Stabilirea competenței de soluționare a acțiunii privind obligarea la emiterea unor ordine de salarizare, în contextul refuzului nejustificat al autorității publice centrale

Prin cererea de chemare în judecată înregistrată pe rolul Curţii de Apel Alba Iulia la data de 17.05.2023 sub dosar nr. x/2023, reclamantele A. şi B. au solicitat în contradictoriu cu pârâţii Ministerul Justiţiei şi Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, ca prin hotărârea ce se va pronunţa instanţa să dispună obligarea pârâţilor la:

I. emiterea ordinului de încadrare prin raportare la coeficientul de multiplicare 19 la nr. crt. 6-13 de la lit. A) din anexa la O.U.G. nr. 27/2006, începând cu data de 10.04.2006, având în vedere sentinţa civilă nr. 22/2009, pronunţată de Curtea de Apel Alba Iulia în dosarul x/2008, lămurită prin încheierea civilă 35/2020, definitivă prin respingerea recursului prin decizia civilă 312/2009,

II. emiterea ordinului de încadrare prin raportare la VRS 605,225, începând cu data de 16.10.2017 şi până în 29.11.2019 pentru reclamanta B., respectiv până în data de 01.12.2018 pentru reclamanta A., având în vedere sentinţa civilă nr. 554/02.04.2020 pronunţată în dosarul x/2020 al Tribunalului Caraş Severin, definitivă prin decizia 243/11 februarie 2022 a Curţii de Apel Timişoara,

III. obligarea pârâţilor care se opun admiterii acţiunii la plata cheltuielilor de judecată.

(I.C.C.J., SCAF, decizia nr. 2632 din 16 mai 2024)

Determinarea competenței teritoriale în litigiile având ca reclamant un operator regional cu statut de autoritate publică asimilată

Prin acţiunea înregistrată pe rolul Tribunalului Cluj, la data de 21.11.2023, reclamanta, Compania de Apă Someş S.A., a solicitat în contradictoriu cu pârâtul, Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene – Direcţia Generală Program Dezvoltare Durabilă – Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Infrastructura Marea, suspendarea executării procesului-verbal de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare nr. x/06.10.2023 întocmit de pârât, prin care s-a stabilit că suma de 3405,84 RON este neeeligibilă. În drept, au fost invocate dispoziţiile art. 14 din Legea nr. 554/2004 şi art. 50 alin. (8) din O.U.G. nr. 66/2011.

Prin sentinţa nr. 2835 din data de 20 decembrie 2023 Tribunalul Cluj, secţia mixtă de contencios administrativ şi fiscal, conflicte de muncă şi asigurări sociale a admis excepţia necompetenţei sale teritoriale, invocată de pârât prin întâmpinare şi a dispus declinarea competenţei de soluţionare a cererii formulate de reclamanta Compania de Apă Someş S.A. în contradictoriu cu pârâtul Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene – Direcţia Generală Program Dezvoltare Durabilă – Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Infrastructura Mare, în favoarea Tribunalului Bucureşti – complet specializat de contencios administrativ.

Pentru a hotărî astfel, instanţa a reţinut calitatea reclamantei de persoană juridică de drept public, având în vedere statuările din cuprinsul deciziei Î.C.C.J. – Completul pentru dezlegarea unor chestiuni de drept nr. 28/2017, structura acţionariatului (acţionar majoritar – 99,637% din acţiuni sunt deţinute de Judeţul Cluj) şi împrejurarea că aceasta furnizează un serviciu în gestiune delegată de către autorităţile publice locale şi judeţene, conform contractului de delegare, act administrativ conform Legii nr. 51/2006 şi Legii nr. 241/2006. De asemenea, au fost reţinute şi dispoziţiile art. 23 pct. 1 din O.U.G. nr. 109/2011, prin prisma cărora reclamanta este o întreprindere publică.

Apreciind că reclamanta nu poate fi în niciun caz asimilată unei persoane juridice de drept privat, chiar dacă este constituită în societate pe acţiuni, aceasta fiind o persoană juridică de drept public, respectiv autoritate publică asimilată, în sensul art. 2 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 554/2004, în temeiul art. 10 alin. (3) teza a II-a din acelaşi act normativ s-a stabilit că instanţa competentă din punct de vedere teritorial este cea de la sediul pârâtului, respectiv Tribunalul Bucureşti.

(I.C.C.J., SCAF, decizia nr. 1845 din 28 martie 2024)

Urmărirea constatării nelegalităţii rezilierii de drept a contractului de gestionare a faunei cinegetice. Stabilirea competenței de soluționare a cauzei

Prin acţiunea înregistrată la această instanţă, la data de 24.03.2022, sub dosar nr. x/2022, reclamanta S.C. A. S.R.L. a chemat în judecată pârâţii Ministrul şi Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor şi Garda Forestieră Cluj, solicitând ca prin hotărârea ce se va pronunţa să se dispună:

– suspendarea executării Acordului nr. 5076/10.03.2022 şi a măsurii dispuse prin Adresa nr. x/11.03.2022 de pârâtul Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor;

– suspendarea executării măsurilor dispuse de pârâta Garda Forestieră Cluj prin Notificarea nr. x/16.03.2022 în urma rezilierii Contractului de gestionare nr. x/05.12.2013, nr. y/05.12.2013 de gestionare a faunei cinegetice din Fondul cinegetic nr. 3 Horea, jud. Alba, încheiat între ITRSV Cluj (actual Garda Forestieră Cluj) şi reclamanta S.C. A. S.R.L.;

– suspendarea executării să se dispună până la pronunţarea instanţei de fond cu privire la anularea acestor acte administrative.

(I.C.C.J., SCAF, decizia nr. 4064 din 20 septembrie 2022)

Solicitare în vederea obligării pârâtului la emiterea deciziei de încadrare în funcţia de grefier arhivar cu studii superioare, începând cu data validării rezultatelor examenului promovat în acest sens, organizat de către pârâtă

Prin acţiunea înregistrată pe rolul Tribunalului Constanţa, secţia de contencios administrativ şi fiscal, sub nr. x/2021 la data de 12.03.2021, reclamanta A. a solicitat în contradictoriu cu pârâta Curtea de Apel Constanţa, cu citarea Ministerului Justiţiei pentru opozabilitate, obligarea pârâtei să emită o decizie de promovare din funcţia de grefier arhivar cu studii medii în funcţia de grefier arhivar cu studii superioare, ca urmare a declarării ca admis la examenul de promovare în grad/treaptă profesională superioară în cadrul aceleiaşi instanţe pentru personalul auxiliar de specialitate, organizat de Curtea de Apel Constanţa în data de 11.12.2018, respectiv obligarea acesteia să achite diferenţele de drepturi salariale începând cu data de 11.12.2018, la zi, actualizate cu indicele de inflaţie la data plăţii efective, cu calcularea şi plata dobânzii legale aferente drepturilor pretinse, de la data exigibilităţii sumelor până la data plăţii efective.

(I.C.C.J., SCAF, decizia nr. 4191 din 22 septembrie 2022)

Recurs în interesul legii în care a fost analizată procedura de contestare de personalul contractual a actelor de salarizare. Stabilirea competenței de soluționare a cauzei

Prin cererea de chemare în judecată înregistrată pe rolul Tribunalului Bucureşti, secţia a VIII-a conflicte de muncă şi asigurări sociale, în data de 04 octombrie 2021, sub nr. x/2021, reclamanta A., în contradictoriu cu pârâtul Secretariatul General al Guvernului, a solicitat revocarea în parte a Ordinului nr. 117/13.08.2021 şi emiterea unui nou ordin, care să respecte cele dispuse în decizia civilă nr. 3764/20.06.2017, pronunţată de Curtea de Apel Bucureşti în dosarul nr. x/2016, coroborată cu decizia civilă nr. 271A/08.02.2021, pronunţată de Tribunalul Bucureşti în dosarul nr. x/2020.

În şedinţa publică din data de 25 ianuarie 2022, reclamanta a depus la dosar o cerere modificatoare, prin care a arătat că solicită revocarea în totalitate a Ordinului nr. 1605/11.11.2021 privind completarea Ordinului nr. 1172/13.08.2021 şi obligarea pârâtului să emită un nou ordin legal, conform hotărârilor judecătoreşti invocate.

(I.C.C.J., SCAF, decizia nr. 1049 din 23 februarie 2023)

Contestație împotriva evaluării consemnate în raportul de evaluare a performanțelor profesionale ale reclamantei și solicitare privind dispunerea suspendării executării Ordinului prin care i se diminuează veniturile cu 10%

Prin cererea de chemare in judecata inregistrata pe rolul Tribunalului Argeş, sub nr. x/2022, la data de 19.05.2022, reclamanta A. in contradictoriu cu paratii Ministerul Finantelor – Directia Generala Ajutor de Stat, B., C., D., a formulat contestatie impotriva evaluarii consemnate in raportul de evaluare a performantelor profesionale ale reclamantei pentru perioada 01.01.2021-31.12.2021. De asemenea, a solicitat, in temeiul art. 14 din Legea nr. 554/2004, sa se dispuna suspendarea executarii Ordinului nr. 1075 prin care i se diminueaza veniturile cu 10%.

(I.C.C.J., SCAF, decizia nr. 853 din 16 februarie 2023)

Solicitare privind obligarea pârâtului Statul Român la plata unor despăgubiri civile. Stabilirea competenței de soluționare a cauzei

Prin acţiunea înregistrată pe rolul Curţii de Apel Bacău, secţia a II-a civilă, de contencios administrativ şi fiscal sub nr. x/2019, reclamantul A. a solicitat obligarea pârâtului Statul Român la plata a 10.000.000 RON despăgubiri civile.

Prin sentinţa civilă nr. 53 din data de 28 mai 2019 Curtea de Apel Bacău a respins excepţiile nulităţii şi netimbrării acţiunii, invocate de pârât, ca nefondate, a admis excepţia invocată de pârât privind inadmisibilitatea acţiunii şi a respins ca inadmisibilă acţiunea formulată de reclamantul A. în contradictoriu cu pârâtul Statul Român prin Ministerul Finanţelor Publice, a respins excepţia lipsei calităţii procesuale pasive, invocată de pârât, ca rămasă fără obiect.

Soluţionând calea de atac promovată în cauză, prin decizia nr. 892 din data de 16 februarie 2022 Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, secţia de contencios administrativ şi fiscal a admis recursul reclamantului şi a casat sentinţa recurată, trimiţând cauza spre rejudecare la aceeaşi instanţă.

(I.C.C.J., SCAF, decizia nr. 407 din 26 ianuarie 2023)

Cerere de chemare în judecată reprezentând obligarea pârâţilor la modificarea statului de funcţii şi la emiterea deciziei de încadrare în funcţia de grefier arhivar cu studii superioare. Stabilirea competenței de soluționare a cauzei

Prin cererea înregistrată pe rolul Tribunalului Argeş, secţia pentru conflicte de muncă şi asigurări sociale, la data de 20.12.2021, reclamanţii A., B., C. şi D., în contradictoriu cu pârâţii: Ministerul Justiţiei, Curtea de Apel Ploieşti şi Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării, au solicitat anularea situaţiei de discriminare creată de către pârâţii Ministerul Justiţiei şi Curtea de Apel Ploieşti; obligarea pârâtului Ministerul Justiţiei să aprobe modificarea statului de funcţii şi, subsecvent, pe pârâta Curtea de Apel Ploieşti să emită decizia de încadrare a reclamanţilor în funcţia de grefier arhivar cu studii superioare, începând cu data de 17.12.2018 (data susţinerii şi afişării rezultatelor examenului de promovare); obligarea pârâtei Curtea de Apel Ploieşti să plătească, pentru perioada 17.12.2018 şi până la momentul realizării efective a dreptului solicitat la petitul 2, diferenţa dintre venitul la care erau îndreptăţiţi (ca urmare a promovării în funcţia de grefier arhivar cu studii superioare) şi venitul efectiv plătit, sumă care va fi actualizată cu indicele de inflaţie, la care se va aplica dobânda legală penalizatoare, calculată de la data exigibilităţii fiecărei obligaţii lunare de plată, până la data plăţii efective.

(I.C.C.J., SCAF, decizia nr. 178 din 17 ianuarie 2023)

Plângere contravenţională privind anularea procesului-verbal prin care s-a reţinut că petentul a condus depăşind viteza maximă admisă de lege. Stabilirea competenței de soluționare a cauzei

Prin cererea înregistrată la data de 15 iunie 2022 pe rolul Judecătoriei Târgovişte, sub nr. x/2022, petentul A., în contradictoriu cu intimatul Inspectoratul de Poliţie Judeţean Ilfov, a formulat plângere contravenţională împotriva procesului-verbal de contravenţie nr. x/02.06.2022.

2. Hotărârile care au generat conflictul de competenţă

2.1. Prin sentinţa civilă nr. 3732 din 03 octombrie 2022, pronunţată în dosarul nr. x/2022, Judecătoria Târgovişte a admis excepţia necompetenţei teritoriale, invocată din oficiu şi a declinat competenţa de soluţionare a cauzei în favoarea Judecătoriei Buftea.

Pentru a dispune în acest sens, Judecătoria Târgovişte a reţinut, în esenţă, că locul săvârşirii pretinsei contravenţii se află în raza teritorială a Judecătoriei Buftea şi că prevederile Legii nr. 107/2022 nu se aplică şi contravenţiilor ce se încadrează în prevederile O.U.G. nr. 195/2002.

2.2. Prin sentinţa civilă nr. 18418 din 13 decembrie 2022, Judecătoria Buftea, secţia civilă a admis excepţia necompetenţei teritoriale, a declinat competenţa de soluţionare a cauzei în favoarea Judecătoriei Târgovişte, a constatat ivit conflictul negativ de competenţă teritorială şi a înaintat cauza la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie pentru soluţionarea acestuia.

În motivarea hotărârii, Judecătoria Buftea, secţia civilă a reţinut, în esenţă, că din interpretarea teleologică a dispoziţiilor art. 32 alin. (1) din O.G. nr. 2/2001, astfel cum a fost modificat prin Legea nr. 107/2022, rezultă că legiuitorul a stabilit o competenţă teritorială alternativă, la alegerea petentului, ca o măsură de protecţie legislativă a persoanelor care contestă procesele-verbale de constatare a contravenţiilor, pentru a facilita accesul acestora la judecătoria cea mai apropiată de locuinţa/sediul lor, astfel că este competentă să soluţioneze cauza Judecătoria Târgovişte, respectiv instanţa la care petentul a ales să depună plângerea contravenţională.

(I.C.C.J., SCAF, decizia nr. 1051 din 23 februarie 2023)

Cerere de emitere a unei ordonanţe preşedinţiale prin care se solicită obligarea pârâţilor la compensarea în regim de 100%, fără contribuţie personală, a medicamentului Pembrolizumab, în vederea continuării tratamentului pentru neoplasm corp uterin. Stabilirea competenței de soluționare a cauzei

Prin cererea înregistrată pe rolul Judecătoriei Sector 3 Bucureşti la data de la data de 14.11.2022 sub nr. x/2022, reclamanta A. a formulat, în contradictoriu cu pârâţii Statul Român prin Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Sănătăţii, Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului Bucureşti, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, Agenţia Naţională a Medicamentului şi Dispozitivelor Medicale din România, cerere de emitere a unei ordonanţe preşedinţiale prin care a solicitat obligarea pârâţilor la compensarea în regim de 100%, fără contribuţie personală, a medicamentului Pembroizumab, denumirea comercială B., în vederea continuării tratamentului pentru neoplasm corp uterin, până la soluţionarea definitivă a dosarului de fond.

(I.C.C.J., SCAF, decizia nr. 887 din 17 februarie 2023)

Competenţa teritorială exclusivă. Situaţia în care reclamantul din cauză are calitatea de autoritate publică, instituţie publică sau asimilată acestora

Prin acţiunea înregistrată pe rolul Tribunalului Bucureşti la data de 4.02.2022 reclamanta Unitatea Administrativ Teritorială Judeţul Sibiu a solicitat anularea Deciziei nr. 236 din 7.10.2021 şi a Notei de neconformitate nr. 82507.5 din 17.08.2021 emise pârâtul Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei.

Prin sentinţa nr. 3462 din 20 iunie 2022 Tribunalul Bucureşti, secţia a II-a contencios administrativ şi fiscal a admis excepţia necompetenţei teritoriale, a declinat competenţa de soluţionare a cauzei privind pe reclamanta Unitatea Administrativ Teritorială Judeţul Sibiu şi pe pârâtul Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei, în favoarea Tribunalului Sibiu şi a dispus trimiterea dosarului la această instanţă.

Pentru a hotărî astfel, instanţa a apreciat că atât reclamantul cât şi pârâtul sunt persoane juridice de drept public, în acelaşi raport de putere, însă reclamantul a acţionat în judecată pentru protecţia drepturilor sale, fiind destinatarul actului administrativ contestat. Reclamantul nu a formulat cererea de chemare în judecată pentru îndeplinirea prerogativelor de putere publică, ci a acţionat în calitate de particular, de destinatar al actului administrativ contestat, fapt pentru care acesta trebuie să beneficieze de aceeaşi protecţie ca şi persoana juridică de drept privat, având în vedere faptul că prevederile art. 10 alin. (3) teza a II-a din Legea nr. 554/2004 nu îi sunt aplicabile, nefiind destinatarul şi nici beneficiarul acestor norme.

