[UPDATE: Comisia de inventariere a arhivei SIPA și-a început activitatea] CSM: Solicitare în vederea comunicării unor informaţii privitoare la modul în care a fost gestionată până în prezent arhiva SIPA

Universul Juridic
12 Iul 2017
1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 Stele(Nici un vot momentan)
Vizualizari: 530

Recomandări

 

Abonament PREMIUM gratuit pentru 30 de zile!

Odată cu trecerea la etapa UNIVERSUL JURIDIC PREMIUM atingem demersul inițial anunțat încă de la lansarea proiectului: accesul contra-cost pentru beneficiile PREMIUM. Demersul este necesar pentru susținerea unui conținut de calitate!

Vreau detalii!

Noi rămânem aceiași ca până acum! Veți beneficia de aceleași știri certificate editorial, editoriale de substanță, opinii punctuale și articole de specialitate, știri din domeniul juridic și reportaje cu care v-am obișnuit încă de la început!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Update 12 iulie 2017: Comisia de inventariere a arhivei SIPA și-a început activitatea

Comisia de inventariere a arhivei SIPA și-a început miercuri activitatea, a anunțat ministrul justiției.

Tudorel Toader le-a spus jurnaliștilor că: „Sigur că pot să spun numele celor care fac parte din comisie, dar n-am să o fac. (…) Este și o măsură de protecție. În caz contrar, îi veți întreba în fiecare zi ce au făcut, ce au constatat. Nu este de interes public numele și prenumele celor din comisie, ci activitatea lor. Ei îndeplinesc cerințele de legalitate, au certificatul acela ORNISS valabil”, potrivit informațiilor furnizate de HotNews.

Vara premiilor la UJmag.ro

„Comisia SIPA este constituită dintr-un număr de cinci membri și trei supleanți, așa cum scrie în Hotărârea de Guvern. Doi de la Ministerul Justiției, doi de la Secretariatul General al Guvernului, un reprezentant de la ANP, câte un supleant de la fiecare dintre cele trei autorități. Ieri, am constituit componența comisiei prin ordin de ministru. Astăzi, ne-am văzut la Administrația Națională a Penitenciarelor. Dânșii au procedat la alegerea președintelui, așa cum scrie în Hotărârea de Guvern.

Au un regulament după care își desfășoară activitatea în baza Hotărârii de Guvern. Astăzi, au intrat prima zi în arhivă și au început activitatea. Dânșii au rămas acolo și prima parte a activității vizează inventarierea fondului arhivistic”, a declarat Tudorel Toader într-o conferință de presă conform Agerpres.


Update 29 mai 2017: Arhiva SIPA va fi desecretizată prin hotărâre de Guvern

Ministrul Justiției, Tudorel Toader, a anunțat că pasul doi în ceea ce privește arhiva SIPA este acela al promovării unei hotărâri de Guvern pentru desecretizarea informațiilor, potrivit Mediafax.

„Arhiva SIPA — o pată pe obrazul justiției române! Pasul 2 — promovăm o Hotărâre de Guvern pentru desecretizarea informațiilor, pasul 3 — comisia își începe activitatea, respectând dispozițiile legale, distincțiile dintre viața privată, secretele de serviciu, respectiv secretele de stat!”, a scris ministrul într-o postare pe pagina sa de Facebook, informează Digi24.

Ministerul Justiției a publicat în urmă cu scurt timp lista celor care au avut acces în arhiva SIPA după desființarea acesteia, fiind consemnate 22 de vizite, scrie Agerpres.

Lista cu o parte dintre persoanele care au vizitat arhiva SIPA a fost publicată de HotNews și poate fi accesată AICI.


Update 25 mai 2017: Ministrul justiției a declarat că va face un fel de CNSAS pentru arhiva SIPA

Ministrul justiției, Tudorel Toader, a declarat joi că „e păcat” să fie distrusă arhiva SIPA, pentru că poate dovedi dreptul la pensie al unor oameni, și, ca urmare, se va face „un fel de CNSAS” care să se ocupe de administrarea arhivei, scrie Digi24.

Tudorel Toader a declarat în acest sens că: „Vom face un fel de CNSAS, vom pune trei, patru funcționari de la ANP, de la Ministerul Justiției care au acces la secrete de stat și, primul lucru, trebuie să restituie documentele celor de la ANP, să-și facă dovada dreptului la pensie. Vor vedea care sunt informațiile, vom urma regimul lor, le vom desecretiza”, potrivit News.ro.

Ministrul a mai adăugat faptul că „E păcat să o distrugem, ea este un segment din istoria mai placută sau mai puțin placută”, conform HotNews.

Tudorel Toader a menționat că arhiva SIPA conține și elemente de viață privată, care însă nu vor fi divulgate: „Arhiva SIPA are în a doua categorie – probabil, că eu nu am fost în ea – elemente ce țin de viața privată pe care o vom respecta și nu le vom divulga. Are în ea, probabil, informații ce țin de secretul de serviciu și care intră în competența ministrului și le voi desecretiza. Celelalte secrete, dacă vor fi, sunt de competența Guvernului sau poate a CSAT dacă se duce acolo”, informează Mediafax.


Update 22 mai 2017: Tudorel Toader-„Arhiva SIPA este o pată pe obrazul justiției române”

Ministrul justiției, Tudorel Toader, a anunțat că va publica numele celor care au vizitat arhiva SIPA și numărul de vizite, pentru că „adevărul trebuie să iasă la suprafață”, informează Mediafax.

Tudorel Toader a menționat zilele trecute că „arhiva SIPA sigur va fi desecretizata. Arhiva SIPA eu nu o cunosc, ca nu am fost în ea. Probabil are informații pe toate palierele, pe toate nivelele. Ministrul justiției poate desecretiza ce e secret de serviciu. Ce este de competența Guvernului poate fi desecretizat prin hotărâre de Guvern. Dacă vor fi acolo și secrete de stat, vor putea fi desecretizate numai la nivel de CSAT. Prin urmare, eu am citit tot istoricul și toate regulamentele și toate comisiile, toate evaluările referitoare la arhiva SIPA”, a declarat ministrul pentru HotNews.


 Update 18 mai 2017: Precizări ale ministrului justiției cu privire la SIPA

Ministrul justiției, Tudorel Toader, a declarat că va desecretiza arhiva SIPA „cu respectarea termenelor și procedurilor legale”, informează HotNews.ro

„Arhiva se găsește la Administrația Națională a Penitenciarelor (ANP). Acum am avut întrevedere cu directorul ANP ca să mă interesez de condițiile în care se află. Am vorbit și cu cei care au administrat arhiva în trecut. Mă voi documenta riguros cu privire la istoricul acestei arhive să vedem perioada în care sunt informații […]. Trebuie să vedem nivelul de secretizare, din moment ce nu am fost acolo nu știu ce este acolo, pentru că în funcție de nivelul de secretizare vedem și cui îi revine competența desecretizării. Dacă e la nivel de ministru, dacă e la nivel de Guvern, dacă o fi la nivel de CSAT, deși nu, sau sper să nu fie informații atât de importante pentru siguranța statului în arhiva de la ANP”, a declarat Tudorel Toader pentru Agerpres.

Sursa informației


Potrivit comunicatului din data de 16 mai 2017, Consiliul Superior al Magistraturii, a trimis o solicitare către ministrul justiției, Tudorel Toader, prin care a solicitat comunicarea unor informații cu privire la modul în care a fost gestionată până în prezent  arhiva SIPA.

Astfel, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii solicită Ministerului Justiției, în calitate de custode al arhivei SIPA, să comunice elementele necesare pentru lămurirea cu prioritate a următoarele aspecte:

• Componența comisiei înființate în baza Hotărârii Guvernului nr. 127/2006, potrivit ordinului emis de ministrul justiției, cu enumerarea concretă a atribuțiilor, responsabilităților, modalității/procedurii efective în care și-a desfășurat activitatea această comisie, precum și prezentarea rapoartelor intermediare (pentru situațiile în care asemenea acte au fost întocmite), a raportului final și/sau a oricărui alt document care poate fi asimilat unei descărcări de atribuții/sarcini/îndatoriri/responsabilități, întocmit la momentul predării arhivei fostei D.G.A.P. către Administrația Națională a Penitenciarelor;
• Numărul comisiilor înființate ulterior și componența nominală a acestora, constituite la nivelul Ministerului Justiției, având ca scop inventarierea sau verificarea arhivei SIPA, precum și toate măsurile dispuse în urma desfășurări activitătii acestor comisii, în situatia în care au existat;
• Data sigilării arhivei și procesul verbal întocmit în acest sens dar și menționarea modalității de pătrundere ulterioară în interiorul acestei arhive, dacă acest lucru s-a întâmplat;
• Existența unor măsuri luate la nivel de CSAT(hotărâri/avize), comunicate Ministerului Justiției, în situația în care au fost dispuse sau, dimpotrivă, identificarea unei/unor eventuale sesizări a CSAT de către Ministerul Justitiei pe tema modalității de gestionare, în timp, a arhivei SIPA.

Sursa informației

[UPDATE: Comisia de inventariere a arhivei SIPA și-a început activitatea] CSM: Solicitare în vederea comunicării unor informații privitoare la modul în care a fost gestionată până în prezent arhiva SIPA was last modified: iulie 12th, 2017 by Universul Juridic

Recomandări

Despre autor:

Universul Juridic

Universul Juridic

UniversulJuridic.ro reprezintă doar o mică parte din proiectul final ale cărui conținut și funcționalități vor fi într-o continuă dezvoltare, în funcție de necesitățile și dorințele dumneavoastră.

Abonează-te la newsletter