Motivarea insuficientă a cuantumului despăgubirilor pentru privare nelegală de libertate și consecințele asupra valorilor nepatrimoniale. Limitele puterii de apreciere a instanței de apel

Prin cererea înregistrată la data de 12 decembrie 2019, pe rolul Tribunalului Prahova, sub nr. x/2019, reclamantul A. a chemat în judecată pe pârâtul Statul Român, prin Ministerul Finanţelor Publice, solicitând instanţei ca, prin hotărârea ce o va pronunţa să dispună: 1. obligarea pârâtului la plata sumei de 500.000 euro, reprezentând daune morale cauzate prin reţinerea şi arestarea sa nelegală timp de 113 zile; 2. obligarea pârâtului la plata sumei de 55.971,5 RON, reprezentând daune materiale ce constau în cheltuielile judiciare pe care le-a avansat, atât în faza de urmărire penală, cât şi în faza de judecată, în legătură cu dosarul penal nr. x/2015 al DNA – Serviciul Teritorial Ploieşti în care a fost arestat, cu dosarul nr. x/2016 al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie (dosar de fond) şi cu dosarul nr. x/2018 al aceleiaşi instanţe (dosar de apel); 3. obligarea pârâtului la plata dobânzii legale aferente sumei solicitate, calculate de la data formulării cererii de chemare în judecată şi până la achitarea integrală a sumei datorate; 4. obligarea pârâtului la plata cheltuielilor de judecată ocazionate de judecarea prezentului dosar.

La termenul din 20 februarie 2020, reclamantul a depus o cerere de mărire a câtimii obiectului capătului 2 de cerere, în sensul că, în plus faţă de suma solicitată prin petit, a solicitat şi suma de 4.000 RON reprezentând onorariul de avocat plătit în baza contractului de asistenţă juridică seria x nr. x/2016, conform chitanţei nr. x din data de 09.06.2016, astfel suma totală solicitată pe acest capăt de cerere fiind de 59.971,55 RON.

(I.C.C.J., s. I civ., decizia nr. 859 din 26 martie 2024)

Limitele controlului instanței asupra condițiilor de admisibilitate ale sesizării instanței de contencios constituțional în cadrul cererilor de strămutare

Prin cererea înregistrată pe rolul Curţii de Apel Bucureşti, secţia a III-a civilă şi pentru cauze cu minori şi de familie, în data de 12 martie 2024, sub nr. x/2024, petenta A. a formulat cerere de strămutare a dosarului nr. x/2019, aflat pe rolul Tribunalului Bucureşti, secţia a IV-a civilă, în contradictoriu cu intimata Direcţia Generală de Impozite şi Taxe Locale Sector 1, pentru motive de bănuială legitimă privind lipsa de imparţialitate în judecarea cauzei, cât şi lipsa unei garanţii privind un proces imparţial, transparent şi echitabil.

În drept, petenta a invocat dispoziţiile art. 140-145 C. proc. civ.

În data de 27 martie 2024, petenta a invocat excepţia de neconstituţionalitate privind dispoziţiile art. 143 alin. (1) C. proc. civ., arătând că prin prevederile criticate, se încalcă art. 21 şi art. 24 din Constituţia României.

(I.C.C.J., s. I civ., decizia nr. 1703 din 19 iunie 2024)

Distincția dintre planul de investiții și proiectul de investiții în analiza legalității revocării acordului de finanțare și recuperării ajutorului de stat

Prin cererea înregistrată pe rolul Curţii de Apel Bucureşti, secţia a VIII-a de contencios administrativ şi fiscal, la data de 21.11.2017, sub nr. de dosar x/2017, reclamanta A. S.R.L., în contradictoriu cu pârâtul Ministerul Finanţelor – Direcţia Generală Ajutor de Stat, a solicitat instanţei ca prin hotărârea ce o va pronunţa să dispună anularea: comunicării nr. 579035/23.03.2017 prin care i se aduce la cunoştinţă refuzul de eliberare a sumei nerambursabile aferentă Cererii de plata nr. x, Notei de constatare unilaterală privind verificarea stadiului de realizare a investiţiei nr. 578518/20.02.2017, comunicată ca anexă la comunicarea menţionată la pct. 1, a scrisorii de revocare a acordului pentru finanţare având nr. 179 din data de 23.03.2017 şi a deciziei de recuperare a ajutorului de stat nr. 61472 din 20.06. 2017.