(I.C.C.J., SCAF, decizia nr. 409 din 26 ianuarie 2023)

Solicitare privind dispunerea fixării sumei definitive cu titlu de penalităţi de întârziere. Stabilirea competenței de soluționare a cauzei

Prin cererea înregistrată pe rolul Curţii de Apel Bucureşti, secţia a IX-a de contencios administrativ şi fiscal, la data de 2 august 2021, sub nr. x/2021, reclamantul A. a chemat în judecată, în calitate de pârât, Guvernul României, solicitând instanţei ca prin hotărârea ce o va pronunţa să dispună fixarea sumei definitive cu titlu de penalităţi de întârziere, respectiv obligarea debitorului să plătească penalităţi în cuantum de 1.000 RON pe zi de întârziere.

În motivarea cererii a arătat, în esenţă, că prin hotărârea civilă nr. 1901 din 26.06.2015, pronunţată de Curtea de Apel Bucureşti şi modificată în integralitate prin decizia civilă nr. 2370 din 08.05.2019 a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, a fost obligat pârâtul Guvernul României să adopte o hotărâre de guvern pentru punerea în aplicare a art. 9 din Anexa I la O.U.G. nr. 49/1997, astfel cum a fost modificat prin O.G. nr. 55/2003, în vederea vânzării de acţiuni ale OMV Petrom S.A. până la limita de 8% din capitalul social, la acelaşi preţ la care au fost vândute acţiunile în cadrul procesului de privatizare, sub sanctiunea unor penalităţi de 1.000 RON pe fiecare zi de întârziere, de la data pronunţării deciziei şi până la executarea obligaţiei.

Totodată, a susţinut că decizia nr. 2370/08.05.2019 a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie este executorie în această formă şi, având în vedere că Guvernul României nu a pus în executare de bunăvoie obligaţia, a solicitat somarea acetuia în vederea executării deciziei civile menţionate prin Biroul Executorului Judecătoresc B. în dosarul de executare nr. 113/2019.

(I.C.C.J., SCAF, decizia nr. 236 din 19 ianuarie 2023)

Cerere având ca obiect obligarea pârâtei la încheierea protocolului de predare-preluare a suprafeţei de teren aflat în domeniul public al statului. Determinarea instanţei de contencios administrativ competente să soluţioneze litigiul

Prin cererea înregistrată pe rolul Judecătoriei sectorului 1 Bucureşti la data de 12.04.2021, sub nr. x/2021, reclamantul Institutul de Cercetare şi Producţie pentru Cultura şi Industrializarea Sfeclei de Zahăr şi Substanţelor Dulci Fundulea a chemat în judecată pe pârâta Agenţia Domeniilor Statului, solicitând instanţei ca prin hotărârea pe care o va pronunţa, să o oblige pe pârâtă la încheierea protocolului de predare preluare în administrare a suprafeţei de 108,44 ha, teren situat în perimetrul institutului reclamant.

(I.C.C.J., SCAF, decizia nr. 1039 din 22 februarie 2022)

Cerere de suspendare privind procesul-verbal de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare. Stabilirea competenței de soluționare a cauzei

Prin cererea înregistrată în data de 25.08.2017 pe rolul Curţii de Apel Cluj, secţia a III-a contencios administrativ şi fiscal, reclamanta Asociaţia A. Baia Mare a solicitat, în contradictoriu cu intimatul Ministerul Fondurilor Europene – Organismul Intermediar Regional pentru Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane – Regiunea Bucureşti Ilfov, în conformitate cu dispoziţiile prevăzute de art. 50 alin. (8) din O.U.G. nr. 66/2011 coroborat cu art. 14 alin. (1) din Legea nr. 554/2004, suspendarea executării actului administrativ Proces-verbal de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare pentru programele operaţionale în cadrul obiectivului convergenţă, înregistrat la emitent sub nr. x din 26.06.2017, până la soluţionarea pe fond a acţiunii în contencios ce va avea ca obiect anularea actului administrativ.

