Procedura privind introducerea sau redarea în circuitul agricol a terenurilor situate în extravilanul localităților (OMADR nr. 386/2017)

6 dec. 2017
Vizualizari: 4053
Art. 11 din procedura aprobată prin OMADR nr. 386/2017

Art. 11 stabilește faptul că autoritatea publică centrală și/sau structurile subordonate care au competența de aprobare a introducerii sau redării în circuitul agricol a terenurilor situate în extravilan pot/poate solicita, prin nota de completare, alte documente necesare aprobării.

Art. 12 din procedura aprobată prin OMADR nr. 386/2017

Conform art. 12, aprobarea introducerii în circuitul agricol a terenurilor se emite în baza documentației prevăzute la art. 10 și 11.

În decizia de aprobare a introducerii în circuitul agricol se înscriu clasa de calitate și categoria de folosință stabilite prin studiul pedologic și agrochimic.

Art. 13 din procedura aprobată prin OMADR nr. 386/2017

Art. 13 prevede faptul că documentele prevăzute la art. 10 și 11 se depun în copie, însoțite de documentele originale, care se certifică pentru conformitate cu originalul de către reprezentanții structurii subordonate.

Art. 14 din procedura aprobată prin OMADR nr. 386/2017

Art. 14 dispune că solicitarea introducerii sau redării în circuitul agricol poate avea ca obiect fie întregul teren, fie o cotă-parte din acesta.

În cazul în care se solicită redarea în circuitul agricol a unei părți din suprafața scoasă temporar din circuitul agricol, la expirarea termenului prevăzut la art. 93 alin. (3) din lege, beneficiarul are obligația de a reda întregul teren.

Art. 15 din procedura aprobată prin OMADR nr. 386/2017

În art. 15 se prevede că documentația prevăzută la art. 10 și 12 se depune de către beneficiar la structura subordonată de la nivelul județului unde se află situat terenul ce face obiectul cererii de introducere sau redare, în vederea aprobării sau transmiterii acesteia la direcția de specialitate din cadrul ministerului, după caz.

În situația solicitării aprobării introducerii sau redării, după caz, în circuitul agricol a terenurilor prevăzute la art. 3 lit. a) și lit. b), după verificarea documentației, structura subordonată emite decizia de aprobare a redării în circuitul agricol/nota de completare a documentației, în termen de 10 zile de la înregistrarea documentației, și o comunică beneficiarului.

În situația solicitării aprobării introducerii sau redării în circuitul agricol a terenurilor prevăzute la art. 3 lit. c) -f), structurile subordonate transmit documentația la direcția de specialitate din cadrul autorității publice centrale, în termen de 3 zile de la înregistrarea acesteia.

Direcția de specialitate din cadrul autorității publice centrale, după verificarea documentației, emite decizia de aprobare a introducerii sau redării sau nota de completare a documentației în termen de 30 de zile de la înregistrare și o transmite structurii subordonate, pentru a fi comunicată beneficiarului.

Modelele deciziilor de introducere sau redare în circuitul agricol sunt prevăzute în anexele nr. 1 și 2, care fac parte integrantă din respectiva procedură.

În cazul solicitării unor completări ale documentației, termenul de emitere a deciziei de aprobare curge de la data înregistrării completării documentației. În cazul nedepunerii de către beneficiar a documentelor solicitate în termen de 30 de zile de la data comunicării solicitării de completare, se emite o adresă de răspuns prin care se comunică beneficiarului respingerea cererii.

Art. 16 din procedura aprobată prin OMADR nr. 386/2017

Art. 16 dispune că pentru efectuarea constatării și încheierii procesului-verbal de constatare a situației în teren, în termen de 3 zile de la înregistrarea documentației, reprezentantul structurii subordonate stabilește de comun acord cu beneficiarul sau reprezentantul acestuia data și ora efectuării verificării.

În situația prevăzută la art. 15 alin. (3), constatarea situației în teren, încheierea procesului-verbal de constatare și transmiterea acestuia către direcția de specialitate din cadrul autorității publice centrale se fac în termen de 10 zile lucrătoare de la înregistrarea documentației la structurile subordonate.

Procesul-verbal de constatare se încheie în două exemplare originale și va fi semnat de către 2 reprezentanți ai structurii subordonate și de beneficiar, urmând a se înregistra în evidențele acestei structuri.

Cap. III („Dispoziții tranzitorii și finale”)

Art. 17 din procedura aprobată prin OMADR nr. 386/2017

Potrivit art. 17, decizia de aprobare a introducerii sau redării în circuitul agricol/Hotărârea Guvernului de aprobare a redării în circuitul agricol, în copie, se depune de beneficiar în termen de 30 de zile de la comunicare/publicare, după caz, la primăria pe teritoriul căreia se află amplasat terenul, precum și la oficiul de cadastru și publicitate imobiliară, în vederea înregistrării mențiunilor în Registrul agricol/în evidențele de cadastru și carte funciară.

Art. 18 din procedura aprobată prin OMADR nr. 386/2017

Art. 18 prevede faptul că beneficiarul în favoarea căruia a fost emisă aprobarea introducerii sau redării în circuitul agricol are obligația respectării și îndeplinirii condițiilor cu privire la menținerea destinației terenurilor agricole.

Art. 19 din procedura aprobată prin OMADR nr. 386/2017

Art. 19 stabilește că situația actualizată a suprafețelor de teren redate în circuitul agricol, întocmită de către structurile subordonate, se transmite la autoritatea publică centrală, în primele 10 zile ale fiecărei luni, în format electronic.

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

Autoritatea publică centrală, prin direcția de specialitate din cadrul acesteia, va întocmi situația centralizată a aprobărilor privind introducerea sau redarea în circuitul agricol a terenurilor.

Art. 20 din procedura aprobată prin OMADR nr. 386/2017

Art. 20 dispune faptul că documentația prevăzută la art. 10, împreună cu decizia de aprobare a introducerii sau redării în circuitul agricol sau adresa de respingere a cererii, în original se arhivează pentru o perioadă de 7 ani, în conformitate cu legislația în vigoare.

Art. 21 din procedura aprobată prin OMADR nr. 386/2017

Conform art. 21, actele administrative se comunică direct, dacă se asigură primirea sub semnătură a actului, sau prin poștă cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire.

Art. 22 din procedura aprobată prin OMADR nr. 386/2017

Art. 22 stabilește faptul că anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din respeciva procedură.

Anexele din procedura aprobată prin OMADR nr. 386/2017

Redăm în continuare conținutul anexelor la respectiva procedură.

Anexa nr. 1 la procedură

– Model –

MINISTERUL AGRICULTURII ȘI DEZVOLTĂRII RURALE
. . . . . . . . . .
DECIZIA Nr. . . . . . . . . . .
din . . . . . . . . . .

În temeiul dispozițiilor art. 93 din Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și al prevederilor Ordinului ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 386/2017 pentru aprobarea Procedurii privind introducerea sau redarea în circuitul agricol a terenurilor situate în extravilanul localităților, având în vedere Cererea beneficiarului . . . . . . . . . ., înregistrată la Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale cu nr. . . . . . . . . . . din . . . . . . . . . .,

în baza:

1. Studiului pedologic și agrochimic nr. . . . . . . . . . . din . . . . . . . . . .;
2. Procesului-verbal de constatare a situației din teren nr. . . . . . . . . . ./ . . . . . . . . . ., încheiat de Direcția pentru Agricultură a Județului . . . . . . . . . .;
3. Deciziei/Hotărârii Guvernului nr. . . . . . . . . . ./ . . . . . . . . . . privind aprobarea scoaterii din circuitul agricol a terenului, după caz;
4. Hotărârii consiliului județean . . . . . . . . . . nr. . . . . . . . . . . din . . . . . . . . . . în raza căruia se află amenajarea piscicolă, pentru terenurile prevăzute la art. 3 lit. d) din Procedura aprobată prin Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 386/2017;
5. Acordului administratorului rezervației ocupate cu amenajări piscicole nr. . . . . . . . . . . din . . . . . . . . . ., emis în condițiile legii, pentru terenurile prevăzute la art. 3 lit. f) din Procedura aprobată prin Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 386/2017;
6. Avizului nr. . . . . . . . . . . din . . . . . . . . . ., emis de către Agenția Națională pentru Pescuit și Acvacultură, pentru terenurile prevăzute la art. 3 lit. d) și lit. e) din Procedura aprobată prin Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 386/2017;
7. Avizului nr. . . . . . . . . . . din . . . . . . . . . ., emis de către Ministerul Apărării Naționale, pentru terenurile cu destinație specială prevăzute la art. 3 lit. c) din Procedura aprobată prin Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 386/2017,

în scopul redării în circuitul agricol a terenului situat în . . . . . . . . . ., județul . . . . . . . . . ., în suprafață de . . . . . . . . . ., înscris în cartea funciară nr. . . . . . . . . . ., tarla nr. . . . . . . . . . ., parcela nr. . . . . . . . . . ., număr cadastral . . . . . . . . . ., la clasa de calitate și categoria de folosință avute anterior aprobării scoaterii din circuitul agricol, pentru care termenul aprobat pentru scoaterea temporară a expirat în data de . . . . . . . . . ./ . . . . . . . . . ./ . . . . . . . . . .,

în scopul introducerii în circuitul agricol a terenului situat în . . . . . . . . . ., județul . . . . . . . . . ., în suprafață de . . . . . . . . ., înscris în cartea funciară nr. . . . . . . . . . ., tarla nr. . . . . . . . . . ., parcela nr. . . . . . . . . . ., număr cadastral . . . . . . . . . ., la clasa de calitate . . . . . . . . . . și categoria de folosință . . . . . . . . . .

Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, prin direcția de specialitate . . . . . . . . . ., emite

Decizia de aprobare a introducerii sau redării în circuitul agricol a terenului cu suprafață de . . . . . . . . . . mp, categoria de folosință . . . . . . . . . ., clasa de calitate . . . . . . . . . ., situat în extravilanul localității . . . . . . . . . ., județul . . . . . . . . . ., înscris în Cartea funciară nr. . . . . . . . . . ., tarla nr. . . . . . . . . . ., parcela nr. . . . . . . . . . ., număr cadastral . . . . . . . . . . .

Prezenta decizie se poate contesta în condițiile și termenele prevăzute de Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.

Director,
. . . . . . . . . .
(numele, prenumele, semnătura și ștampila)
L.S.

Anexa nr. 2 la procedură

– Model –

MINISTERUL AGRICULTURII ȘI DEZVOLTĂRII RURALE
DIRECȚIA PENTRU AGRICULTURĂ A JUDEȚULUI . . . . . . . . . .
DECIZIA Nr. . . . . . . . . . .
din . . . . . . . . . .

În temeiul dispozițiilor art. 93 din Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și al prevederilor Ordinului ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 386/2017 pentru aprobarea Procedurii privind introducerea sau redarea în circuitul agricol a terenurilor situate în extravilanul localităților, având în vedere Cererea beneficiarului . . . . . . . . . ., înregistrată la Direcția pentru Agricultură a Județului . . . . . . . . . . cu nr. . . . . . . . . . . din . . . . . . . . . .,

în baza:

1. Studiului pedologic și agrochimic nr. . . . . . . . . . . din . . . . . . . . . .;
2. Procesului-verbal de constatare a situației din teren nr. . . . . . . . . . ./ . . . . . . . . . ., încheiat de Direcția pentru Agricultură a Județului . . . . . . . . . .;
3. Deciziei nr. . . . . . . . . . ./ . . . . . . . . . . privind aprobarea scoaterii din circuitul agricol a terenului, emisă în conformitate cu prevederile art. 94 lit. a)și b) din Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

în scopul redării în circuitul agricol a terenului situat în . . . . . . . . . ., județul . . . . . . . . . ., în suprafață de . . . . . . . . . ., înscris în Cartea funciară nr. . . . . . . . . . ., tarla nr. . . . . . . . . . ., parcela nr. . . . . . . . . . ., număr cadastral . . . . . . . . . ., la clasa de calitate și categoria de folosință avute anterior aprobării scoaterii din circuitul agricol, pentru care termenul aprobat pentru scoaterea temporară a expirat în data de . . . . . . . . . ./ . . . . . . . . . ./ . . . . . . . . . .,

în scopul introducerii în circuitul agricol a terenului situat în . . . . . . . . . ., județul . . . . . . . . . ., în suprafață de . . . . . . . . . ., înscris în cartea funciară nr. . . . . . . . . . ., tarla nr. . . . . . . . . . ., parcela nr. . . . . . . . . . ., număr cadastral . . . . . . . . . ., la clasa de calitate . . . . . . . . . . și categoria de folosință . . . . . . . . . .,

Direcția pentru Agricultură a Județului . . . . . . . . . . emite Decizia de aprobare a introducerii sau redării în circuitul agricol a terenului cu suprafață de . . . . . . . . . . mp, categoria de folosință . . . . . . . . . ., clasa de calitate . . . . . . . . . ., situat în extravilanul localității . . . . . . . . . ., județul . . . . . . . . . ., înscris în Cartea funciară nr . . . . . . . . . ., tarla nr. . . . . . . . . . ., parcela nr. . . . . . . . . . ., număr cadastral . . . . . . . . . .

Prezenta decizie se poate contesta în condițiile și termenele prevăzute de Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.

Director executiv,
. . . . . . . . . .
(numele, prenumele, semnătura și ștampila)
L.S.

Anexa nr. 3 la procedură

– Model –

MINISTERUL AGRICULTURII ȘI DEZVOLTĂRII RURALE
DIRECȚIA PENTRU AGRICULTURĂ A JUDEȚULUI . . . . . . . . . .

Adresa: . . . . . . . . . .

Proces-verbal de constatare a situației din teren

Încheiat în ziua . . . . . . . . . . luna . . . . . . . . . . anul . . . . . . . . . ., ora . . . . . . . . . .

Subsemnații . . . . . . . . . . și . . . . . . . . . . (numele și prenumele), având funcția de . . . . . . . . . . și . . . . . . . . . . în cadrul Direcției pentru Agricultură a Județului . . . . . . . . . ., am fost desemnați, conform Deciziei nr. . . . . . . . . . ./ . . . . . . . . . ., pentru constatarea situației din teren cu privire la categoria de folosință a terenului situat în extravilanul localității . . . . . . . . . ., județul . . . . . . . . . ., înscris în CF nr. . . . . . . . . . ., tarla nr. . . . . . . . . . ., parcela nr. . . . . . . . . . ., număr cadastral . . . . . . . . . ., beneficiar . . . . . . . . . . .

La data de . . . . . . . . . ., în prezența beneficiarului/reprezentantului . . . . . . . . . ., ne-am deplasat la terenul cu datele de identificare menționate mai sus pentru constatarea executării lucrărilor necesare de aducere a acestui teren la categoria de folosință avută anterior aprobării scoaterii din circuitul agricol conform Deciziei de aprobare nr. . . . . . . . . . ./ . . . . . . . . . . .

În urma verificării situației din teren s-a constatat că pentru terenul situat în extravilanul localității . . . . . . . . . ., județul . . . . . . . . . ., înscris în CF nr. . . . . . . . . . ., tarla nr. . . . . . . . . . ., parcela nr. . . . . . . . . . ., număr cadastral . . . . . . . . . ., cu suprafața de . . . . . . . . . . mp, au fost/nu au fost executate lucrările necesare pentru aducerea acestui teren la categoria de folosință avută anterior aprobării, în vederea redării în circuitul agricol.

Mențiuni cu privire la categoria de folosință constatată . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . .
. . . . . . . . . .

Lucrările necesare pentru aducerea terenului menționat mai sus la categoria de folosință avută anterior aprobării, în vederea redării în circuitul agricol, au fost/nu au fost executate în termenul prevăzut la art. 93 alin. (3) din Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Mențiuni privind respectarea termenului . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . .
. . . . . . . . . .

Potrivit dispozițiilor art. 111 alin. (1) lit. i) din Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, neredarea în circuitul agricol a terenurilor situate în extravilan, după expirarea perioadei aprobate pentru scoaterea temporară din circuitul agricol, constituie contravenție și se sancționează conform prevederilor art. 112și art. 113 din același act normativ.

Beneficiarilor care nu au redat terenurile agricole situate în extravilan în termenul prevăzut la art. 93 alin. (3) din Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, nu li se va mai aproba scoaterea definitivă sau temporară din circuitul agricol a altor terenuri pe o perioadă de 10 ani de la data constatării.

Reprezentanți, Direcția pentru Agricultură
a Județului . . . . . . . . . .,
. . . . . . . . . . și . . . . . . . . . .
(semnătura și ștampilă)
L.S.
Beneficiar,
. . . . . . . . . .
(semnătura)
L.S.
Procedura privind introducerea sau redarea în circuitul agricol a terenurilor situate în extravilanul localităților (OMADR nr. 386/2017) was last modified: decembrie 5th, 2017 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.