Solicitarea în vederea dispunerii suspendării tuturor efectelor Raportului de Evaluare întocmit de Inspecţia de Integritate din cadrul ANI până la soluţionarea definitivă a prezentei cauze. Respingerea recursului ca fiind nefondat

Prin cererea înregistrată pe rolul Curţii de Apel Bucureşti, secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal, la data de 18.04.2019, sub nr. x/2019, reclamantul A., în contradictoriu cu pârâta AGENŢIA NAŢIONALĂ DE INTEGRITATE, a solicitat instanţei să dispună suspendarea tuturor efectelor Raportului de Evaluare nr. x/27.03.2019 întocmit de Inspecţia de Integritate din cadrul ANI, până la soluţionarea definitivă a prezentei cauze; să constate ca prescris dreptul de a fi atrasă răspunderea în ceea ce priveşte stările de incompatibilitate reţinute de ANI prin Raport; să dispună anularea Raportului şi a tuturor actelor subsecvente ale acestuia, inclusiv a comunicării Raportului către Comisia de Disciplină din cadrul Ministerului Energiei; obligarea pârâtei la plata cheltuielilor de judecată.

(I.C.C.J., SCAF, decizia nr. 3127 din 31 mai 2022)

Condițiile suspendării executării unui act administrativ. Existența cazului bine justificat de natură să creeze o îndoială serioasă în privinţa legalităţii actului administrativ și paguba iminentă definită ca fiind prejudiciul material viitor şi previzibil sau, după caz, perturbarea previzibilă gravă a funcţionării unei autorităţi publice sau a unui serviciu public

Prin cererea înregistrată pe rolul Curţii de Apel Bucureşti – secţia a VIII-a de contencios administrativ şi fiscal la data de 07.06.2021, sub nr. x/2021, reclamanta Academia de Ştiinţe Agricole şi Silvice „Gheorghe Ionescu – Şişeşti” a chemat în judecată pârâta Curtea de Conturi a României, solicitând:

1. suspendarea executării Deciziei nr. III/13.17.12.2020 emise de Curtea de Conturi – Departamentul III, în privinţa măsurilor dispuse la pct. II. 1 şi II.2. până la soluţionarea definitivă a cauzei ce formează obiectul dosarului nr. x/2021 aflat pe rolul Curţii de Apel Bucureşti

2. obligarea pârâtei la plata cheltuielilor de judecată ocazionate de soluţionarea prezentului proces, în temeiul art. 453 din Noul C. proc. civ.

(I.C.C.J., SCAF, decizia nr. 2534 din 6 mai 2022)

Solicitare privind anularea în parte a Deciziei de impunere şi a anexei acesteia, în sensul înlăturării sumei reprezentând majorarea cheltuielilor nedeductibile cauzate de pierderi tehnologice

Prin acţiunea înregistrată sub nr. x/2019 pe rolul Curţii de Apel Braşov, secţia de contencios administrativ şi fiscal, reclamanta A. S.R.L. a solicitat, în contradictoriu cu ANAF- Direcţia de Soluţionare a Contestaţiilor şi Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Braşov-Contribuabili Mijlocii, anularea în parte a Deciziei de impunere nr. x/19.04.2018 şi a anexei acesteia, în sensul înlăturării sumei de 14.075.806 RON reprezentând majorarea cheltuielilor nedeductibile pentru perioada 2012-2014 cauzate de pierderi tehnologice, obligarea pârâtei la emiterea unei noi decizii de impunere în care să stabilească baza impozabilă fără includerea cheltuielilor în cuantum de 14.075.806 RON declarate drept nedeductibile prin Decizia de impunere nr. x/19.04.2018, anularea în parte a Deciziei nr. F-BV58/19.04.2018, în sensul eliminării sumei de 3.815.279 RON, reprezentând majorarea cheltuielilor nedeductibile pentru perioada 2015-2017 cauzate de pierderi tehnologice, obligarea pârâtei la emiterea unei decizii de modificare a bazei impozabile fără a include suma de 3.815.279 RON, anularea în parte a Raportului de inspecţie fiscală nr. x/19.04.2018 şi a anexelor sale, care a stat la baza emiterii deciziilor menţionate anterior, cu privire la constatările organelor fiscale referitoare la majorarea cheltuielilor nedeductibile cauzate de pierderi tehnologice, anularea Deciziei nr. 601/12.12.2018 prin care a fost respinsă contestaţia administrativă formulată de reclamantă şi a oricăror acte subsecvente emise în baza actelor contestate în cadrul punctelor anterioare şi obligarea pârâtei la achitarea cheltuielilor de judecată ocazionate de prezentul litigiu.

