Comisia Europeană face demersuri în vederea îmbunătățirii învățării pe tot parcursul vieții și a capacitatății de inserție profesională

13 dec. 2021
Vizualizari: 219

În urma Summitului social găzduit de Porto, în luna mai, Comisia Europeană a stabilit ca obiectiv, până în anul 2030, participarea a cel puțin 60% din toți adulții din Uniunea Europeană la activități de formare în fiecare an.

Dat fiind faptul că deținerea unui set solid de competențe oferă diferite avantaje atât cetățenilor, cât și progresului social, Comisia a analizat câteva propuneri de recomandări ale Consiliului privind conturile personale de învățare pe tot parcursul vieții și micro-certificatele, astfel cum s-a anunțat în Agenda pentru competențe și în Comunicarea privind spațiul european al educației din 2020.

Deși necesitatea recalificării și perfecționării forței de muncă pentru a se adapta la evoluția pieței forței a fost accentuată de pandemia de COVID-19, numărul persoanelor care participă la activități de învățare periodice după perioada de educație și formare inițială este foarte scăzut, printre cauzele acestui fapt enumerându-se lipsa de resurse financiare sau de timp.

Prin urmare, cele două noi propuneri adoptate în această perioadă cu privire la conturile personale de învățare pe tot parcursul vieții și la micro-certificate vor contribui la abordarea acestor provocări, oferind mai multe posibilități oamenilor de a identifica oferte de învățare și oportunități de angajare.

În ceea ce privește conturile personale de învățare pe tot parcursul vieții, propunerea de recomandare a Consiliului își propune să îndeplinească următoarele obiective: crearea de conturi personale de învățare pe tot parcursul vieții, care să ofere drepturi la formare pentru toți adulții de vârstă activă; definirea unei liste care să conțină cursuri de formare relevante și verificate din punctul de vedere al calității pentru piața forței de muncă, care să fie eligibilă pentru finanțare din conturile personale de învățare pe tot parcursul vieții și să o facă accesibilă prin intermediul unui registru digital, de exemplu de pe un dispozitiv mobil; oferirea de oportunități de orientare profesională și de validare a competențelor dobândite anterior.

Cu privire la micro-certificate, propunerea aferentă acestora dorește să realizeze utilizarea lor la nivelul instituțiilor, al întreprinderilor, al sectoarelor și chiar transfrontalier. Acestea vor constitui o modalitate flexibilă și specifică care să ateste rezultatele învățării în urma unei experiențe de învățare de mică amploare, cum ar fi un curs sau o formare de scurtă durată.

Ulterior calificării și recunoașterii acestor micro-certificate, se va sprijini utilizarea lor de către cursanți, lucrători și persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, fiind folosite, astfel, în sistemele de educație și formare și în politicile care vizează piețele forței de muncă. De asemenea, propunerea privitoare la aceste micro-certificate reprezintă un element-cheie pentru realizarea unui Spațiu european al educației până în 2025.

Pentru detalii suplimentare, vă invităm să accesați sursa informației.

 

Sursa informației

(Copyright foto: pixabay)

 

VEZI ȘI COMISIA EUROPEANĂ. RAPORTUL PENTRU ROMÂNIA DIN CADRUL MONITORULUI EDUCAȚIEI ȘI FORMĂRII – 2021

Comisia Europeană face demersuri în vederea îmbunătățirii învățării pe tot parcursul vieții și a capacitatății de inserție profesională was last modified: decembrie 13th, 2021 by Universul Juridic

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor: