Reorganizarea Inspectoratului General pentru Situații de Urgență
Guvernul a adoptat, la propunerea Ministerului Afacerilor Interne, o serie de modificări la Regulamentul de organizare și funcționare a Inspectoratului General pentru Situații de Urgență și organigrama instituției, potrivit fluxului de știri al M.A.I.
Prin această reorganizare se eficientizează activitatea Inspectoratului General pentru Situații de Urgență printr-o întărire a funcției de coordonare și control, fluidizare a fluxului informațional și operațional, delimitarea clară a responsabilităților și evitarea suprapunerilor de competențe la nivelul unor structuri interne de specialitate.
Un aspect important reglementat de modificările legislative vizează integrarea domeniilor de acțiune prevenire – pregătire – răspuns sub comandă unică, coordonare unitară ce permite controlul eficient al fluxului de informații, eliminarea suprapunerilor și creșterea calității intervențiilor.
Astfel, integrarea activității de stingere a incendiilor cu cea de prevenire, va avea ca efect folosirea mai bună a resurselor și a informațiilor obținute în teren atât de către de inspectorii de prevenire, cât și de personalul specializat în stingerea incendiilor.
De asemenea, pentru îmbunătățirea gradului de atragere a fondurilor destinate dotărilor cu tehnică de intervenție, au fost integrate și puse într-o coordonare unitară domenii precum logistic, managementul proiectelor, comunicații și tehnologia informațiilor, respectiv achiziții.