(I.C.C.J., SCAF, decizia nr. 840 din 14 februarie 2022)

Solicitare privind admiterea recursului, casarea cu reţinerea spre rejudecare în sensul admiterii excepţiei lipsei calităţii procesuale pasive a pârâtului şi respingerea acţiunii reclamanţilor ca fiind formulată împotriva unei persoane fără calitate procesuală pasivă

Prin cererea înregistrată la data de 7 mai 2018 pe rolul Judecătoriei Horezu sub nr. x/2018, reclamanţii A. şi B. au chemat în judecată pe pârâţii S.C. CET Govora S.A. – Divizia Minieră Unitatea Minieră de Cariere Berbeşti-Alunu, Complexul Energetic Oltenia S.A, Ministerul Energiei, Întreprinderilor Mici şi Mijlocii şi Mediului de Afaceri, Consiliul Judeţean Vâlcea, Instituţia Prefectului Judeţului Vâlcea, Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale şi Ministerul Economiei, solicitând obligarea acestora la plata despăgubirilor reprezentând valoarea de înlocuire a imobilului construcţie, situat în comuna Alunu, sat Alunu, judeţul Vâlcea, proprietatea reclamanţilor, compus din: 1) o casă de locuit în suprafaţă de 37 mp., compus din 2 camere şi o sală, cu beci de 13 mp., temelie din zid de piatră, zid de cărămidă şi beton, planşee şi asterială din lemn, învelitoare din ţiglă, tocăria ferestrelor din lemn, uşi din lemn, încălzire cu sobe, instalaţie electrică racordată la reţea, pardoseli din scândură pe bârne din lemn; 2) o casă de locuit de 60 mp., compusă din 2 camere, 2 holuri, temelie din beton armat, zidărie din cărămidă, planşee din lemn, astereală din lemn, acoperită cu ţiglă, tocărie ferestre şi uşi din lemn, încălzire cu sobe de teracotă, instalaţie electrică racordată la reţea, pardoseli din beton placate cu parchet laminat 2 camere, iar holurile placate cu gresie, pereţi tencuiţi şi finisaţi cu glet şi vopsiţi cu vopsea lavabilă, scară de acces în locuinţă cu două sensuri realizată din beton; 3) grajd cu fânar în suprafaţă de 32 mp., construit pe fundaţie de beton armat, pardoseală din beton, zid de cărămidă, uşă din lemn, pod şi contur fânar din lemn, planşee din lemn, astereală din lemn. O polată pe furci din lemn de 24 mp., astereală din lemn şi învelitoare din plăci azbociment (adăpost pentru animale); 4) fânar în suprafaţă de 19 mp., construit pe furci din fier, pod şi contur din lemn, astereală din lemn şi învelitoare din carton asfaltat; 5) pătul – magazie porumb în suprafaţă de 3 mp., construit pe furci din fier, pod şi contur din lemn şi învelitoare din plăci de azbociment; 7) copertină în suprafaţă de 6 mp., construită pe furci din lemn, astereală din lemn şi învelitoare din plăci de azbociment; 8) copertină în suprafaţă de 6 mp., pe furci din lemn, astereală din lemn, învelitoare din plăci de azbociment; 9) fântână din tuburi din ciment cu diametrul de 80 cm, adâncime 12 mp; 10) poartă cu stâlpi din fier şi laturi cu cadru din fier, acoperit cu tablă şi ornamente din fier striat, fundaţie din beton în lungime de 4 metri şi înălţime de 1,6 metri; 11) gard pe stâlpi din lemn şi scândură, împrejmuire teren agricol 80 ml, cu înălţime de 1,5 m., cu valoarea de 259.010 RON, conform Raportului de evaluare gospodărie A. nr. 289/20.07.2017, executat de C. S.R.L. la cererea Primăriei Alunu.

(I.C.C.J., s. I civ., decizia nr. 932 din 4 mai 2022)

Contract de transfer de afaceri şi de preluare a licenţei de exploatare. Cerere de chemare în judecată întemeiată pe răspunderea civilă delictuală a recurentei-pârâte

