ASF. Instrucțiune nr. 1/2021 privind modul de transmitere a raportărilor și a altor documente în format electronic către Autoritatea de Supraveghere Financiară

30 dec. 2021
Vizualizari: 525

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a emis Instrucțiunea nr. 1/2021 privind modul de transmitere a raportărilor și a altor documente în format electronic către Autoritatea de Supraveghere Financiară.

Prin această Instrucțiune, se va reglementa modul de transmitere a corespondenței, raportărilor, inclusiv a situațiilor lunare/trimestriale, a informațiilor și a altor documente în format electronic către Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), de către entitățile autorizate/avizate/înregistrate, reglementate și/sau supravegheate de către ASF, de către alte persoane fizice sau juridice care figurează în Registrele ASF ori de către persoanele care solicită ASF pentru prima dată emiterea unui act individual.

Astfel, entitățile și persoanele fizice sau juridice la care am făcut referire care transmit în format electronic către ASF corespondența, raportările, situațiile lunare/trimestriale, informațiile și alte documente prevăzute de legislația aplicabilă utilizează în acest sens:

– pentru expeditor, adresa de e-mail a entității sau adresa de e-mail a reprezentantului legal al entității, respectiv adresa de e-mail a persoanei fizice în cazul în care aceasta se adresează ASF în nume personal;

– pentru destinatar, adresa de e-mail a ASF – eregistratura@asfromania.ro cu respectarea modului de transmitere a documentelor prevăzut în ghidul emis în aplicarea Instrucțiunii nr. 1/2021, care are un caracter orientativ și poate fi actualizat de către ASF în funcție de bunele practici în domeniu;

– în cazul raportărilor prevăzute de legislația aplicabilă în domeniul asigurărilor, aplicațiile ASF-EWS sau e-Hub, după caz;

– în cazul raportărilor prevăzute de legislația pieței de capital se utilizează aplicațiile prevăzute de legislația în vigoare, aplicabilă fiecărui tip de raportări;

– în cazul raportărilor prevăzute de reglementările specifice sistemului de pensii private se utilizează sistemul informatic de raportare (SIR);

– în cazul situațiilor lunare/trimestriale transmise conform art. 35 din Regulamentul ASF nr. 16/2014 privind veniturile Autorității de Supraveghere Financiară, republicat, cu modificările și completările ulterioare, se utilizează adresa de e-mail a ASF: raportari_taxe@asfromania.ro;

– cererile aferente proceselor de autorizare/avizare însoțite de documentele necesare pot fi transmise utilizând portalul de autorizări, disponibil la această adresă.

De asemenea, aceste corespondențe, raportări, situații lunare/trimestriale, informații sau alte documente vor fi transmise în același mod inclusiv în cazul în care alte reglementări prevăd transmiterea acestora pe suport hârtie. Cu toate acestea, la solicitarea ASF sau în cazul în care legislația aplicabilă entităților și persoanelor fizice sau juridice prevede transmiterea unor documente în original, acestea se transmit și în original.

Pentru mai multe detalii cu privire la Instrucțiune și la Ghidul emis în aplicarea Instrucțiunii nr. 1/2021, vă rugăm să accesați sursa informației.

 

(Copyright foto: freepik.com)

 

Sursa informației

 

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

🔿VEZI ȘI ASF. PROIECT: NORMĂ PENTRU MODIFICAREA NORMEI ASF NR. 19/2021 PRIVIND OBLIGAȚIILE DE RAPORTARE ȘI TRANSPARENȚĂ ÎN SISTEMUL PENSIILOR PRIVATE

ASF. Instrucțiune nr. 1/2021 privind modul de transmitere a raportărilor și a altor documente în format electronic către Autoritatea de Supraveghere Financiară was last modified: ianuarie 4th, 2022 by Universul Juridic

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor: