Ministerul Afacerilor Interne. Digitalizarea serviciilor de emitere a actelor de stare civilă

3 nov. 2023
Vizualizari: 245

Ministerul Afacerilor Interne informează cu privire la desfășurarea, în data de 1 noiembrie 2023, a conferinței de diseminare a rezultatelor în urma implementării proiectului „Sistem Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă – SIIEASC”.

Obiectivul general al proiectului îl reprezintă digitalizarea sistemului de depunere a cererilor pentru înregistrarea și eliberarea efectivă a documentelor de stare civilă, precum și implementarea suportului necesar dezvoltării și accesării serviciilor electronice ce au la bază informații primare de stare civilă.

Proiectul își propune să pună la dispoziția cetățeanului un portal online, prin intermediul căruia acesta va beneficia, în condițiile legii, de servicii electronice, precum: intermedierea transferului autentificat al datelor proprii de stare civilă către terțe instituții prestatoare de servicii pentru cetățean, descărcarea formularelor electronice, descărcarea/transmiterea formularelor/cererilor, verificarea datelor personale proprii, transferul unidirecțional/bidirecțional de informații către cetățean, plata online de taxe aferente, programarea online în vederea eliberării documentelor emise de structurile de stare civilă, serviciu de suport.

Pentru atingerea acestor ținte, Ministerul Afacerilor Interne prin Direcția Generală pentru Comunicații și Tehnologia Informației și Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor, a realizat următoarele activități:

• Informatizarea fluxurilor de stare civilă și asigurarea accesului instituțiilor publice abilitate de lege la datele și informațiile din SIIEASC;

• Reducerea timpului de soluționare a cererilor cetățenilor ca urmare a eliminării corespondenței letrice între instituții;

• Proiectarea, implementarea și operaționalizarea subsistemului de acces la serviciile furnizate de SIIEASC;

• Creșterea nivelului de colaborare și comunicare între comunitățile locale și instituțiile publice în problematica stării civile;

• Constituirea arhivei electronice cu actele de stare civilă întocmite în perioada 01.01.1921-31.12.2020;

• Achiziționarea a 42 de ghișee mobile pentru dotarea direcțiilor județene.

Ca urmare a activităților întreprinse, activitatea de stare civilă subscrisă evenimentelor de viață primare aferente unei persoane (naștere, căsătorie, divorț, deces ș.a.), va trece de la completarea olografă, la emiterea electronică, odată cu punerea în funcțiune a proiectului pilot Sistem Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă – SIIEASC.

Termenul preconizat pentru implementarea proiectului la nivel național este data de 24 septembrie 2024.

Sursa informației

Vezi și Ministerul Afacerilor Interne. Precizări privind aporbarea Notei de fundamentare privind necesitatea și oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiții „HeliPol”

 

Ministerul Afacerilor Interne. Digitalizarea serviciilor de emitere a actelor de stare civilă was last modified: noiembrie 3rd, 2023 by Universul Juridic

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor: