Universuljuridic.ro PREMIUM
Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.
Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.
Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!
136 views
Update 11 ianuarie 2019: Ordinea de zi soluționată a ședinței CSM din data de 10 ianuarie 2019 – secția pentru procurori
Potrivit informației publicate pe site-ul CSM, în ședința din data de 10 ianuarie 2019, Secția pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii a luat mai multe hotărâri, printre care și următoarele:
– şi-a însuşit punctul de vedere al Direcţiei legislaţie, documentare şi contencios, în sensul că desemnarea persoanelor care să ocupe funcţia de procuror-şef adjunct secţie din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Direcţiei Naţionale Anticorupţie şi Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalite Organizată şi Terorism urmează regimul stabilit de art. 55 din Legea nr. 303/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv propunerea aparţine procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie sau, după caz, procurorului-şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie sau procurorului-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, iar numirea se face de către Secţia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii;
– a acordat avizului conform pentru modificarea statului de funcţii şi personal al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, după cum urmează:
• transformarea unui număr de 4 posturi vacante de specialist IT din cadrul Structurii centrale (3 posturi de la Biroul de tehnologia informației, 1 post de la Compartimentul statistică, analiză și previziuni) în posturi de grefier cu studii superioare juridice și repartizarea lor în cadrul următoarelor compartimente: 1 post la Serviciul de combatere a criminalității economico-financiare, 1 post la Serviciul de combatere a traficului intern de droguri, 1 post la Serviciul de combatere a traficului transfrontalier de droguri și 1 post la Serviciul de combatere a criminalității informatice;
• transformarea funcției contractuale de expert din cadrul Serviciului financiar salarizare, contabilitate, buget, control financiar preventiv și angajamente bugetare, în funcție publică de consilier grad profesional superior în conformitate cu dispozițiile Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici. În acest sens a fost anexat avizul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici nr. 65062/2017 pentru stabilirea funcțiilor publice din cadrul Direcției de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism;
• distribuirea celor 290 de posturi de ofițeri și agenți după cum urmează:
→ 126 de posturi la Structura centrală – Biroul tehnic și de criminalistică (86 posturi la Compartimentul tehnic și de criminalistică și 40 de posturi la Compartimentul telecomunicații);
→ 164 posturi la structurile teritoriale (câte 12 posturi la fiecare serviciu teritorial, mai puțin la serviciile teritoriale Alba Iulia și Târgu Mureș, unde vor fi distribuite câte 10 posturi).
– a aprobat Raportul Inspecţiei Judiciare nr. 6163/IJ/1516/DIP/2018 având ca obiect „eficienţa managerială şi modul de îndeplinire a atribuţiilor ce decurg din legi şi regulamente la Parchetul de pe lângă Tribunalul Bihor, precum şi respectarea normelor procedurale şi regulamentare de către procurorii şi personalul auxiliar de specialitate din cadrul parchetului vizat”, precum şi propunerilor din cuprinsul raportului Inspecţiei Judiciare. De asemenea, Secţia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii şi-a însuşit conţinutului răspunsului Inspecţiei Judiciare la obiecţiunile formulate.
Pentru a vedea ordinea de zi soluționată a ședinței CSM din data de 10 ianuarie 2019, vizitați site-ul CSM (www.csm.ro).
Ședința CSM din 10 ianuarie 2019: Ordinea de zi (secția pentru procurori)
Potrivit informației publicate pe site-ul CSM, pe ordinea de zi a ședinței din data de 10 ianuarie 2019, se află mai multe lucrări, printre care și următoarele:
– Punct de vedere în legătură cu procedura de numire a procurorilor şefi adjuncţi de secţie din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;
– Nota Direcţiei resurse umane şi organizare privind solicitarea Ministerului Justiţiei de acordare a avizului conform pentru modificarea statului de funcţii şi personal al DIICOT;
– Punct de vedere referitor la solicitarea de revocare a Hotărârii Secţiei pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii nr. 580/2014;
– Raportul Inspecţiei Judiciare nr. 6163/IJ/1516/DIP/2018 având ca obiect „eficienţa managerială şi modul de îndeplinire a atribuţiilor ce decurg din legi şi regulamente la Parchetul de pe lângă Tribunalul Bihor, precum şi respectarea normelor procedurale şi regulamentare de către procurorii şi personalul auxiliar de specialitate din cadrul parchetului vizat”.
Pentru a vedea ordinea de zi a ședinței CSM din data de 10 ianuarie 2019, vizitați site-ul CSM (www.csm.ro).