Cadrul general de organizare şi funcţionare a structurilor parteneriale consultative pentru învățământul profesional şi tehnic (OMECS nr. 4456/2015)

19 aug. 2015
Vizualizari: 5397

Despre

  • M. Of. nr. 621 din 14 august 2015
  • OMECS nr. 4456/2015
  • Cadrul general de organizare şi funcţionare a structurilor parteneriale consultative pentru învăţământul profesional şi tehnic

Art. 14 stabilește faptul că Secretariatul consorțiului regional este asigurat de către CNDIPT printr-un reprezentant al său de la nivel regional.

Secț. a 2-a („Funcționarea consorțiului regional”)

Potrivit art. 15, Consorțiul regional funcționează în baza unui regulament de organizare și funcționare, elaborat de către consorțiul regional pe baza prezentului cadru general de organizare și funcționare, avizat de CNDIPT și adoptat de către consorțiul regional.

Pentru detalierea unor aspecte specifice activităților sale, consorțiul regional elaborează și adoptă planul anual de activitate, precum și proceduri specifice, care devin operaționale după aprobarea acestora în cadrul întâlnirilor statutare ale consorțiului regional.

Potrivit art. 16, activitatea consorțiului regional se desfășoară în plen și/sau pe grupuri de lucru.

Art. 17 prevede următoarele:

„(1) Hotărârile consorțiului regional se adoptă prin consens, în plen, în prezența a cel puțin jumătate plus unu din numărul membrilor și cu condiția ca fiecare județ și categorie instituțională să fie reprezentată.

(2) În situația în care nu se poate obține consensul în condițiile prevăzute la alin. (1), hotărârile respective se consideră statutar adoptate dacă sunt votate în plen sau validate în scris de majoritatea simplă din numărul membrilor consorțiului regional, cu condiția participării directe sau exprimării în scrisa cel puțin jumătate plus unu din numărul membrilor, cu respectarea condiției de reprezentare a fiecărui județ și fiecărei categorii instituționale.

(3) Fiecare membru al consorțiului regional are dreptul la un singur vot. În cazul în care la adoptarea hotărârilor consorțiului regional participă atât reprezentantul titular, cât și cel supleant, va fi luat în considerare doar votul exprimat de reprezentantul titular al instituției/organizației respective”.

Art. 18 prevede următoarele:

„(1) Dezbaterile din ședințele consorțiului regional se consemnează într-o minută/proces-verbal, care se păstrează la secretariatul consorțiului regional. Conținutul minutei/ procesului-verbal este transmis membrilor, în cel mai scurt timp posibil, până cel mai târziu la ședința următoare când se adoptă forma finală a documentului cu eventuale completări/modificări semnalate și transmise de participanți.

(2) Hotărârile adoptate în cadrul consorțiului regional se transmit, imediat după adoptarea acestora, instituțiilor interesate, prin grija secretariatului consorțiului regional.

(3) Hotărârile adoptate de consorțiului regional au caracter consultativ pentru instituțiile vizate.

(4) Hotărârile consorțiului regional nu pot aduce atingere autonomiei instituționale a instituțiilor care fac parte din structura consorțiului regional, în privința atribuțiilor ce le revin prin propriul statut.

(5) Instituțiile/Organizațiile membre ale consorțiului regional pot formula propuneri pentru îmbunătățirea activității și hotărârilor consorțiului regional”.

Potrivit art. 19, Consorțiul regional se convoacă în plen, semestrial sau ori de câte ori este nevoie, din inițiativa președintelui consorțiului sau la solicitarea CNDIPT sau a cel puțin o treime din numărul total al membrilor săi.

Locurile în care se desfășoară ședințele consorțiului regional sunt stabilite de CNDIPT, cu consultarea președintelui consorțiului regional și a inspectoratelor școlare județene/al municipiului București.

Art. 20 reglementează atribuțiile membrilor consorțiului regional. Acestea sunt:

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

a) contribuie la elaborarea/actualizarea PRAI, monitorizarea PRAI și PLAI, sprijinirea CLDPS în actualizarea PLAI, precum și alte acțiuni convenite prin planul anual de lucru și planurile operaționale;

b) aprobă PRAI la fiecare actualizare;

c) contribuie la asistarea inspectoratelor școlare și a CLDPS din județele regiunii pentru fundamentarea ofertei educaționale a învățământului profesional și tehnic și elaborarea proiectului planului de școlarizare;

d) colaborează cu alte structuri regionale/locale pentru elaborarea/actualizarea, monitorizarea și implementarea de documente strategice în domeniul resurselor umane, dezvoltării regionale etc.;

e) participă și furnizează puncte de vedere, propuneri și observații în procesul de consultări inițiate pe marginea unor proiecte de politici, strategii sau reglementări legale, relevante pentru obiectivele, rolul și atribuțiile consorțiului regional;

f) acordă sprijin inspectoratelor școlare pentru elaborarea și implementarea de proiecte de dezvoltare a învățământului profesional și tehnic;

g) furnizează date și informații relevante de care dispune instituția/organizația pe care o reprezintă în scopul îndeplinirii atribuțiilor consorțiului regional;

h) informează conducerea instituției pe care o reprezintă cu privire la sarcinile și activitățile desfășurate în cadrul consorțiului regional și se asigură că poziția sa în raport cu hotărârile, documentele dezbătute sau elaborate în cadrul consorțiului regional este coerentă cu punctul de vedere oficial al instituției/organizației pe care o reprezintă în cadrul consorțiului regional;

i) diseminează către membrii consorțiului regional materiale și informații de care dispune, relevante pentru obiectivele, rolul și atribuțiile consorțiului regional;

j) diseminează către alte instituții și organizații cu care se află în raporturi instituționale informațiile relevante referitoare la activitatea consorțiului regional, prioritățile și măsurile din PRAI.

Art. 21 reglementează atribuțiile colegiului de coordonare. Acestea sunt:

a) elaborează și supune aprobării consorțiului regional planul anual de activitate și procedurile specifice;

b) stabilește componența grupurilor de lucru/structurilor constituite pentru a contribui la realizarea obiectivelor propuse și o supune aprobării consorțiului regional;

c) diseminează către membrii consorțiului regional și alte instituții/organizații interesate informații relevante, referitoare la obiectivele strategiilor și programelor în domeniul învățământului profesional și tehnic, al ocupării și dezvoltării resurselor umane;

d) diseminează către alte instituții și organizații cu care se află în raporturi instituționale și în mass-media informațiile relevante referitoare la activitatea consorțiului regional și prioritățile și măsurile din PRAI.

Art. 22 reglementează atribuțiile președintelui consorțiului regional, astfel:

a) asigură conducerea operativă a consorțiului regional, prin consultare cu vicepreședinții și membrii colegiului de coordonare;

b) asigură adoptarea și respectarea regulamentului de organizare și funcționare a consorțiului regional;

c) solicita nominalizarea/actualizarea reprezentanților din partea instituțiilor membre ale consorțiului regional;

d) aprobă agenda întâlnirilor și convoacă, prin invitații scrise, participanții la activitățile consorțiului regional;

e) conduce întâlnirile în plen ale consorțiului regional;

f) reprezintă consorțiul regional în relațiile cu alte instituții;

g) urmărește îndeplinirea planului anual de activitate pentru activitățile consorțiului regional;

h) semnează minutele/procesele-verbale și deciziile adoptate în întâlnirile consorțiului regional;

i) stabilește pentru fiecare întâlnire de lucru a consorțiului regional un secretariat al întâlnirii, format din 2 membri ai consorțiului regional;

j) asigură, în colaborare cu instituțiile membre, spațiul și condițiile logistice necesare pentru întâlnirile consorțiului regional;