(I.C.C.J., SCAF, decizia nr. 924 din 6 martie 2018)

Solicitare privind obligarea pârâtei angajator la calcularea şi acordarea soldei de funcţie prin raportare la salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată

Prin cererea înregistrată pe rolul Tribunalului Bucureşti, la data de 05.06.2019 sub nr. x/2019*, reclamanţii A., B., C., D., E., F., G., H., I. şi J., alături de alţi reclamanţi, în contradictoriu cu pârâta Direcţia Generală de Jandarmi a Municipiului Bucureşti, au solicitat pronunţarea unei hotărâri judecătoreşti prin care să se dispună obligarea pârâtului la calcularea şi acordarea soldei de funcţie, pentru perioada 01.02.2017 – 31.12.2017, prin raportare la salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plata, în sumă de 1.450 RON, stabilit prin H.G. nr. 1/2017, fără alte sporuri şi adaosuri, respectiv calcularea şi acordarea sumelor compensatorii cu caracter tranzitoriu (adausuri) prin raportarea la solda de funcţie stabilită la 1.450 Iei; obligarea pârâtului la calcularea şi acordarea soldei de funcţie, pentru perioada 01.01.2018 – 31.12.2018, prin raportare la salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată, în sumă de 1.900 RON, stabilit prin H.G. nr. 846/2017, fără alte sporuri şi adaosuri, respectiv calcularea şi acordarea sumelor compensatorii cu caracter tranzitoriu (adausuri) prin raportarea la solda de funcţie stabilită ia 1.900 RON; obligarea pârâtei la calcularea şi acordarea soldei de funcţie, începând cu data de 01.01.2019 şi pentru viitor, prin raportare la salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată, în sumă de 2,080 RON (2.350 RON pentru cei cu studii superioare), stabilit prin H.G. nr. 937/2018, fără alte sporuri şi adaosuri, respectiv calcularea şi acordarea sumelor compensatorii cu caracter tranzitoriu (adausuri) prin raportarea la solda de funcţie stabilită la 2.080 Iei (2,350 iei pentru cei cu studii superioare); actualizarea sumelor mai sus solicitate, cu indicele de inflaţie plus dobânzile legale, de la data datorării fiecăreia şi până la data plăţii efective a acestora; precum şi obligarea pârâtei la plata cheltuielilor de judecată ocazionate de prezentul litigiu.

(I.C.C.J., SCAF, decizia nr. 1668 din 18 martie 2020)

Contract de servicii. Cerere privind obligarea pârâtei la plata penalităților contractuale ca urmare a întârzierii plății facturilor

Prin cererea de chemare în judecată înregistrată pe rolul Judecătoriei Sectorului 1 Bucureşti, la data de 17.09.2018, sub nr. x/2018, reclamanta A. a chemat în judecată pe parata Compania Naţionala de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A., solicitând instanţei să dispună obligarea pârâtei la plata sumei de 25.234,64 RON reprezentând penalităţi contractuale, stipulate la clauza 13.2. din Contractul de servicii nr. x din 05.01.2015 („Contractul”), calculate de la data de 11.12.2015, ziua imediat următoare scadenţei facturii fiscale nr. x/26.10.2015 emisă de reclamantă pentru serviciile stipulate la clauza 4.1. pct. 2 din contract, şi până la 27.08.2018 data încasării facturii fiscale (urmare pronunţării sentinţei prin care pârâta a fost obligată la plată), precum şi obligarea pârâtei la plata cheltuielilor de judecată.

(I.C.C.J., SCAF, decizia nr. 373 din 23 ianuarie 2020)

Cererea privind recalcularea salariului de bază de care beneficiază reclamantul-membru de sindicat. Pronunţarea regulatorului de competenţă în raport cu obiectul cauzei

Prin cererea înregistrată intiţial pe rolul Tribunalului Ilfov, secţia Civilă la data de 21 martie 2019, sub nr. x/2019, reclamantul Sindicatul Poliţiştilor Europeni „EUROPOL” în numele şi pentru membrii săi de sindicat, a chemat în judecată pârâtul Inspectoratul Judeţean de Poliţie Gorj, solicitând ca prin sentinţa ce se va pronunţa să se dispună obligarea pârâtului la stabilirea salariului de funcţie, fără includerea de sporuri şi alte adaosuri, începând cu data de 01.02.2017 şi pe viitor, în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1/2017 şi H.G.. 846/2017; obligarea pârâtului la recalcularea salariului lunar începând cu data de 01.02.2017 pe viitor, ca fiind compus din: salariul de funcţie, fără sporuri şi alte adaosuri, plus celelalte salarii şi sporuri procentuale prevăzute de art. 4 alin. (2) Anexa VII, Capitolul II, Secţiunea a -2-a, din Legea – cadru nr. 284/28.12.2010 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, în vigoare la data emiterii H.G. nr. 1/2017 şi de art. 4 alin. (2) din Anexa VI, Capitolul II, Secţiunea II, din Legea 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, în vigoare la data emiterii H.G. nr. 846/2017.

(I.C.C.J., SCAF, decizia nr. 5113 din 13 octombrie 2020)