OMApN nr. M.40/2016 privind coordonarea procesului de planificare a armamentelor pentru dotarea structurilor militare din cadrul Ministerului Apărării Naţionale – modificări (OMApN nr. M.159/2021)

17 aug. 2021
Vizualizari: 281

Actul modificat

Actul modificatorSumar
 

Ordinul ministrului apărării naționale (OMApN) nr. M.40/2016 privind coordonarea procesului de planificare a armamentelor pentru dotarea structurilor militare din cadrul Ministerului Apărării Naționale

 

(M. Of. nr. 241 din 1 aprilie 2016)

 

 

OMApN nr. M.159/2021 pentru modificarea OMApN nr. M.40/2016 privind coordonarea procesului de planificare a armamentelor pentru dotarea structurilor militare din cadrul Ministerului Apărării Naționale

(M. Of. nr. 787 din 16 august 2021)

 

– modifică: art. 2 alin. (5), art. 4, art. 5.

 

În M. Of. nr. 787 din 16 august 2021 s-a publicat Ordinul ministrului apărării naționale (OMApN) nr. M.159/2021 pentru modificarea OMApN nr. M.40/2016 privind coordonarea procesului de planificare a armamentelor pentru dotarea structurilor militare din cadrul Ministerului Apărării Naționale.

Vă prezentăm, în continuare, modificările aduse respectivului regulament.

 

Art. 2 alin. (5)

Vechea reglementare

„(5) Prin PIAR sunt implementate elementele de strategie privind planificarea armamentelor cuprinse în documentele de planificare a apărării.”

 

Noua reglementare

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

Potrivit noii reglementări, art. 2 alin. (5) se modifică și va avea următorul conținut:

(5) PIAR implementează etapizat:

a) elementele de strategie privind planificarea armamentelor cuprinse în documentele de planificare a apărării;

b) obiectivele prioritare de dezvoltare a capabilităților militare stabilite prin Programul privind transformarea, dezvoltarea și înzestrarea Armatei României până în anul 2040.

 

 

Art. 4

Vechea reglementare

„Procesul de planificare a armamentelor și de actualizare a prevederilor PIAR este coordonat de către Direcția structuri și planificarea înzestrării, cu participarea tuturor structurilor cu responsabilități în domeniu; după definitivare, PIAR este promovat ierarhic pentru analiză și aprobare. Activitățile specifice acestui proces se derulează astfel:

a) fundamentarea cheltuielilor pentru înzestrare în cadrul proceselor de avizare și elaborare a proiectului de buget și a strategiei fiscal-bugetare, conform calendarelor de elaborare a acestor documente;

b) trimestrul IV – analiza derulării contractelor de achiziție și stabilirea priorităților de înzestrare pentru anul următor, care să facă obiectul includerii în PAAP și PIAR;

c) actualizarea PIAR se inițiază în trimestrul IV, pe baza prevederilor proiectului legii bugetului de stat, se definitivează în 10 zile lucrătoare de la aprobarea DPA și se avizează/aprobă în forurile decizionale ale MApN în regim de urgență. PIAR se actualizează, în timpul anului, ori de câte ori este necesar;

d) procesul de planificare a armamentelor pentru dezvoltarea capabilităților militare proprii ale DGIA se realizează la nivelul acestei structuri cu respectarea termenelor, etapelor și principiilor prevăzute în prezentul ordin; înainte de promovarea pentru avizare/aprobare la nivelul MApN, în PIAR se integrează și programele de înzestrare ale DGIA;

e) promovarea la CSAT a sintezei PIAR, ca document independent sau anexă la alte documente de planificare a apărării promovate de MApN, în scopul prezentării stadiului derulării programelor de înzestrare la finalul anului și aprobării inițierii de programe noi de înzestrare multianuale.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 4 se modifică și va avea următorul conținut:

Art. 4

(1) PIAR se elaborează în două forme, astfel:

a) forma sintetică – cuprinde fișele programelor de înzestrare planificate a se derula/iniția în următorii 4 ani, perioadă previzionată prin legea bugetului de stat, prezentate în sinteză, precum și tabelul centralizator cu resursele financiare multianuale alocate/planificate pentru derularea programelor de înzestrare pe următorii 10 ani; documentul se transmite la CSAT pentru analiză și aprobare;

b) forma detaliată – cuprinde fișele tuturor programelor de înzestrare planificate a se derula/iniția în următorii 10 ani, prezentate în detaliu pe programe majore, precum și tabelul centralizator cu resursele financiare alocate/planificate pentru derularea programelor de înzestrare pe următorii 10 ani; documentul se supune analizei și aprobării la nivelul MApN în cadrul Consiliului de Planificare a Apărării (CPA).

(2) Elaborarea PIAR se realizează după următorul calendar:

a) fundamentarea cheltuielilor pentru înzestrare în cadrul proceselor de avizare și elaborare a proiectului de buget și a strategiei fiscal-bugetare, conform calendarelor de elaborare a acestor documente;

b) trimestrul IV din anul anterior elaborării PIAR – analiza derulării contractelor de achiziție și stabilirea priorităților de înzestrare care să facă obiectul includerii în PAAP și PIAR;

c) trimestrul I – elaborarea tabelului centralizator cu resursele financiare alocate/planificate pentru derularea programelor de înzestrare pe următorii 10 ani și a fișelor programelor de înzestrare, în corelare cu prevederile legii bugetului de stat și extrapolările realizate prin DPA;

d) trimestrul II – definitivarea PIAR în cele două forme și promovarea pe cale ierarhică pentru analiză și avizare/aprobare la nivelul MApN, după caz;

e) trimestrul III – analiza în CSAT a formei sintetice a PIAR în scopul prezentării stadiului derulării programelor de înzestrare și aprobării inițierii de programe noi de înzestrare cu derulare multianuală.

(3) PIAR se avizează/aprobă în forurile consultative/decizionale ale MApN în regim de urgență.

(4) Procesul de planificare a armamentelor pentru dezvoltarea capabilităților militare proprii ale DGIA se realizează la nivelul acestei structuri cu respectarea calendarului, activităților și principiilor prevăzute în prezentul ordin; înainte de promovarea pentru avizare/aprobare la nivelul MApN, în PIAR se integrează corespunzător și programele de înzestrare/achizițiile de tehnică și materiale specifice DGIA.

(5) Tabelul centralizator cu resursele financiare alocate/planificate pentru derularea programelor de înzestrare pe următorii 10 ani se actualizează permanent în timpul anului de către structura de specialitate cu elementele de noutate furnizate de programele majore și autoritățile contractante. În acest sens, programele majore și autoritățile contractante vor informa structura de specialitate ori de câte ori se modifică resursele financiare alocate/planificate pentru derularea programelor de înzestrare.

(6) Pentru asigurarea informațiilor necesare derulării procesului de elaborare și actualizare a PIAR, structurile cu atribuții în domeniu, respectiv: cele care au calitatea de program major, Direcția generală pentru armamente, Direcția generală financiar-contabilă și Direcția planificare integrată a apărării transmit elementele proprii la structura coordonatoare.

 

 

Art. 5

Vechea reglementare

„Procedurile de lucru comune pentru coordonarea și detalierea activităților structurilor implicate în procesul de planificare a armamentelor se stabilesc de către acestea, potrivit competențelor specifice.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 5 se modifică și va avea următorul conținut:

Art. 5

Structura și conținutul PIAR, precum și procedurile de lucru pentru coordonarea și detalierea activităților structurilor implicate în procesul de planificare a armamentelor se stabilesc prin dispoziție a șefului Statului Major al Apărării și se aplică tuturor structurilor din MApN.

OMApN nr. M.40/2016 privind coordonarea procesului de planificare a armamentelor pentru dotarea structurilor militare din cadrul Ministerului Apărării Naționale – modificări (OMApN nr. M.159/2021) was last modified: august 17th, 2021 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.