S-a mai solicitat restituirea sumei în cuantum total de 5.777.577 RON, reprezentând suma plătită de societate în baza Deciziei nr. 61472 din 20.06.2017, obligarea pârâtei la plata dobânzilor aferente sumei de 5.777.577 RON de la data plăţii de către A. (21.07.2017) până la data rambursării efective, precum şi la eliberarea sumei de 4.138.548 RON aferentă cererii de plată nr. x, cu cheltuieli de judecată.

Reclamanta a depus la data de 20.03.2018, cerere de modificare a cererii de chemare în judecată, prin care, adiţional motivelor de nulitate a actelor, solicită să se constate:

– subsumat capetelor de cerere 1-4, încălcarea de către Ministerul Finanţelor Publice a principiului încrederii legitime şi a principiului securităţii şi certitudinii juridice, astfel cum au fost conturate în jurisprudenţa Curţii de Justiţie a Uniunii Europene;

– în subsidiar, solicită anularea în parte a actelor emise de M.F.P. în sensul reducerii ajutorului de stat revocat şi recuperat, strict proporţional cu gradul de neachiziţionare a activelor, prin aplicarea principiului proporţionalităţii.

(I.C.C.J., SCAF, decizia nr. 2180 din 12 aprilie 2024)

Casarea hotărârii instanței de fond pentru nemotivare și soluționare pe considerente străine de obiectul acțiunii. Necesitatea clarificării obiectului cererii și aplicarea principiului rolului activ al judecătorului în procedura contenciosului administrativ

Prin cererea înregistrată Tribunalului Dolj la data de 31 mai 2022, sub nr. x/2022, reclamanţii A. – Întreprindere Individuală, B., au chemat în judecată pe pârâtul Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, pentru ca prin hotărârea ce se va pronunţă să se dispună suspendarea executării actului administrativ urmată de anularea actului administrativ „Procedura de implementare aferentă măsurii „Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile şi de la bugetul de stat pentru activităţii specifice din domeniul industriei agroalimentare” din cadrul schemei de ajutor de stat instituite prin O.U.G. nr. 61/2022 privind unele măsuri pentru acordarea de microgranturi şi granturi pentru capital de lucru entităţilor din domeniul agroalimentar cu finanţare din fonduri externe nerambursabile”, denumită în continuare procedura, anunţată în data de 26.05.2022 şi demarată, neprocedural, în data de 27.05.2022 ora 10:00.

Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR), prin reprezentant legal şi ministrul C., în calitate de ministru, au formulat întâmpinare, prin care au solicitat ca prin hotărârea ce se va pronunţă să se dispună admiterea excepţiei necompetenţei materiale a instanţei, admiterea excepţiei lipsei calităţii procesuale pasive a ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale, constatarea inadmisibilităţii acţiunii şi a lipsei de obiect a acesteia, iar pe fond, respingerea cererii de chemare în judecată ca neîntemeiată.

(I.C.C.J., SCAF, decizia nr. 1647 din 21 martie 2024)

Recurs privind controlul legalității refuzului de soluționare pe fond a unei cereri de retrocedare imobiliară și determinarea calității procesuale active în procedura de restituire

Prin cererea înregistrată la data de 28.01.2021 pe rolul Curţii de Apel Alba Iulia, secţia de contencios administrativ şi fiscal, reclamanta Mitropolia Română Unită cu Roma Greco-Catolică Blaj a solicitat anularea deciziei nr. 9346 din 29.10.2020 emisă de Guvernul României – Comisia specială de retrocedare a unor bunuri imobile care au aparţinut cultelor religioase din România cu referire la cererea de retrocedare nr. x din 27.02.2003 privind imobilul situat în municipiul Blaj, judeţul Alba, înscris iniţial în CF nr. x Blaj, oraş, sub nr. top x, deoarece în mod greşit prin această deciziei, cererea sa nu a fost soluţionată pe fond.

(I.C.C.J., SCAF, decizia nr. 1402 din 12 martie 2024)

Recurs privind suspendarea judecății într-un litigiu de contencios administrativ având ca obiect drepturi salariale. Legalitatea măsurii de suspendare raportat la excepția de neconstituționalitate

Prin cererea înregistrată pe rolul Curţii de Apel Bucureşti, secţia a VIII a contencios administrativ şi fiscal, reclamantă A. a solicitat revocarea/modificarea parţială a unui ordin emis de Ministerul Justiţiei în sensul înlăturării plafonării instituite asupra indemnizaţiei lunare de încadrare, urmare a aplicării prevederilor art. 38 alin. (6) şi art. 25 din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice şi stabilirii cuantumului sporurilor cuvenite prin raportare la indemnizaţia de încadrare calculată potrivit deciziei civile nr. 834/A/09.12.2021 a Curţii de Apel Târgu Mureş, respectiv avându-se în vedere o valoare de referinţă sectorială de 605,225 RON, începând cu luna ianuarie 2022, iar în subsidiar, stabilirea cuantumului sporurilor cuvenite prin raportare la indemnizaţia de încadrare calculată potrivit deciziei civile nr. 834/A/09.12.2021 a Curţii de Apel Târgu Mureş şi avându-se în vedere plafoanele prevăzute de Legea nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.

(I.C.C.J., SCAF, decizia nr. 1266 din 5 martie 2024)

Solicitare în vederea respingerii acţiunii disciplinare formulate împotriva reclamantului cu privire la săvârşirea faptei de „neglijenţă în efectuarea lucrărilor”. Admiterea recursului declarat de recurentul-pârât

Prin cererea de chemare în judecată înregistrată la data de 10 februarie 2023 pe rolul Curţii de Apel Suceava, secţia de contencios administrativ şi fiscal, reclamantul Executor judecătoresc A. a solicitat, în contradictoriu cu pârâţii Ministerul Justiţiei şi Comisia Superioară de Disciplină a Uniunii Naţionale a Executorilor Judecătoreşti, admiterea contestaţiei, în principal, modificarea în parte a Hotărârii nr. 30 din 09.12.2022, pronunţată în dosarul nr. x/2022 de către Comisia Superioară de Disciplină din cadrul Uniunii Naţionale a Executorilor Judecătoreşti, cu privire la respingerea contestaţiei formulate împotriva Hotărârii nr. 2 din 16.09.2022, pronunţate în dosarul nr. x/2022 de către Consiliul de disciplină din cadrul Camerei Executorilor Judecătoreşti de pe lângă Curtea de Apel Suceava şi, pe cale de consecinţă, respingerea acţiunii disciplinare nr. 11/67760/500/E/2021/21.07.2022, formulate de pârâtul Ministrul Justiţiei cu privire la săvârşirea faptei de „neglijenţă în efectuarea lucrărilor”, prevăzute de art. 47 lit. e) teza a II-a din Legea nr. 188/2000.

De asemenea, a solicitat obligarea pârâţilor la plata cheltuielilor de judecată.

(I.C.C.J., SCAF, decizia nr. 206 din 17 ianuarie 2024)

Exerciţiul dreptului la acţiune în repararea pagubei cauzate printr-o faptă ilicită. Cunoaşterea existenţei pagubei şi a celui care răspunde de ea

Prin cererea înregistrată pe rolul Tribunalului Bucureşti, secţia a V-a civilă la data de 31.08.2021, reclamantul Statul Român, prin Ministerul Finanţelor a solicitat obligarea pârâtei Autoritatea Naţională pentru Restituirea Proprietăţilor la plata sumei de 516.580 RON, actualizată cu indicele de inflaţie de la data emiterii titlurilor de conversie şi până la data plăţii efective şi a dobânzii legale aferente (calculată de la data emiterii titlurilor de conversie şi până la data plăţii), reprezentând diferenţa dintre valoarea stabilită cu respectarea standardelor internaţionale de evaluare a imobilului teren intravilan de 2520 mp şi construcţii în suprafaţă de 99,12 mp situat în Botoşani str. x, judeţul Botoşani şi valoarea de 760.589 RON reprezentând preţul imobilului stabilit prin raportul de evaluare nr. x/2009.

(I.C.C.J., s. I civ., decizia nr. 2441 din 29 noiembrie 2023)

Nerespectarea obligaţiei actualizării anuale a contractelor de servicii publice prin încheierea actelor adiţionale. Recurs respins ca fiind nefondat

Prin cererea înregistrată pe rolul Curţii de Apel Cluj, secţia a III-a contencios administrativ şi fiscal, la data de 05.03.2019, reclamanta A. S.R.L. a solicitat, în contradictoriu cu pârâtul Ministerul Transporturilor,

– obligarea autorităţii pârâte la semnarea unui exemplar al Actului adiţional aferent anului 2015 la Contractul de servicii publice în transportul feroviar de călători pentru perioada 2014-2015 aprobat prin H.G. nr. 455/2014, iar în caz contrar hotărârea să substituie acordul pârâtei;

– obligarea autorităţii pârâte la emiterea unui document care să confirme că reclamanta a executat serviciul public de transport feroviar de călători aferent pachetului minim social pentru anul 2015 în acord cu parametrii conveniţi prin Actul adiţional, nesemnat de MT;

– obligarea autorităţii pârâte la emiterea unui document care să confirme că MT a achitat compensaţia aferentă serviciului public prestat de IRC în anul 2015 în acord cu parametrii conveniţi prin Actul adiţional, nesemnat de MT;

– obligarea autorităţii pârâte la efectuarea demersurilor de confirmare a Actului adiţional prin adoptarea unei hotărâri de guvern în baza art. 39 din O.U.G. nr. 12/1998, respectiv art. 1 alin. (1) din H.G. nr. 2408/2004 (forma în vigoare la nivelul anului 2015);

– obligarea autorităţii pârâte la suportarea cheltuielilor de judecată ocazionate de prezenta procedură.

Prin sentinţa civilă nr. 145 din 19 iunie 2019, Curtea a respins excepţia lipsei de interes invocată de pârâtul Ministerul Transporturilor şi a respins acţiunea formulat de reclamantă, ca neîntemeiată.

Împotriva acestei hotărâri, reclamanta A. S.R.L. a formulat recurs, criticând-o pentru nelegalitate şi netemeinicie, întemeiat pe dispoziţiile art. 488 alin. (1) pct. 6 şi 8 C. proc. civ., solicitând, în principal, casarea sentinţei recurate şi trimiterea cauzei spre rejudecare aceleiaşi instanţe sau, în subsidiar, casarea hotărârii, reţinerea cauzei spre rejudecarea şi, pe fond, admiterea acţiunii, astfel cum a fost formulată.

Prin Decizia nr. 4575 din 8 octombrie 2021, Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a admis recursul formulat de reclamantă, a casat sentinţa atacată şi a trimis cauza spre rejudecare aceleiaşi instanţe.

În esenţă, instanţa de control judiciar a reţinut că prima instanţă nu s-a raportat la normele substanţiale şi procedurale incidente, nu a analizat probele care au fost administrate, nu a stabilit împrejurările de fapt esenţiale referitoare la refuzul nejustificat al autorităţii de a soluţiona o cerere, nu a răspuns în fapt şi în drept la toate solicitările recurentei-reclamante şi nu a analizat susţinerile şi apărările părţilor litigante.

(I.C.C.J., SCAF, decizia nr. 4480 din 12 octombrie 2022)

Criticarea sentinţei instanţei de fond sub aspectul soluţiei pronunţate asupra excepţiei prescripţiei dreptului material la acţiune. Respingerea recursului ca fiind nefondat

Prin cererea de chemare în judecată înregistrată pe rolul Tribunalului Bucureşti, secţia a III-a civilă, la 23 august 2021, sub nr. x/2021, reclamantul Ministerul Finanţelor, în reprezentarea Statului Român, a solicitat, în contradictoriu cu pârâta Autoritatea Naţională pentru Restituirea Proprietăţilor, obligarea acesteia la plata sumei de 491.996 RON, reprezentând diferenţa dintre valoarea de 921.729 RON (preţul imobilului stabilit prin raportul de evaluare), şi valoarea de 429.733 RON, reprezentând preţul stabilit prin raportul întocmit cu respectarea standardelor internaţionale de evaluare a imobilului în suprafaţă de 153,63 mp şi casă, situat în Bucureşti, Şoseaua Colentina 3C, actualizată cu indicele de inflaţie, de la data emiterii titlurilor de conversie, până la data plăţii efective; obligarea pârâtei la plata dobânzii legale calculate de la data emiterii titlului de conversie, până la data plăţii.

Pârâta Autoritatea Naţională pentru Restituirea Proprietăţilor a formulat întâmpinare, prin care a invocat excepţia prescripţiei dreptului material la acţiune, argumentând că momentul curgerii termenului de prescripţie extinctivă este reprezentat de întocmirea raportului de evaluare de către experţii autorizaţi în calitate de prepuşi ai săi, cât şi de omologarea de către ANRP a raportului de evaluare nr. x din 12 august 2010 în dosarul nr. x C. civ., ce a condus la emiterea deciziei nr. 8925 din 7 octombrie 2010. Pe fondul cauzei, a solicitat respingerea acţiunii, ca neîntemeiate.

(I.C.C.J., s. I civ., decizia nr. 1428 din 28 septembrie 2023)

Cerere formulată împotriva Statului Român prin care reclamantul a solicitat despăgubiri materiale reprezentate de cheltuielile judiciare efectuate în dosarul penal finalizat cu soluţie de achitare, precum şi daune morale pentru suferinţele pricinuite de durata procesului

Prin cererea înregistrată pe rolul Tribunalului Satu Mare, secţia I civilă, la data de 13.08.2019, reclamantul A. a solicitat, în contradictoriu Statul Român, prin Ministerul Finanţelor Publice, obligarea pârâtului la plata sumei de 32.718,86 RON, reprezentând daune materiale (din care 21.873,68 RON cu titlu de cheltuieli de judecată ocazionate de soluţionarea litigiului penal din dosar nr. x/2015 al Curţii de Apel Oradea şi respectiv al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, 1.0045,18 RON cu titlu de cheltuieli de deplasare ocazionate de soluţionarea aceluiaşi litigiu penal şi 800 RON cu titlu de cheltuieli de judecată ocazionate în cursul urmăririi penale desfăşurate în cadrul dosarului nr. x/2014 al Direcţiei Naţionale Anticorupţie – Serviciul Teritorial Oradea), precum şi la plata unor daune morale de 109.500 euro (cuantificate prin înmulţirea numărului de 1095 zile, cât a durat desfăşurarea întregului proces penal care l-a vizat pe reclamant, cu suma de 100 euro/zi), echivalent în RON la data plăţii efective, cu cheltuieli de judecată ocazionate în litigiul de faţă.

În drept, au fost invocate dispoziţiile art. 72-74, art. 1341 C. civ.

Pârâtul a formulat întâmpinare prin care a invocat excepţia de netimbrare a cererii de chemare în judecată, excepţia de inadmisibilitate a acţiunii, excepţia lipsei calităţii procesuale pasive, iar în subsidiar a solicitat respingerea cererii, ca nefondată.

(I.C.C.J., s. I civ., decizia nr. 1283 din 20 septembrie 2023)

Solicitare în vederea dispunerii anulării deciziei de impunere, a raportului de inspecţie fiscală și exonerarea de la plata obligaţiilor fiscale. Respingerea recursului ca nefondat

Prin cererea înregistrată pe rolul Curţii de Apel Timişoara – secţia contencios administrativ şi fiscal, la data de 25.08.2020, sub nr. x/2020, reclamanta A. S.R.L. în contradictoriu cu pârâtele Agenţia Naţională de Administrare Fiscala – Direcţia Generală de Soluţionare a Contestaţiilor şi Agenţia Naţională de Administrare Fiscală – Direcţia Generala Regionala a Finanţelor Publice Timişoara – Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Timiş, a solicitat instanţei ca prin hotărârea ce o va pronunţa să dispună anularea Deciziei nr. 24/07.02.2020 privind soluţionarea contestaţiei, a Deciziei de impunere nr. x/21.05.2019, a Raportului de inspecţie fiscală nr. x/31.05.2019 şi exonerarea de la plata obligaţiilor fiscale.

(I.C.C.J., SCAF, decizia nr. 4014 din 16 septembrie 2022)

Solicitare în vederea anulării notei de constatare a neregulilor şi de stabilire a corecţiilor financiare emis de pârât. Admiterea recursului, casarea sentinţei recurate şi trimiterea cauzei spre rejudecare

Prin cererea înregistrată pe rolul Curţii de Apel Bucureşti, secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal (urmare declinării prin sentinţa nr. 229 din 6 noiembrie 2019 a Curţii de Apel Cluj, secţia a III-a contencios administrativ şi fiscal), reclamanţii Comuna Vadu Izei, Consiliul Local al Comunei Vadu Izei şi Primarul Comunei Vadu Izei au solicitat, în contradictoriu cu pârâtul Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, anularea titlului de creanţă Notificare – Notă de constatare a neregulilor şi de stabilire a corecţiilor financiare nr. x/14.01.2019 emis de pârât, precum şi suspendarea executării acestuia.

(I.C.C.J., SCAF, decizia nr. 3904 din 14 septembrie 2022)

Invocarea nemotivării sentinţei instanţei de fond, raportat la apărările şi probele expres indicate, discuţiile prin care beneficiarul recunoaşte restanţele la plată şi greşita aplicare a dispoziţiilor legale privind rezoluţiunea. Respingerea recursului ca fiind nefondat

Prin cererea de chemare în judecată înregistrată pe rolul Judecătoriei Iaşi, la data de 3 februarie 2021, sub nr. x/2021, reclamanta A. S.R.L. a chemat în judecată pe pârâta B. S.R.L., solicitând instanţei să dispună rezoluţiunea contractului cu nr. x/2019 – P încheiat la data de 31 decembrie 2019, obligarea pârâtei la plata sumei de 50.000 RON achitaţi cu titlu de avans, în temeiul contractului, şi a cheltuielilor de judecată.

(I.C.C.J., s. I civ., decizia nr. 907 din 18 mai 2023)

Solicitare în vederea anulării titlului de creanţă Notificare – Notă de constatare a neregulilor şi de stabilire a corecţiilor financiare emis de pârât, precum şi suspendarea executării acestuia. Admiterea recursului, casarea sentinţei recurate şi trimiterea cauzei spre rejudecare, instanţei de fond

Prin cererea înregistrată pe rolul Curţii de Apel Bucureşti, secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal (urmare declinării prin sentinţa nr. 229 din 6 noiembrie 2019 a Curţii de Apel Cluj, secţia a III-a contencios administrativ şi fiscal), reclamanţii Comuna Vadu Izei, Consiliul Local al Comunei Vadu Izei şi Primarul Comunei Vadu Izei au solicitat, în contradictoriu cu pârâtul Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, anularea titlului de creanţă Notificare – Notă de constatare a neregulilor şi de stabilire a corecţiilor financiare nr. x/14.01.2019 emis de pârât, precum şi suspendarea executării acestuia.

