ANAF. Procedura de aplicare a acordării eșalonării la plată

12 nov. 2020
Vizualizari: 519

Agenția Națională de Administrare Fiscală – ANAF (www.anaf.ro) a elaborat Proiectul de Ordin al Președintelui ANAF pentru aprobarea procedurii de aplicare a acordării eșalonării la plată de către organul fiscal central, precum și pentru modificarea OPANAF nr. 90/2016 pentru aprobarea conținutului cererii de acordare a eșalonării la plată și a documentelor justificative anexate acesteia, precum și a Procedurii de aplicare a acordării eșalonării la plată de către organul fiscal central.

Proiectul de ordin a fost elaborat în vederea reglementării procedurii ce trebuie aplicată în mod unitar atât de către contribuabili, cât și de către organele fiscale. De asemenea, prin proiectul de ordin au fost elaborate și modele de formularele utilizate de organele fiscale pentru soluționarea cererilor depuse de mediul de afaceri.

Astfel, conform proiectului, principala facilitate fiscală este eșalonarea la plată simplificată, care se acordă pe o perioadă de maximum 12 luni, pentru obligațiile bugetare datorate după declararea stării de urgență.

Condiții de acordare sunt următoarele:
„a) să depună cerere până la data de 15 decembrie 2020 inclusiv, sub sancțiunea decăderii. La cerere, debitorul poate anexa graficul de eșalonare cuprinzând cuantumul propus al ratelor de eșalonare;
b) să nu înregistreze obligații bugetare restante la data declarării stării de urgență, nestinse la data eliberării certificatului de atestare fiscală;
c) să nu se afle în procedura faliment;
d) să nu se afle în dizolvare;
e) să aibă depuse toate declarațiile fiscale;
f) să nu i se fi stabilit răspunderea potrivit legislației privind insolvența și/sau răspunderea solidară, potrivit prevederilor art. 25 și 26 din Codul de procedură fiscală.”

De asemenea, prin O.U.G. nr. 181/2020, publicată în Monitorul Oficial nr. 988 din 26 octombrie 2020, este prevăzută prelungirea măsurilor dispuse prin O.U.G. nr. 29/2020, precum și în O.U.G. nr. 48/2020, până la data de 25 decembrie a.c., astfel:
„1. Nu se calculeazã și nu se datoreazã dobânzi și penalitãți de întârziere conform Codului de procedurã fiscalã, pentru obligațiile fiscale scadente începând cu data intrãrii în vigoare a Ordonanței de urgențã Guvernului nr. 29/2020 și neachitate pânã la data de 25 decembrie 2020.
2. Nu sunt considerate obligații fiscale restante, potrivit legii, obligațiile fiscale scadente începând cu data intrãrii în vigoare a Ordonanței de urgențã Guvernului nr. 29/2020 și neachitate pânã la data de 25 decembrie 2020.

3. Se suspendã sau nu încep mãsurile de executare silitã, prin somație, poprire și valorificarea bunurilor la licitație, a creanțelor bugetare, cu excepția executãrilor silite care se aplicã pentru recuperarea creanțelor bugetare stabilite prin hotãrâri judecãtorești pronunțate în materie penalã, precum și a ajutoarelor de stat a căror recuperare a fost dispusă printr-o decizie a Comisiei Europene/furnizorului ajutorului de stat sau a unei instanțe naționale etc.”

Proiectul de Ordin poate fi consultat aici.

Pentru a vizualiza comunicatul integral, vă rugăm să accesați sursa informației.

Sursa informației

🔔Vezi și ANAF. Modificarea Codului fiscal. Buletin informativ din perioada 2-7 noiembrie 2020

ANAF. Procedura de aplicare a acordării eșalonării la plată was last modified: noiembrie 12th, 2020 by Universul Juridic

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor: