Prin cererea inregistrata pe rolul a Tribunalului Bucureşti, secţia a VIII-a conflicte de muncă şi asigurări sociale sub dosar nr. x/2018, ca urmare a disjungerii din dosarul nr. x/2018, reclamanta A., în contradictoriu cu pârâta AGENŢIA NAŢIONALĂ DE CADASTRU Şl PUBLICITATE IMOBILIARĂ, a solicitat instanţei ca prin hotărârea ce o va pronunţa, să dispună obligarea pârâtei să stabilească salariul brut lunar în acord cu dispoziţiile Ordonanţei de urgenţă nr. 83/2014 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2015, precum şi alte măsuri în domeniul cheltuielilor publice (O.U.G. nr. 83/2014), cu modificările şi completările ulterioare, aprobată prin Legea nr. 71/2015 şi Ordonanţei de urgenţă nr. 57/2015 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare (O.U.G. nr. 57/2015), cu modificările şi completările ulterioare, pentru perioada 09.04.2015 – şi în continuare, la nivelul maxim de salarizare al personalului încadrat pe funcţii de aceeaşi clasă, grad/treaptă profesională şi gradaţie, conform nivelului maxim din acelaşi capitol şi anexă, inclusiv sporurile, adaosurile şi celelalte drepturi de natură salariala, corespunzătoare aceloraşi condiţii de muncă, nivelul maxim acordat pentru familia ocupaţională de la nivelul A.N.C.P.I. şi al tuturor Oficiilor de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (O.C.P.I.) din subordinea A.N.C.P.I., inclusiv a Centrului Naţional de Cartografie (C.N.C.); să emită ordinul de încadrare salarială cu aplicarea prevederilor art. 1 alin. (5) din O.U.G. nr. 83/2014, aprobată prin Legea nr. 71/2015 şi art. 4 alin. (2) din O.U.G. nr. 57/2015, cu modificările şi completările ulterioare, la nivelul maxim de salarizare aflat în plată la nivelul A.N.C.P.I. şi al unităţilor subordonate, pentru funcţia deţinută, începând cu data de 09.04.2015, să încheie actele adiţionale la contractul individual de muncă, în baza ordinelor de încadrare salarială, cu aplicarea prevederilor art. 1 alin. (5) din O.U.G. nr. 83/2014, aprobată prin Legea nr. 71/2015 şi art. 4 alin. (2) din O.U.G. nr. 57/2015, cu modificările şi completările ulterioare, la nivelul maxim de salarizare aflat în plată la nivelul A.N.C.P.I. si al unităţilor subordinate pentru funcţia deţinută, începând cu data de 09.04.2015; să plătească diferenţele salariale rezultate, începând cu data de 09.04.2015 şi în continuare, sume ce se vor calcula cu indicele de inflaţie la data plăţii efective, precum şi la plata dobânzii legale aferentă acestor drepturi de la data naşterii fiecărui drept în parte şi până la plata efectivă, să plătească diferenţele de contribuţii de 22%, aferente salariului brut lunar în acord cu Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, O.U.G. nr. 83/2014 şi O.U.G. nr. 57/2015 pentru perioada 09.04.2015 – şi în continuare, reprezentând trecerea contribuţiilor de la angajator la angajat începând cu data de 01.01.2018, conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă nr. 79/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal (O.U.G nr. 79/2017).
În motivarea cererii, reclamanta a arătat, în esenţă, că pârâta nu a respectat prevederile legale cu privire la drepturile salariale.
În drept, au fost invocate prevederile Codul fiscal, C. proc. civ., Codului muncii, Legii nr. 284/2010, Legii nr. 153/2017, O.U.G. nr. 83/2014, O.U.G. nr. 57/2015, O.U.G. nr. 79/2017.
(I.C.C.J., s. a II-a civ., decizia nr. 932 din 19 aprilie 2019)