Videoconferință [CUM A FOST] Insolvența sub semnul COVID-19

671       0
0 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.

[CUM A FOST] Insolvența sub semnul COVID-19 📅 30 iulie 2020 [CUM A FOST] Insolvența sub semnul COVID-19

Data 30 iulie 2020
Locația

Recomandări

UNPIR Filiala Cluj, în parteneriat cu Institutul Național de Pregătire a Practicienilor în Insolvență (INPPI) și Grupul editorial Universul Juridic, au organizat pe 30 iulie 2020 videoconferința „Insolvența sub semnul COVID-19”, prima conferință de pregătire profesională organizată în domeniul insolvenței de la declanșarea crizei sanitare.

 

Evenimentul online s-a adresat practicienilor în insolvență, judecătorilor-sindici, avocaților și consultanților implicați în proceduri de insolvență. A fost un eveniment acreditat atât de INPPI, cât și de INPPA, conferința fiind inclusă în programele de pregătire și perfecționare continuă a practicienilor în insolvență și a avocaților.

 Partenerii evenimentului au fost CITR și Facultatea de Drept din cadrul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, iar moderatorul emisiunii a fost președintele Grupului editorial Universul Juridic, Nicolae Cîrstea.

 Chiar și în condițiile stării de alertă și ale crizei sanitare prelungite, activitatea și pregătirea profesiilor juridice continuă. Profesioniștii insolvenței implicați în redresarea companiilor vulnerabile sunt chemați, acum mai mult ca în trecut, să contribuie la revigorarea economiei.

În deschidere, s-au adresat celor peste 550 de specialiști înscriși în platforma INPPI pentru a urmări emisiunea de la distanță președintele UNPIR – Niculae Bălan –, președintele INPPI – av. Simona Miloș – și președintele UNPIR Filiala Cluj – Vasile Godîncă-Herlea.

Am reușit să ne revenim din șoc și să depășim momentul în care ne-am pus întrebarea dacă nu cumva este cazul să ne oprim activitatea. La câteva zile după instituirea stării de urgență, s-a reunit Biroul Executiv al UNPIR, în cadrul căruia am gândit un set de măsuri care să ne asigure continuarea activității. Am decis un acces limitat în filiale pentru a evita orice risc, să facem comunicările și plățile prin mijloace preponderent electronice, precum și o schemă care să asigure continuarea activităților acolo unde existau dosare finanțate prin fondurile de lichidare. Ne-am gândit și la susținerea filialelor prin acordarea unor facilități la plata cotizațiilor și a contribuțiilor, am prelungit valabilitatea mandatelor de conducere în anumite filiale, am reușit să convingem instanțele că activitatea de insolvență trebuie să continue”, a subliniat președintele UNPIR, Niculae Bălan.

Un alt lucru bun care s-a întâmplat a fost aprobarea O.U.G. nr. 88/2020, care a venit în avantajul profesiei, prin care s-au deblocat o sumedenie de conturi pe care fuseseră aplicate sechestre etc. Am avut șansa să convingem parlamentari din întregul spectru politic de valabilitatea modificărilor pentru care ne-am luptat vreme de doi ani. Avem acum pe rol o altă serie de modificări la Legea nr. 85/2014 și așteptăm un moment prielnic să ne batem pentru aceste amendamente”, a conchis acesta.

Președintele INPPI, av. Simona Miloș, s-a referit la buna conlucrare a specialiștilor din domeniu: „Chiar dacă ne-am fi dorit să fim față în față pentru a dezbate problemele curente ale profesiei, suntem convinși că acest mod de interacțiune online va suplini normalitatea bine cunoscută. Culegem la acest moment, dincolo de restricțiile și privațiunile momentului, roadele unei munci de 4-5 ani, pe care practicienii în insolvență au depus-o pentru a obține rezultate net superioare în munca lor de zi cu zi. Apreciem transparența Ministerului Justiției și a UNPIR în colaborarea lor cu INPPI, care au condus la obținerea unui cadru legislativ eficient pentru profesie. Asistăm, totodată, la evoluții jurisprudențiale salutare ale ICCJ, materializate printr-o serie de hotărâri prealabile și recursuri în interesul legii care vor ajuta la unificarea practicii judiciare în materia insolvenței.

Nu în ultimul rând, tot în vreme de pandemie, România va trebui să transpună directiva privind cadrele de restructurare preventivă și instrumentele de avertizare timpurie printr-un proiect ambițios, finanțat de Comisia Europeană – un proiect de anvergură, ce va fi realizat de colegii noștri de la CITR.

A existat o abordare holistică a situației, ce a reflectat fidel titlul reuniunii („Insolvența sub semnul COVID-19”), permițând o trecere în revistă a lunilor de stare excepțională – de urgență și de alertă. De-a lungul celor aproape 7 ore de emisie live, în două secțiuni distincte ale reuniunii, invitații au dezbătut, prin alegeri inspirate, teme de larg interes pentru profesie, cum ar fi cele mai recente modificări legislative din domeniul insolvenței și prevederile conexe, cu impact practic în procedură, relevând dificultățile, măsurile de repliere și de acțiune, soluțiile adoptate și perspectivele pe termen scurt și mediu.

Vasile Godîncă-Herlea, Președinte UNPIR Filiala Cluj, a analizat concis situația pieței insolvențelor în perioada anterioară și în timpul crizei sanitare, cu previziuni pentru perioada următoare: „Pandemia a afectat, în mod firesc, și piața insolvențelor. Criza sanitară a accentuat tendința generală de scădere a numărului insolvențelor din ultimii 6 ani, determinând o scădere de peste 26% în primul semestru al anului 2020 comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, cu un vârf de cădere în mai 2020, de 38%. La nivel regional au existat scăderi generale, cu excepția județelor Sălaj (creștere de 180%!), Sibiu (60%) și Cluj (12%).

Ce putem aștepta pentru perioada care urmează? Potrivit Barometrului Coface, din cel de-al doilea trimestru din 2020, insolvențele corporate vor crește cu o treime la nivel global în Q2 2020 și 2021, comparativ cu 2019. La nivel internațional, putem vorbi despre cea mai mare creștere a insolvențelor din 2009 până în prezent: +25% în 2020!

Și în România ne așteptăm ca panta descendentă a insolvențelor din ultimii doi ani (-21.5% în 2019 și -8.8% în 2018) să-și modifice sensul. Să nu uităm că BNR a anunțat previziuni de contracție a economiei României de 6,7%, în condițiile în care, la nivelul UE, se așteaptă o contracție de 10,2%.

În primul panel s-a discutat aplicat despre modificările legislative din (și cu impact) în domeniul insolvenței, precum și chestiuni practice legate de rigorile impuse de starea de alertă.

Jud. dr. Mihaela Sărăcuț, din cadrul Curții de Apel Cluj, s-a referit la Legea nr. 55/2020, prezentând modificările la Legea insolvenței și impactul asupra planurilor de reorganizare. Domnia sa a trecut în revistă principalele modificări legislative decise în țările din Europa, comparând perioadele de reorganizare din statele UE.

Jud. drd. Flavius Moțu, din cadrul Tribunalului Specializat Cluj, a discutat despre adunările remote ale creditorilor și despre validitatea semnăturilor electronice, în contextul derulării activităților specifice la distanță.

Tandemul alcătuit din prof. univ. dr. Radu Bufan, practician în insolvență și formator INPPI, și din Cristian Răvășilă, practician în insolvență în cadrul societății Spanda Consult, a vorbit despre amnistia fiscală (O.U.G. nr. 69/2020), respectiv O.G. nr. 6/2019 privind restructurarea datoriilor bugetare. Specialistul Spanda Consult a prezentat câteva considerații asupra restructurării obligațiilor bugetare prin O.G. nr. 6/2019, evidențiind aspectele pozitive ale ordonanței, dar și aspectele neclare ce impietează activitatea de evaluare.

În finalul primului panel, av. Cristina Ienciu-Dragoș, practician în insolvență și formator INPPI, a discutat despre licitațiile online în vreme de pandemie și despre validitatea acestor măsuri în cadrul procedurii de insolvență. Domnia sa s-a referit la forma sumară a reglementării în ceea ce privește vânzările în insolvență (în perioada de observație, în reorganizare și în faliment). A fost evidențiat faptul că legea insolvenței (Legea nr. 85/2014) nu cere o formă precisă, neavând o definiție a licitației publice și a negocierii directe, rămânând la latitudinea lichidatorului și a creditorilor să deruleze licitațiile online folosind resurse digitale.

Cel de-al doilea panel al conferinței a fost dedicat problemelor și discuțiilor practice din procedurile de insolvență. Dr. Nicoleta Țăndăreanu, formator în cadrul Institutului Național al Magistraturii, a analizat cele două recursuri în interesul legii cu impact în procedurile de insolvență, aflate pe rolul Înaltei Curți de Casație și Justiție.

La rândul său, perechea de specialiști alcătuită din av. dr. Andreea Deli-Diaconescu, practician în insolvență, formator INPPI, și Stan Tîrnoveanu, prim-vicepreședinte UNPIR, practician în insolvență, formator INPPI, a luat în dezbatere aspectele legate de Legea nr. 113/2020 privind aprobarea O.U.G. nr. 88/2018 [înscrierea provizorie a creanțelor conform art. 111 alin. (6) din Legea nr. 85/2014 și valorificarea bunurilor de sub sechestru în condițiile HP nr. 1/2020 – ICCJ –, precum și ale art. 91 alin. (3) din Legea nr. 85/2014].

Av. Alina Popa, practician în insolvență în cadrul CITR, a vorbit pe larg despre posibilitatea dării în plată a activului în contul onorariului restant al practicianului în insolvență (temeiul legal, motivele întemeiate, pașii de parcurs, titlul de proprietate și aspectele legate de OCPI).

Mihai Brăgaru, șef serviciu în cadrul Direcției Generale de Legislație din Ministerul Finanțelor Publice, s-a referit la amnistia fiscală prevăzută de O.U.G. nr. 69/2020, la cele 4 măsuri care îi privesc pe debitorii care datorează obligații bugetare și accesorii aferente.

Nu în ultimul rând, prof. univ. dr. Marian Săcărin, membru în consiliul științific INPPI și lector INPPI, a prezentat în detaliu modalitatea de contabilizare a reducerii de creanțe prin planul de reorganizare (haircut).


Stăm acasă? Cu siguranță! Dar asta nu înseamnă că activitatea și pregătirea noastră profesională se oprește. Profesioniștii insolvenței, implicați în redresarea companiilor vulnerabile, sunt chemați acum mai mult ca în trecut să contribuie la revigorarea economiei.

UNPIR Filiala Cluj, în parteneriat cu INPPI și Universul Juridic, organizează videoconferința Insolvența sub semnul COVID-19, prima conferință de pregătire profesională  organizată în domeniul insolvenței de la declanșarea crizei sanitare.

Evenimentul se adresează practicienilor în insolvență, judecătorilor-sindici, avocaților și consultanților implicați în proceduri de insolvență.

 Acreditare INPPA

„Conferința este inclusă în programul de pregătire și perfecționare continuă a avocaților. Punctele de pregătire profesională se vor acorda după încheierea conferinței, în baza criteriilor de evaluare INPPA.”.

 

Vasile Godîncă-Herlea, Președinte UNPIR Filiala Cluj: „Profesia de practician este o provocare constantă și înseamnă adaptare continuă la condițiile legislative și ale pieței. Această conferință va avea un nou format, online, de care sperăm să se poată bucura o paletă mai largă de specialiști, întrucât insolvența este un domeniu multidisciplinar. Vom aborda cele mai actuale teme de insolvență, într-o dezbatere care aduce împreună unii dintre cei mai reputați practicieni în insolvență, judecători și alți specialiști. Vă așteptăm!”

Av. Simona Miloș, Președinte INPPI: „Este important sa începem o nouă serie a conferințelor din domeniul insolventei, evenimente cu care INPPI a obișnuit practicienii prin constanța organizării lor pe parcursul ultimilor ani. Aducem împreună cei mai buni specialiști și sunt convinsă ca evenimentul va fi la un nivel înalt de pregătire profesională.”

 

Publicul va putea adresa întrebări speakerilor, în timp real, prin intermediul chat-ului pus la dispoziție pe platformele UJ și INPPI.

 

Cuvinte de deschidere:

– Niculae Bălan, Președinte UNPIR

– Av. Simona Miloș, Președinte INPPI

– Vasile Godîncă-Herlea, Președinte UNPIR Filiala Cluj

 

Parteneri:

  • CITR
  • Facultatea de Drept, Universitatea Babeș-Bolyai

 

 

Subiecte:

Vom dezbate cele mai recente modificări legislative din domeniul insolvenței, precum și prevederile conexe, cu impact practic în proceduri, adoptate în contextul crizei Covid-19. Dezbaterea, organizată sub forma a două paneluri specializate, aduce împreună unii dintre cei mai reputați experți în domeniul insolvenței la nivel național.