(I.C.C.J., SCAF, decizia nr. 3904 din 14 septembrie 2022)

Determinarea momentului obiectiv de început al curgerii termenului de prescripţie extinctivă a dreptului la acţiune. Data luării la cunoştinţă a titlurilor de plată

Prin cererea înregistrată pe rolul Tribunalului Bucureşti, secţia a III-a civilă, la data de 13 octombrie 2021, reclamantul Ministerul Finanţelor, în nume propriu şi în calitate de reprezentant al Statului Român, a chemat în judecată pe pârâta Autoritatea Naţională pentru Restituirea Proprietăţilor, pentru ca prin hotărârea ce se va pronunţa să se dispună obligarea pârâtei la plata sumei de 541.047 RON reprezentând diferenţa dintre valoarea de 654.800 RON – preţul imobilului stabilit prin raportul de evaluare din data de 23.07.2007 întocmit de către S.C A. S.R.L şi valoarea de 113.753 RON stabilită cu respectarea standardelor internaţionale de evaluare a imobilului situat în municipiul Piteşti, b-dul x, judeţul Argeş, actualizată cu indicele de inflaţie de la data achitării titlurilor de plată şi până la data plăţii efective.

Totodată, a solicitat obligarea pârâtei la plata dobânzii legale calculate de la data achitării titlurilor de plată şi până la data plăţii efective.

Pârâta Autoritatea Naţională pentru Restituirea Proprietăţilor a formulat întâmpinare, prin care a solicitat admiterea excepţiei prescripţiei dreptului material la acţiune, iar pe fondul cauzei, respingerea acţiunii, ca neîntemeiată.

Totodată, a formulat cerere de chemare în garanţie a S.C. A. S.R.L., B. şi C..

(I.C.C.J., s. I civ., decizia nr. 1759 din 24 octombrie 2023)

Solicitare în vederea admiterii contestaţiei, desfiinţarea rezoluţiei inspectorului-şef şi a rezoluţiei de clasare şi trimiterea dosarului pentru completarea verificărilor în vederea luării măsurilor ce se impun. Respingerea recursului ca fiind nefondat

Prin formulată reclamantul A., în contradictoriu cu pârâta Inspecţia Judiciară, a formulat contestaţie împotriva Rezoluţiei nr. 3710/A din 26.11.2020 prin care s-a dispus clasarea sesizării formulate de către acesta, şi a Rezoluţiei Inspectorului Şef nr. C21-234 din 15.03.2021, solicitând admiterea contestaţiei, desfiinţarea rezoluţiei inspectorului-şef şi a rezoluţiei de clasare şi trimiterea dosarului pentru completarea verificărilor în vederea luării măsurilor ce se impun.

(I.C.C.J., SCAF, decizia nr. 3235 din 3 iunie 2022)

Solicitare în vederea obligării pârâtei la plata sumei reprezentând despăgubiri pentru daune morale aduse onoarei, demnităţii şi reputaţiei reclamantului. Respingerea recursului ca fiind nefondat

Prin cererea înregistrată pe rolul Tribunalului Bucureşti la 7 august 2018, reclamantul A. a chemat în judecată pe pârâta B. şi a solicitat obligarea acesteia la plata sumei de 1.000.070 RON, reprezentând despăgubiri pentru daune morale aduse onoarei, demnităţii şi reputaţiei sale.

Prin cerere modificatoare de acţiune a majorat cuantumul pretenţiilor la 1.008.070 de RON, reprezentând daune morale pentru prejudiciile aduse onoarei, demnităţii şi reputaţiei sale.

Ca urmare a formulării succesive a unor cereri de strămutare care au fost admise, cauza a fost strămutată de la Tribunalul Bucureşti la Tribunalul Ialomiţa, apoi la Tribunalul Prahova, la Tribunalul Buzău şi, în final, la Tribunalul Dâmboviţa.

(I.C.C.J., s. I civ., decizia nr. 505 din 16 martie 2023)