k) inițiază și coordonează atragerea de surse de finanțare în sprijinul activității consorțiului regional;

l) transmite, spre aprobare metodologică, reprezentantului regional al CNDIPT PRAI, înainte de a fi supus adoptării prin hotărâre a consorțiului regional;

m) transmite, cu sprijinul secretariatului consorțiului regional, către membrii consorțiului documentele de lucru, PRAI și alte documente supuse dezbaterii și adoptării în cadrul consorțiului regional;

n) transmite, cu sprijinul secretariatului consorțiului regional, către inspectoratele școlare și/sau alte instituții/autorități interesate sinteza dezbaterilor, hotărârile adoptate, propunerile și solicitările formulate în cadrul consorțiului regional;

o) deleagă atribuții specifice vicepreședinților în funcție de activitățile din planul anual de activitate;

p) deleagă unui vicepreședinte atribuțiile președintelui în caz de indisponibilitate temporară.

Art. 23 conține prevederi cu privire la atribuțiile secretariatului consorțiului regional. Acestea sunt:

a) pregătește agenda întâlnirilor pe care o supune aprobării președintelui consorțiului regional;

b) asigură convocarea consorțiului regional în condițiile stabilite prin prezentul cadru general de organizare și funcționare; pregătește și transmite invitațiile și documentele pentru întâlnirile consorțiului regional;

c) asigură multiplicarea materialelor, întocmește minutele/ procesele-verbale ale întâlnirilor, redactează hotărârile adoptate și le transmite membrilor consorțiului regional și instituțiilor vizate, după validarea de către președintele consorțiului regional;

d) gestionează datele și informațiile necesare grupurilor de lucru implicate în procesul de elaborare/actualizare PRAI și în activitățile de monitorizare a PRAI și PLAI;

e) primește, sintetizează și distribuie propunerile și observațiile transmise de membrii consorțiului regional sau de persoanele cu statut de invitat;

f) asigură primirea, păstrarea și, după caz, distribuirea documentelor și altor materiale primite de la membrii consorțiul regional sau, după caz, de la persoanele cu statut de invitat;

g) pregătește condițiile logistice necesare pentru întâlnirile consorțiului regional;

h) asigură fluxul de informații în cadrul consorțiului regional, în conformitate cu planul anual de activitate și procedurile specifice;

i) asigură fluxul de informații cu instituțiile/organizațiile reprezentate în consorțiul regional și cu alți parteneri sociali din afara consorțiului regional.

Potrivit art. 24, cheltuielile ocazionate de participarea la activitățile consorțiului regional se suportă din bugetul instituțiilor/ organizațiilor membre ale consorțiului regional, bugetul unor proiecte cofinanțate din fonduri europene și/sau alte resurse care pot fi atrase în sprijinul activităților consorțiului regional.

Cap. III („Dispoziții finale”)

Art. 25 prevede faptul că răspunderea privind organizarea și funcționarea consorțiului regional aparține CNDIPT.

 

Alte prevederi ale OMECS nr. 4456/2015

Potrivit art. 2, structurile parteneriale consultative pentru învățământul profesional și tehnic sunt reprezentate de comitetele locale de dezvoltare a parte ne hatului social, la nivel județean/al municipiului București, și consorțiile regionale, la nivel regional.

Art. 3 prevede faptul că următoarele instituții duc la îndeplinire prevederile respectivului ordin:

– Direcția generală management și rețea școlară;

– Direcția pentru învățământ în limbile minorităților;

– Direcția generală învățământ preuniversitar;

– Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic;

– inspectoratele școlare și unitățile de învățământ profesional și tehnic.

Art. 4 prevede faptul că la data intrării în vigoare a respectivului ordin, orice dispoziție contrară se abrogă.

 

Cadrul general de organizare și funcționare a structurilor parteneriale consultative pentru învățământul profesional și tehnic (OMECS nr. 4456/2015) was last modified: august 18th, 2015 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.