ADR. Ocupația de expert e-guvernare în administrația publică a fost introdusă în Clasificarea Ocupațiilor din România
Ca urmare a demersurilor Autorității pentru Digitalizarea României (ADR), ocupația de expert e-guvernare a fost introdusă în Clasificarea Ocupațiilor din România (COR), prin Ordinul ministrului Muncii și Solidarității Sociale și al președintelui Institutului Național de Statistică cu, modificările și completările ulterioare.
Ocupația propusă include competențe pe trei arii majore ale domeniului e-guvernare, după cum urmează:
− Analiza documentelor de strategie, actelor normative și legislative – fundamentare și elaborare de noi documente de strategie, acte normative și legislative privind domeniul guvernării electronice;
− Analiza fluxurilor administrative și serviciilor de tip e-guvernare; proiectarea, redesign-ul, reingineria fluxurilor administrative și serviciilor de tip e-guvernare;
− Realizarea, operarea, administrarea serviciilor de guvernare electronică; implementarea, în administrația publică, de proiecte specifice societății informaționale.
De asemenea, atribuțiile principale al expertului e-guvernare vizează:
− Îmbunătățirea proceselor de analiză administrativă;
− Participarea la realizarea și furnizarea, către cetățeni, a serviciilor de guvernare electronică;
− Elaborarea și fundamentarea documentelor strategice, a actelor legislative și normative privind domeniul e-guvernare etc.
Este de menționat faptul că adăugarea ocupației de expert e-guvernare reprezintă cea de-a treia actualizare a COR la care ADR a avut rol de inițiator, dupa ce în anul 2021 alte două ocupații au fost recunoscute oficial: specialist digitalizare și manager transformare digitală.
Pentru mai multe detalii, vă invităm să accesați sursa informației.