ANEXA nr. 1: Situațiile în care se recomandă micșorarea duratei standard de școlarizare sau acordarea sprijinului suplimentar în cadrul Programului „A doua șansă” – învățământ secundar
CAPITOLUL I Situațiile în care se recomandă micșorarea duratei standard de școlarizare
CAPITOLUL II Situațiile în care se recomandă acordarea sprijinului suplimentar
ANEXA nr. 2: Procedura de evaluare și de recunoaștere a competențelor dobândite anterior și pe parcursul Programului „A doua șansă” – învățământ secundar
CAPITOLUL I Componența și atribuțiile comisiei de evaluare de la nivelul fiecărei unități de învățământ
CAPITOLUL II Evaluarea și recunoașterea competențelor dobândite anterior în contexte formale, nonformale și informale
CAPITOLUL III Procesul de evaluare și de recunoaștere a competențelor dobândite pe parcursul programului
(Copyright foto: freepik)