Momentul obiectiv al cunoașterii prejudiciului, reper pentru începutul prescripției în acțiunile statului întemeiate pe răspunderea civilă delictuală a unei autorități administrative

Prin cererea înregistrată pe rolul Tribunalului Bucureşti, secţia a IV-a civilă, la data de 06 august 2021, reclamantul Statul Român, prin Ministerul Finanţelor, a solicitat în contradictoriu cu pârâta Autoritatea Naţională pentru Restituirea Proprietăţilor pronunţarea unei hotărâri prin care să se dispună obligarea pârâtei la plata sumei de 2.135.566 RON reprezentând diferenţa dintre valoarea de 2.190.000 RON – preţul imobilului stabilit prin raportul de evaluare nr. x/17.02.2009 de către S.C. A. S.R.L. şi valoarea de 54.434 RON stabilită cu respectarea standardelor internaţionale de evaluare a imobilului teren în suprafaţă de 303 mp, situat în fosta str. x, Bucureşti, actualizată cu indicele de inflaţie de la data emiterii titlurilor de conversie şi până la data plăţii efective şi obligarea pârâtei la plata dobânzii legale calculate de la data emiterii titlurilor de conversie şi până la data plăţii.

(I.C.C.J., s. I civ., decizia nr. 1457 din 28 mai 2024)

Momentul de început al termenului de prescripție într-o acțiune în răspundere delictuală formulată de stat, pentru prejudiciul rezultat din supraevaluarea unor imobile în cadrul procedurii administrative de despăgubire

Prin cererea înregistrată pe rolul Tribunalului Bucureşti, secţia a V-a civilă, la data de 02 septembrie 2021, sub nr. x/2021, reclamantul Statul Român prin Ministerul Finanţelor a solicitat obligarea pârâtei Autoritatea Naţională pentru Restituirea Proprietăţilor (ANRP) la plata sumei de 463.482 RON, actualizată cu indicele de inflaţie de la data emiterii titlurilor de conversie şi până la data plăţii efective şi a dobânzii legale aferente (calculate de la data emiterii titlurilor de conversie şi până la data plăţii), reprezentând diferenţa dintre valoarea stabilită cu respectarea standardelor internaţionale de evaluare a imobilului teren intravilan de 475,46 mp situat în Galaţi, judeţul Galaţi şi valoarea de 559.496 RON reprezentând preţul imobilului stabilit prin raportul de evaluare nr. x/9.07.2009.

(I.C.C.J., s. I civ., decizia nr. 1459 din 28 mai 2024)

Stabilirea instanței competente în soluționarea contestației la executare în raport cu instanța care a încuviințat executarea silită

Prin cererea înregistrată pe rolul Judecătoriei Sectorului 4 Bucureşti, secţia I civilă, în data de 25.11.2022, sub nr. x/2022, contestatoarea A. S.R.L. a formulat, în contradictoriu cu intimatul BEJ B., contestaţie la executare, prin care a solicitat anularea executării silite efectuate în dosarul de executare nr. 219/2022, amendarea intimatului şi obligarea acestuia la plata daunelor interese în cuantum de 4.975,8 RON, precum şi a cheltuielilor de judecată.

În drept, au fost invocate dispoziţiile art. 712 C. proc. civ.

(I.C.C.J., s. I civ., decizia nr. 1224 din 25 aprilie 2024)

Exerciţiul dreptului la acţiune în repararea pagubei cauzate printr-o faptă ilicită. Cunoaşterea existenţei pagubei şi a celui care răspunde de ea

Prin cererea înregistrată pe rolul Tribunalului Bucureşti, secţia a V-a civilă la data de 31.08.2021, reclamantul Statul Român, prin Ministerul Finanţelor a solicitat obligarea pârâtei Autoritatea Naţională pentru Restituirea Proprietăţilor la plata sumei de 516.580 RON, actualizată cu indicele de inflaţie de la data emiterii titlurilor de conversie şi până la data plăţii efective şi a dobânzii legale aferente (calculată de la data emiterii titlurilor de conversie şi până la data plăţii), reprezentând diferenţa dintre valoarea stabilită cu respectarea standardelor internaţionale de evaluare a imobilului teren intravilan de 2520 mp şi construcţii în suprafaţă de 99,12 mp situat în Botoşani str. x, judeţul Botoşani şi valoarea de 760.589 RON reprezentând preţul imobilului stabilit prin raportul de evaluare nr. x/2009.

