Alexandrion pune accentul pe business-ul de familie prin crearea Family Office

31 mart. 2022
Vizualizari: 538

După ce a anunțat la începutul anului în curs depășirea pragului psihologic de 1 miliard de lei ca cifră de afaceri (1,3 miliarde lei la final de 2021, echivalentul a peste 264 milioane euro), Grupul Alexandrion a anunțat recent, într-o întâlnire cu presa, noua sa structură organizațională, coordonată de o nouă entitate, Family Office, care pune în valoare mult mai clar conceptul de business de familie.

Noua entitate cu atribuții de strategie generală de dezvoltare a grupului, Family Office, este condusă de un președinte, rol ocupat de fondatorul Nawaf Salameh și de doi vicepreședinți, fii ai săi, Antonio Salameh și Roberto Salameh, ambii pe cale de a-și finaliza programele de studii MBA în Statele Unite ale Americii. „Și cel de-al treilea fiu, mai mic, va urma această cale, așa încât în cel mult cinci ani cei trei vor fi activi și vor apărea în public”, a precizat Nawaf Salameh, întemeietorul Alexandrion Group. Ca precizare importantă, niciunul dintre aceștia nu va avea o funcție de executiv, ci vor lua exclusiv decizii strategice, de dezvoltare.

„Am avut doi lideri puternici, marcanți, ca surse de inspirație pentru viziunea mea de business: Alexandru cel Mare și Constantin Brâncoveanu. După aproape 30 de ani, afacerea mea este liderul pieței de băuturi spirtoase și vinuri din România și un jucător puternic, aflat ȋntr-un proces strategic de expansiune globală agresivă.

Astăzi, Alexandrion Group nu mai reprezintă un singur om, Nawaf Salameh, ci familia Salameh. Eu am fost cel care a pus bazele afacerii, am construit-o până la nivelul de jucător global, iar mai departe o voi conduce transferând viziunea și valorile mele generațiilor viitoare, pentru a asigura continuitatea și integritatea business-ului. Această afacere va rămâne ȋntotdeauna ȋn familie. Generațiile viitoare nu vor putea ȋnstrăina nicio parte din afacerea de familie”, a adăugat Nawaf Salameh.

Family Office va coordona operațiunile unei alte noi entități, Group Shared Services, partajate la nivelul grupului: finanțe si control, tehnologia informației și transformare digitală, lanț de distribuție, juridic, conformitate și reglementare, marketing și branding, afaceri corporative internaționale, resurse umane și trade marketing, conduse de Chief Experience Officers (CXO), precum și afacerile grupului ȋn diverse segmente: distilerii și fabrici, distribuție și trading, hoteluri și magazine, energie și imobiliare, conduse de Chief Executive Officers (CEO).

Cu prilejul întâlnirii cu jurnaliștii, a fost prezentat și noul Director Executiv International Corporate Affairs, Nicholas Spyridon Kass, fost consilier la Casa Albă.

Președintele Alexandrion Group a declarat că are în plan deschideri în mai multe țări, dezvăluind și o investiție importantă, de 100-120 milioane de dolari într-o distilierie din statul New York, care va fi încheiată la finalul anului viitor.

„Deschidem câte 3-4 firme în țările în care ne extindem, distribuim și avem prezență în multe state. Acum ne vom concentra foarte mult pe America de Nord, America Centrală și Latină. pe toată asta ne consultăm foarte multAm deschis operațiuni în Mexic și acum ne orientăm spre Canada, în Brazilia suntem și încercăm să ne ducem și în America Centrală, pentru că este o zonă importantă pentru noi”, a mai spus Nawaf Salameh.

Fondatorul Alexandrion Group a subliniat că realizările și rezultatele financiare ale grupului trebuie percepute corect de către public și raportate la nivel global, nu doar la nivelul țării de origine a investiției, pentru a reflecta obiectiv amploarea proiectelor și valoarea lor.

S-a vorbit amănunțit și despre intențiile Alexandrion Group de a crea o varietate mare de branduri de votcă pentru a acoperi cererea la nivel global pe acest segment, generată de sancțiunile impuse producătorilor ruși.

„Suntem ȋntr-un proces agresiv de ȋnlocuire a brandurilor de votcă rusească eliminate din piața internațională. Avem o echipă formată din experți din mai multe părți ale lumii, cu know-how vast, capabilă să producă cea mai bună votcă. În curând vom lansa o votcă premium care va schimba regulile ȋn categorie”, a declarat Nawaf Salameh.

El a amintit că la ȋnceputul lunii martie Alexandrion Group a încetat parteneriatul său cu producătorul de votcă de origine rusă, Beluga Group, asumându-și pierderi ȋn valoare de aproximativ 1 milion de euro, ca parte a eforturilor sale de a-i susține pe cei afectați de conflictul din Ucraina.

Holdingul Alexandrion Group este lider în producția și distribuția băuturi spirtoase și vinuri din România și singurul producător de single malt din țară. Grupul duce mai departe o istorie de peste 200 de ani în industria de băuturi spirtoase locale, producând unele dintre cele mai puternice mărci din România, la Distileriile Alexandrion Saber 1789. Portofoliul de produse include băuturi tradiționale românești și produse internaționale. Alexandrion 5* și 7*, vinarsul Brâncoveanu XO, VS și VSOP, lichiorul de fructe SABER Elyzia, distilatul de fructe Zolmyr, Vodka Kreskova etc.Începând cu anul 2018, Grupul și-a extins activitatea, completându-și portofoliul cu vinuri, liniștite și spumante, produse de Crama The Iconic Estate. Grupul are operațiuni în România, Grecia, Cipru, SUA, Germania, Franța, Italia, Brazilia, Mexic și Canada.

Alexandrion pune accentul pe business-ul de familie prin crearea Family Office was last modified: martie 31st, 2022 by Universul Juridic

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor: