ANAF. Proiect: Ordin privind declararea serviciilor de trimitere contra ramburs efectuate de către furnizorii de servicii poștale

23 aug. 2022
Vizualizari: 325

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a supus dezbaterii publice Proiectul de Ordin al președintelui ANAF privind declararea serviciilor de trimitere contra ramburs efectuate de către furnizorii de servicii poștale pe teritoriul național și pentru aprobarea modelului, conținutului, modalităților de depunere pentru declarația informativă privind trimiterile poștale contra ramburs efectuate de către furnizorii de servicii poștale pe teritoriul național.

Redăm, în continuare, principalele prevederi ale Ordinului:

ART. 1 Se aprobă modelul și conținutul formularului 395 „Declarație informativă privind trimiterile poștale contra ramburs efectuate de către furnizorii de servicii poștale pe teritoriul național”, prevăzut în anexa nr. 1.

C. Lista livrărilor efectuate pe teritoriul național:

Livrările cuprinse în declarația informativă sunt cele care au fost livrate efectiv destinatarului în perioada de raportare și nu cele pentru care au fost emise documente de transport în perioada de raportare.

1. Coloana „Număr document de transport” – se înscrie numărul de înregistrare al documentului de transport.

2. Coloana „Dată document de transport” – se înscrie data documentului de transport.

3. Coloana „Valoare ramburs” – se înscrie contravaloarea în lei a bunului care face obiectul trimiterii poștale înregistrate și pentru care expeditorul a solicitat achitarea de către destinatar prin intermediul rețelei poștale.

4. Coloana „Denumire/Nume și prenume expeditor” – se înscrie denumirea persoanei juridice expeditoare sau nume și prenume expeditor persoană fizică care sunt înscrise pe documentul de transport.

5. Coloana „CIF expeditor” – se înscrie codul de identificare fiscală al expeditorului. În situația în care expeditorul este nerezident și nu deține CIF, câmpul nu se completează.

6. Coloana „Județul de preluare a trimiterii / oficiului” – se înscrie județul de preluare a trimiterii poștale în vederea expedierii sau județul în care este situat sediul/punctul de lucru/ oficiul furnizorului de servicii poștale la care este adusă trimiterea de expeditor în vederea expedierii.

7. Coloana „Adresa de preluare a trimiterii” – această coloană este completată doar în situația în care coletul a fost ridicat de furnizorul de servicii poștale de la adresa indicată de expeditor. Astfel, în această situație, se înscrie adresa completă de preluare a trimiterii poștale în vederea expedierii.

8. Coloana „Adresă oficiu” – în situația în care trimiterea poștală este adusă la sediul/punctul de lucru/ oficiul furnizorului de servicii poștale de către expeditor sau de către un terț, se înscrie adresa unde este situat respectivul oficiu, în situația în care locul de ridicare al trimiterii poștale este pe teritoriul național.

9. Coloana „Modalitate virare ramburs către expeditor” – se înscrie modalitatea prin care este remis rambursul către expeditor, respectiv:

a) „Cont colector” – în situația în care expeditorul a optat ca valoarea rambursului să fie virată într-un cont bancar indicat de către expeditor;

b) „Numerar” – în situația în care expeditorul a optat ca valoarea rambursului să fie returnată în numerar expeditorului sau altei persoane.

10. Coloana „IBAN cont colector” – în situația în care modalitatea de virare este Cont colector, se înscrie codul IBAN al contului bancar indicat de către expeditor pentru remiterea rambursului.

11. Coloana „Nume și prenume persoană fizică care a recepționat rambursul pentru expeditor” – în situația în care modalitatea de virare a rambursului către expeditor este numerar, se înscriu numele și prenumele persoanei fizice care a recepționat rambursul în numerar.

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

12. Coloana „Denumire/Nume și prenume destinatar” – se înscrie denumirea persoanei juridice destinatare sau numele și prenumele destinatarului persoană fizică.

13. Coloana „Rectificare / Ștergere” – În situația în care furnizorul de servicii poștale constată anumite erori în declarația depusă inițial, acesta poate rectifica informațiile referitoare la documentul de transport. Câmpul va fi completat pentru fiecare trimitere declarată eronat sau nedeclarată astfel:

a) cu valoarea „R” în situația în care o trimitere care a fost raportată anterior este modificată;

b) cu valoarea „S” în situația în care o trimitere a fost raportată eronat prin declarația inițială și este eliminată.

Pentru mai multe detalii referitoare la Proiect și Anexe, vă invităm să accesați sursa informației.

(Copyright: freepik.com)

Sursa informației

🔔Vezi și ANAF. Proiect: Ordin pentru aprobarea procedurii de punere în aplicare a hotărârilor judecătorești prin care s-a dispus suspendarea executării deciziei de declarare în inactivitate

ANAF. Proiect: Ordin privind declararea serviciilor de trimitere contra ramburs efectuate de către furnizorii de servicii poștale was last modified: august 23rd, 2022 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.