Prin cererea înregistrată la Tribunal Cluj la data de 11.03.2020, sub nr. x/2020, reclamantul Sindicatul Naţional Solidaritatea Cluj-Napoca a solicitat în contradictoriu cu pârâţii Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Cluj, Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Braşov, Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Ploieşti, Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Bucureşti, Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Galaţi, Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Timişoara, Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Iaşi, Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Craiova, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, obligarea pârâţilor la acordarea drepturilor băneşti prevăzute în Nota x din anexa VIII capitolul 1 lit. A) punctul 1 din Legea 153 din 2017, în sensul majorării cu 15% a salariului de bază al fiecărui membru al sindicatului reclamant, sumă actualizată cu indicele de inflaţie după cum urmează: pentru perioada 1 iulie 2017 şi până în 31 decembrie 2018 plata integrală, începând cu anul 2019, plata diferenţelor dintre sumele primite efectiv cu titlu de majorare şi cele rezultate în urma recalculării. Se mai solicită obligarea pârâţilor la plata dobânzii legale penalizatoare prevăzută de articolul 3 alin. (2) din O.G. nr. 13/2011, aplicată la suma menţionată la punctul 1, în conformitate cu articolul 166 alin. (4) Codul Muncii, de la data scadenţei fiecărui drept salarial lunar până la momentul plăţii efective a sumelor cuvenite, cu obligarea la plata cheltuielilor de judecată.
La termenul de judecată din data de 15.07.2020, în dosarul nr. x/2020, instanţa în temeiul dispoziţiilor art. 131 alin. (2) C. proc. civ., a prorogat pronunţarea asupra competenţei de soluţionare a cauzei şi a pus în vedere reclamantului prin reprezentant convenţional să depună la dosar o situaţie centralizatoare care să cuprindă numele tuturor membrilor de sindicat reprezentaţi în dosar, CNP-ul, adresa de domiciliu a acestora, structurată pe judeţe.
La termenul de judecată din data de 07.10.2020, în dosarul nr. x/2020, a fost pusă în discuţia părţilor, din oficiu, necesitatea disjungerii din dosar nr. x/2020 şi formării unui număr corespunzător de dosare, în raport de domiciliile membrilor de sindicat reprezentaţi, respectiv 26 de dosare, unde reclamant va fi sindicatul, iar ca pârât acele direcţii care deţin calitatea de angajator.
Ca urmare a disjungerii menţionate, la acelaşi termen de judecată, în prezentul dosar, instanţa a invocat din oficiu şi a pus în discuţie excepţia necompetenţei teritoriale a Tribunalului Cluj iar, prin sentinţa nr. 2040 din 14 octombrie 2022, a fost admisă excepţia necompetenţei teritoriale a Tribunalului Cluj şi declinată competenţa soluţionării cererii privind pe reclamantul Sindicatul Naţional Solidaritatea Cluj-Napoca (pentru membrii de sindicat llie A., B., C., D., E., F., G., H., I., J., K., L., M., N., O., P., Q., R., S.), cu sediul ales în Cluj-Napoca, Piaţa Cipariu, nr. 9, jud. Cluj (persoană însărcinată cu primirea corespondenţei T.), având ca obiect litigiu privind funcţionarii publici (disjuns din dosar x/2020), în favoarea Tribunalului Ilfov.
(I.C.C.J., SCAF, decizia nr. 3241 din 12 iunie 2024)