Panel I  Modificări legislative din – și cu impact în – domeniul insolvenței. Chestiuni practice legate de COVID -19

– Jud. dr. Mihaela Sărăcuț, Curtea de Apel Cluj – Legea nr. 55/2020 – Prezentarea modificărilor la Legea insolvenței și a impactului asupra planurilor de reorganizare

– Drd. Flavius Moțu – Judecător Tribunalul Specializat Cluj – Adunările de creditori remote și validitatea semnăturilor electronice

– Prof. univ. dr. Radu Bufan, Practician în insolvență, formator INPPI și Cristian Răvășilă, Practician în insolvență, Spanda Consult – Amnistia fiscală ( OUG nr. 69/2020) respectiv OG nr. 6/2009 privind restructurarea datoriilor bugetare

– Av. Cristina Ienciu-Dragoș, Practician în insolvență, formator INPPI – Licitațiile online și validitatea acestor măsuri în cadrul procedurii de insolvență

 

Panel IIProbleme și discuții practice din procedurile de insolvență.

– Dr. Nicoleta Țăndăreanu , Formator INM – Analiza celor două RIL-uri cu impact în procedurile de insolvență aflate pe rolul ICCJ

– Av. dr. Andreea Deli Diaconescu, Practician în insolvență, formator INPPI și Stan Tîrnoveanu – Prim-vicepreședinte UNPIR, practician în insolvență, formator INPPI – Legea de aprobare a OUG nr. 88/2018

Av. Alina Popa, Practician în insolvență – Posibilitatea dării în plată a activului în contul onorariului restant al practicianului în insolvență

– Prof. univ. dr. Marian Săcărin, Membru în consiliul științific INPPI , lector INPPI – Modalitatea de contabilizare a hair-cutului din planul de reorganizare

 

 Speakeri confirmați & Moderatori: Moderator generalNicolae Cîrstea, Președinte Editura Universul Juridic

 

– Niculae Bălan, Președinte UNPIR

– Av. Simona Miloș, Președinte INPPI

– Vasile Godîncă-Herlea, Președinte UNPIR Filiala Cluj

– Jud. dr. Mihaela Sărăcuț, Curtea de Apel Cluj

– Drd. Flavius Moțu – Judecător Tribunalul Specializat Cluj

– Prof. univ. dr. Radu Catană

– Prof. univ. dr. Radu Bufan, Practician în insolvență, formator INPPI

– Dr. Nicoleta Țăndăreanu , Formator INM

– Av. dr. Andreea Deli Diaconescu, Practician în insolvență, formator INPPI

– Av. Cristina Ienciu-Dragoș, Practician în insolvență, formator INPPI

– Stan Tîrnoveanu – Prim-vicepreședinte UNPIR, practician în insolvență, formator INPPI

Av. Alina Popa, Practician în insolvență

– Prof. univ. dr. Marian Săcărin, Membru în consiliul științific INPPI , lector INPPI

– Cristian Răvășilă, Practician în insolvență, Spanda Consult

 

Agendă:

11.00 – 11.30Deschiderea conferinței

Nicolae Cîrstea, Președinte Universul Juridic – moderator general

Discursuri organizatori

Niculae Bălan, Președinte UNPIR România

Simona-Maria Miloș, Președinte INPPI

Vasile Godîncă-Herlea, Președinte UNPIR Filiala Cluj

11.30 – 15.20PANEL I, CLUJ

MODIFICĂRI LEGISLATIVE DIN – ȘI CU IMPACT ÎN – DOMENIUL INSOLVENȚEI. CHESTIUNI PRACTICE LEGATE DE COVID-19

 

Moderator: Av. Vasile Godîncă-Herlea, Practician în insolvență, Președinte UNPIR Filiala Cluj

1.     Legea nr. 55/2020  – prezentarea modificărilor la Legea insolvenței  si a impactului asupra planurilor de reorganizare –  Jud. drd. Mihaela Sărăcuț, Curtea de Apel Cluj – 11.30 – 11.45

Dezbatere/Discuții libere 11.45 – 11.55

 

2.     Adunările de creditori remote și validitatea semnăturilor electronice – Drd. Flavius Moțu, Judecător Tribunalul Specializat Cluj – 11.55 – 12.10

Dezbatere/Discuții libere 12.10 – 12.20

 

3.     Licitațiile online și validitatea acestor  măsuri în cadrul procedurii de insolvență  Av. Cristina Ienciu-Dragoș, Practician în insolvență, formator INPPI – 12.20 – 12.35

Dezbatere/Discuții libere 12.35 – 12.45

 

4.     Probleme practice privind concordatul preventiv prin raportare la Directiva europeană privind restructurarea – Av. Catană Radu, prof. univ. dr. Facultatea de Drept UBB & Av. Cristina Ienciu-Dragoș, Practician în insolvență, formator INPPI – 12.45 – 13.00

Dezbatere/Discuții libere  13.00 – 13.10

 

                                   Pauză de masă: 13:10 – 13.50

 

 

PROBLEME DE FISCALITATE

 

5.     Legalitate vs. oportunitate în legislația insolvenței – Prof. univ. dr. Radu Bufan, Practician în insolvență, formator INPPI – 13.50 – 14.10

Dezbatere/Discuții libere  14.10 – 14.20

 

6.     Amnistia fiscală – OUG nr. 69/2020 – Mihai Brăgaru, Șef serviciu, Direcția generală de legislație Cod procedură fiscală, reglementări nefiscale și contabile – 14.20 – 14.40

 

7.     Amnistia fiscală (OG nr. 6/2019) privind restructurarea datoriilor bugetare –  Cristian Răvășilă, Practician în insolvență, Spanda Consult – 14.40 – 15.00

 

8.     Compatibilitatea dintre O.G. nr. 6/2019 privind instituirea unor facilități fiscale și Legea nr. 85/2014 – studiu de caz – Csaba Bela Nasz, formator INM, Președintele Secției a II-a civilă din cadrul Curții de Apel Timișoara – 15.00 – 15.20

 

Pauză: 15.20 – 15.30

 

15.30 – 17.30PANEL II, BUCUREȘTI

PROBLEME ȘI DISCUȚII PRACTICE DIN PROCEDURILE DE INSOLVENȚĂ

Moderator:  Av. Simona-Maria Miloș, Președinte INPPI

1.     Analiza celor două RIL-uri cu impact în procedurile de insolvență aflate pe rolul ÎCCJ–  Dr. Nicoleta Țăndăreanu, Formator INM 15.30 – 15.45

Dezbatere/Discuții libere 15.45 – 16.00

2.     Legea de aprobare a OUG nr. 88/2018 – Av. dr. Andreea Deli Diaconescu, Practician în insolvență, formator INPPI & Stan Tîrnoveanu – Prim-vicepreședinte UNPIR, Practician în insolvență, formator INPPI 16.00 – 16:15

Dezbatere/Discuții libere 16.15 – 16.30

3.     Posibilitatea dării în plată a activului în contul onorariului restant al practicianului în insolvență –  Av. Alina Popa, Practician în insolvență 16.30 – 16.45

Dezbatere/Discuții libere 16.45 – 17.00

 

4.     Modalitatea de contabilizare a hair-cutului din planul de reorganizare –  Prof. univ. dr. Marian Săcărin, Membru în consiliul științific INPPI, lector INPPI 17.00 – 17.15

Dezbatere/Discuții libere 17.15 – 17.30

 

17.30-17.32Cuvânt de încheiere Av. Vasile Godîncă-Herlea, Practician în insolvență, Președinte UNPIR Filiala Cluj

 

 

Unde? 

Pe platformele INPPI și UJ!

 

Când?

Joi, 30 iulie 2020, începând cu ora 11.00.

 

Acreditare INPPI

Videoconferință acreditată INPPI: 10 ore de pregătire profesională

 

Cum mă înscriu?

 

Înscrierea se face prin completarea formularului (click aici pentru a desărca formularul) și transmiterea lui împreună cu dovada achitării taxei la adresa de e-mail: [email protected].

 

Taxa de participare este de 250 lei TVA inclus/persoană și se plătește în contul bancar RO11RNCB0671130993380001 deschis la BCR Sucursala Unirea, CF: 31066951, beneficiar Institutul Național de Pregătire a Practicienilor în Insolvență, cu mențiunea Taxă pentru Videoconferința Insolvența sub semnul COVID-19.

 

Termen final pentru înscrieri: 28 iulie, ora 16.00

 

Organizatori:

UNPIR Filiala Cluj

https://www.facebook.com/unpircluj

https://www.linkedin.com/company/unpir-filiala-cluj/

În parteneriat cu:

INPPI și Universul Juridic

[CUM A FOST] Insolvența sub semnul COVID-19 was last modified: august 6th, 2020 by Universul Juridic
0 Shares

Recomandări

Vă recomandăm:

Despre autor:

Universul Juridic

Universul Juridic

UniversulJuridic.ro reprezintă doar o mică parte din proiectul final ale cărui conținut și funcționalități vor fi într-o continuă dezvoltare, în funcție de necesitățile și dorințele dumneavoastră.

Abonează-te la newsletter