783 views
Actul modificat | Actul modificator | Sumar |
OMEF nr. 2007/2008 (M. Of. nr. 516 din 9 iulie 2008; cu modif. şi compl. ult.) |
OMFP nr. 930/2015 (M. Of. nr. 623 din 17 august 2015) |
– modifică: art. 52, anexa nr. 8, anexa nr. 10 pct. 4 partea introductivă, pct. 5, pct. 8, pct. 14 lit. g), anexa nr. 12 și 13, sintagma „tichet de vacanţă” – introduce: art. 54 – abrogă: anexa nr. 10 pct. 4 lit. b), pct. 7, pct. 14 lit. c) |
În M. Of. nr. 623 din 17 august 2015, s-a publicat Ordinul ministrului finanţelor publice (OMFP) nr. 930/2015 pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului economiei şi finanţelor nr. 2007/2008 privind aprobarea componenţei Comisiei pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementări specifice şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare a acesteia, precum şi a Normelor de organizare, funcţionare şi control vamal al activităţii de comercializare a mărfurilor în regim duty-free şi/sau duty-free diplomatic şi a Criteriilor referitoare la autorizarea funcţionării unităţilor emitente de tichete (M. Of. nr. 516 din 9 iulie 2008; cu modif. şi compl. ult.).
Art. 52 OMEF nr. 2007/2008 (modificat prin OMFP nr. 930/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 52 prevedea la primul alineat faptul că modelul autorizaţiei de funcţionare emise unităţilor emitente de tichete de masă, de tichete-cadou şi de tichete de creşă şi de tichete de vacanţă este prevăzut în anexa nr. 13.
De asemenea, la alineatul următor stabilea faptul că autorizaţia de funcţionare va conţine următoarele elemente:
a) codul autorizaţiei;
b) elementele de identificare ale unităţii emitente;
c) natura activităţii;
d) locaţia în care se va desfăşura activitatea;
e) perioada de valabilitate.
În sfârșit, potrivit ultimului alineat, Direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice cu atribuţii de management al domeniilor reglementate specific va aloca fiecărei autorizaţii de funcţionare un cod de autorizare, ţinând un registru special în acest sens, şi va avea următoarea configuraţie:
RO 123XX00000, unde:
– RO reprezintă codul ISO al ţării;
– 123 reprezintă o secvenţă de 3 caractere pentru identificarea unităţii emitente;
– XX – secvenţă ce reprezintă tipul activităţii autorizate, respectiv: TM – tichete de masă; CC – tichete-cadou şi tichete de creşă; TV – tichete de vacanţă;
– 00000 reprezintă o secvenţă de 5 caractere pentru identificarea numărului de autorizaţii alocate unei unităţi emitente.
Potrivit noii reglementări, art. 52 prevede: „(1) Modelul autorizaţiei de funcţionare emise unităţilor emitente de tichete de masă, de tichete-cadou şi de tichete de creşă, precum şi de vouchere de vacanţă este prevăzut în anexa nr. 13.
(2) Autorizaţia de funcţionare va conţine următoarele elemente:
a) codul autorizaţiei;
b) elementele de identificare ale unităţii emitente;
c) natura activităţii;
d) locaţia în care se va desfăşura activitatea pentru unităţile emitente pe suport hârtie, respectiv sediul social declarat de către unităţile emitente pe suport electronic în scopul controlului efectuat de autorităţile competente;
e) perioada de valabilitate.
(3) Direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice cu atribuţii de management al domeniilor reglementate specific va aloca fiecărei autorizaţii de funcţionare un cod de autorizare, ţinând un registru special în acest sens, şi va avea următoarea configuraţie:
RO 123 XX 00000, unde:
– RO reprezintă codul ISO al ţării;
-123 reprezintă o secvenţă de 3 caractere pentru identificarea unităţii emitente;
– XX – secvenţă ce reprezintă tipul activităţii autorizate, respectiv: TH – tichete de masă pe suport hârtie, TE – tichete de masă pe suport electronic; CC – tichete cadou şi tichete de creşă; VH – vouchere de vacanţă pe suport hârtie, VE – vouchere de vacanţă pe suport electronic;
– 00000 reprezintă o secvenţă de 5 caractere pentru identificarea numărului de autorizaţii alocate unei unităţi emitente”.
Art. 54 OMEF nr. 2007/2008 (modificat prin OMFP nr. 930/2015)
După art. 53 se introduce un nou articol, art. 54.
Potrivit noii reglementări, art. 54 dispune: „În vederea verificării îndeplinirii condiţiei prevăzute în anexa nr. 8 pct. 7, anexa nr. 10 pct. 5 şi, respectiv, anexa nr. 12 pct. 7, se solicită organului fiscal competent din cadrul ANAF certificatul de atestare fiscală al unităţii emitente, din care să rezulte că nu înregistrează obligaţii fiscale restante existente în evidenţele fiscale, de către direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice cu atribuţii de management al domeniilor reglementate specific. Solicitarea eliberării certificatului de atestare fiscală, precum şi transmiterea acestuia se pot efectua şi prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, conform procedurii pentru solicitarea certificatului de atestare fiscală, aprobată prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul finanţelor publice, nr. 664/2012 privind autorizarea şi/sau înregistrarea entităţilor care desfăşoară activităţi de schimb valutar pe teritoriul României, altele decât cele care fac obiectul supravegherii Băncii Naţionale a României, cu modificările şi completările ulterioare, care se aplică în mod corespunzător în funcţie de tipul de activitate pentru care se solicită autorizaţie, respectiv emiterea de tichete de masă, tichete-cadou sau tichete de creşă, precum şi de vouchere de vacanţă”.
Anexa nr. 8 la OMEF nr. 2007/2008 (modificat prin OMFP nr. 930/2015)
Anexa nr. 8 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1, care face parte integrantă din respectivul ordin.
Anexa nr. 10 pct. 4 partea introductivă la OMEF nr. 2007/2008 (modificat prin OMFP nr. 930/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, pct. 4 în partea introductivă prevedea faptul că unităţile care solicită autorizaţie de funcţionare trebuie să dovedească faptul că dispun de un ansamblu de măsuri de securitate care să garanteze buna funcţionare a sistemului de tichete-cadou şi tichete de creşă.
Potrivit noii reglementări, pct. 4 în partea introductivă are următorul conținut: „Unităţile care solicită autorizaţie de funcţionare trebuie să dovedească faptul că dispun de un ansamblu de măsuri de securitate care să garanteze buna funcţionare a sistemului de tichete-cadou şi tichete de creşă sau externalizează acest ansamblu de măsuri, după cum urmează”.
Anexa nr. 10 pct. 4 lit. b) la OMEF nr. 2007/2008 (modificat prin OMFP nr. 930/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, unităţile care solicită autorizaţie de funcţionare trebuie să dovedească faptul că dispun de un ansamblu de măsuri de securitate care să garanteze buna funcţionare a sistemului de tichete-cadou şi tichete de creşă, și anume:
(…)
b) înscrierea elementelor de individualizare şi personalizare, precum şi înscrierea pe tichetele-cadou şi pe tichetele de creşă a valorii nominale se vor realiza numai pe teritoriul României.
În anexa nr. 10 pct. 4 lit. b) – Abrogată.
Anexa nr. 10 pct. 5 la OMEF nr. 2007/2008 (modificat prin OMFP nr. 930/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, pct. 5 prevedea faptul că unităţile emitente de tichete-cadou şi de tichete de creşă nu pot fi autorizate în situaţia în care înregistrează obligaţii restante la bugetul general consolidat. Nu se consideră obligaţii restante:
a) obligaţiile pentru care operatorii economici au obţinut înlesniri la plata acestora, aflate în vigoare la data autorizării;
b) debitele suplimentare şi accesoriile aferente acestora, stabilite de organele de inspecţie fiscală şi care se află în diferite stadii de contestare sau judecată şi pentru care a fost dispusă suspendarea executării, în condiţiile legii;
c) obligaţiile datorate şi neachitate, cuprinse în titluri executorii pentru care instanţele de judecată au dispus suspendarea executării silite.
Potrivit noii reglementări, pct. 5 prevede: „Unităţile care solicită autorizaţie de funcţionare ca unităţi emitente de tichete-cadou şi de tichete de creşă nu pot fi autorizate în situaţia în care înregistrează obligaţii restante la bugetul general consolidat. În înţelesul prezentului ordin nu se consideră obligaţii restante:
a) unitatea are depuse la organul fiscal deconturi cu suma negativă de TVA cu opţiune de rambursare şi/sau cereri de restituire, iar suma obligaţiilor de plată este mai mică sau egală cu suma de rambursat/restituit;
b) în certificatul de atestare fiscală emis de organul fiscal competent unitatea are înscrise obligaţii de plată, iar conform certificatului acestea sunt mai mici sau egale cu sumele certe, lichide şi exigibile pe care acesta le are de încasat de la autorităţile contractante;
c) în certificatul de atestare fiscală sau alt document emis de organul fiscal competent unitatea nu are înscrise obligaţii de plată, dar are înscrise menţiuni cum ar fi eşalonare/amânare/plan de reorganizare, aprobat, în curs de derulare;
d) obligaţiile sunt stabilite în acte administrative fiscale a căror executare este suspendată în condiţiile art. 14 şi 15 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare;
e) obligaţiile sunt cuprinse în titluri executorii pentru care s-a dispus suspendarea executării silite potrivit legii”.
Anexa nr. 10 pct. 7 la OMEF nr. 2007/2008 (modificat prin OMFP nr. 930/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, pct. 7 prevedea faptul că unităţile care solicită autorizaţie de funcţionare vor prezenta distinct un angajament din care să rezulte că vor respecta toate prevederile dispoziţiilor legale în vigoare referitoare la tichetele-cadou şi la tichetele de creşă, inclusiv criteriile care stau la baza eliberării autorizaţiei de funcţionare.
În anexa nr. 10, pct. 7 – Abrogat.
Anexa nr. 10 pct. 8 la OMEF nr. 2007/2008 (modificat prin OMFP nr. 930/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, pct. 8 dispunea faptul că pe baza respectivelor criterii, autorizaţia de funcţionare se eliberează pe o perioadă de un an. Unităţile emitente de tichete-cadou şi de tichete de creşă vor solicita reautorizarea cu cel puţin 45 de zile calendaristice înainte de data expirării autorizaţiei de funcţionare.
Potrivit noii reglementări, pct. 8 dispune: „Pe baza prezentelor criterii, autorizaţia de funcţionare se eliberează pe o perioadă de doi ani. Unităţile emitente de tichete-cadou şi de tichete de creşă vor solicita reautorizarea cu cel puţin 45 de zile calendaristice înainte de data expirării autorizaţiei de funcţionare”.
Anexa nr. 10 pct. 14 lit. c) la OMEF nr. 2007/2008 (modificat prin OMFP nr. 930/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, pct. 14 lit. c) prevedea faptul că unităţile care solicită autorizaţie de funcţionare vor depune la direcţia de specialitate cu atribuţii de management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor un dosar cu următorul conţinut:
(…)
c) certificatul emis de organele competente, care să ateste respectarea condiţiilor prevăzute la pct. 5.
În anexa nr. 10 pct. 14 lit. c) – Abrogată.
- 1
- 2