Conferință Conferința Națională de Insolvență Constanța „Provocări și perspective în restructurare și insolvență”
Conferința Națională de Insolvență Constanța „Provocări și perspective în restructurare și insolvență”
Data 23 - 24 mai 2025
Locația Continental Forum Constanța, Bulevardul Mircea cel Bătrân, nr 39b-41, Constanța
Acreditată INPPI
10 puncte de pregătire profesională pentru participarea ONLINE
12 puncte de pregătire profesională pentru participarea FIZICĂ
Într-un context economic global și național marcat de o dinamică complexă și de vulnerabilități inerente, mecanismele de restructurare și insolvență joacă un rol fundamental în asigurarea unei funcționări sănătoase a mediului de afaceri. Nu sunt simple proceduri, ci instrumente esențiale pentru redresare și realocare eficientă a resurselor.
Conferința Națională de Insolvență de la Constanța, organizată de instituții de prestigiu precum INPPI, INM, alături de filialele UNPIR – Constanta si București, vine în întâmpinarea nevoii de a analiza în profunzime provocările actuale din acest domeniu specific. Totodată, evenimentul își propune să exploreze perspectivele și oportunitățile emergente, cum ar fi rolul crescând al restructurării preventive și necesitatea unei colaborări interdisciplinare.
Vă invităm să participați la un dialog profesional structurat, esențial pentru evoluția și perfecționarea practicii în restructurare și insolvență, beneficiind de expertiza liderilor din domeniu și de oportunități valoroase de networking.
- Unde: Hotel Continental Forum Constanța – sala de conferințe (Constanța, str. Mircea cel Bătrân nr. 39B-41)
- Când: 23 – 24 mai 2025
- Acreditare INPPI: 10 pct. online, 12 pct. fizic
- Oră estimată începere: 15:00 – vineri, 10:30 – sâmbătă.
PROGRAM
VINERI, 23 MAI 2025
14:30-15:00 Înscrieri/welcome coffee
15:00-15:30 Cuvânt în deschidere:
av. Simona-Maria MILOȘ, președinte INPPI
dr. Nicoleta ȚĂNDĂREANU, fost judecător ÎCCJ, formator INM
Niculae BĂLAN, președinte UNPIR
av. Cătălin-Andrei DASCĂL, președinte UNPIR Filiala București
dr. Cristina STROIE, președinte UNPIR Filiala Constanța
Alocuțiuni invitați:
- Dna. Aurelia GHIMPU, Director B.P.I., O.N.R.C
- Prof. univ. dr. Elena CONDREA, Prorector Universitatea Ovidius Constanta
- Prof. univ. dr. habil. Constantin Adrian STOICA, Facultatea de Drept și Științe Administrative din cadrul Universității Ovidius Constanta
- Jud. Oana DAMIAN, Președinte Secția a II-a Civilă de Insolvență și Litigii cu profesioniști și societăți, Curtea de Apel Constanța
- Jud. Angelica NEACȘU, Președinte Secția a II-a Civilă, Tribunalul Constanța
- Dr. Mihaela Cristina MOCANU, fost Vicepreședinte al Curții de Apel Constanta, Redactor-șef al Revistei Române de Jurisprudență, Editura Universul Juridic
15:30-15:50 Lansare de carte: „Procedura reorganizării judiciare. O perspectivă economică”
Prefață: Prof. univ. dr. Augustin FUEREA
Autor: dr. Cristina STROIE
15:50 – 18:30 Secțiunea I
Dezbateri. Moderatori: av. Simona-Maria MILOȘ, av. Cătălin-Andrei DASCĂL
15:50-17:30
Arta salvării businessului: Concordatul preventiv
- av. Simona-Maria MILOȘ
- dr. Nicoleta ȚĂNDĂREANU
- jud. dr. Mihaela SĂRĂCUȚ, Președinte Secția a II-a Civilă, Curtea de Apel Cluj
- av. Alina POPA, lector INPPI
17:30-18:30
Procedura prevăzută la art. 131 din Legea nr. 85/2014 – Premise și implicații fiscale și contabile. Ipoteza aplicării cu prioritate a dreptului civil – jud. dr. Constanța ILIE, Tribunalul Constanța, Secția a II-a Civilă
Rolul creditorului bugetar în procedura insolvenței. Cesiunile de creanțe – Alexandru LUCHICI, Director general, Direcția Juridică ANAF
SÂMBĂTĂ, 24 MAI 2024
10:00-10:30 Welcome coffee
10:30 – 13:30 Secțiunea II
Dezbateri. Moderator: ec. dr. Cristina STROIE
Restructurarea sau/și insolvența – temei/temeiuri ale unei noi șanse pentru mediul de afaceri? (în noul context intern, european și internațional) – Prof. univ. dr. Augustin FUEREA
Achitarea integrală a creanțelor în perioada de observație. Dilemele procedurale ale resuscitării debitorului fără un plan de reorganizare – Ionela-Mariana GHIUGAN – fost judecător-sindic Tribunalul București
Comunicare în situații de criză – Oana YÜCEL, Coach, Trainer, Speaker&Author
12:00-12:30 PAUZĂ DE CAFEA
12:30-13:30
Indicatori de suspiciune pentru sectorul practicienilor în insolvență și cazuri de spălare de bani – Georgeta PETRE, analist financiar & Ioana MITULESCU, analist financiar – Oficiul Național Pentru Combaterea Spălării Banilor
Societățile în insolvență: analiza performanței pe bază de rezultat sau de cash flow? – Prof. univ. dr. Marian SĂCĂRIN & dr. Florin BĂLESCU
14:00 Închiderea lucrărilor. Prânz
NOTĂ:
Panelurile din cadrul conferinței sunt în format debate, în cadrul fiecărui panel existând mai mulți speakeri care vor dezbate temele din cadrul conferinței atât între aceștia cât și cu speakeri desemnați ai conferinței, existând firesc posibilitatea intervențiilor din partea participanților fizic la conferință.
Speakerii vor participa activ cu întrebări și provocări în scopul realizării unui bilanț realist al cadrului legal existent vs. realitatea economică, tocmai pentru a crea un fundament solid al propunerilor de reformare/lege ferenda a legii privind procedurile de prevenire și de insolvență.
Taxa de participare:
- Participare FIZICĂ: 595 lei (12 puncte de pregătire profesională);
- Participare ONLINE: 416,5 lei (10 puncte de pregătire profesională);
Pentru acces FIZIC la conferință, membrii filialelor București și Constanța sunt rugați să se adreseze filialelor la care sunt înregistrați. Participanții altor filiale din țară, pentru participarea fizica se vor adresa filialei Constanța.
Pentru accesul ONLINE puteți accesa link-ul de mai jos. Pentru o identificare facilă, în vederea acordării punctelor, vă rugăm să notați și filiala de care aparțineți.
TAXE DE PARTICIPARE:
– PARTICIPĂ ONLINE: 350 lei + TVA/participant
BENEFICII INCLUSE ÎN TAXA DE PARTICIPARE:
- speakeri profesioniști din ariile legislativă, teoretică și practică ale domeniului
- acces la vizionarea video live a ediției individuale/seriei, la calitate Full HD – numai pentru participarea online
- acces la înregistrarea video, în cel mai scurt timp de la finalizarea video live-ului (modalitatea de acces se transmite prin email, cel târziu la 30 de zile de la finalizarea video live-ului)
- 3 luni acces la abonamentul Universul Juridic Premium pentru utilizatorii noi ce nu au avut abonament Premium. Abonamentul include printre altele: peste 10.000 de opinii juridice atent selecționate de colectivul editorial Universul Juridic, actualizate și segmentate zilnic. Peste 500 de autori consacrați, peste 9.000 de știri juridice, peste 700 de newslettere și o bogată baza de date organizata in funcție de anumite cuvinte-cheie.
Acordarea statutului de membru Senior al ujmag.ro care conferă suplimentar beneficiile:
- minimum 20% reducere la cărțile Editurii Universul Juridic
- 5% reducere la cărțile altor edituri
ACCES LA VIZIONAREA VIDEO LIVE ȘI A ÎNREGISTRĂRII VIDEO A EDIȚIEI INDIVIDUALE/SERIEI:
- fiecare ediție se transmite live la data și ora afișate
- accesul la vizionarea video live și a înregistrării video a ediției individuale/seriei se realizează prin autentificare cu user și parolă în Portalul Universul Juridic. Detalii privind modalitatea de acces sunt transmise în mod automat, prin e-mail, după completarea formularului de mai jos și achitarea taxei de participare
- din punct de vedere tehnic, nu sunt necesare programe software ori setări tehnice speciale, conexiunea la internet fiind suficientă
Pentru mai multe detalii, nu ezitați să ne contactați:
![]() |
![]() |
* Persoanele care au achitat taxa de participare, dar care, din motive obiective, nu mai pot participa la conferință, pot solicita returnarea banilor, cu cel puțin două zile (48 de ore) înaintea evenimentului, la adresa de e-mail: conferintele@universuljuridic.ro.
Solicitările ulterioare nu vor fi luate în calcul, având în vedere costurile logistice aferente manifestării. Mulțumim pentru înțelegere.
* Având în vedere prevederile legale în materia protecției datelor cu caracter personal, vă informăm că la evenimentul la care urmează să participați există posibilitatea să se realizeze filmări/fotografii. Totodată, este posibil ca aceste materiale să fie transmise live și în reluare pe universuljuridic.ro, să se regăseasca în arhivele Universul Juridic, precum și promovate pe site-urile și pe rețelele noastre de socializare – Facebook, Twitter, Google+, Instagram, LinkedIn etc. De asemenea, aceste inregistrari/clipuri/fotografii vor putea fi preluate si de catre partenerii contractuali si/sau media ai Universul Juridic SRL cu diseminare pe retele de socializare, posturi tv, site-uri proprii, clipuri promo, etc..