Consiliul Concurenței. Procedura de selecție a candidaților pentru funcțiile de demnitate publică vacante
Consiliul Concurenței organizează procedura de selecție a candidaților pentru funcțiile de demnitate publică vacante din cadrul Consiliului Concurenței, în luna iulie a anului 2023, respectiv două mandate de consilieri de concurență, fiecare cu o durată de 5 ani.
Astfel, persoanele interesate de candidatura menționată vor transmite în plic sigilat, însoțit de un opis detaliat privind documentele transmise și numărul de pagini, următoarele înscrisuri:
− Scrisoare de intenție pentru ocuparea funcției vacante, menționând expres mandatul pentru care candidează. În cazul în care o persoană candidează pentru mai multe funcții vacante, se va include câte o scrisoare de intenție pentru fiecare dintre funcțiile vacante pentru care aceasta candidează;
− Curriculum vitae în limba română, redactat în format european;
− Copie de pe un document de identitate, eliberat de autoritățile române sau ale unui alt stat membru al Uniunii Europene ori aparținând Spațiului Economic European ori Confederației Elvețiene;
− Atestat privind cunoașterea limbii române, pentru cetățenii străini;
− Cazier judiciar;
− Copie legalizată după diplomă de absolvire a studiilor superioare;
− Documente care să ateste înalta competență profesională în domeniul concurenței;
− Documente care să ateste vechimea de minimum 10 ani în activități din domeniul economic sau juridic;
− Declarație pe proprie răspundere a candidatului, din care să reiasă faptul că nu se află într-o stare de incompatibilitate sau conflict de interese;
− Declarație pe proprie răspundere a candidatului că nu a avut calitatea de lucrător al Securității sau colaborator al acesteia, în condițiile Ordonanței de Urgență nr. 24 din 5 martie 2008 privind accesul la propriul dosar și deconspirarea Securității, aprobată prin Legea nr. 293/2008;
− Alte documente care să ateste absolvirea unor cursuri de masterat, doctorat, alte studii și specializări, premii, recomandări. Diplomele de studii obținute în străinătate și/sau documentele emise de autorități străine se vor depune în traducere legalizată în limba română.
De asemenea, procedura de selecție cuprinde următoarele etape:
− Verificarea dosarelor de înscriere, din punctul de vedere al îndeplinirii condițiilor de numire prevăzute de Legea concurenței nr. 21/1996. Candidații a căror candidatură a fost respinsă pot depune contestație în termen de 2 zile calendaristice de la data comunicării, respectiv afișării rezultatelor;
− Susținerea unui interviu în fața membrilor Colegiului Consultativ, de către candidații a căror candidatură a fost admisă. Data susținerii interviurilor va fi stabilită după soluționarea contestațiilor, urmând a fi comunicată cu celeritate candidaților admiși. Neprezentarea la interviu atrage invalidarea respectivei candidaturi;
− Desemnarea, prin vot secret, a candidaților în cadrul ședinței Colegiului Consultativ.
Pentru mai multe detalii, vă invităm să accesați sursa informației.
(Copyright: freepik.com)