(I.C.C.J., s. I civ., decizia nr. 2441 din 29 noiembrie 2023)

Cerere în vederea obligării pârâtei la plata sumei reprezentând diferenţa dintre preţul imobilului stabilit prin raportul de evaluare şi valoarea stabilită cu respectarea standardelor internaţionale de evaluare a imobilului, actualizată cu indicele de inflaţie de la data emiterii titlului de conversie şi până la data plăţii efective

Prin cererea înregistrată pe rolul Tribunalul Bucureşti, secţia a IV-a civilă, la data de 13.10.2021, sub nr. x/2021, reclamantul Ministerul Finanţelor, în reprezentarea Statului Român, a solicitat, în contradictoriu cu pârâta Autoritatea Naţională pentru Restituirea Proprietăţilor, obligarea pârâtei la plata sumei de 362.442 RON, reprezentând diferenţa dintre valoarea 656.000 RON, preţul imobilului stabilit prin raportul de evaluare nr. x din data de 18.05.2009, întocmit de către S.C. A. S.A. în dosarul nr. x C. civ. şi valoarea de 293.558 RON, stabilită cu respectarea standardelor internaţionale de evaluare a imobilului situat în municipiul Slatina, str. x I. Cuza, nr. 86 (fosta str. x), actualizată cu indicele de inflaţie de la data emiterii titlului de conversie şi până la data plăţii efective. Totodată, a solicitat obligarea pârâtei la plata dobânzii legale calculate de la data emiterii titlului de conversie şi până la data plăţii.

Prin întâmpinare, pârâta a invocat excepţia prescripţiei dreptului material la acţiune, iar în subsidiar a solicitat respingerea acţiunii, ca nefondată. Pârâta a formulat şi cerere de chemare în garanţie a S.C. A. S.A. şi B., respinsă, ca tardivă, la termenul din 19.01.2022.

(I.C.C.J., s. I civ., decizia nr. 1794 din 25 octombrie 2023)

Încuviinţarea executării silite. Procedura care marchează trecerea acestei etape a procesului civil într-o nouă fază, aceea a efectuării actelor de executare în condiţiile în care niciun act de executare nu poate fi înfăptuit decât după obţinerea încuviinţării

Prin cererea înregistrată pe rolul Judecătoriei Sectorului 4 Bucureşti, secţia civilă, la data de 27 iulie 2023, sub nr. x/2023, contestatoarea A. a formulat, în contradictoriu cu intimatul Biroul Executorului Judecătoresc B., contestaţie la executare împotriva executării silite ce face obiectul dosarului de executare nr. 241/2023 al C., C. şi Asociaţii, solicitând anularea executării silite şi a tuturor actelor de executare emise în dosarul de executare indicat anterior, precum şi anularea încheierii de încuviinţare a executării silite din data de 08 februarie 2023 pronunţate de Judecătoria Sectorului 4 Bucureşti, în dosarul nr. x/2023.

Totodată, a solicitat întoarcerea executării silite şi obligarea intimatului la plata sumei de 7.566,22 RON, reprezentând sumele executate în mod nelegal în cadrul dosarului de executare, cu obligarea intimatului la plata cheltuielilor de judecată.

În drept, cererea a fost întemeiată pe dispoziţiile art. 712 noul C. proc. civ., art. 373^1, art. 371^5, art. 371^7 şi art. 399 vechiul C. proc. civ.

(I.C.C.J., s. I civ., decizia nr. 1768 din 24 octombrie 2023)

Solicitare privind anularea tuturor actelor de executare şi a executării silite înseşi, iar, în subsidiar, să se dispună diminuarea cheltuielilor de executare silită

Prin contestaţia la executare înregistrată pe rolul Judecătoriei Târgu-Mureş în data de 10.01.2023, contestatorul Tribunalul Sibiu a solicitat, în contradictoriu cu intimaţii A., B., C., D., E., F., G., H. şi I., anularea tuturor actelor de executare şi a executării silite înseşi, iar în subsidiar, să se dispună diminuarea cheltuielilor de executare silită.

Totodată, a invocat excepţia prescripţiei dreptului de a cere executarea silită şi a solicitat suspendarea executării silite.

(I.C.C.J., s. I civ., decizia nr. 1581 din 11 octombrie 2023)

Competența soluționării cererilor şi incidentele apărute în cursul executării silite. Solicitarea actualizării sumei cu rata inflaţiei incidente la data plăţii efective raportat la data scadenţei sumei şi obligarea pârâtei la plata dobânzii legale

Prin cererea înregistrată pe rolul Judecătoriei Suceava la data de 04.03.2021 sub nr. x/2021, contestatorul Cabinet de Avocat A. a solicitat, în contradictoriu cu intimatul UAT DAMUC, actualizarea sumei de 126.404,99 RON cu rata inflaţiei incidente la data plăţii efective, raportat la data scadenţei sumei, respectiv 06.07.2019; obligarea pârâtei la plata dobânzii legale prevăzute de art. 3 alin. (2)1 al Ordonanţei nr. 13/24.08.2011, raportat la sulta ce se va stabili potrivit capătului de cerere anterior, de la data scadenţei, 06.07.2019 până la data plăţii efective; cheltuieli de judecată.

(I.C.C.J., s. I civ., decizia nr. 872 din 17 mai 2023)

Solicitare în vederea pronunţării unei hotărâri prin care pârâții să fie obligaţi să le respecte dreptul de proprietate al reclamanților asupra unui teren, categoria arabil, cu vecinătăţile indicate în cererea de chemare în judecată. Recurs respins ca fiind nefondat

Prin cererea de chemare în judecată înregistrată pe rolul Judecătoriei Piteşti la 03 februarie 2015, reclamanţii A. şi B. au chemat în judecată Ministerul Transporturilor, C. şi D., solicitând pronunţarea unei hotărâri prin care să fie obligaţi pârâţii să le respecte dreptul de proprietate asupra unui teren în suprafaţă de 36.915 mp, categoria arabil, situat în intravilanul municipiului Piteşti, pct. E., cu vecinătăţile indicate în cererea de chemare în judecată.

Prin întâmpinare, Ministerul Transporturilor a solicitat introducerea în cauză a Ministerului Finanţelor în calitate de reprezentant al Statului Român.

C. a formulat cerere de arătare a titularului dreptului, respectiv a Statului Român, care a dobândit, în cauză, calitatea de intervenient în condiţiile art. 75 C. proc. civ.

Reclamanţii şi-au completat acţiunea, prin chemarea în judecată a Statului Român prin Ministerul Finanţelor Publice, pentru a fi obligat, alături de ceilalţi pârâţi, să le respecte dreptul de proprietate asupra terenului în cauză.

Prin sentinţa civilă nr. 7292 din 07 octombrie 2015, Judecătoria Piteşti a declinat competenţa materială în favoarea Tribunalului Argeş, secţia civilă.

După declinarea competenţei materiale, reclamanţii au formulat cerere de chemare în garanţie a vânzătorilor F., G., H. şi I..

Chemaţii în garanţie F., G., H. şi I. au formulat, la rândul lor, cerere de chemare în garanţie a Municipiului Piteşti, a Oficiului de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Argeş şi a persoanelor care, la rândul lor, au dobândit dreptul de proprietate asupra terenului, respectiv: J., K., L., M., N. şi O..

Chemaţii în garanţie F., G., H. şi I. şi-au completat cererea, în sensul chemării în garanţie şi a altor persoane, respectiv: P., Q., R. şi S..

Chemaţii în garanţie J., K., L., M., N. şi O. au formulat, la rândul lor, cerere de chemare în garanţie a Municipiului Piteşti, a Oficiului de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Argeş şi a numiţilor P., Q., R. şi S..

(I.C.C.J., s. I civ., decizia nr. 799 din 11 mai 2023)

Invocarea nerespectării standardelor internaţionale de evaluare cu privire la estimarea valorii de piaţă a proprietăţilor imobiliare supuse evaluării. Respingerea recursului declarat ca fiind nefondat

Prin acţiunea înregistrată pe rolul Judecătoriei Sectorului 6 Bucureşti, secţia civilă, în data de 26 iunie 2020, sub nr. x/2020, reclamanta Autoritatea Naţională pentru Restituirea Proprietăţilor (ANRP) a solicitat obligarea pârâtei PFA A. la restituirea sumei de 500.000 RON, reprezentând contravaloarea Titlului de plată nr. x/06.08.2009, emis de ANRP în favoarea lui B., sumă ce va fi actualizată cu indicele de inflaţie până la data plăţii efective.

În drept, acţiunea a fost întemeiată pe dispoziţiile art. 1350 C. civ., pe cele ale Legii nr. 247/2005, ale H.G. nr. 572/2013 şi ale O.U.G. nr. 80/2013.

Prin sentinţa civilă nr. 7440 din 12 noiembrie 2020, pronunţată de Judecătoria Sectorului 6 Bucureşti, secţia civilă, a fost admisă excepţia necompetenţei materiale şi a fost declinată competenţa de soluţionare a cauzei, în favoarea Tribunalului Bucureşti.

Dosarul a fost înregistrat pe rolul Tribunalului Bucureşti, secţia a III-a civilă, la data de 11 decembrie 2020, sub nr. x/2020.

(I.C.C.J., s. I civ., decizia nr. 312 din 16 februarie 2023)

Solicitare privind obligarea pârâților la plata în solidar a sumei reprezentând prejudiciul cauzat ca urmare a premiilor aprobate de directorat pentru salariaţii societăţii, precum şi a sumei reprezentând prejudiciu cauzat societăţii constând în indemnizaţii acordate fără bază legală secretarului de şedinţă al consiliului de supraveghere şi directoratului

Prin cererea înregistrată iniţial la Tribunalul Bucureşti, secţia a VIII-a conflicte de muncă şi asigurări sociale, la data de 8.05.2017, sub nr. x/2017, reclamantul Fondul Roman de Contragarantare S.A. a chemat în judecată pe pârâţii A., B. şi C., solicitând ca aceştia să fie obligaţi la plata în solidar a sumei de 1.266.635 RON reprezentând prejudiciu cauzat ca urmare a premiilor aprobate de directorat pentru salariaţii societăţii, precum şi a sumei de 25.668 RON reprezentând prejudiciu cauzat societăţii constând în indemnizaţii acordate fără bază legală secretarului de şedinţă al consiliului de supraveghere şi directoratului. De asemenea, reclamantul a mai solicitat obligarea pârâţilor la plata în solidar a beneficiului nerealizat cauzat de cheltuielile arătate. Reclamantul a solicitat şi obligarea pârâţilor la plata cheltuielilor de judecată.

Ulterior, reclamatul a precizat capătul de cerere referitor la beneficiul nerealizat, arătând că beneficiul nerealizat constă în dobânda aferentă plasamentelor lunare care ar fi putut fi obţinute de societate prin adăugarea sumelor cheltuite la sumele plasate la bănci. Cuantumul acestui beneficiu, calculat pana la 15 iunie 2017, este de 302.189 RON.

Prin încheierea de la termenul din 9 octombrie 2017, Tribunalul Bucureşti, secţia a VIII-a conflicte de muncă şi asigurări sociale a admis excepţia necompetenţei funcţionale şi a dispus declinarea competenţei de soluţionare a cauzei în favoarea secţiei a VI-a Civile a aceleiaşi instanţe.

În motivarea acestei încheieri, s-a reţinut că litigiul nu este unul de muncă, deoarece nu vizează contracte sau raporturi de muncă, pârâţii având încheiate cu societatea reclamantă contracte de mandat, în temeiul dispoziţiilor Legii nr. 31/1990, iar dreptul comun nu este reprezentat de Codul Muncii, ci de Legea nr. 31/1990 şi C. civ.

Cauza a fost înregistrata pe rolul Tribunalului Bucureşti, secţia a VI-a civilă la 6 noiembrie 2017, sub nr. x/2017*.

(I.C.C.J., s. a II-a civ., decizia nr. 1747 din 29 septembrie 2020)

Acțiune în vederea dipunerii obligării pârâtelor la anularea Deciziei prin care s-a dispus respingerea contestaţiei formulată pe cale administrativă împotriva Deciziei de impunere și a Raportului de inspecţie fiscală

Prin acţiunea înregistrată pe rolul Curţii de Apel Ploieşti sub nr. x/2019, reclamanta S.C. A. S.R.L., prin administrator special B. şi administrator judiciar C., a chemat în judecată pârâtele Agenţia Naţională de Administrare Fiscală – Direcţia Generală de Soluţionare a Contestaţiilor şi A.N.A.F- Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Ploieşti – Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Prahova, solicitând ca prin hotărârea ce se va pronunţa, să se dispună:

– anularea Deciziei nr. 535/08.11.2018 comunicata cu adresa de înaintare nr. x/08.11.2018, prin care s-a dispus respingerea contestaţiei formulata pe cale administrativa împotriva Deciziei de impunere nr. x/02.08.2016-3466/03.08.2016 si a Raportului de inspecţie fiscala nr. x/02.08.2016, si pe cale de consecinţa,

– anularea Deciziei de impunere nr. x/02.08.2016 – 3466/03.08.2016, prin care s-au stabilit obligaţii fiscale principale, aferente diferenţelor bazelor de impozitare stabilite in cadrul inspecţiei fiscale, în suma de 5.000.301 RON, din care suma de 1.947.994 RON reprezintă impozit pe profit suplimentar, suma de 2.959.236 RON TVA stabilita suplimentar si 73.638 RON impozit pe dividende distribuite persoanelor fizice, obligaţii suplimentare pe care le contestă în totalitate, împreuna cu bazele impozabile stabilite-suplimentar; anularea Raportului de inspecţie fiscala nr. x/02.08.2016; anularea Deciziei nr. 84521/16.08.2016, referitoare la obligaţiile de plata accesorii, în cuantum de 2.064.119 RON, întocmite de AJFP Prahova – Activitatea de Inspecţie Fiscala si exonerarea subscrisei de plata obligaţiilor fiscale suplimentare, stabilite prin acestea;

– suspendarea executării Deciziei de impunere nr. x/02.08.2016/3466/03.08.2016 si a Deciziei nr. 84521/16.08.2016, întocmite de A.J.F.P. Prahova – Activitatea de Inspecţie Fiscala, pană la soluţionarea definitiva a cererii privind anularea actelor administrativ-fiscale contestate.

Prin încheierea de şedinţă din data de 29.03.2019 instanţa a respins cererea de suspendare a executării deciziei nr. 84521/16.08.2016 şi a Deciziei de impunere nr. x/02.08.2016/3466/03.08.2016, ca neîntemeiată, dispunând, din oficiu, restituirea cauţiunii în cuantum de 18.500 RON, conform recipisei de consemnare nr. x/1.

(I.C.C.J., SCAF, decizia nr. 2203 din 11 aprilie 2022)

Cerere de chemare în judecată prin care reclamantul a solicitat obligarea pârâtei la plata unei penalităţi pe zi de întârziere pentru refuzul de punere în executare a unei sentinţe civile. Stabilirea competenței de soluționare a cauzei

Prin cererea de chemare în judecată înregistrată la 24 mai 2020 pe rolul Judecătoriei Târgu-Mureş, reclamantul A. a solicitat obligarea pârâtei B. S.A. la plata unei penalităţi de 1000 RON pe zi de întârziere pentru refuzul de punere în executare a sentinţei civile nr. 5393/2013 pronunţată în dosarul nr. x/2009 al Judecătoriei Târgu-Mureş.

În drept, au fost invocate dispoziţiile art. 906 alin. (2) C. proc. civ.

(I.C.C.J., s. I civ., decizia nr. 1552 din 21 septembrie 2022)

Examinarea conflictului negativ de competenţă. Stabilirea competenţei de soluţionare a cererii de încuviinţare a executării silite

Prin cererea înregistrată pe rolul Judecătoriei Sectorului 1 Bucureşti la 21 noiembrie 2022, sub nr. x/2022, contestatoarea Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” S.A. – Sucursala Regională de Căi Ferate Craiova a solicitat, în contradictoriu cu intimata A., anularea actelor de executare efectuate în dosarul de executare nr. 571/2021 de către Biroul Executorului Judecătoresc B..

În drept, cererea a fost întemeiată pe dispoziţiile art. 712 şi următ. C. proc. civ.

(I.C.C.J., s. I civ., decizia nr. 2187 din 16 noiembrie 2023)

Acţiune introductivă având ca obiect obligarea pârâţilor la recunoaşterea stării de discriminare în care se află reclamantul din punct de vedere salarial în raport cu alţi angajaţi din cadrul Ministerului Justiţiei

Prin cererea înregistrată sub nr. x/2020 pe rolul Tribunalului Braşov, reclamanţii, A., B., C., D., E., F., G., H., I. şi J., au solicitat, în contradictoriu cu pârâţii Ministerul Public-Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Braşov, să se dispună obligarea pârâţilor la:

1. recunoaşterea stării de discriminare în care se află din punct de vedere salarial în raport cu alţi angajaţi din cadrul Ministerului Justiţiei (consilierii de probaţiune din Direcţia Naţională de Probaţiune), respectiv uniformizarea modului de calcul al salariilor prin recalcularea indemnizaţiei de încadrare şi a celorlalte drepturi aferente reclamanţilor, raportat la o valoare de referinţa sectorială în cuantum de 605,225 RON, începând cu data de 14.02.2017 până la zi, pentru personalul care a fost salarizat prin raportare la VRS şi după 31.12.2017 (cuantum ce cuprinde majorarea de 25% prevăzută de art. III din O.U.G. nr. 20/2016).

2. repararea prejudiciului creat prin neaplicarea dispoziţiilor legale reprezentat de diferenţa salarială rezultată dintre noua indemnizaţie de încadrare şi indemnizaţia actuala de încadrare începând cu 14.02.2017 şi până la zi, şi în continuare, inclusiv după intrarea în vigoare a Legii nr. 153/2017, până la plata efectivă a noii indemnizaţii de încadrare reprezentat de neacordarea drepturilor de care ar fi trebuit să beneficieze

3. obligarea pârâţilor la alocarea, respectiv plata fondurilor necesare plăţii diferenţelor băneşti corespunzătoare prin obligarea pârâţilor la plata, pentru fiecare lună, până la recunoaşterea efectivă a dreptului, a diferenţei dintre venitul la care sunt îndreptăţiţi şi venitul efectiv plătit, pentru perioada 14.02.2017 şi pentru viitor.

4. actualizarea sumelor stabilite mai sus cu indicele de inflaţie şi prin aplicarea dobânzii legale penalizatoare pentru executarea cu întârziere a acestor obligaţii de plată privind diferenţele de drepturi salariale, calculate începând cu data scadenţei plăţii sumelor ce ar fi trebuit să fie achitate reclamanţilor, până la plata efectivă a sumelor cuvenite solicitate anterior.

(I.C.C.J., s. a II-a civ., decizia nr. 1278 din 20 mai 2021)

Instanţa de executare competentă teritorial să soluţioneze contestaţia la executare propriu-zisă formulată de unul dintre debitorii la care se referă titlul executoriu. Judecătoria care a încuviinţat executarea silită

Prin contestaţia la executare înregistrată pe rolul Judecătoriei Târgu Mureş, la data de 11 noiembrie 2022, contestatorul Tribunalul Sibiu, în contradictoriu cu intimatele A., B., C., D., E., F., G. şi H., a formulat contestaţie la executare împotriva actelor de executare emise în continuare în cadrul dosarului de executare silită nr. x/2022 la BEJ I., respectiv somaţia din data de 27.09.2022 şi procesul-verbal de constatare din 22.09.2022, solicitând constatarea cazului de suspendare de drept a executării silite prevăzut de art. 39 alin. (3) din O.U.G. nr. 114/2018 şi/sau suspendarea executării silite în dosarul execuţional nr. x/2022 în temeiul art. 719 C. proc. civ.

(I.C.C.J., s. I civ., decizia nr. 1236 din 21 iunie 2023)

Solicitare în vederea obligării pârâților la acordarea către reclamanţi a despăgubirilor reprezentând stimulentul de risc plus dobânda legală penalizatoare. Stabilirea competenței de soluționare a cauzei

Prin cererea înregistrată pe rolul Tribunalului Dolj, secţia conflicte de muncă şi asigurări sociale, la data de 20 octombrie 2020, sub nr. x/2020, reclamanţii A., B., C., D., E., F. şi G. – prin H. au chemat în judecată pe pârâtele Unitatea Administrativ-Teritorială Comuna Sânpetru – prin Primar şi Primarul Comunei Sânpetru, solicitând instanţei ca, prin hotărârea pe care o va pronunţa, să acorde reclamanţilor despăgubiri reprezentând stimulentul de risc în cuantum de 5.000 RON brut, echivalentul a 2.500 RON lunar pentru perioada stării de urgenţă 16.03.2020 – 15.05.2020, sume actualizate la data plăţii; plus dobânda legală penalizatoare.

(I.C.C.J., s. a II-a civ., decizia nr. 1950 din 30 septembrie 2021)

Cererea de suspendare provizorie a executării silite. Instanţa de executare competentă teritorial să soluţioneze contestaţia la executare propriu-zisă formulată de unul dintre debitorii la care se referă titlul executoriu

Prin cererea înregistrată la Judecătoria Arad la data de 21 aprilie 2022, contestatorul Tribunalul Bihor în contradictoriu cu intimatul A. a solicitat suspendarea provizorie a executării silite din dosarul execuţional nr. x/2020 al BEJ B., până la soluţionarea cererii de suspendare a executării silite declanşate în acest dosar execuţional.

În drept, contestatoarea a invocat dispoziţiile art. 719 alin. (7) C. proc. civ., iar în probaţiune a depus înscrisuri.

(I.C.C.J., s. I civ., decizia nr. 1478 din 23 iunie 2022)