ANAF. Proiect: Ordin pentru aprobarea procedurii de prezentare a legitimației de inspecție fiscală și a ordinului de serviciu în cadrul acțiunilor de inspecție fiscală
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a supus dezbaterii publice Proiectul de Ordin pentru aprobarea procedurii de prezentare a legitimației de inspecție fiscală și a ordinului de serviciu în cadrul acțiunilor de inspecție fiscală.
Redăm, în continuare, principalele prevederi ale Ordinului:
Art. 1 – Se aprobă „Procedura de prezentare a legitimației de inspecție fiscală și a ordinului de serviciu în cadrul acțiunilor de inspecție fiscală” prevăzută în anexa la prezentul ordin.
Art. 2 – Direcția Generală Coordonare Control Fiscal, Direcția Generală de Administrare a Marilor Contribuabili, Direcțiile Generate Regionale ale Finanțelor Publice, precum și organele fiscale centrale din subordinea acestora, vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Anexă – Procedura de prezentare a legitimației de inspecție fiscală și a ordinului de serviciu în cadrul acțiunilor de inspecție fiscală
1. Potrivit prevederilor art. 118 alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală cu modificările și completările ulterioare, „la începerea inspecției fiscale, organul de inspecție fiscală trebuie să prezinte contribuabilului/plătitorului legitimația de inspecție și ordinul de serviciu semnat de conducătorul organului de inspecție fiscală.
Legitimația de inspecție și ordinul de serviciu pot fi prezentate și prin utilizarea mijloacelor video de comunicare la distanță”.
2. Referitor la locul de desfășurare a inspecției fiscale, Codul de procedură fiscală reglementează la art. 125 alin. (1)-(2) următoarele:
„(1) Inspecția fiscală se desfășoară, de regulă, la sediul organului de inspecție fiscală.
(2) Din inițiativa organului de inspecție fiscală sau la solicitarea motivată a contribuabilului/plătitorului, inspecția fiscală se poate desfășura în spațiile de lucru ale contribuabilului/plătitorului. Cererea contribuabilului/plătitorului se soluționează în termen de maximum 3 zile de la înregistrare. În cazul în care cererea nu este soluționată în termenul de 3 zile, aceasta se consideră acceptată tacit.
Schimbarea locului de desfășurare a inspecției fiscale se poate realiza și pe parcursul inspecției fiscale.
Contribuabilul/Plătitorul trebuie sa pună la dispoziție un spațiu adecvat, precum și logistica necesară desfășurării inspecției fiscale. Dacă nu există sau nu poate fi pus la dispoziție un spațiu de lucru adecvat pentru derularea inspecției fiscale, atunci activitatea de inspecție se desfășoară la sediul organului fiscal sau în orice alt loc stabilit de comun acord cu contribuabilul/plătitorul”.
(…)
Pentru informații suplimentare privind Proiectul și Referatul de aprobare, vă invităm să consultați sursa informației.
(Copyright: freeepik.com)