Statutul UNNPR – modificări (HCNPR nr. 2/2021). Ratificarea HCUNNPR nr. 25/2021

14 dec. 2021
Vizualizari: 865

Actul modificat

Actul modificatorSumar
Statutul Uniunii Naționale a Notarilor Publici din România (UNNPR) aprobat prin Hotărârea Congresului Notarilor Publici din România (HCNPR) nr. 10/2014

 

(M. Of. nr. 853 din 24 noiembrie 2014)

Hotărârea Congresului Notarilor Publici din România (HCNPR) nr. 2/2021 privind ratificarea Hotărârii Consiliului Uniunii Naționale a Notarilor Publici din România nr. 25/2021 și aprobarea unor modificări și completări ale Statutului Uniunii Naționale a Notarilor Publici din România, aprobat prin Hotărârea Congresului Notarilor Publici din România nr. 10/2014

(M. Of. nr. 1176 din 13 decembrie 2021)

 

Se ratifică Hotărârea Consiliului Uniunii Naționale a Notarilor Publici din România nr. 25/2021.

 

– modifică: Statutul UNNPR: art. 21 alin. (9)-(13);

– introduce: Statutul UNNPR: art. 21 alin. (15) și (16).

În M. Of. nr. 1176 din 13 decembrie 2021 s-a publicat Hotărârea Congresului Notarilor Publici din România (HCNPR) nr. 2/2021 privind ratificarea Hotărârii Consiliului Uniunii Naționale a Notarilor Publici din România (HCUNNPR) nr. 25/2021 și aprobarea unor modificări și completări ale Statutului Uniunii Naționale a Notarilor Publici din România (UNNPR), aprobat prin HCNPR nr. 10/2014. 

Vă precizăm, în primul rând, faptul că s-a ratificat Hotărârea Consiliului Uniunii Naționale a Notarilor Publici din România nr. 25/2021 pentru aprobarea modificării și completării Statutului Uniunii Naționale a Notarilor Publici din România, aprobat prin Hotărârea Congresului Notarilor Publici din România nr. 10/2014, aceasta fiind prevăzută în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Mai apoi, redăm modificările și completările aduse Statutului UNNPR.

Art. 21 alin. (9)-(13)

Vechea reglementare

„(9) Congresul se organizează de către Uniune în parteneriat cu una sau mai multe Camere, desemnate de Consiliul Uniunii, la solicitarea acestora.

(10) Președintele Congresului este președintele uneia dintre Camerele organizatoare a acestuia, iar lucrările Congresului sunt conduse de președintele Uniunii, prim-vicepreședintele și cei doi vicepreședinți.

(11) Lucrările congresului vor fi stenografiate, stenograma stând la baza redactării procesului-verbal al Congresului.

(12) Hotărârile Congresului se semnează de către președintele Uniunii, de președintele Congresului și de membrii secretariatului Congresului și vor fi aduse la cunoștința tuturor notarilor publici, prin publicațiile Uniunii.

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

(13) Congresul are un secretariat format din câte un reprezentant al fiecărei Camere, care atestă cvorumul, pe baza mandatelor de reprezentare și a listelor de prezență cuprinzând semnătura fiecărui delegat. Secretariatul Congresului, în îndeplinirea atribuțiilor, este sprijinit de personalul de specialitate al Camerei organizatoare și al Uniunii”.

Noua reglementare

La articolul 21, alineatele (9)-(13) se modifică și vor avea următorul cuprins:

„(9) Congresul se organizează de Uniunea Națională a Notarilor Publici din România. Congresul poate fi organizat de către Uniune și în parteneriat cu una sau mai multe Camere ale Notarilor Publici, desemnate de Consiliul Uniunii, la solicitarea acestora.

(10) Președintele Congresului este președintele Uniunii în exercițiu la data organizării Congresului. Lucrările Congresului sunt conduse de președintele Uniunii, sprijinit de prim-vicepreședinte și cei doi vicepreședinți ai Uniunii.

(11) Lucrările Congresului sunt menționate în procesul-verbal al Congresului, acestea putând fi și stenografiate, după caz.

(12) Hotărârile/Rezoluțiile Congresului se semnează de către președintele Uniunii și de membrii secretariatului Congresului și sunt aduse la cunoștința tuturor notarilor publici, prin publicațiile Uniunii. În situația în care hotărârea/rezoluția Congresului se referă la persoana președintelui Uniunii, aceasta se semnează de către președintele Secretariatului Congresului, iar lucrările sunt conduse de către acesta.

(13) Congresul are un secretariat format din câte un reprezentant al fiecărei Camere, care atestă cvorumul, pe baza mandatelor de reprezentare și a listelor de prezență cuprinzând semnătura fiecărui delegat. Reprezentantul Camerei în secretariat este desemnat de Colegiul director al Camerei dintre reprezentanții Camerei la Congres. Secretariatul Congresului, în îndeplinirea atribuțiilor, este sprijinit de personalul de specialitate al Uniunii și, după caz, de personalul de specialitate al Camerei organizatoare”.

 

Art. 21 alin. (15)-(16)

Noua reglementare

La articolul 21, după alineatul (14) se introduc două noi alineate, alineatele (15) și (16), cu următorul cuprins:

„(15) În cazul congreselor organizate prin videoconferință, Colegiile directoare ale Camerelor desemnează câte 2 reprezentanți în Secretariatul Congresului.

(16) Procedura privind modul de desfășurare a Congresului prin videoconferință, precum și cea privind adoptarea de hotărâri/rezoluții prin corespondență se stabilesc prin Regulamentul de organizare și desfășurare a Congresului”.

 

În final, vă menționăm că, în M. Of. nr. 1176 din data de 13 decembrie 2021, a fost publicată și Hotărârea nr. 5/2021, prin care s-a ratificat Hotărârea Consiliului Uniunii Naționale a Notarilor Publici din România nr. 19/2019 privind modificarea Hotărârii Congresului notarilor publici din România nr. 11/2014 pentru aprobarea Statutului Casei de Asigurări a Notarilor Publici din România, devenită Casa de Răspundere Civilă a Notarilor Publici.

Statutul UNNPR – modificări (HCNPR nr. 2/2021). Ratificarea HCUNNPR nr. 25/2021 was last modified: decembrie 15th, 2021 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.