Prin cererea înregistrată la data de 7 mai 2018 pe rolul Judecătoriei Horezu sub nr. x/2018, reclamanţii A. şi B. au chemat în judecată pe pârâţii S.C. CET Govora S.A. – Divizia Minieră Unitatea Minieră de Cariere Berbeşti-Alunu, Complexul Energetic Oltenia S.A, Ministerul Energiei, Întreprinderilor Mici şi Mijlocii şi Mediului de Afaceri, Consiliul Judeţean Vâlcea, Instituţia Prefectului Judeţului Vâlcea, Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale şi Ministerul Economiei, solicitând obligarea acestora la plata despăgubirilor reprezentând valoarea de înlocuire a imobilului construcţie, situat în comuna Alunu, sat Alunu, judeţul Vâlcea, proprietatea reclamanţilor, compus din: 1) o casă de locuit în suprafaţă de 37 mp., compus din 2 camere şi o sală, cu beci de 13 mp., temelie din zid de piatră, zid de cărămidă şi beton, planşee şi asterială din lemn, învelitoare din ţiglă, tocăria ferestrelor din lemn, uşi din lemn, încălzire cu sobe, instalaţie electrică racordată la reţea, pardoseli din scândură pe bârne din lemn; 2) o casă de locuit de 60 mp., compusă din 2 camere, 2 holuri, temelie din beton armat, zidărie din cărămidă, planşee din lemn, astereală din lemn, acoperită cu ţiglă, tocărie ferestre şi uşi din lemn, încălzire cu sobe de teracotă, instalaţie electrică racordată la reţea, pardoseli din beton placate cu parchet laminat 2 camere, iar holurile placate cu gresie, pereţi tencuiţi şi finisaţi cu glet şi vopsiţi cu vopsea lavabilă, scară de acces în locuinţă cu două sensuri realizată din beton; 3) grajd cu fânar în suprafaţă de 32 mp., construit pe fundaţie de beton armat, pardoseală din beton, zid de cărămidă, uşă din lemn, pod şi contur fânar din lemn, planşee din lemn, astereală din lemn. O polată pe furci din lemn de 24 mp., astereală din lemn şi învelitoare din plăci azbociment (adăpost pentru animale); 4) fânar în suprafaţă de 19 mp., construit pe furci din fier, pod şi contur din lemn, astereală din lemn şi învelitoare din carton asfaltat; 5) pătul – magazie porumb în suprafaţă de 3 mp., construit pe furci din fier, pod şi contur din lemn şi învelitoare din plăci de azbociment; 7) copertină în suprafaţă de 6 mp., construită pe furci din lemn, astereală din lemn şi învelitoare din plăci de azbociment; 8) copertină în suprafaţă de 6 mp., pe furci din lemn, astereală din lemn, învelitoare din plăci de azbociment; 9) fântână din tuburi din ciment cu diametrul de 80 cm, adâncime 12 mp; 10) poartă cu stâlpi din fier şi laturi cu cadru din fier, acoperit cu tablă şi ornamente din fier striat, fundaţie din beton în lungime de 4 metri şi înălţime de 1,6 metri; 11) gard pe stâlpi din lemn şi scândură, împrejmuire teren agricol 80 ml, cu înălţime de 1,5 m., cu valoarea de 259.010 RON, conform Raportului de evaluare gospodărie A. nr. 289/20.07.2017, executat de C. S.R.L. la cererea Primăriei Alunu.

(I.C.C.J., s. I civ., decizia nr. 932 din 4 mai 2022)

Prescripţia dreptului la acţiune în repararea pagubei pricinuite prin fapta ilicită

Prin cererea de chemare în judecată înregistrată la data de 28.12.2017 pe rolul Tribunalului Constanţa, secţia I civilă reclamanţii Judeţul Constanţa şi Consiliul Judeţean Constanţa prin Preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa au chemat în judecată pe pârâtul A., solicitând instanţei obligarea pârâtului la plata sumei de 1.650.925,04 RON, reprezentând plăţi nelegale, şi a sumei de 157.949,46 RON, reprezentând dobânzi.

Prin sentinţa nr. 967 din 13 aprilie 2018 Tribunalul Constanţa, secţia I civilă a admis acţiunea şi a fost obligat pârâtul la plata sumei de 1.650.925,04 RON, reprezentând plaţi nelegale, şi a sumei de 157.949,46 RON, reprezentând dobânzi, către reclamanţi.

Prin decizia nr. 15 l/C din 18 octombrie 2020 Curtea de Apel Constanţa, secţia I civilă a admis apelul formulat de pârâtul A. împotriva sentinţei nr. 967 din 13 aprilie 2018, pronunţată de Tribunalul Constanţa; a schimbat, în parte, sentinţa apelată în sensul că a admis excepţia prescripţiei dreptului la acţiune pentru pretenţiile aferente perioadei 22.02.2010 – 01.10.2011 şi a fost respins capătul de cerere privind aceste pretenţii în cuantum de 981.478 RON ca prescrise.

(I.C.C.J., s. I civ., decizia nr. 1861 din 28 septembrie 2021)